AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Brussels Instituut voor Milieubeheer
Havenlaan 86C/3000, BE-1000 Brussel
Contact: Mevrouw Maryam Ben Maalla
Tel: +32 27757757 E-mail: mbenmaalla@environnement.brussels
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Uitnodiging tot indienen offerte - Gewone en uitzonderlijke ecologisch onderhoud en reiniging van een deel van de buitenlocaties van Leefmilieu Brussel - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De hoofdtaak betreft het onderhoud, de schoonmaak, de periodieke en/of punctuele ecologische reiniging van de lokalen, kantoren, verbindingsruimten, sanitaire ruimten en binnen- en buitenramen van bepaalde lokalen van het BIM - Leefmilieu Brussel.
Uitvoeringsplaats van de prestaties:
Leefmilieu Brussel beschikt over verschillende gebouwen die verspreid zijn over het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (zie adressen in de technische bepalingen). Deze sites worden gebruikt door de tuiniers, parkwachters, boswachters enz. en zijn voor het merendeel uitgerust met sanitaire voorzieningen, kantoren, keukens en openbare toiletten. Het personeel dat gebruikmaakt van deze vestigingen voert buitenwerkzaamheden uit, wat vuil veroorzaakt zoals moddersporen enz.
De opdracht betreft eveneens uitzonderlijke reinigingsprestaties in de gebouwen die gelegen kunnen zijn op de voormelde, maar ook op andere entiteiten, verspreid over het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Deze uitzonderlijke prestaties kunnen vereist zijn door gevallen van overmacht (ondergelopen kelders, werkzaamheden, evenementen enz.), waardoor de aanbestedende overheid de hoeveelheden niet op voorhand kan vastleggen. De hoeveelheden in onderhavige opdracht betreffen dan ook vermoedelijke hoeveelheden. De werkelijk gevraagde hoeveelheden kunnen bijgevolg afwijken van de hier weergegeven berekeningen.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat de inschrijver voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid, tot en met diegene die slaan op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of voor de ontvangst van de offertes, overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waar de werknemers gevestigd zijn.
* In navolging van art. 63 van het KB van 15 juli 2011 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Voor een Belgische kandidaat of inschrijver betreft dit de naleving van de fiscale verplichtingen ten opzichte van de FOD Financiën.
* De Belgische inschrijver dient geen attest van niet-faillissement of soortgelijke toestanden bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de dienstverlener en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste drie jaar.
* Een verklaring welke de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener voor het verlenen van de opdracht beschikt.
* Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
Criterium 1: De inschrijver bezorgt het bewijs dat het met de uitvoering van de opdracht belaste team beschikt over een arbeidsinspecteur (kaderpersoneel) voor maximaal 10 werknemers.
De inschrijver voegt bij zijn offerte de personeelslijst van het team dat belast is met de uitvoering van de opdracht en vermeldt hun functie.
Criterium 2: De inschrijver bezorgt het bewijs dat de gebruikte schoonmaakmiddelen voldoen aan de GPP-criteria van de Europese Unie voor schoonmaakmiddelen en -diensten (cf. technische bepalingen).
De inschrijver voegt bij zijn offerte de lijst van schoonmaakmiddelen alsook de technische fiches ervan.
Criterium 3: De inschrijver bezorgt het bewijs dat hij gedurende de afgelopen drie jaar minstens 3 reinigingsdiensten voor werkplaatsen heeft verricht waarvoor specifieke eisen golden op basis van milieucriteria (ecologische producten), en dit voor een totaalbedrag van 25.000,00 EUR excl. btw.
De inschrijver voegt bij zijn offerte de lijst met verrichte reinigingsdiensten alsook een getuigschrift van goede uitvoering van de diensten die voldoen aan de eisen.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 7/2/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
8/2/2017 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte:
Om zich te vergewissen van de omvang van de diensten is men verplicht een bezoek ter plaatse af te leggen voor alle sites.
De inschrijver neemt per e-mail contact op met mevrouw Isabelle Van Sande op : ivansande@leefmilieu.brussels
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 16/1/2017