AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Elsene
Elsensesteenweg, 168, BE-1050 Brussel
Contact: Dumont Emmanuel
Tel: +32 025156296 E-mail: aankoopcentrale@ixelles.be
Internet adres(sen): www.ixelles.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
scenografie (raad en ontwerp, technisch beheer van gemeentelijke zalen en buitenactiviteiten) voor de voorgestelde activiteiten door de verschillende gemeentediensten van elsene in de kunstsector en beeldende kunsten voor een duur van een jaar
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
scenografie (raad en ontwerp, technisch beheer van gemeentelijke zalen en buitenactiviteiten) voor de voorgestelde activiteiten door de verschillende gemeentediensten van elsene in de kunstsector en beeldende kunsten voor een duur van een jaar
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Geraamde waarde zonder BTW: 150000.00 EUR .
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door het loutere feit van de indiening van de offerte verklaart de inschrijver impliciet op erewoord dat hij zich niet in één van de uitsluitingsgevallen bevindt van artikel 61 § 1 en § 2 van KB 15 juli 2011.
o Bijdragen sociale zekerheid
Kan in elk stadium van de gunningsprocedure worden uitgesloten voor de toegang ertoe de inschrijver die niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen volgens de bepalingen van het artikel 62 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011.
Met het oog hierop zal de Aanbestedende Overheid zelf d.m.v. elektronische middelen (Digiflow) de situatie van de rekening van de inschrijver jegens de instelling voor sociale zekerheid (RSZ) nagaan.
Voor de inschrijver die personeel uit een andere Lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt, wordt bij de offerte een attest gevoegd, uitgereikt door de bevoegde overheid, waarbij wordt bevestigd dat volgens de rekening uiterlijk vastgesteld op de limietdatum voor de ontvangst van de offertes, hij in orde is inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid volgens de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
o Fiscale verplichtingen.
Kan in elk stadium van de procedure uitgesloten worden van de toegang ertoe, de inschrijver die niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake de betaling van zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig artikel 63 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011.
Voor een Belgische inschrijver verifieert zichzelf de aanbestedende overheid de naleving van de fiscale verplichtingen ten opzicht van de FOD Financiën bij elektronische middelen (Digiflow).
Voor de inschrijver van een andere Lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt, wordt bij de offerte een attest gevoegd, uitgereikt door de bevoegde overheid, waarbij wordt bevestigd dat volgens de rekening uiterlijk vastgesteld op de limietdatum voor de ontvangst van de offertes, hij in orde is op met zijn fiscale verplichtingen volgens de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
o Beroepsfouten.
De inschrijver die bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan, vastgesteld op elke grond die de Gemeente Elsene aannemelijk zal kunnen maken, kan uitgesloten worden van deelname aan de opdracht.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De technische of professionele bekwaamheid van de inschrijvers wordt bewezen door de twee volgende criteria:
- door het voorleggen van een lijst van de voornaamste diensten uitgevoerd in de loop van de laatste drie jaar, met vermelding van het bedrag, de datum en de overheid- of particuliere afnemer;
- door de kennis, de ervaring en de betrouwbaarheid van de dienstverlener of van de kaderleden en, in het bijzonder, de verantwoordelijke(n) die kan/ kunnen belast worden met de dienstverleningen.
De inschrijver zal zijn ervaring in de scenografie bewijzen door het indienen van:
1. de lijst van de voornaamste diensten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar bestaande uit ten minste één of meerdere opdrachten van scenografie voor een minimum bedrag van 150.000,00 EUR ZBTW honoraria gedurende een aaneengesloten periode van een jaar voor verschillende klanten;
2. het bewijs van een opleiding van minstens drie jaar op dit gebied, of
het bewijs van een ervaring van minimum 5 jaar (post 3) en 10 jaar (post 5) in scenografie van één of meerdere personen belast met de uitvoering van de opdracht.
1) De lijst van de verschillende diensten uitgevoerd gedurende de laatste drie jaar, met het bedrag, de datum en de particuliere of openbare afnemer. De prestaties worden bewezen door attesten afgeleverd of medeondertekend door de bevoegde overheid, of, indien de bestemmeling een particuliere afnemer was, door een attest van de koper. De jaarlijkse prestaties kunnen bewezen worden door één of meerdere attesten die, gecumuleerd, beantwoorden aan het vereiste niveau.
2) De kennis, de ervaring en de betrouwbaarheid zal worden bewezen door :
o De naam van een persoon belast met de uitvoering van de opdracht en een kopie van haar diploma van 3 jaar studies in scenografie
o Of kopie van een attest van haar opleiding van minimum 3 jaar in scenografie
o Of kopie van een attest van haar aanvullende opleiding van minimum 3 jaar in scenografie
o Of een lijst van dagen gepresteerd door de persoon belast met de uitvoering, als audiovisueel technicus (post 3 van de inventaris) gedurende een periode van vijf jaar, en als gespecialiseerde technicus (post 5 van de inventaris) gedurende een periode van 10 jaar.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 27/02/2017 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
01/03/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
01/03/2017 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 16/01/2017