AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Sint-Genesius-Rode
Dorpsstraat 46, BE-1640 Sint-Genesius-Rode
Contact: Mevrouw Sabrina Vandebotermet
Tel: +32 26098672 Fax: +32 26098681 E-mail: sabrina.vandebotermet@sint-genesius-rode.be
Internet adres(sen): www.sint-genesius-rode.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Raamovereenkomst aanstelling van een poetsfirma voor het gemeentehuis en de POB
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Gemeentehuis en POB
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Raamovereenkomst aanstelling van een poetsfirma voor het gemeentehuis en de POB
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Overeenkomstig artikel 20 § 1 van de wet van 15 juni 2006 en §1 van artikel 61 van het KB van 15 juli 2011 wordt in elk stadium van de gunningsprocedure uitgesloten van de toegang tot de opdracht, de inschrijver die bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan en waarvan de aanbestedende overheid kennis heeft, veroordeeld is voor:
- deelname aan een criminele organisatie als bedoeld in artikel 324bis van het Strafwetboek;
- omkoping als bedoeld in artikelen 246 en 250 van het Strafwetboek;
- fraude als bedoeld in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschap, goedgekeurd door de wet van 17 februari 2002;
- witwassen van geld als bedoeld in artikel 5 van de wet van 11 januari 1993 tot voorkoming van het gebruik van het financieel stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme.
Overeenkomstig artikel 20 § 1 van de wet van 15 juni 2006 en §2, 5° en 6° van artikel 61 van het KB van 15 juli 2011 kan in elk stadium van de gunningsprocedure worden uitgesloten van de toe gang tot de opdracht, de inschrijver die:
- in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden heeft gestaakt, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of die in een vergelijkbare toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen;
- niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen, over eenkomstig de bepalingen van artikel 62;
- niet in orde is met de betaling van zijn belastingen volgens de Belgische wetgeving of die van het land waar hij gevestigd is, overeenkomstig de bepalingen van artikel 63;.
In toepassing van artikel 61 §4 van hetzelfde besluit en door hun deelname verklaren de inschrijvers op erewoord zich niet te bevinden in één van deze gevallen van uitsluiting.
In elk stadium van de gunningsprocedure, behalve om dwingende redenen van algemeen belang, wordt uitgesloten de kandidaat of inschrijver van wie is vastgesteld dat hij als werkgever illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11 februari 2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
*De inschrijver voegt het bewijs toe van het nemen van een verzekering die de beroepsrisico's dekt voor een bedrag van minimum
1 000 000 euro per ongeval.
* Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
Deze lijst en attesten omvatten minstens 3 gelijkaardige opdrachten per jaar voor een jaarlijks totaalbedrag per opdracht van min. 150.000 euro excl. btw.
* De ondernemingen zullen hun technische draagkracht aantonen inzake de naleving van de criteria van duurzame ontwikkeling en de milieumaatregelen. Als bewijs kunnen zij gebruik maken van de certifi-caten ISO 26000, ISO 14001, ISO 9001, het certificaat EMAS, het label Nordic Ecolabeling voor schoonmaakdiensten of elk gelijkwaardig certificaat dat de gevraagde schoonmaakdienst dekt. De gelijkwaardige certificaten worden uitgereikt door instellingen die zich schikken naar het Gemeen-schapsrecht of de relevante Europese of internationale standaarden inzake certificatie en zijn gebaseerd op Europese of internationale standaarden inzake duurzame ontwikkeling. Elk ander bewijsmiddel dat deze technische draagkracht aantoont, overhandigd door de onderneming, zal eveneens aanvaard worden.
* Een verklaring welke de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener voor het verlenen van de opdracht beschikt.
* Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 60
Criterium 2: De kwaliteit van de diensten, efficientië, communicatie en de toegepaste controleprocedures, Weging: 25
Criterium 3: Milieuvriendelijkheid, Weging: 5
Criterium 4: Veiligheid, Weging: 5
Criterium 5: Personeelbeleid, Weging: 5
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 10/2/2017 - 10:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
13/2/2017 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
13/2/2017 - 10:00
Plaats: Collegezaal, 1ste verdieping
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
De inschrijver moet de plaatsen bezoeken en dient een gedetailleerde meetstaat op te maken van de schoon te maken plaatsen. Een kopie van deze gedetailleerde meetstaat moet worden bezorgd bij de offerte.
Dit bezoek is een vormelijke vereiste om te kunnen deelnemen aan de opdracht.
Tijdens het bezoek moet de inschrijver een "bezoekattest" (zie bijlage) laten ondertekenen door de verantwoordelijke van de rondleiding ter plaatse.
De bezoeken zullen plaatsvinden op dinsdag 10 januari, dinsdag 17 januari en donderdag 19 januari om 10u. De inschrijver moet contact op nemen met mevr. Sabrina Vandebotermet om zijn bezoek te melden.
Alle originele bezoekattesten moeten aan de offerte toegevoegd worden incl. de gedetailleerde meetstaat van de schoon te maken plaatsen. Een ontbrekend bezoekattest en het ontbreken van een gedetailleerde meetstaat in de offerte leidt tot de uitsluiting van de offerte. Max. 2 personen per inschrijver kunnen ter plaatse de gebouwen bezoeken. De inschrijver zal bij het bezoek de goede werking van de gebouwen niet verstoren. Tijdens deze bezoeken zal er niet ingegaan worden op vragen betreffende de inhoud.
Eventuele vragen kunnen enkel schriftelijk ingediend worden via e-mail naar sabrina.vandebotermet@sint-genesius-rode.be. De vraag en het antwoord zullen nadien aan alle deelnemers van het plaats bezoek overgemaakt worden.
De inschrijver zal het correct ingevulde bezoekattest en meetstaat in de bijlage aan zijn offerte toevoegen.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 27/12/2016