AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Psychiatrisch Ziekenhuis Onze-Lieve-Vrouw Brugge
Koning Albert I-laan 8, BE-8200 Brugge
Contact: Mevrouw Veronique Dewachtere
Tel: +32 50301828 Fax: +32 50301801 E-mail: dwve@pzonzelievevrouw.be
Internet adres(sen): www.pzolv.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Vervanging grootkeukentoestellen PZ Onzelievevrouw
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
Belangrijkste plaats van levering: Dienst voeding, Koning Albert I-laan 8 te 8200 Brugge
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Elektrische keukentoestellen - afbraak, leveren en installeren + installatieve aanpassingen zoals het bijvoegen of verzwaren van kabels en stopcontacten.
PZ Onzelievevrouw is op zoek naar een leverancier die de beste prijs-, service- en kwaliteitsgarantie kan geven voor de afbraak van de huidige toestellen en het leveren en installeren van nieuwe grootkeukentoestellen.
Missie
Binnen de veranderingen van het psychiatrielandschap willen we ook als ondersteunende dienst mee evolueren.
Onze flexibiliteit moet groter worden ten aanzien van steeds veranderende vormen van woon- en dienstverlening.
Niettemin wensen we de voedselbereiding in eigen productie te behouden.
Daarnaast hechten we groot belang aan efficiëntie, duurzaamheid en kwaliteit.
Efficiëntie
We willen de mate van gebruik van middelen zoals tijd, inspanning (werkuren) en grondstoffen om ons doel te bereiken zo laag mogelijk houden. De toestellen moeten het mogelijk maken om de gewenste kookprocessen om een zo efficiënt mogelijke manier in te vullen.
Daarnaast verlangen we innovatieve toestellen die zeer flexibel zijn in gebruik.
Duurzaam ondernemen
We willen naast het efficieënt werken ook de kansen benutten voor een beter milieu en meer welzijn van de medewerkers en de maatschappij.
En dit door het
- zo laag mogelijk houden van het energieverbruik ( elektriciteit en water )
- gebruik van chemicaliën beperken
Duurzaam goed
We verwachten toestellen met een lange levensduur. Bij eventuele defecten moeten er vervangingsonderdelen beschikbaar zijn tot minstens 10 jaar na plaatsing.
Kwaliteit
De technische eigenschappen van een toestel en/of van het materiaal en de geschiktheid ervan moeten minstens voldoen aan de technische bepalingen beschreven in dit bestek.
Daarnaast hechten we een groot belang aan de kwalitatieve afwerking.
Het volgen van de procedure tot gunnen van opdracht houdt geen verplichting in tot het toewijzen van de opdracht.
De opdrachtgever kan zowel afzien van het gunnen van de opdracht als de procedure herbeginnen, desnoods op een andere wijze.
Levering en installatie: PZ Onzelievevrouw - Dienst Voeding - Koning Albert I-laan 8 - 8200 Brugge
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Geraamde waarde zonder BTW: 289256.19 EUR .
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
* De recentste jaarrekeningen of de neergelegde jaarrekeningen waaruit de gezonde financiële situatie blijkt.
Verzekering moet minstens 2x de waarde van de installatie dekken.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Een lijst van werken die de afgelopen drie jaar werden verricht met vermelding van het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd en de eventuele onderaannemers aan wie de werken werden toevertrouwd. Indien via onderaannemers zal worden gewerkt, dan wordt ook van hun werk een referentielijst bijgevoegd.
* Een verklaring welke de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de aannemer voor het verlenen van de opdracht beschikt.
* Een beschrijving van de technische uitrusting, van de door de leverancier getroffen maatregelen om de kwaliteit te waarborgen, en van de door zijn onderneming geboden mogelijkheden op het vlak van studie en onderzoek.
Aantonen van minstens 5 referenties waarvan 2 in een grootkeuken waar de minimumcapaciteit van maaltijden 100 is.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 50
Criterium 2: Milieuvriendelijkheid, Weging: 20
Criterium 3: Kwaliteit bij afwerking, Weging: 10
Criterium 4: Dienst na verkoop, Weging: 10
Criterium 5: Functionele waarde, Weging: 10
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 16/1/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en plannen
Het bestek kan ook via mail verkregen worden op het volgende e-mail-adres : veronique.dewachtere@pzonzelievevrouw.be.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
24/1/2017 - 10:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
24/1/2017 - 10:30
Plaats: Psychiatrisch Ziekenhuis Onze-Lieve-Vrouw, zaal De Pelgrim
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte:
19/12/2016
Een bezoek ter plaatse is vereist. Na het bezoek ontvangt u een bezoekattest dat u bij uw offerte moet voegen. Om een concreet uur af te spreken, gelieve contact op te nemen met Marc Berteloot, diensthoofd voeding.
Marc Berteloot
diensthoofd voedingsdienst
marc.berteloot@pzonzelievevrouw.be
PZ Onzelievevrouw
Koning Albert I-laan 8 - 8200 Brugge
050 30 18 00 - www.pzonzelievevrouw.be
Vastgestelde gebreken of afwijkingen met de plannen of beschrijvingen dienen bij de inschrijving gemeld te worden. De opdrachtnemer kan zich na de inschrijving niet meer verschuilen achter de bewering dat hij niet op de hoogte was van deze gebreken of afwijkingen.
Door het indienen van zijn offerte verklaart de inschrijver dat hij zich ter plaatse heeft kunnen vergewissen van plaatselijke omstandigheden en de bestaande toestand, van de aard, de omvang en de moeilijkheidsgraad van de uit te voeren werken, dat hij nodige opmetingen heeft kunnen uitvoeren van de uit te voeren hoeveelheden, dat hij de toegankelijkheid en de bereikbaarheid heeft nagegaan, dat hij zich heeft vergewist van de leveringsmogelijkheden van materiaal en materieel en dat hij zich op de hoogte heeft kunnen stellen van alle andere informatie die hij nodig heeft om zijn offerte volledig en met kennis van zaken te kunnen opmaken.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 6/12/2016