AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel (MIVB)
Koningsstraat 76, BE-1000 Brussel
Contact: François GERARD
François GERARD
Tel: +32 25153438 E-mail: François.Gérard@stib.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=256072
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Onderhoud, depannage en herstellingen van de automatische toegangspoortjes in de metro- en premetrostations
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van verlening van de diensten: Metro en premetro van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
De opdracht betreft alle onderhoudsprestaties (onderhoud, depannages en herstellingen) aan de automatische toegangspoortjes die geïnstalleerd zijn in de metro- en pre-metrostations van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Het contract wordt afgesloten voor een totale duur van 5 jaar met mogelijkheid tot verbreking na 1 jaar op elk moment voorbehouden aan beide partijen mits vooropzeg via aangetekend schrijven negen maanden vóór de
verbrekingsdatum.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De kandidaten moeten beantwoorden aan de minimale deelnemingsvoorwaarden en daartoe moeten zij de volgende documenten, genummerd en in volgorde, aan hun kandidatuur toevoegen:
1. Een verklaring op erewoord waarin de kandidaat-onderneming bevestigt dat zij zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt, zoals voorzien in artikel 66 § 4 van het KB van 16 juli 2012;
2. Een verklaring op erewoord dat de kandidaat-onderneming in staat is zowel het Nederlands als het Frans te gebruiken in al haar contacten met de MIVB (correspondentie, bezoeken, vergaderingen, permanent werkafgevaardigde, etc.).
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Om de kandidaten te kunnen selecteren, wordt hen verzocht de volgende documenten te voegen bij hun kandidatuur, verplicht in te dienen in de volgorde:
1. Het bewijs van een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid (BA) - Exploitatie die de beroepsrisico's dekt, met vermelding van het type verzekering en de omvang ervan, afgesloten door de kandidaat-onderneming of de kandidaat (verzekerde bedragen: minimum 1.250.000,00 EUR) of de verbintenis m.b.t. het afsluiten van dergelijke verzekering, evenals de ongevallenstatistieken.
2. De volledige balansen (incl. resultatenrekeningen) van de laatste 2 jaar zoals deze ingediend werden bij de griffie van de rechtbank van koophandel of bij een bevoegde instelling van de betrokken lidstaat. Uit het omzetcijfer, de balansen, de resultatenrekeningen moet blijken dat de kandidaat over voldoende financiële draagkracht beschikt om een project zoals hiervoor beschreven onder II.1.4 en II.1.5 tot een goed einde te brengen, tijdens de duur van de opdracht. De MIVB zal de kandidaten afwijzen waarvan de financiële gegevens aantonen dat ze niet over het vermogen beschikken om een dergelijke opdracht tot een goed einde te brengen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Om de kandidaten te kunnen selecteren, wordt hen verzocht de volgende documenten te voegen bij hun kandidatuur, verplicht in te dienen in de volgorde:
1. De referenties van één (niet meer, niet minder) gelijkaardige opdrachten, uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar. Deze lijst moet gestaafd worden met attesten van goede uitvoering. Deze certificaten vermelden het bedrag, de periode, de prestatieplaats. Ze vermelden eveneens de verantwoordelijke contactpersonen, waarvoor de prestaties uitgevoerd werden, met bijhorend adres en telefoonnummer. Deze certificaten zullen ondertekend worden door deze verantwoordelijke persoon/personen.
Indien de voorgestelde referenties een deel werken of een deel onderhoud buiten automatische toegangspoortjes zouden bevatten, zal het bedrag vermeld in het certificaat zowel het totaalbedrag als het bedrag bestemd voor het gedeelte onderhoud automatische toegangspoortjes omvatten.
Het jaarlijks bedrag van het onderhoud "automatische toegangspoortjes" moet hoger of gelijk zijn aan 500.000,00 EUR.
2. Het organigram van de kandidaat-onderneming Het detail van de technische afdeling toegewezen aan de automatische toegangspoortjes-contracten moet eveneens bezorgd worden. Dit detail bevat de namen van de functies in deze afdeling alsook het aantal personen per functiecategorie.
3. Een formele verklaring waaruit blijkt dat de depannage-interventies ter plaatse kunnen plaatsvinden binnen de 4 uren van de aanvraag en dit tussen 6 en 20u tijdens werkdagen.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 08/01/2017
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming:
09/01/2017
De aanvragen tot deelname, vergezeld van het selectiedossier, moeten per aangetekende zending of per bode opgestuurd worden naar het adres vermeld onder punt I.1, tegen de datum vermeld onder punt IV.3.4, zowel op papier als onder elektronische vorm.
De MIVB zal maximum 4 firma's selecteren. Indien er meer firma's geselecteerd kunnen worden, zal de selectie
van de 4 firma's gerealiseerd worden op basis van de criteria van gelijksoortige opdrachten. De quotatie zal op onderstaande wijze gebeuren (een totaal van 30 punten)
- 10 punten voor de duur van de opdracht waarvan :
o 0 punten indien de duur van de opdracht minder dan 2 jaar bedraagt
o 10 punten indien de duur van de opdracht gelijk of langer is dan 4 jaar
o 5 punten in de andere gevallen
- 10 punten voor het jaarlijks bedrag dat betrekking heeft op het onderhoud van automatische toegangspoortjes, waarvan :
o 10 punten indien het bedrag van de referentie hoger is dan 700.000,00 EUR
o 5 punten indien het bedrag van de referentie tussen 500.000,00 EUR en 700.000,00 EUR ligt.
- 10 punten voor de kwaliteit van de prestaties:
o 10 punten indien de kwaliteit van de prestaties > 8
o 5 punten indien de kwaliteit van de prestaties = 5 en = 8
o 0 punten indien de kwaliteit van de prestaties < 5
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 30/11/2016