AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Genk
Stadsplein 1, BE-3600 Genk
Contact: De heer Luc Serroyen
Tel: +32 89654512 Fax: +32 89653489 E-mail: luc.serroyen@genk.be
Internet adres(sen): www.genk.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Herinrichting speeltuin Rondpunt 26
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De gunning gebeurt in 3 stappen.
Fase 1: De kandidaten dienen een kandidatuur in. Dit houdt in dat er referenties ingediend worden van reeds gerealiseerde projecten. Zowel het beeldmateriaal van de gerealiseerde projecten als de voorafgaande schetsen en planning dient hierbij toegevoegd te worden.
In deze fase dient enkel het formulier "kandidatenstelling" ingevuld te worden. (bijlage D)
Op basis van de selectiecriteria zullen maximum 5 kandidaten weerhouden worden. Deze kandidaten worden uitgenodigd voor de 2de fase.
Fase 2: Na afloop van de selectieprocedure worden de geselecteerde kandidaten uitgenodigd om een voorontwerp en offerte in te dienen (op basis van de gunningscriteria) voor het totaalconcept van de speeltuin Rondpunt 26.
Voor dit ontwerp wordt een bedrag van 500 euro per kandidaat voorzien (voor de kandidaat die weerhouden wordt voor fase 3, wordt dit bedrag in vermindering gebracht op het totaal).
Op basis van de gunningscriteria wordt 1 kandidaat gekozen voor het uitwerken van dit totaalconcept.
Hier is het offerteformulier van toepassing (bijlage A)
Fase 3: De gegunde kandidaat zal enkele keren samenzitten met de opdrachtgever voor onderhandelingen in het speelaanbod vooraleer een definitief ontwerp goedgekeurd kan worden.
Uitvoeringstermijn :
Opmaak ontwerp :
· termijn opmaak voorontwerp : 30 kalenderdagen
· termijn opmaak definitief ontwerp : 50 kalenderdagen
De tijd die het bestuur nodig heeft ter studie/goedkeuring van de ontwerpen
valt uiteraard buiten de gestelde termijnen.
Uitvoering, na toewijzing van de opdracht :
De opdracht dient uitgevoerd binnen een termijn van 150 kalenderdagen.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* 1. die in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden heeft gestaakt of die een gerechtelijk akkoord heeft bekomen, of die in een overeenstemmende toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen;
2. die aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening of van gerechtelijk akkoord aanhangig is of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementeringen;
3. die, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast;
4. die bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan, vastgesteld op elke grond die de aanbestedende overheden aannemelijk kunnen maken;
5. die niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen betreffende betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid, overeenkomstig de bepalingen van artikel 17 bis van het Koninklijk Besluit van 8 januari 1996;
6. die niet in orde is met de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waar hij gevestigd is;
7. die zich in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen betreffende de selectie.
De beoordeling betreffende de uitsluitingsgronden gebeurt in eerste instantie op grond van de hierboven vermelde gevallen 1°, 2°, 3°, 50 of 6° en van de voorgelegde bewijsstukken:
a) voor 1°, 2° of 3°: een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat aan de gestelde eisen is voldaan;
b) voor 5° of 6°: een getuigschrift uitgereikt door de bevoegde overheid van het betrokken land.
Indien voormelde documenten (voorlopig) niet beschikbaar zou zijn, kan dit voorlopig worden vervangen door een verklaring op eer volgens het model dat in bijlage bij deze Selectieleidraad is gevoegd.
De inschrijvers zullen gevraagd worden eventuele ontbrekende stukken in de offertefase toe te voegen aan hun dossier.
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 61 §§ 1 en 2 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
* Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
1) Referenties en ervaring met soortgelijke projecten. (50%)
De kandidaat (een combinatie van ontwerper/uitvoerder) geeft duidelijk blijk van ervaring met projecten van soortgelijke omvang. Er worden relevante referentieprojecten voorgesteld met beschrijving van aard van het project, grootorde realisatiebudget, rol binnen het project en link met de opdracht.
De referenties worden beoordeeld op basis van relevantie voor deze opdracht en op basis van de aansluiting bij de visie van de stad en de opdracht.
2) Samenstelling team (50%)
De kandidaat geeft aan te beschikken over een multidisciplinair team met volgende competenties: ontwerp en inhoudelijke expertise met betrekking tot de realisatie van creatieve, originele speeltuigen.
De samenstelling van het team wordt beoordeeld op de gevraagde multidisciplinariteit en de motivering hiervan in het kader van de opdracht.
Een erkenning is, gezien het specifieke karakter van de opdracht, niet vereist.
Vereiste erkenning: NIET VEREIST
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Kostprijs, Weging: 10
Criterium 2: Planning en aanpak, Weging: 15
Criterium 3: Garantie en service , Weging: 15
Criterium 4: creativiteit /originaliteit van het ontwerp , Weging: 40
Criterium 5: Technische waarde materiaal (duurzaamheid /vandalisme bestendigheid), Weging: 20
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 14/12/2016 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
15/12/2016 - 10:30
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 15/11/2016