AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Mechelen
Grote Markt 21, BE-2800 Mechelen
Contact: Mevrouw Birgit Cauwenbergh
Tel: +32 15297532 Fax: +32 15297510 E-mail: birgit.cauwenbergh@mechelen.be
Internet adres(sen): www.mechelen.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Schepenhuis - Restauratie en herbestemming tot onthaalbalie en kantoren van Toerisme en UiT - LOT 1
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Steenweg 1 te 2800 Mechelen
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Het Schepenhuis zal gerestaureerd en herbestemd worden tot publieksvriendelijke onthaalbalie voor 'Toerisme' en Uit' met bijhorende kantoren en nevenruimtes.
De uit te voeren werken :
De werken aan het Schepenhuis zijn opgesplitst in 3 loten:
LOT 1 omvat de restauratiewerken, herinrichtingswerken en de aanbouw van een nieuw inkomvolume. De technische inrichting is vervat in deze aanneming (aanpassen en vernieuwen van elektriciteit, verlichting, databekabeling, sanitair en centrale verwarming). De vaste verlichtingen en elektrische aansluitingen ten behoeve van lot 2 zijn voorzien in lot 1.
LOT 2 omvat de inrichting van het gelijkvloers met balie en bezoekersruimte (meubels, schermen, vitrines,..). Deze elementen sluiten aan op de vaste technieken en zullen in de laatste fase van de afwerking geplaatst worden, zodat retouches worden uitgevoerd. De werken van lot 2 zullen bijgevolg aanvatten tijdens de laatste fase van lot 1. Het is belangrijk dat er voor deze overlapping vlot gecommuniceerd wordt tussen de aannemers van beide loten. De aannemer lot 1 staat in voor een vlotte coördinatie.
Lot 3 omvat de inrichting van de verdieping tot onthaalruimte met balie, keukenmeubel edg. Deze inrichting sluit aan op de technische voorzieningen van lot 1 en zullen aanvatten tijdens de laatste fase van lot 1. Het is belangrijk dat er voor deze overlapping vlot gecommuniceerd wordt tussen de aannemers van beide loten. De aannemer lot 1 staat in voor een vlotte coördinatie.
Summier overzicht van de werken van Lot 1:
* Restauratiewerken
- Onderhoud daken, goten, schouwen, aandaken, .
- Plaatselijk nazicht en globaal onderhoud gevels
- Reconstructie van de eiken planken vloeren
- Pleisterwerken
* Herinrichting interieur
- Binnenschrijnwerk van kantoren, vergaderlokalen, stockageruimte, keuken, .
- Nieuwe trappenstructuren
- Verbeteren toegankelijkheid
-------- Herinrichting van het sanitair
-------- Op het gelijkvloers worden de tussenniveaus weggewerkt en zal er een hellend vlak geplaatst worden tussen de 2 resterende niveaus.
- Energie-efficiënte ingrepen
-------- Isoleren van de zolders
-------- Plaatsen van achterzetramen en oplegbeglazing
-------- Aanpassen van het verwarmingssysteem
- Aanpassen van de technieken
-------- Elektriciteits- en databekabeling worden uitgebreid
-------- Verlichting wordt aangevuld en vernieuwd
-------- Ventilatiesysteem inbrengen voor de kantoorruimtes
-------- Toegangscontrolesysteem
-------- Vernieuwen camerabewaking
- Vloerwerken
- Schilderwerken
* Bouwen van een nieuw inkomvolume aan de Vleeshouwersstraat ter verbetering van de
toegankelijkheid.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
Omdat de volgende documenten voor de aanbestedende overheid niet kosteloos toegankelijk zijn via elektronische middelen zoals bedoeld in artikel 60 § 1 moeten bovenop de impliciete verklaring op erewoord deze documenten bij de offerte worden gevoegd:
Een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document, niet ouder dan 3 maanden op de uiterste datum van indiening van de offertes
Overeenkomstig de Belgische overheidsopdrachtenreglementering heeft de aanbestedende overheid, in elke fase van de gunningsprocedure, de mogelijkheid om de kandidaat/inschrijver uit te sluiten die, bij wijze van een in kracht van gewijsde gegane strafrechtelijke uitspraak veroordeeld werd voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast.
De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure. Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan.
- het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijkekansen- en gelijkebehandelingsbeleid; de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie, de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden en de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen;
- de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Zie bestek
III.2.3. Vakbekwaamheid:
zie bestek
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 5 of hoger
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 9/12/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek alleen te verkrijgen via http://enot.publicprocurement !!!! Indienen offerte alleen mogelijk via E-tendering
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
12/12/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
12/12/2016 - 11:00
Plaats: Administratie stedelijke infrastructuur, Befferstraat 25 (2e verdieping) te 2800 Mechelen
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte:
Een plaatsbezoek is verplicht voor alle inschrijvers. Elke inschrijver wordt verwacht een plaatsbezoek te brengen op xxx 2016 om 10.00h. Deze afspraak is op voorhand te bevestigen
aan de aanbestedende overheid via de Dienst Monumentenzorg, contactpersoon: Sofie Stevens (015/29.79.27, sofie.stevens@mechelen.be) en de ontwerper Architecten Beeck & Hermans bvba.
Attest van plaatsbezoek is bij te voegen (zie bijlage). Hierdoor erkent de aannemer dat hij op de hoogte is van de voor de uitvoering nodige inlichtingen en dat zijn prijsbepaling werd opgemaakt met volle kennis van zaken. Een totale en verzorgde afwerking worden als begrepen in zijn bieding beschouwd. Achteraf worden hieromtrent geen klachten aanvaard.
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 27/10/2016