Wezembeek-oppem

Promotieopdracht werken -PPS-DBf - Bouwteam - Centrumontwikkeling Wezembeek-Oppem (GB/100).


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Wezembeek-Oppem
Louis Marcelisstraat 134, BE-1970 Wezembeek-Oppem
Contact: Gemeentebestuur Wezembeek-Oppem - Dienst Grondgebiedszaken
Els Penné
Tel: +32 27831239 E-mail: els.penne@wezembeek-oppem.be
Internet adres(sen): http://www.wezembeek-oppem.be/nl/home/contactadressen.html
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Promotieopdracht werken -PPS-DBf - Bouwteam - Centrumontwikkeling Wezembeek-Oppem (GB/100)
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Wezembeek-Oppem
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
.
De opdracht betreft een promotieopdracht van werken (met aanvullend leveringen en diensten), in de zin van artikel 3, 11°van de wet van 15.6.2006.
.
Hiervoor wordt de onderhandelingsprocedure met bekendmaking gekozen.
Motivering : Op grond van artikel 26, §2, 1°, b) wordt er gebruik gemaakt van een onderhandelingsprocedure met bekendmaking. De aanbestedende overheid verkeert namelijk niet in de mogelijkheid om een volledige studie te maken over de uitvoering van de werken en de kosten. Het is noodzakelijk dat de studie en uitvoering voortduren worden bijgestuurd gelet op de complexiteit van de opdracht.
.
De promotieopdracht betreft gebiedsontwikkeling, met name de centrumontwikkeling van Wezembeek-Oppem.
.
Voorwerp is het ontwerpen, bouwen en prefinancieren van de gebiedsontwikkeling in het centrum van de gemeente. (PPS type: gebiedsontwikkeling - DBf).
.
In de projectdefinitie goedgekeurd door de gemeenteraad op 27 juni 2016 werden de krachtlijnen van het project vastgelegd. Zij vormen de uitvoering van het ruimtelijke uitvoeringsplan 'Nieuw Administratief Centrum' (NAC);
Het project wordt hierbij opgedeeld in:
- een publiek bouwprogramma bestaande uit de bouw van het nieuw administratief centrum en de bouw van de Nederlandstalige gemeentelijke basisschool "De Letterbijter", en het renoveren en het herbestemmen van het bestaande oude gedeelte van het gemeentehuis (opgenomen in de erfgoedinventaris )
- het openbaar domein bestaande uit : het nieuwe dorpsplein ter hoogte van de Louis Marcelisstraat, de publieke parkruimte achter de zone van het NAC, de Europalaan als verbinding tussen het dorpsplein en het park, en de ontsluitingen voor zacht verkeer,
- een privaat programma bestaande uit : de parkwoongelegenheden, de woongelegenheden in de zone van het NAC, de woongelegenheden langs de Jozef De Keyzerstraat en de handelszaken langs de Jozef De Keyzerstraat.
.
Het gemeentebestuur is eigenaar van de gronden en gebouwen
.
De projectdefinitie en het programma , zijn te consulteren via volgende link :
http://cloud.3p.eu/Downloads/1/422/OJ/2016
.
Prijsvaststelling: dit is een gemengde opdracht.
.
Gelet op de integrale/ multidisciplinaire benadering van ontwerp en uitvoering wordt een overeenkomst aangegaan met een 'bouwteam'. Binnen dit team wordt op voet van gelijkheid gewerkt aan het project.
De gevraagde competenties binnen het bouwteam zijn vermeld in de selectiecriteria en de opdrachtdocumenten (selectieleidraad), en omvatten de drie pijlers van de D B f samenstelling: ontwerper(s) (inclusief technisch raadgevers en studiebureaus), aannemer(s) en financierder(s).
.
Het vast gedeelte van de opdracht omvat minstens:
- het realiseren van een nieuw administratief centrum (gemeentehuis)
- het realiseren van een nieuwe gemeentelijke basisschool (kleuter- en lager onderwijs).
.
Zit niet in de opdracht:
- De organisatie en de financiële kost van tijdelijke huisvesting van de diensten en de school.
.
Met betrekking tot de -later in te dienen- offertes :
Een offerte kan worden ingediend door een combinatie zonder of met rechtspersoonlijkheid bestaande uit een geselecteerde en één of meer niet-geselecteerde personen.
Het gezamenlijk indienen van één enkele offerte door meerdere geselecteerden wordt verboden voor wat betreft de deelnemers met een 'exclusief' ("-E-") aangeduide competentie , teneinde een voldoende mededinging te waarborgen.
.
Het ruimtelijk kader van de ontwikkeling wordt gevormd door het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan 'RUP 1 - Nieuw administratief centrum'. Een toelichting hierover is beschikbaar als bijlage.
.
Het programma wordt beschreven in de projectdefinitie.
Deze is beschikbaar als bijlage en in digitale versie via vermelde link.
.
Flankerende studies / andere parallel lopende ondersteunende opdrachten :
Een beeldkwaliteitsplan voor de ontwikkeling van de site is in opmaak.
Het opmeten van de site (globale perimeter) is in uitvoering.
Een extern trajectbegeleider/consultant wordt aangesteld om het bestuur te begeleiden bij de uitwerking en uitvoering van het project.(procedure lopende)
.
Vergoeding voor de kandidaten
Het bestuur heeft 100.000 EUR ter beschikking, evenredig te verdelen onder de geselecteerde kandidaten-inschrijvers, mits deze een regelmatige offerte met degelijk ontwerpvoorstel hebben ingediend.
.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De aannemers, leveranciers en dienstverleners uit derde landen buiten de Europese Unie mogen enkel een aanvraag tot deelneming of een offerte met toepassing van deze titel indienen, mits zij zich daarvoor kunnen beroepen op een internationaal verdrag of een akte van een internationale instelling, met inachtneming van de perken en de voorwaarden bepaald in de betrokken akte.(WetOOArt21)
Het toegangsverbod wordt geregeld door artikel 20 van de wet OO van 15.6.2006 en de artikelen 61 §§ 1 en 2,62 en 63 van het KB Plaatsing van 15.7.2011 en hierna opgesomd.
Het toegangsverbod is individueel toepasselijk op alle deelnemers die samen een offerte indienen als combinatie zonder rechtspersoonlijkheid of zich samen kandidaat stellen en de intentie hebben om, ingeval van selectie, samen een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid op te richten (cf. art. 66 KB Plaatsing).
Hetzelfde geldt, in voorkomend geval, voor de onderaannemer(s).
In functie van wijzigingen aan de wet resp. het KB kan de opdrachtgever beslissen om deze uitsluitingscriteria tijdens de lopende procedure uit te breiden.
Kandidaten en inschrijvers ondergaan een toegangsverbod tot de opdracht in volgende gevallen:
(1) uitsluitingsgevallen die met hun persoonlijke situatie te maken hebben;
(2) gevallen van belangenvermenging.
(1)uitsluitingsgevallen
De kandidaat / deelgenoot van een samenwerkingsverband / aangewezen onderaannemer mag niet bijeen rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan en waarvan de opdrachtgever kennis heeft, veroordeeld zijn voor:
1° deelname aan een criminele organisatie als bedoeld in artikel 324bis van het Strafwetboek;
2° omkoping als bedoeld in artikel 246 en 250 van het Strafwetboek;
3° fraude als bedoeld in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschap, goedgekeurd door de wet van 17.2.2002;
4° witwassen van geld als bedoeld in artikel 5 van de wet van 11.1.1993 tot voorkoming van het gebruik van het financieel stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme.
Wordt eveneens in elk stadium van de procedure uitgesloten van de toegang ertoe, de kandidaat van wie is vastgesteld dat hij als werkgever illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11.2.2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
.
De overheid heeft de mogelijkheid de toegang tot de opdracht te weigeren als de kandidaat of inschrijver:
in een aanloopprocedure naar of in staat verkeert van faillissement, vereffening of gerechtelijke reorganisatie;
bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan definitief veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast;
bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan;
niet in orde is met de RSZ-bijdragen;
fiscale verplichtingen heeft ten opzichte van de FOD Financiën.
Op heden zijn hierin de volgende belastingen begrepen:
? De directe belastingen, met name:
? De verschillende inkomstenbelastingen (personenbelasting, vennootschapsbelasting, belasting van niet-inwoners en rechtspersonenbelasting)
? De voorheffingen (onroerende, roerende en bedrijfsvoorheffing)
? De met de inkomstenbelastingen gelijkgestelde belastingen (verkeersbelasting op autovoertuigen, belasting op in verkeerstelling, het eurovignet, belasting op spelen en weddenschappen, belasting op automatische ontspanningstoestellen)
? De administratieve boetes
? De belasting over de toegevoegde waarde en de fiscale boetes.
in ernstige mate valse verklaringen heeft afgelegd inzake toegangsrecht en kwalitatieve selectie.
.
.(2)belangenvermenging
Onverminderd artikel 64, §1 en §2 KB Plaatsing, geldt het volgende:
In het kader van de strijd tegen belangenvermenging, meer in het bijzonder de draaideurconstructie ('revolving doors') zoals bepaald in de wet van 8 mei 2007 houdende instemming met het Verdrag van de Verenigde Naties tegen de corruptie, gedaan te New York op 31 oktober 2003, onthoudt de inschrijver zich ervan een beroep te doen op een of meerdere vroegere (interne of externe) bedienden van het gemeentebestuur van Wezembeek-Oppem, binnen twee jaar volgend op zijn/hun ontslag, opruststelling of elk ander vertrek uit de gemeentediensten op welke wijze ook, rechtstreeks of onrechtstreeks, met het oog op de voorbereiding en/of de indiening van zijn offerte of een andere tussenkomst in het kader van de gunningsprocedure, evenals voor verrichtingen in het kader van de uitvoering van deze opdracht.
Dit althans voor zover er een direct verband bestaat tussen de vroegere activiteiten van de betrokken persoon/personen bij de aanbestedende overheid en zijn/hun verrichtingen in het kader van deze opdracht.
Inbreuken op deze maatregel die tot gevolg hebben dat de normale mededingingsvoorwaarden vertekend kunnen zijn, worden gesanctioneerd volgens de bepalingen van artikel 9 van de wet overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten van 15 juni 2006, in concreto, hetzij de wering van de offerte, hetzij de verbreking van de opdracht, al naargelang.
Een verbonden onderneming in de zin van artikel 64, §2 KB Plaatsing, is elke onderneming:
waarop de bedoelde persoon (en)rechtstreeks een overheersende invloed kan uitoefenen of;
die een overheersende invloed kan uitoefenen op die persoon of;
die zoals de bedoelde persoon onderworpen is aan de overheersende invloed van een andere onderneming omwille van eigendom, financiële deelneming of op haar van toepassing zijnde voorschriften.
.
*********** BIJ TE VOEGEN DOCUMENTEN**********
Omwille van de complexiteit van de opdracht en het pluridisciplinale karakter van de gevraagde competenties binnen het team van de inschrijver, vraagt het bestuur aan de inschrijvers om zelf alle bewijsstukken met betrekking tot het toegangsverbod/toegangsrecht bij de inschrijving te voegen, conform KB Plaatsing Art. 61 §3.
In het kort:
¨ uittreksel strafregister
¨ RSZ-attest (werknemers of indien geen: eigen bijdragen) voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal.
¨ fiscaal attest
¨ btw attest
¨ attest KBO (niet faillissement of soortgelijke toestanden)
¨ verklaring op eer m.b.t. belangenvermenging (documentmodel als bijlage)
.-- Bewijs van inschrijving in beroeps-en handelsregisters;
.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De opdrachtgever hecht bijzondere aandacht aan een stevige en gezonde economische en financiële draagkracht van de opdrachtnemer. Dit is immers een fundamentele voorwaarde voor de opdracht.
De kandidaat moet daarom aantonen dat hij financieel en economisch voldoende draagkrachtig is om de opdracht uit te voeren en om de gevraagde engagementen aan te gaan zonder dat zich een financieel risico voordoet voor de opdrachtgever.
De huidige financiële positie van de kandidaat dient voldoende waarborgen te bieden om te kunnen voldoen aan de financieringsverplichting, vervat in deze opdracht.
.
Volgende criteria inzake de financieel-economische draagkracht zullen gezamenlijk in beschouwing worden genomen bij deze beoordeling, en dienen voldoende te zijn in verhouding tot de omvang van de opdracht:
-- a) Bankverklaring
-- b) de financiële toestand (o.m. het eigen vermogen en de schuldpositie, het bedrijfskapitaal, de liquiditeitsratio en de rentabiliteitsratio);
-- c) bewijs van verzekering tegen beroepsrisico's.
.
Verduidelijking:
a) Passende bankverklaring.
De kandidaat voegt voor elk van de betrokken partijen (enkel voor de exclusieve partijen) een verklaring toe, opgesteld overeenkomstig het model van Bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011, van een kredietinstelling onderworpen aan het toezicht van de FMSA of de NBB.
Deze verklaringen moeten in het Nederlands opgesteld zijn en mogen maximaal drie maanden oud zijn. Indien de verklaringen in een andere taalzijn opgesteld wordt een beëdigde vertaling toegevoegd.
.
b) De financiële toestand
De kandidaat toont in een nota volgende zaken aan en voegt de nodige documenten toe :
- Het eigen vermogen en de schuldpositie
- Het bedrijfskapitaal
- De liquiditeitsratio
- De rentabiliteitsratio
De financiële draagkracht van het bouwteam als geheel zal beoordeeld worden a.d.h.v. de netto-jaaromzet, het eigen vermogen en de winstgevendheid.
De netto-jaaromzet moet gemiddeld over de laatste 3 boekjaren minimum 20.000.000 EUR bedragen.
Het eigen vermogen - zijnde het netto-actief in de zin van art. 617, lid 2 van de wet op de vennootschappen, i.e. rubriek 10/12 van de jaarrekening - moet gemiddeld over de laatste boekjaren minimum 5.000.000 EUR bedragen.
De kandidaat moet netto winstgevend zijn geweest gemiddeld over de laatste drie boekjaren.
.
c)- Bewijs van verzekering tegen beroepsrisico's
De kandidaat toont aan dat de hoofdaannemer en de architect , ontwikkelaar, financierder, de architectenbureaus, de ingenieursbureaus: stabiliteit, technieken en infrastructuur voldoende verzekerd zijn voor hun beroepsaansprakelijkheid voor de uitvoering van deze opdracht.
De kandidaat voegt de nodige verklaringen toe van de verzekeraar of de makelaar. In geval van een specifieke beroepsaansprakelijkheid voor deze opdracht, voegt hij een bindende bevestigingsbrief toe van de makelaar of de verzekeraar waarin wordt bevestigd dat de verzekering zal worden afgesloten indien de opdracht aan de kandidaat wordt toegewezen.
Deze verklaringen moeten in het Nederlands zijn opgesteld, geldig zijn en mogen maximaal drie maanden oud zijn.
.
*** Onderaanneming *** :
Een kandidaat kan zich in voorkomend geval beroepen op de draagkracht van een onderaannemer of andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. (KB Plaatsing,artikel 74).
Het gaat in dit geval om een aangewezen onderaannemer.
De kandidaat moet bij zijn aanvraag tot deelneming een verklaring op eer van deze aangewezen onderaannemer voorleggen, ondertekend door een bevoegd persoon, waaruit blijkt dat deze aangewezen onderaannemer over de vereiste economische en financiële draagkracht beschikt en dat de kandidaat in het geval van toewijzing van de opdracht hiervoor een beroep zal kunnen doen op de aangewezen onderaannemer, bijvoorbeeld door te kunnen beschikken over de financiële middelen die ter aanduiding van de financiële en economische draagkracht worden ingeroepen.
Het model van verklaring op eer van de aangewezenonderaannemer is opgenomen in bijlage (selectieleidraad).
.
- *** Erkenning Aannemer(s) ***
De aannemer dient aan te tonen dat hij de vereiste klasse heeft in overeenstemming met de werkzaamheden. Hiertoe dient hij ofwel het attest bij te voegen of wel de bewijzen die worden vereist door artikel 3, §1,2° van de wet van 20 maart 1991 ( zie ook ministerieel besluit van 27 september 1991)
. ***********************************
Bij toetsing van dit selectiecriterium van Economische en Financiële Draagkracht, zal de Aanbestedend Overheid zich rechtsgeldig steunen op de informatie zoals opgenomen in de kandidaatsstelling. De Aanbestedende Overheid zal op generlei wijze kunnen worden aansprakelijk gesteld, indien, ten gevolge van een onvolledigheid van de in de kandidaatstelling opgenomen informatie, de financiële en economische draagkracht van de kandidaat op ontoereikende wijze werd beoordeeld.
Elke aannemer dient de vereiste klasse te hebben met de door hun uitgevoerde waarde der werken en rekening houdend met de uiteindelijke fasering.
+ cfr. supra.
De totale omvang van de werken indien gelijktijdig uitgevoerd, wordt geraamd op categorie D - klasse 8.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Zie ook het meer overzichtelijke rooster in de selectieleidraad.
.
De kandidaat is verplicht te antwoorden op vragen en alle toelichtingen en documenten te verstrekken die de aanbestedende zou vragen teneinde de economische en financiële draagkracht te beoordelen.
.
Van de kandidaat wordt verwacht dat hij over de nodige deskundigheid en ervaring in alle aspecten van de opdracht beschikt.
De kandidaat stelt voor een bouwteam samen, waarbij de verschillende gevraagde competenties en disciplines worden ingevuld.
De technische bekwaamheid van de kandidaat zal beoordeeld worden aan de hand van zijn ervaring in de hierna volgende basisdisciplines:
- het ontwerpen (1. "Design");
- het bouwen (2. "Build");
- het financieren en promoten (3."Finance");
Daarnaast worden ook in de beoordeling meegenomen:
- aangetoonde vaardigheden en ervaring met betrekking tot projectmanagement inzake bouw-en infrastructuurwerken
- Communicatievaardigheden (met het bestuur, met de bevolking, bij bouw en promotie)
.
Ervaring opgedaan in een tijdelijke handelsvennootschap (of in een andere consortiumvorm), wordt slechts in aanmerking genomen, indien aangetoond wordt dat de onderneming die de ervaring inroept, daadwerkelijk instond voor de uitvoering van de prestatie, waarvoor de referentie aangehaald wordt en ook verantwoording droeg voor de uitvoering.
.
Een kandidaat kan zich in voorkomend geval beroepen op de technische bekwaamheid van een onderaannemer of andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. Het gaat in dit geval om een aangewezen onderaannemer.
Per deel van de opdracht in onderaanneming wordt een opgave verwacht van de van hun relevante studie- en beroepskwalificaties. Zij maken in voorkomend geval eveneens deel uit van het bouwteam.
.
Voor alle gevraagde uitgelichte referenties geldt:
- Referenties vermelden minstens de opdrachtgever, de uitvoeringstermijn en datum van de oplevering.
- Bij de referenties dienen attesten van goede uitvoering te zijn gevoegd.
- Het bestuur kan de resp. opdrachtgevers bevragen over de referenties en de referentielijst, en (delen van) het uitvoeringsdossier van de uitgelichte referenties opvragen of inkijken bij de resp. opdrachtgevers (plannen, meetstaten, bestekken, ramingen, budgetopvolging).
- Foto's, plannen en documentatie bij te voegen in verhouding tot de gevraagde competentie(s).
.
.
.
Overzicht gevraagde competenties
1. "Design" / Ontwerper(s)
De functie van aanspreekpunt en coördinatie " Design" wordt ingevuld door een ervaren architect.
De kandidaat voorziet voor de invulling van het vormelijke en inhoudelijke aspect van de opdracht binnen het bouwteam volgende disciplines:
-- stedenbouwkundig ontwerper, architect, landschapsarchitect;
-- ingenieurs: stabiliteit, technische infrastructuur, HVAC technieken, milieutechnieken,
-- deskundigen : EPB-verslaggever, akoestiek, veiligheid en preventie, welzijn op het werk,
en een archeoloog.
.
Voor de met "E" gemarkeerde leden is exclusiviteit vereist. (deze personen kunnen slechts van één inschrijvend bouwteam deel uitmaken).
.
De ontwerpers dienen over de nodige studie- en beroepskwalificaties te beschikken, evenals over de nodige gelijkaardige ervaring
Als gelijkaardig wordt beschouwd:
- Gebouwen administratief : 2500 m2
- Gebouwen school (lager onderwijs) : 1500m²
- Woonprojecten van minstens 25 woningen
.
Continuïteit:
De kandidaat moet in staat zijn om de continuïteit van de uitvoering van de opdracht te kunnen waarborgen, ook bij verlof en ziekte van de als voor deze opdracht verantwoordelijk gestelde ontwerpers.
.
Wet 20 februari 1939.
In de Wet van 20 februari 1939 zijn bepalingen opgenomen betreffende de onverenigbaarheid tussen aannemer en architect.
Binnen het bouwteam is de architect die met een bouwpromotor en aannemer samenwerkt uiteraard niet ontslagen van de verplichting om zijn taken in onafhankelijkheid uit te voeren.
.
.
Voor te leggen stukken/bewijzen "Design" (diensten)
1. - Bewijs van inschrijving Tabel van de Orde Architecten.
2. De studie- of beroepskwalificaties van de dienstverlener of het kaderpersoneel van de onderneming en in het bijzonder van degenen die met de dienstverlening kunnen worden belast.
Een document van teamstelling 'ontwerpers' dient bijgevoegd. Hierin worden de kwalificaties van de teamleden verduidelijkt.
3. De lijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten;
4. De omschrijving van het gedeelte van de opdracht dat de dienstverlener eventueel in onderaanneming wil geven.
5. Referenties:
Vermelde referenties (zie ook tabel Selectieleidraad ) dienen te worden bijgevoegd.
De opdrachten moeten ontworpen zijn in de laatste 5 jaar en minstens moet de ontwerpfase voltooid zijn. (uitvoeringsplannen of fase 'aanbesteding')
.
.
2 "Build" / Aannemer(s)
De functie van aanspreekpunt en coördinatie " Build" wordt ingevuld door
de (Hoofd)Aannemer.
.
Voor te leggen stukken:
- Bewijs van overeenkomst met een keuringsorganisme binnen de bouwsector.
- De opgave van de al dan niet tot de onderneming behorende technici of technische organen;
- De studie- of beroepskwalificaties van de aannemer of het kaderpersoneel van de onderneming en in het bijzonder van degenen die met de leiding van de werken worden belast.
- De aannemer dient document van teamstelling 'uitvoering' bij te voegen
- Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de aannemer en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste drie jaar;
.- Een lijst van de werken die de afgelopen vijf jaar werden verricht en waaruit blijkt dat gelijkaardige projecten werden uitgevoerd (scholen, administratieve gebouwen, infrastructuurwerken, ondergrondse parkeergarages, landschapsinrichting) en vergezeld van attesten van goede uitvoering.
.
Referenties (zie ook tabel selectieleidraad)
.
Minimaal 3 referenties van projecten in een stedelijke omgeving met ondergrondse parking met een realisatie-waarde van minstens EUR 7.500.000 excl. btw.
Minstens 2 referenties hiervan dienen in de in de voorbije 5 jaar gerealiseerd te zijn (cfr. vermelding van datum van Oplevering. In elk geval zijn ze voor meer dan 60% voltooid.
Tevens dient hij een omschrijving van de projecten op te geven (elk maximum 2 A4 pagina's).
Ook wordt bij deze referenties vermeld hoe tijdens de werf de communicatie naar de buurtbewoners werd verzorgd: bij afsluiten wegenis, omleidingen, enz.
Opbouw referenties analoog voor het deel aanneming-bouw-erfgoedwaarde.
.
.
3."Finance" / Promotor(s) en financierder(s)
.
Referenties :
Zie ook selectieleidraad.
De referenties moeten in de loop van de laatste 5 jaar voorwerp uitgemaakt hebben van een goedgekeurd financieringsvoorstel, en minstens moet de ontwerpopdracht voltooid zijn. (uitvoeringsplannen of fase 'aanbesteding').
Referenties vermelden minstens de opdrachtgever, de uitvoeringstermijn en datum van de oplevering. Bij de referenties dienen attesten van goede uitvoering te zijn gevoegd.
Het bestuur kan de resp. opdrachtgevers bevragen over de referenties en de referentielijst, en (delen van) het uitvoeringsdossier van de uitgelichte referenties opvragen of inkijken bij de resp. opdrachtgevers (financieringsvoorstel, clausules, facturen, budgetopvolging).
De referenties bevatten ook een korte omschrijving van de opdracht met vermelding van termijn en wijze van de commercialisering ervan.
.
De teamleden voegen naast de vermelde bewijzen en attesten, de curricula vitae (C.V.) bij waaruit voldoende ervaring blijkt in de eigen discipline met gelijkaardige projecten.(scholen, kantoor, ondergrondse parking, woningbouw)
Een beknopte projectlijst kan eventueel in het C.V zijn opgenomen, of als afzonderlijk document worden bijgevoegd.
.
Uitgelichte Referenties:
Per discipline worden volgende uitgelichte, gedocumenteerde referenties bijgevoegd:
.
-E- Architectuur
- 2 referenties 'school'
- 2 referenties 'kantoorgebouw'
- 2 referenties 'woonontwikkeling'
.
- E- Stedenbouwkundig ontwerper / urban designer
- 2 referenties van een masterplan (of gelijkaardige ontwerpopdracht) van gelijkaardige omvang/oppervlakte.
.
-E- Landschapsarchitect
- 2 referenties 'landschap' publieke ruimte.
.
Studiebureau
.
- E- Tech-infrastructuur
- 2 referenties nieuwe aanleg openbaar domein inclusief rioleringswerken.
.
- E- Tech-stabiliteit
- Beknopte projectlijst
.
Tech-technieken HVAC -
Beknopte projectlijst.
.
EPB-verslaggever
- Bewijs van de vereiste classificatie
- Beknopte projectlijst.
.
Tech-technieken-milieu en duurzaamheid
- Beknopte projectlijst.
.
Tech-akoestiek
- Beknopte projectlijst.
.
Tech-veiligheid en preventie / veiligheidscoördinatie
- Beknopte projectlijst.
.
Tech- welzijn op het werk / ergonomie
- Beknopte projectlijst.
.
Tech -archeoloog
- Beknopte projectlijst.
.
2. Aannemer(s):
- E- (Hoofd)Aannemer"
naast de vermelde voor te leggen stukken :
- lijst werken laatste 5 jaar
- 3 uitgelichte referenties
.
- E- Aannemer Bouw-Renovatie met erfgoedwaarde
- lijst werken laatste 5 jaar (gebouwen met erfgoedwaarde) .
.
.
3. Financierder en Promotor
- E- 3.1 Ontwikkelaar/Promotor
- projectlijst laatste 5 jaar
- 2 gelijkaardige referenties met betrekking tot promotieopdrachten.
- E - 3.2 Financierder
- Projectlijst laatste 5 jaar
- 2 gelijkaardige referenties met betrekking tot de financiering.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: * architecturale en landschappelijke kwaliteit, Weging: 1
Criterium 2: * prijs met inachtneming kosten op lange termijn (LCC) Lifecyclecost, Weging: 1
Criterium 3: * planning, Weging: 1
Criterium 4: * duurzaamheidsaspecten-natuurwaarden-hemelwaterbeheersing, Weging: 1
Criterium 5: * technisch concept, Weging: 1
Criterium 6: * communicatie/participatie, Weging: 1
Criterium 7: * functionaliteit, Weging: 1
Criterium 8: * eigen inbreng invulling van het programma en functies, Weging: 1
Criterium 9: **** indicatieve vermelding - - weging en andere subcriteria worden later verder toegelicht in de Gunningsleidraad*** , Weging: 1
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 06/12/2016 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 06/12/2016 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
De opening van de Aanvragen tot Deelneming gebeurt in gesloten zitting.
.
Verbintenistermijn:
De inschrijvers blijven gebonden door hun kandidatuurstelling gedurende een termijn van 180 kalenderdagen, ingaande de dag na de uiterste datum voorzien in onderhavig bestek voor het indienen van de documenten.
.
Indieningswijze.
Toegelaten papierformaten : A4 en/of A3 formaat.
De kandidaturen worden ingediend op papier in dubbele omslag door middel van een brief tegen beveiligde zending (een aangetekend schrijven wordt aanbevolen) of persoonlijk neergelegd bij de aanbestedende overheid.
.
Bij het indienen van het dossier per drager houdt men rekening met de openingsuren van de betreffende dienst volgens de informatie op de website
http://www.wezembeek-oppem.be/nl/home/openingsuren.html.
.
vermelding op omslag:
GEMEENTEBESTUUR WEZEMBEEK-OPPEM- Louis Marcelisstraat 134 - 1970 Wezembeek-Oppem - "Offertes/Inschrijvingen Overheidsopdrachten""
.
Alle bladzijden van de kandidatuur, inclusief bijlagen, zijn doorlopend genummerd en geparafeerd (het titelblad is nr. één). Het originele document is losbladig.
.
tweede omslag
De offertes die op papier worden ingediend worden in een omslag gestoken die wordt gesloten. Op deze omslag dienen de volgende vermeldingen te worden aangebracht:
- de datum en het uur van de uiterste indiendatum van de offertes;
- de vermelding «Kandidatuurstelling bouwteam / GB-100» in de linkerbovenhoek.
.
Aantal exemplaren:
Het volledige dossier voor aanvraag tot deelname wordt in één losbladig origineel exemplaar en 2 duplicaten ingediend.
.
Uiterlijk de tweede werkdag volgend op de uiterste datum voor indiening wordt een ingescande kopij van de inschrijving in pdf-formaat per e-mail overgemaakt aan vermelde contactpersonen van de gemeentelijke administratie.
.
Talen
Alle documenten die verband houden met de opdracht en de uitvoering ervan worden opgesteld in het Nederlands.
Het Nederlands is tevens de taal voor de uitvoering van de opdracht en het contact met het bestuur en de administratie.
Bij de uitvoering van de opdracht dient bij communicatie met inwoners de regelgeving met betrekking tot de taalfaciliteiten voor Franstaligen te worden nageleefd, en dienen bijgevolg Franstalige vertalingen en versies van documenten te worden geleverd.
.
Bijlagen:
- alle documenten gevraagd in het raam van uitsluiting, toegangsrecht en selectiecriteria.
- de bijlagen gevraagd in de opdrachtdocumenten / selectieleidraad.
.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 26/10/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA