Agentschap Voor Maritieme Dienstverlening En Kust - Afdeling Kust

Groenonderhoud. Pachtperiode 2107-2020.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Agentschap voor Maritieme Dienstverlening en Kust - Afdeling KUST
Vrijhavenstraat 3 , BE-8400 Oostende
Contact: Agentschap voor Maritieme Dienstverlening en Kust - Afdeling KUST
ir. Peter DeWolf, adviseur-ingenieur, belast met de leiding van de afdeling
Tel: +32 59554207 Fax: +32 59507037 E-mail: kust@vlaanderen.be
Internet adres(sen): www.afdelingkust.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Groenonderhoud. Pachtperiode 2107-2020
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Groenonderhoud. Pachtperiode 2017-2020:
De opdracht heeft tot doel de werken uit te voeren voor het onderhoud, de herstelling, de uitbreiding en de verbetering van bestaande of aan te leggen groenzones, beplantingen en opschikkingen in de hierna verder bepaalde gebieden in het district West, vanaf de Panne tot en met Oostende met inbegrip van de jachthavens van Nieuwpoort en Oostende en
in het district Oost, vanaf Bredene tot aan de Nederlanse grens en in de jachthavens van Blankenberge en Zeebrugge, van het patrimonium binnen het ambtsgebied van de afdeling Kust, gedurende de pachtperiode 2017-2020.
Huidige opdracht behandelt het eerste pachtjaar 2017-2018.
De opdracht kan verlengd worden met 3 (drie) maal één pachtjaar volgens de voorwaarden verder vermeld in dit bestek.
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: Perceel 1:Volgende elementen van het kustgebied begrepen tussen de Franse grens en de gemeentegrens Oostende/Bredene
Korte beschrijving:
1) het droog strand tot de hoogwaterlijn te De Panne;
2) de duinen te Koksijde, inbegrepen Oostduinkerke
a. R. Allemeeschlaan - Strandlaan: het droog strand tot HW-lijn;
b. Strandlaan - Elisabethplein;
c. Elisabethplein - Bettystraat: deels;
d. Bettystraat - Kinderlaan: het droog strand tot HW-lijn;
3) de droogstranden tussen Nieuwpoort en de gemeentegrens Oostende/Bredene;
4) de zeeduinhelling te Nieuwpoort-Bad;
5) de duinen tussen de vuurtoren en het oosterstaketsel te Nieuwpoort: op heden in beheer bij aNB;
6) de domeinduinen op grondgebied Middelkerke: waarvan deels bij aNB/Natuurpunt;
7) de domeinduinen op grondgebied Oostende ten westen en ten oosten van de havengeul;
8) Jachthaven van Nieuwpoort begrepen tussen de N34/Ganzepoot;
9) Jachthaven van Oostende:
- groenzones ter hoogte van de Visserijsluis;
- taluds Visserijdok;
- omgeving van de Vuurtoren;
- groenzone langs Nieuwe Werfkaai en Vismijnlaan;
- taluds ter hoogte van de jachtclub RYCO;
- omgeving van de Spuikom;
Perceel 2: Perceel 2:Volgende elementen van het kustgebied begrepen tussen de gemeentegrens Oostende/Bredene en de Nederlandse grens
Korte beschrijving:
1. de domeinduinen op grondgebied Bredene;
2. de domeinduinen op grondgebied De Haan inbegrepen Wenduine;
3. de domeinduinen op grondgebied Blankenberge;
4. de domeinduinen op grondgebied Brugge (Zeebrugge);
5. de domeinduinen op grondgebied Knokke-Heist;
6. de domeingronden op grondgebied Bredene in de omgeving van de Spuikom en de oevers van de NoordEde.
7. de domeingronden gelegen tussen de Koninklijke baan (N 34) en de Kapelstraat/Driftweg op grondgebied Bredene, De Haan (Vosseslag, Centrum, Vlissegem, Nieuwmunster en Wenduine);
8. de domeindgronden op grondgebied De Haan (centrum), ten zuiden van de Koninklijke baan (N 34) die het Park /Duinbossen van De Haan uitmaken alsook de markt van De Haan;
9. de domeingronden op grondgebied De Haan (Wenduine), inbegrepen het Leopoldpark, het Albertpark en de Rotonde op de vooruitsprong van de zeedijk te Wenduine;
10. de Zandpanne op grondgebied De Haan (Nieuwmunster);
11. de gronden gelegen tussen de Koninklijke baan (N 34) en de Knokkestraat, vanaf de Parkstraat tot aan de Pastuurdijk te Knokke-Heist;
12. de zeewaartse duinzijde te Knokke-Heist, tot het meest oostelijk gelegen strandhoofd (nummer 22);
13. de droogstranden tussen de gemeentegrens Oostende/Bredene en de Nederlandse grens;
14. Jachthaven van Blankenberge:
- glooiingen en wandelpaden rond de haven;
- beplantingen op de terreinen van afdeling Kust ter hoogte van de loods;
- groenzones rond de Spuikom;
- groenzones aanliggend aan de westelijke toegang tot de jachthaven;
- groenzones gelegen tussen N34, westelijke toegang jachthaven tot aan de duinen;
- bloembakken havenplein;
15. Jachthaven van Zeebrugge:
- groenzones langs Rederskaai;
- groenzones langs Graaf-Jansdijk;
- parkzone Visserskruis;
- groenzones hoek Vismijnstraat / Kustlaan;
- groenzones hoek Tijdokstraat / Kustlaan;
- groenzone langs Kustlaan tussen Zeegeulstraat en Kielbankstraat;
- bloembakken en bermen in Rederskaai;
- verhardingen en taluds rond Prins Albert-dok en Tijdok;
- bermen Zeegeulstraat;
- berm en groenzone Evendijk Oost aan Zeesluisstraat en Isabellalaan;
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Art. 60 Administratieve vereenvoudiging
§1 De aanbestedende overheid vraagt voor de Belgische inschrijvers zelf de volgende documenten op:
1) Attest inzake sociale zekerheid en het bijbehorend attest "inhoudingsplicht artikel 30bis";
2) Attest niet-faillissement;
3) Attest hoofdelijke aansprakelijkheid en inhouding artikel 402 en 403 WIB;
4) Fiscaal attest inzake directe belastingen en BTW;
§2 De inschrijver hoeft de gevraagde inlichtingen en documenten niet voor te leggen indien hij deze documenten de afgelopen drie maanden al heeft voorgelegd voor een andere procedure uitgeschreven door de aanbestedende overheid zoals bepaald in de opdrachtdocumenten. In dergelijk geval dient hij uitdrukkelijk het besteknummer, de benaming van de opdracht alsook de datum van de opening van de offertes van deze opdracht in zijn offerte aan te geven.
Afdeling 2 Toegangsrecht
Art. 61, §2 en §4 Uitsluitingscriteria
§2 De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure. Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan:
- het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijke kansen- en gelijke behandelingsbeleid;
- de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie;
- de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden;
- de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen;
- de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.
§4 Voor een open aanbesteding verklaart de inschrijver door in te schrijven op deze opdracht zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden zoals bedoeld in art. 61, §1 en §2 K.B. Plaatsing.
De aanbestedende overheid houdt zich het recht voor om de attesten die de niet- uitsluiting bewijzen op te vragen ongeacht het moment van de procedure voor de sluiting van de opdracht.
Art. 64 Toegangsverbod
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van belangenvermenging zoals bedoeld in dit artikel te bevinden.
Art. 66 Tijdelijke handelsvennootschap
De bepalingen van deze Afdeling 2 zijn individueel toepasselijk op alle deelnemers die:
1° zich samen kandidaat stellen en de intentie hebben om, ingeval van selectie, samen een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid op te richten;
2° of samen een offerte indienen als combinatie zonder rechtspersoonlijkheid.
Tijdelijke handelsvennootschappen (THV) zijn principieel toegestaan. Niettemin wordt de aandacht van de inschrijvers erop gevestigd dat het gebruik van een THV moet ingegeven zijn vanuit de economische rationaliteit en niet mag aangewend worden met het doel de eerlijke mededinging te belemmeren.
Art. 81 Inhoud van de offerte
Bij het offerteformulier dienen de volgende documenten te worden gevoegd:
1) De inventaris (zie art. 84);
2) De documenten die vereist zijn voor de selectie (zie art. 60 en volgende);
3) De bewijzen dat de personen, die de offerte ondertekenden, statutair of bij volmacht bevoegd zijn om de bedrijven geldig in en buiten rechte te vertegenwoordigen (art. 82, §3 K.B. Plaatsing). Dit gebeurt naargelang de rechtsvorm van de bedrijven door het bijvoegen van één van de volgende documenten:
- uittreksel of kopie van de statutaire clausule i.v.m. de vertegenwoordigingsbevoegdheid en een kopie van de akte of afschrift van de notulen van de algemene vergadering, zoals verschenen in het B.S., houdende benoeming van de bestuurders;
- volmacht om het bedrijf te vertegenwoordigen of om bevoegdheid door te geven aan een ander persoon;
- voorleggen van benoemingsbesluit van zaakvoerder;
- andere documenten ter staving van de bevoegdheid;
4) Het document en de afzonderlijke prijsberekening bedoeld in art. 30, tweede lid, 1° en 2° van het K.B. van 25/01/2001 betreffende de tijdelijke of mobiele bouwplaatsen, met name
1. een document dat verwijst naar het veiligheids- en gezondheidsplan en waarin de inschrijver beschrijft op welke wijze hij het bouwwerk zal uitvoeren om rekening te houden met dit veiligheids- en gezondheidsplan.
De inschrijver kan hiervoor enerzijds een specifiek veiligheids- en gezondheidsplan met risicoanalyse indienen of anderzijds bij middel van de intentieverklaring toegevoegd bij het offerteformulier akkoord verklaren met de bepalingen opgenomen in het algemeen veiligheids- en gezondheidsplan opgemaakt door de veiligheidscoördinator ontwerp en toegevoegd aan het bestek.
2. een afzonderlijke prijsberekening in verband met de door het veiligheids- en gezondheidsplan bepaalde preventiemaatregelen en -middelen, inbegrepen de buitengewone individuele beschermingsmaatregelen en -middelen.
Bij het opmaken van deze afzonderlijke prijsberekening wordt aan de inschrijver geenszins een uitvoeringsmethode opgelegd. Het staat de inschrijver vrij zelf zijn uitvoeringsmethode te bepalen en hiervoor een eigen specifiek veiligheids- en gezondheidsplan met risicoanalyse en kostprijsberekening op te maken. Hierbij kan de inschrijver desgevallend voor bepaalde posten van de kostprijsberekening opgenomen in het algemeen veiligheids- en gezondheidsplan vermelden dat deze niet van toepassing zijn en zelf andere posten voorstellen. De evaluatie van het specifiek veiligheids- en gezondheidsplan met risicoanalyse en kostprijsberekening zal conform artikel 11, 4° van het koninklijk besluit van 25 januari 2001 gebeuren door de veiligheidscoördinator-ontwerp die hierover de opdrachtgever zal adviseren.
Het bijvoegen van deze documenten is essentieel voor de beoordeling van de offerte.
5) Een nota waarin de sluitingsperiode van de onderneming voor de betaalde jaarlijkse
vakantiedagen en de inhaalrustdagen die op reglementaire wijze of in een algemeen bindende collectieve arbeidsovereenkomst werden bepaald.
6) Een verklarende nota waaruit blijkt dat de inschrijver kan voldoen aan de besteksbepalingen in verband met de uitvoering van dringende oproepen. De inschrijver dient hiervoor buiten de normale werkuren en tijdens de bouwverlofperiodes een systeem van permanente bereikbaarheid met een Belgisch oproepnummer in stand te houden en steeds 1 uitvoeringsploeg met het nodige basismaterieel inzetbaar te houden.
Deze verklarende nota omvat:
- aantal werklieden die steeds ter beschikking staan;
- materieel dat steeds ter beschikking staat ( materieelvrachtwagen, hoogwerker, kettingzaag, .);
- locatie stelplaats van het materieel;
- .
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Art 67 Financiële en economische draagkracht
De inschrijvers tonen hun financiële en economische draagkracht aan door één of meer van de volgende documenten:
1. een passende bankverklaring (conform bijlage 3 van het K.B. Plaatsing), afkomstig van een bank met vertegenwoordiging of correspondent in de Europese Unie, van maximaal 2 maanden oud waaruit de financiële draagkracht van de onderneming blijkt;
Selectiecriterium: De solvabiliteit van de inschrijver dient bevestigd te worden in functie van onderhavige opdracht.
2. een opgave van de omzet in groenonderhoud van de onderneming, uitgevoerd in domeinduinen en/of groenzones, over de laatste drie boekjaren, voorzien van een accountantsverklaring.
Selectiecriterium:
De gemiddelde jaarlijkse omzet aan groenonderhoud uitgevoerd in domeinduinen en/of groenzones bedraagt over de laatste drie boekjaren minimaal:
- 400.000 euro indien de inschrijver enkel inschrijft voor perceel 1
- 400.000 euro indien de inschrijver enkel inschrijft voor perceel 2
- 800.000 euro indien de inschrijver inschrijft voor beide percelen
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Art. 72 Technische bekwaamheid
De inschrijvers tonen hun technische bekwaamheid aan door de volgende documenten, referenties:
1. De inschrijver dient te zijn gerangschikt in de (onder)categorie(ën) B van erkenning en dient minstens tot de klasse 3 behoren.
2. Een opgave van het aantal arbeidskrachten dat voor de uitvoering van deze aanneming zal worden ingezet met vermelding van hun kwalificatie. Hierbij dient het bewijs gevoegd van de onderschrijving, voor ieder van deze arbeidskrachten, van de collectieve arbeids-overeenkomsten van het geldende Nationaal Paritair Comité. Selectievoorwaarde:
De onderneming dient gedurende de laatste 3 jaren minstens een jaarlijkse personeelsbezetting van minimum 12 werknemers te hebben die voldoen aan beschrijving in supra.
3. een opgave van analoge groenonderhoudswerken in opdracht van andere besturen in een periode van drie jaar voorafgaand aan onderhavige aanbesteding.
Met deze lijst moet de kandidaat kunnen aantonen dat hij voldoende ervaring heeft met het zelf uitvoeren van dergelijke werkzaamheden.
Van elk werk dient de volgende informatie te worden verstrekt:
? korte omschrijving van het werk (aard van de uitgevoerde werkzaamheden);
? locatie van het werk;
? naam opdrachtgever, zo mogelijk ook de leidend ambtenaar;
? besteksnummer en dossiernummer van de contracten;
? aannemingssom (excl. BTW);
? periode van uitvoering;
? indien uitgevoerd in combinatie: percentage aandeel in combinatie en de juridische participatie verhouding;
De opgave van werken dient gestaafd te worden door getuigschriften van goede uitvoering. Deze attesten dienen ook minimaal te beschrijven: omschrijving van het werk, locatie, opdrachtgever, aannemingssom (excl. btw), tijdstip van uitvoering, aan te geven of de werken volgens de regels van de kunst uitgevoerd werden en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht.
Een verklaring van goede uitvoering is nietig indien meer dan 5 overtredingen van de contractuele voorwaarden, vastgesteld bij proces-verbaal, daarin zijn vermeld voor één contractjaar.
Selectievoorwaarde:
De gegadigde aannemer dient minstens drie verschillende referentiewerken, waarvan twee elk met minstens een omvang van 200.000,- euro excl. btw, en één met minstens een omvang van 400.000,- euro excl. btw bij te voegen die voldoen aan bovenstaande voorwaarden.
4. Een uitgebreide lijst van de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting waarover de dienstverlener beschikt voor de uitvoering van de diensten/werken.
Dit wordt volfoende gedetailleerd met een opsomming van de technische kenmerken + ouderdom van het materieel. De inschrijver levert het bewijs dat aantoont dat hij effectief over deze werktuigen materieel beschikt.
De aannemer voegt bij zijn offerte een verklaring op erewoord met vermelding van de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting waarover hij zal beschikken voor de uitvoering van deze diensten/werken.
In het geval er beroep gedaan wordt op materieel van derden dient dit gestaafd te worden met een overeenkomst met deze onderaannemer/verhuurder.
Selectievoorwaarde één perceel:
De gegadigde aannemer dient voor inschrijving voor één perceel minstens te beschikken over het benodigde materieel om gelijktijdig op twee locaties binnen het perceel maaiwerken uit te voeren. Dit gestaaft d.m.v. de gevraagde info in supra.
De inschrijver dient tevens te beschikken over een voertuig voorzien van haagschaar of takkenschaar met werkbreedte van 1,20m op hydraulische arm en
een hydraulische graafkraan op rupsen met bedrijfsgewicht meer dan 10 ton en een netto vermogen meer dan 50kW.
Dit voor beide gestaafd d.m.v. de gevraagde info in supra.
Selectievoorwaarde indien voor beide percelen offerte ingediend wordt:
Bij combinatie van beide percelen dient de inschrijver minstens dubbel te beschikken over het materieel onder selectievoorwaarde voor één perceel, om gelijktijdig in de percelen gelijkaardige werken te kunnen uitvoeren.
5. Verschillende opdrachten in het kader van dit aannemingscontract dienen uitgevoerd te worden door gecertificeerde boomverzorgers (European Treeworker/SA Certified Arborist). Het bewijs van scholing wordt aangetoond door het voorleggen van een kopie van de certificaten European Treeworker/SA Certified Arborist van de in te zetten gecertificeerde boomverzorgers.
Wanneer dit niemand van het eigen personeel is, dient de afgesloten overeenkomst met de onderaannemer bijgevoegd worden. Degene die deelopdrachten binnen het onderhavige bestek uitvoert, moet een geldig certificaat ten allen tijde op eenvoudig verzoek van het bestuur kunnen voorleggen.
Selectievoorwaarde:
De inschrijver dient de nodige documenten bij de inschrijving bij te voegen.
6. De inschrijver dient garanties te geven inzake kwaliteits- en milieuborging. Hiervoor wordt een kwaliteitsborgingssysteem voorgelegd.
In geval van een combinatie van verschillende partners dienen deze documenten voor elke partner afzonderlijk te worden ingediend.
Selectievoorwaarde:
De gegadigde aannemer dient minstens te beschikken over een VCA-certificaat. Dit geldt voor de verschillende partners in geval van combinatie.
Art. 74 Beroep op draagkracht andere entiteiten
Het is de inschrijver niet toegelaten een beroep te doen op de draagkracht van andere entiteiten wanneer aan deze laatste het toegangsrecht is ontzegd op grond van art. 21 wet 2006.
Als de inschrijver zich beroept op de draagkracht van andere entiteiten, moet de behoorlijk ondertekende en gedagtekende verbintenis met deze entiteiten bij de offerte gevoegd worden.
Deze verbintenis vermeldt steeds voor welk gedeelte hij een beroep doet op die draagkracht.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 01/12/2016 - 10:15
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 01/12/2016 - 10:15
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 01/12/2016 - 10:15
Plaats: Afdeling KUST, Vrijhavenstraat 3 te 8400 Oostende
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Verplichte e-invoicing: vanaf 1 januari 2017 moeten alle facturen die in het kader van deze opdracht worden ingediend op een elektronische manier (e-facturen in XML formaat) worden verstuurd. Meer info over e-invoicing is terug te vinden via https://overheid.vlaanderen.be/e-invoicing.
ISO 14001
De Afdeling Kust organiseert haar activiteiten volgens een ISO14001 milieumanagementsysteem (MMS). Daarom vragen we dat alle inschrijvers de specifieke milieurisico's van hun activiteiten beoordelen en gepaste maatregelen nemen om de milieurisico's te beperken.
Hiervoor zijn specifieke bepalingen opgenomen in art.118 van het KB Uitvoering.
De naleving van deze wettelijke verplichtingen zal gecontroleerd worden in de uitvoeringsfase. Er worden bijzondere straffen opgenomen in artikel 45, §1 van het KB Uitvoering.
Art. 89 Percelen
Het is niet toegestaan prijskortingen of verbeteringsvoorstellen aan te bieden in geval beide percelen aan één en dezelfde inschrijver worden toegekend.
De inschrijver die offertes voor meerdere percelen indient, dient zijn voorkeurvolgorde op te geven voor de gunning van deze percelen.
Art. 90, §1 Elektronische indiening offertes
De offertes moeten elektronisch worden ingediend via de e-tendering website https://eten.publicprocurement.be die de naleving waarborgt van de voorwaarden van art. 52, §1 K.B. Plaatsing.
Meer informatie kan verkregen worden op de website http://www.publicprocurement.be of via de e-procurement helpdesk op het nummer +32 (0)2 790 52 00.
De met elektronische middelen ingediende offertes moeten worden opgemaakt in een afdrukbaar Pdf-formaat. De maximale grootte per document is 80MB. Een te groot document kan worden opgesplitst in meerdere deeldocumenten. Het geheel van alle documenten mag evenwel niet groter zijn dan 350MB.
De inventaris wordt via een Excel-bestand ter beschikking gesteld. De inschrijver maakt gebruik van dit bestand voor het invullen van zijn inventaris. Aan dit bestand mogen geen wijzigingen worden aangebracht met uitzondering van het invullen van de grijze invulvelden. De inschrijver dient het ingevulde Excel-document te converteren naar een afdrukbaar pdf-bestand. Zowel het Excel- als het pdf-bestand moeten worden opgeladen en ingediend via e-tendering. Bij tegenstrijdigheid tussen beide bestanden, wordt het pdf- bestand geacht de werkelijke bedoeling van de inschrijver te zijn en is het pdf-bestand aldus het enige rechtsgeldige.
Een handleiding voor het omzetten van de inventaris van Excel naar pdf is beschikbaar op http://mow.vlaanderen.be/qc.
U kunt als buitenlandse inschrijver de offerte en alle bijhorende documenten ondertekenen met een gekwalificeerd certificaat dat u kunt aankopen via een private actor en dat door de applicatie herkend wordt als een geldig certificaat dat geschikt is voor het plaatsen van een wettelijke digitale handtekening ofwel met een elektronisch middel, aangekocht bij een private actor en waarvan zij zelf garanderen dat dit voldoet aan alle wettelijke voorwaarden:
- Gekwalificeerde certificaten, die geschikt zijn voor het plaatsen van een wettelijke digitale handtekening, kunnen aangekocht worden bij private actoren. Voor meer informatie over deze private actoren, kunt u terecht op e.procurement@vlaanderen.be of +32 (0)2 553 76 57. Er dient wel te worden opgemerkt dat het enige tijd in beslag kan nemen vooraleer u de drager met uw gekwalificeerd certificaat ontvangt. Koop dus tijdig uw certificaat aan.
- Wanneer de buitenlandse inschrijver een eigen elektronisch middel gebruikt om de handtekening te plaatsen, garandeert hij zelf dat deze handtekening voldoet aan de voorwaarden van artikel 52, §1, 1° K.B. Plaatsing. Deze elektronische handtekening moet aldus conform zijn met de regels van het Europees, en het daarmee overeenstemmend nationaal, recht inzake de geavanceerde elektronische handtekening met een geldig gekwalificeerd certificaat, waarbij deze handtekening werd gerealiseerd via een veilig middel voor het aanmaken van een handtekening.
- Gelieve ook alle nuttige informatie over het gebruikte elektronische middel aan de offerte toe te voegen opdat de aanbestedende overheid kan nagaan of het gebruikte elektronische middel geldig is en conform is met de bepalingen in de regelgeving.
Er mag geen gebruik worden gemaakt van een dubbele elektronische zending noch van een veiligheidskopie.
Indien in de opdrachtdocumenten de indiening van bepaalde maquettes modelstukken of monsters wordt gevraagd en deze stukken zijn niet of uiterst moeilijk via elektronische middelen over te maken, mogen de inschrijvers de vereiste maquettes, modelstukken of monsters op niet-digitale wijze aan de aanbestedende overheid bezorgen. Deze stukken dienen vóór de opening van de offertes bij de aanbestedende overheid toe te komen met een duidelijke verwijzing naar de betrokken overheidsopdracht en de offerte waarvoor ze worden ingediend.
Als een offerte op een andere wijze wordt ingediend, valt dit onder de volledige verantwoordelijkheid van de inschrijver, zonder dat de aanbestedende overheid enige fout kan worden aangerekend zelfs indien op een andere wijze ingediende offertes door aangestelden van de aanbestedende overheid, andere dan zij die voor ontvangst van de offertes werden aangeduid, in ontvangst zijn genomen.
Art. 147 Uitvoeringstermijnen
De uitvoeringstermijn van de werken bedraagt één kalenderjaar, te rekenen vanaf de datum vermeld in het aanvangsbevel.
Met toepassing van artikel 37 § 2 van de wet van 15/06/2006 heeft de aanbestedende overheid het recht om deze opdracht te verlengen met 3x 1 jaar.
De aannemer vangt de werken van deze opdracht aan op de aanvangsdatum gesteld door het afdelingshoofd van de afdeling Kust of haar gemachtigde.
Uitvoering van het contract na betekening van afzonderlijke dienstbevelen
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 21/10/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA