Iris Ziekenhuizen Zuid

Campus Etterbeek-Elsene - Bouwen van een Nieuwe Medische Technische Blok - Lot 7 - LIFTEN
De aanneming beheerd door onderhavig Bestek heeft als voorwerp: de studie van de uitvoering, de levering van de
uitrustingen, de behandeling, de installatie, de montage, de aansluiting, de indienststelling, de afstelling, de
proeven en controles van de uitrustingen betreffende:
Lot 07: LIFTEN in een nieuw gebouw (gebouw U) van 8 verdiepingen waaronder een ondergrondse...
Plaats: Campus Etterbeek-Elsene - Jean Paquot straat , 61-63 - B-1050 Brussel


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Iris Ziekenhuizen Zuid
Baron Lambertstraat 38, BE-1040 Etterbeek
Contact: Werken dienst
KEGELS Laurent
Tel: +32 27398561 E-mail: CSC.BLB@his-izz.be
Internet adres(sen): www.his-izz.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Campus Etterbeek-Elsene - Bouwen van een Nieuwe Medische Technische Blok - Lot 7 - LIFTEN
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Campus Etterbeek-Elsene - Jean Paquot straat , 61-63 - B-1050 Brussel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De aanneming beheerd door onderhavig Bestek heeft als voorwerp: de studie van de uitvoering, de levering van de
uitrustingen, de behandeling, de installatie, de montage, de aansluiting, de indienststelling, de afstelling, de
proeven en controles van de uitrustingen betreffende:
Lot 07: LIFTEN in een nieuw gebouw (gebouw U) van 8 verdiepingen waaronder een ondergrondse parkeergarage.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De inschrijver moet het bewijs leveren dat hij voldoet aan de bepalingen van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken.
1° ofwel dat hij over de erkenning in Categorie N1 beschikt. In dat geval moet hij
officieel erkend zijn in de categorie en de klasse die overeenstemmen met respectievelijk de aard en het bedrag van de werken voor welke hij een offerte indient;
2° ofwel dat hij in het bezit is van een certificaat of ingeschreven is op een officiële lijst van erkende
aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie. In dat geval voegt hij bij zijn aanvraag tot
deelneming of offerte het door de bevoegde certificeringsinstelling afgeleverde certificaat of het door de bevoegde instantie van de lidstaat bevestigde bewijs van inschrijving en elk document dat de
gelijkwaardigheid tussen deze certificering of inschrijving en de vereiste erkenning als bedoeld in het eerste lid kan aantonen. Op dit certificaat of deze inschrijving worden de referenties vermeld op grond waarvan de certificering respectievelijk de inschrijving op de lijst mogelijk was;
3° ofwel dat hij de toepassing inroept van artikel 3, § 1, 2°, van de voormelde wet van 20 maart 1991. In dat geval voegt hij de nodige bewijsstukken bij zijn aanvraag tot deelneming of bij zijn offerte.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De inschrijver is verplicht alle volgende samengevoegde documenten te overhandigen :
1° door één of meer adequate bankverklaringen;
2° door een bewijs van een verzekering tegen beroeprisico's.
3° door een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over ten hoogste de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De inschrijver is verplicht alle volgende samengevoegde documenten te overhandigen:
1° een gedetailleerde nota waarmee de aanbestedende overheid de technische en beroepsbekwaamheid van de inschrijver kan beoordelen om de werken of de installatie uit te voeren of de diensten te verstrekken, onder meer op basis van zijn knowhow, efficiëntie, ervaring en betrouwbaarheid. Deze nota vermeldt eveneens de werktuigen, het materieel en de technische uitrustingen waarover de aannemer beschikt voor de uitvoering van de opdracht ;
2° de lijst van degenen die met de leiding van de werken van dit opdracht worden belast met
aanwijzing van de studie- of beroepskwalificaties ;
3° door de vermelding van de maatregelen inzake milieubeheer die de aannemer kan toepassen in het kader van de uitvoering van de opdracht ;
4° door een beschrijvende nota van de middelen die hij van plan is in het werk te stellen om de hinder zo veel mogelijk te beperken, overeenkomstig art. 1 (preventieve maatregelen) van Deel 2 van het bijzonder bestek - Gemeenschappelijke algemene nota's voor alle percelen;
5° Aan de hand van de lijst van de werken die de afgelopen vijf jaar werden verricht, lijkend op de aard van de werken van dit opdracht;
6° 3 (drie) attesten van goede uitvoering voor de belangrijkste gelijksoortige opdrachten (of de meest relevante m.b.t. de aard van de werken) uitgevoerd in een ziekenhuisinstelling in de loop van de afgelopen vijf jaar (voorlopige oplevering uiterlijk toegekend op 1 oktober 2011). Deze attesten zijn uitgereikt en ondertekend door de bevoegde instantie. Wanneer de Bouwheer een particuliere persoon is, zijn de attesten door hem ondertekend. Deze attesten vermelden het bedrag, het tijdstip
en de plaats van de uitvoering van de werken, met de duidelijke vermelding of deze werken volgens de regels van het vak en regelmatig tot een goed einde werden gebracht. Deze attesten zijn opgesteld overeenkomstig de fiche in bijlage 3 van het lastenboek (administratieve clausules.
Klasse 3 : tot 500.000 EUR, Categorie: N1
Minimum gecumuleerd bedrag te
bereiken voor de 3 referenties:
200.000 EUR excl.BTW
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 25/11/2016 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 100.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: De aanbestedingsdocumenten zijn te koop, op afspraak, vanaf maandag 17 oktober 2016 op de Afdeling Werken van de Iris Ziekenhuizen Zuid, Baron Lambertstraat, 38 te 1040 Brussel (Mevr. Laura PADRONE : tel. +32 27398537 - e-mail : CSC.BLB@his-izz.be
Of
door overschrijving op het rekenningnummer
IBAN BE07-0910-1002-3866
BIC GKCCBEBB
met de vermelding : Bijzonder lastenboek XL/NBMT/Lot7/LIFT/NL
en het bewijs van betaling en de gegevens van de firma moeten gestuurd t.a.v. de Afdeling Werken van de Iris Ziekenhuizen Zuid, Baron Lambertstraat, 38 te 1040 Brussel of per e-mail : CSC.BLB@his-izz.be
De verzendingskosten zijn ten laste van de bestemmeling.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 07/12/2016 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 07/12/2016 - 10:00
Plaats: IRIS ZIEKENHUIZEN ZUID - Campus Baron Lambert - Baron Lambertstraat, 38 - 1040 Brussel
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
De inschrijver is verplicht het attest voor te leggen van het voorafgaand bezoek aan de site, ondertekend
door een vertegenwoordiger van de aanbestedende overheid (zie modaliteiten voor het bezoek in het bijzonder lastenboek).
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 13/10/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA