AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Federale Pensioendienst
Zuidertoren, BE-1060 Brussel
Contact: Ludo Dierickx
Tel: +32 25292967 E-mail: ludo.dierickx@sfpd.fgov.be
Internet adres(sen): www.sfpd.fgov.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Schoonmaak van de kantoren van de Zuidertoren, 1060 Brussel
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Schoonmaak van de lokalen van de Zuidertoren, 1060 Brussel
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Geraamde waarde zonder BTW: tussen 700000.00 en 740000.00 EUR .
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door eenvoudig deel te nemen aan de onderhavige overheidsopdracht verklaart de kandidaat zich niet in één van de uitsluitingsgevallen te bevinden die in het artikel 61 § 4 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende de plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
De juistheid van de impliciete verklaring op erewoord van de kandidaat zal worden onderzocht door de aanbestedende overheid alvorens een selectiebeslissing te nemen.
Daartoe zal zij de betrokken kandidaat verzoeken om, via de snelste middelen en binnen de termijn die de aanbestedende overheid aanduidt, de inlichtingen of documenten af te leveren die toelaten zijn persoonlijke toestand na te gaan. Deze inlichtingen of documenten zullen door de aanbestedende overheid zelf worden opgevraagd indien deze kosteloos en via elektronische middelen kunnen worden bekomen.
Deze regeling geldt eveneens voor de buitenlandse kandidaat
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Een verklaring betreffende de specifieke omzet in verband met schoonmaakactiviteiten van kantoren
van de laatste drie jaar. Dit specifieke omzetcijfer betreffende de schoonmaak van kantoren moet voor
elk jaar van deze periode een waarde bereiken van minimaal 3 miljoen EUR.
De controle betreffende de jaarrekeningen en het globale omzetcijfer zullen voor de Belgische bedrijven
bij de Nationale Bank van België opgevraagd worden door de FPD omdat hij een elektronische toegang heeft tot de bestanden. De andere, niet-Belgische bedrijven moeten de jaarrekeningen en het globale omzetcijfer van de laatste drie jaren voorleggen, indien de wetgeving van het land van de kandidaat de neerlegging van deze jaarrekening voorschrijft.
Dit specifieke omzetcijfer betreffende de schoonmaak van kantoren moet voor elk jaar van deze periode een waarde bereiken van minimaal 3 miljoen EUR.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
a) De kandidaat legt een een referentielijst voor met minimum 3 referenties van diensten voor de schoonmaak van kantoren, zonder onderaanneming, uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar. Deze lijst moet verplicht vermelden:
De uitvoeringsdata (2013, 2014, 2015)
Het bedrag (minimum 500.000 EUR zonder BTW) op jaarbasis per referentie
Het aantal m² ('minimum 30.000 m²) per referentie
De publiek of privaatrechtelijke instantie waarvoor zij bestemd waren, inclusief de contactgegevens.
De referenties worden aangetoond door certificaten en of attesten van goede uitvoering die door de bevoegde instanties zijn opgesteld en ondertekend overeenkomstig de modaliteiten van art.72 7°van het KB plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om de voormalige opdrachtgevers te contacteren en indien nodig verduidelijkingen te vragen over deze attesten of certificaten.
b) De kandidaat legt een verklaring voor waarin hij vermeldt te beschikken over volgende technische uitrusting:
minimaal :
- 10 schrob/zuigmachines
- 10 waterstofzuigers
- 30 éénschijfmachines
- 50 stofzuigers
c) De kandidaat toont aan te beschikken over een ISO certificaat 9001 (recente versie) of gelijkwaardig, gecertifieerd door de instanties die voldoen aan Europese kwaliteitsnormenreeks. Een afschrift van het certificaat moet verplicht worden bijgevoegd.
d) De kandidaat beschikt over een milieuzorgsysteem. Dit gebeurt door het verplicht indienen van een afschrift van het EMAS of ISO 14001 certificaat. Deze certificaten kunnen worden vervangen door gelijkwaardige certificaten van in andere lidstaten gevestigde instanties. De aanbestedende overheid aanvaard tevens andere bewijzen inzake gelijkwaardige maatregelen op het vlak van milieubeheer.
e) Een verklaring die de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de kandidaat en de omvang van het kader weergeeft tijdens de laatste 3 jaar.
De gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting moet minimaal bedragen: 400 arbeiders en 30 kaderleden(inspecteurs en area managers).
Als kaderpersoneel worden enkel de inspecteurs/inspectrices en area managers in aanmerking genomen. Dit kaderpersoneel moet een duidelijk gelinkt zijn aan de uitvoering van opdrachten van schoonmaak. Worden in dit verband uitdrukkelijk uitgesloten: ploegbazen, commercieel verantwoordelijken, financieel verantwoordelijken, verantwoordelijken HR, CEO's .
Bovendien moet de kandidaat een organigram bijvoegen. Dit organigram moet de organisatiestructuur met verantwoordelijkheden en competenties van het personeel duidelijk weergeven. De plaats van inspecteurs/inspectrices en area managers moet worden aangegeven in het organigram.
f) De kandidaat voegt bij zijn kandidatuur voor 3 werven met een minimale waarde op jaarbasis van 500. 000 EUR zonder BTW per werf, een plan van aanpak betreffende de vorming, bijscholing en eventuele bijzondere opleidingstrajecten van het personeel . De beschrijving per dossier mag maximum 1 A4 bedragen.
a) minimum 3 referenties: Het bedrag (minimum 500.000 EUR zonder BTW) op jaarbasis per referentie
Het aantal m² ('minimum 30.000 m²) per referentie.
b) minimale uitrusting:
- 10 schrob/zuigmachines
- 10 waterstofzuigers
- 30 éénschijfmachines
- 50 stofzuigers
e) De gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting moet minimaal bedragen: 400 arbeiders en 30 kaderleden(inspecteurs en area managers).
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Beperkt.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 16/11/2016 - 10:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
17/11/2016 - 10:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 07/10/2016