AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel (MIVB)
Koningsstraat 76, BE-1000 Brussel
Contact: Vertongen Ariane
Christian HECQ
Tel: +32 25637109 E-mail: Christian.Hecq@stib.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=250135
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Raamovereenkomst - Onderhoud van de HVAC- en rookafvoeruitrustingen van alle sites (Metro en bovengronds)
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van verlening van de diensten: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
De raamovereenkomst bestaat in het onderhoud van de HVAC-uitrustingen (ventilatie, airconditioning, verwarming, .) en rookafvoeruitrustingen in alle gebouwen die zich in de verschillende sites alsook de metro en premetro van de MIVB bevinden.
Deze raamovereenkomst is opgesplitst in 2 delen.
Ziehier de 2 delen:
Deel 1: onderhoud van de HVAC-uitrustingen van zone 1 (geografische opdeling van Brussel, zone West)
Tram-, metro-, busstelplaatsen, alsook verschillende werkplaatsen en kantoorgebouwen en metrostations. (Een lijst van alle gebouwen en uitrustingen zal bij dit bestek worden bezorgd.)
Deel 2: onderhoud van de HVAC-uitrustingen van zone 2 (geografische opdeling van Brussel, zone Oost)
Tram-, metro-, busstelplaatsen, alsook verschillende werkplaatsen en kantoorgebouwen en metrostations. (Een lijst van alle gebouwen en uitrustingen zal bij dit bestek worden bezorgd.)
De firma's krijgen slechts één enkel deel toegewezen op basis van een klassering uitgevoerd volgens de modaliteiten van het bestek (d.w.z. ofwel deel 1 ofwel deel 2).
Ingeval een onderneming de beste offerte indient voor de twee delen, zal haar het deel waaraan zij de voorkeur geeft gegund worden, op basis van wat zij vermeld heeft in haar offerte.
Gezien de omvang van de exploitatiesite van de MIVB en het belang van de installaties werd gekozen om zo te werk te gaan teneinde een concurrentie te behouden.
De raamovereenkomst wordt met maximum 2 operatoren afgesloten.
De raamovereenkomst wordt afgesloten voor een totale duur van 5 jaar. Elk deel van de raamovereenkomst kan, na negen maanden, het voorwerp vormen van een verbreking op ieder ogenblik, voorbehouden aan de opdrachtnemer en aan de MIVB, mits opzegging via aangetekend schrijven, negen maanden vóór de vervaldatum.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De kandidaten moeten beantwoorden aan de minimale deelnemingsvoorwaarden en daartoe moeten zij de volgende documenten, genummerd en in volgorde, aan hun kandidatuur toevoegen:
1. Een verklaring op erewoord waarin de kandidaat-onderneming bevestigt dat zij zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt, zoals voorzien in artikel 66 § 4 van het KB van 16 juli 2012;
2. Een verklaring op erewoord dat de kandidaat-onderneming in staat is zowel het Nederlands als het Frans te gebruiken in al haar contacten met de MIVB (correspondentie, bezoeken, vergaderingen, permanent werkafgevaardigde, etc.);
3. De kandidaat is verplicht het bewijs van de volgende erkenningen te overhandigen: D17 et D18 - Klasse 6.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Om de kandidaten te kunnen selecteren, wordt hen verzocht de volgende documenten te voegen bij hun kandidatuur, verplicht in te dienen in de volgorde:
1. Het bewijs van een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid (BA) - Exploitatie die de beroepsrisico's dekt, met vermelding van het type verzekering en de omvang ervan, afgesloten door de kandidaat-onderneming of de kandidaat (verzekerde bedragen: minimum 1.250.000,00 EUR) of de verbintenis m.b.t. het afsluiten van dergelijke verzekering, evenals de ongevallenstatistieken.
2. De volledige balansen (incl. resultatenrekeningen) van de laatste 2 jaar zoals deze ingediend werden bij de griffie van de rechtbank van koophandel of bij een bevoegde instelling van de betrokken lidstaat. Uit het omzetcijfer, de balansen, de resultatenrekeningen moet blijken dat de kandidaat over voldoende financiële draagkracht beschikt om een project zoals hiervoor beschreven onder II.1.4 en II.1.5 tot een goed einde te brengen, tijdens de duur van de opdracht. De MIVB zal de kandidaten afwijzen waarvan de financiële gegevens aantonen dat ze niet over het vermogen beschikken om een dergelijke opdracht tot een goed einde te brengen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Om de kandidaten te kunnen selecteren, wordt hen verzocht de volgende documenten te voegen bij hun kandidatuur, verplicht in te dienen in de volgorde:
1. De referenties van 3 (niet meer, niet minder) gelijkaardige opdrachten, uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar. Deze lijst moet gestaafd worden met attesten van goede uitvoering. Deze certificaten vermelden het bedrag, de periode, de prestatieplaats en preciseren de tevredenheid van de klant a.h.v. een cijfer op 10. Ze vermelden eveneens de verantwoordelijke contactpersonen, waarvoor de prestaties uitgevoerd werden, met bijhorend adres en telefoonnummer. Deze certificaten zullen ondertekend worden door deze verantwoordelijke persoon/personen.
Met gelijkaardige opdrachten wordt bedoeld bestaande referenties die betrekking hebben op het onderhoud van HVAC- & rookafvoerinstallatie (verwarming, ventilatie, airconditioning, .) voor een gelijkaardig bedrag aan onze jaarlijkse minimale geschatte marge van de opdracht. Indien de voorgestelde referenties een deel werken aan HVAC of een deel onderhoud buiten HVAC zouden bevatten, zal het bedrag vermeld in het certificaat zowel het totaalbedrag als het bedrag bestemd voor het gedeelte onderhoud HVAC omvatten.
2. Het organigram van de kandidaat-onderneming Het detail van de technische afdeling toegewezen aan de HVAC-contracten moet eveneens bezorgd worden. Dit detail bevat de namen van de functies in deze afdeling alsook het aantal personen per functiecategorie. (Bv.: 3 sector managers, 6 teamleiders, 5 koeltechnici, 3 elektriciens, .).
3. Een formele verklaring waaruit blijkt dat de depannage-interventies ter plaatse kunnen plaatsvinden binnen het uur van de aanvraag ervan tussen 6 en 20 u tijdens werkdagen, aangevuld met de vermelding van de plaats van depannage.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 09/11/2016
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming:
10/11/2016
De aanvragen tot deelname, vergezeld van het selectiedossier, moeten per aangetekende zending of per bode opgestuurd worden naar het adres vermeld onder punt I.1, tegen de datum vermeld onder punt IV.3.4, zowel op papier als onder elektronische vorm.
De MIVB zal maximum 4 firma's selecteren. Indien er meer firma's geselecteerd kunnen worden, zullen de 4 firma's met de meeste punten op basis van het criteria van gelijkaardige opdrachten geselecteerd worden. De notering wordt hierbij op de volgende manier toegekend: M1 x S1 + M2 x S2 + M3 x S3 op een totaal van 300 punten en waar M vertegenwoordigt de toegekende punten voor het bedrag van de overwogen referte en S vertegenwoordigt de tevredenheidsniveau van de klant voor de overwogen referte:
- M vertegenwoordigt de evaluatie op 10 punten van het beoogde bedrag voor het onderhoud van de HVAC- & rookafvoerinstallaties met:
- 2,5 punten indien het bedrag van de referentie lager is dan de helft van het jaarlijkse minimumbedrag van de raming,
- 10 punten indien het bedrag van de referentie gelijk is aan of hoger is dan het jaarlijkse minimumbedrag van de raming,
- 5 punten in de andere gevallen.
- S vertegenwoordigt de tevredenheid van de klant waarbij het aantal punten gelijk is aan de puntentoekenning van de klant op 10.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 03/10/2016