AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Brasschaat
Bredabaan 182, BE-2930 Brasschaat
Contact: Mevrouw Inge Struyven
Tel: +32 36500269 Fax: +32 36520872 E-mail: inge.struyven@brasschaat.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Project Kaart
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Giko Kaart, Veldstraat 300 te 2930 Brasschaat / Gilo Kaart, Leeuwenstraat 50 te 2930 Brasschaat
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Project Kaart
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De Kandidaat die verkeert in één van de volgende omstandigheden kan in elk stadium van de procedure door de Aanbestedende Overheid worden uitgesloten:
Betrouwbaarheidscriterium Bewijsstuk
1. Bij een in kracht van gewijsde gegaan vonnis veroordeeld zijn voor deelname aan een criminele organisatie als bedoeld in artikel 324bis van het Strafwetboek, voor omkoping als bedoeld in artikel 246 en artikel 250 van het Strafwetboek, voor fraude als bedoeld in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Europese Gemeenschap, goedgekeurd door de Wet van 17 februari 2002 of voor witwassen van geld als bedoeld in artikel 5 van de Wet van 11 januari 1993 tot voorkoming van het gebruik van het financieel stelsel voor het witwassen van geld en het financieren van terrorisme; Uittreksel uit het Strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst waaruit blijkt dat aan deze eis is voldaan.
2. In staat van faillissement of van vereffening verkeren, zijn werkzaamheden hebben gestaakt of een gerechtelijk akkoord hebben bekomen, of in een overeenstemmende toestand verkeren als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen; Uittreksel uit het Strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst waaruit blijkt dat aan deze eis is voldaan.
3. Aangifte hebben gedaan van zijn faillissement, een procedure van vereffening of van gerechtelijk akkoord aanhangig hebben of het voorwerp zijn van een gelijkaardige procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementeringen; Uittreksel uit het Strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst waaruit blijkt dat aan deze eis is voldaan.
4. Bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld zijn voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast; Uittreksel uit het Strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst waaruit blijkt dat aan deze eis is voldaan.
5. Bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout hebben begaan, vastgesteld op elke grond die de Aanbestedende Overheid aannemelijk kan maken; Eigen Verklaring (Bijlage 4)
6. Niet voldaan hebben aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid; Een getuigschrift uitgereikt door de bevoegde overheid van het betrokken land (RSZ-attest)
7. Niet in orde zijn met de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waar hij gevestigd is; Een getuigschrift uitgereikt door de bevoegde overheid van het betrokken land (attest directe en indirecte belastingen)
8. Zich in ernstige mate schuldig hebben gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen. Eigen Verklaring (Bijlage 4)
Indien de Kandidaat zich wél in een uitsluitingsgrond bevindt, wordt daaromtrent volledige informatie verschaft.
Wanneer de Kandidaatstelling uitgaat van een Samenwerkingsverband, geldt het voorgaande voor elk lid van het Samenwerkingsverband. De uitsluiting van één van de leden van het Samenwerkingsverband kan tot de uitsluiting van het gehele Samenwerkingsverband aanleiding geven. Voorgaande bepalingen gelden ook voor elke Aangeduide Onderaannemer of derde entiteit op wie een beroep wordt gedaan.
De Kandidaten zijn verplicht te antwoorden op alle vragen evenals alle toelichtingen en documenten te verstrekken die de Aanbestedende Overheid zou vragen teneinde na te gaan of de Kandidaat zich niet in een situatie van uitsluiting bevindt. Het weigeren om de gevraagde antwoorden, toelichtingen en/of documenten te verstrekken, kan aanleiding geven tot het weren van de Kandidaatstelling van de desbetreffende Kandidaat.
Indien in de loop van de gunningprocedure zou blijken dat een Kandidaat (desgevallend een lid van het Samenwerkingsverband) of een Aangeduide Onderaannemer of een derde entiteit, zich komt te bevinden in een situatie die aanleiding kan geven tot uitsluiting, kan steeds nog tot uitsluiting worden besloten.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De Kandidaat moet aantonen te beschikken over voldoende financiële en economische draagkracht voor het uitvoeren van de Opdracht en om de gevraagde engagementen aan te gaan zonder dat zich een financieel risico voor de Aanbestedende Overheid voordoet. De Aanbestedende Overheid toetst de financiële en economische draagkracht aan de hand van de volgende criteria:
* De Kandidaten leggen hun jaarrekeningen van de laatste drie (3) boekjaren voor, alsook alle andere gepaste stukken waaruit moet blijken dat de Kandidaat voldoende financiële en economische draagkracht heeft om een contract vergelijkbaar met de Opdracht te realiseren zonder dat zich een financieel risico voor de Aanbestedende Overheid voordoet.
Indien de Kandidaat bestaat uit meerdere leden (een Samenwerkingsverband) dient minstens één van de leden van het Samenwerkingsverband te voldoen aan deze omzetvereiste.
* Opgave van de structuur van het Samenwerkingsverband van de Kandidaat, met vermelding van de procentuele deelnames in de vennootschap, alsmede de kernbedrijvigheid van deze aandeelhouders en hun maatschappelijke zetel.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Gelet op de complexiteit en het ambitieniveau van de Opdracht en het Project Kaart, wordt van de Kandidaten verwacht dat zij garanderen dat de essentiële bekwaamheden, partijen en financiële draagkracht van in het begin van deze gunningsprocedure aanwezig zijn om een goede basis te vormen voor het verdere verloop van de gunningsprocedure, de Opdracht en het Project Kaart. Bijgevolg wordt van de Kandidaat verwacht dat hij minstens over de deskundigheid en ervaring in alle aspecten van de Opdracht beschikt.
De Kandidaat dient een projectteam samen te stellen met voldoende aantoonbare deskundigheid, projectervaring en profiel op het vlak van:
* Projectontwikkeling en vermarkting van woningbouw;
* Ontwerp van scholenbouw en woningbouw;
* Aanneming van scholenbouw en woningbouw.
In elk van de gevraagde disciplines moet de Kandidaat relevante en representatieve referenties voorleggen. Het is van belang om reeds in de eerste fase van de concurrentiedialoog een projectteam samen te stellen dat aan de gestelde ambities van de Aanbestedende Overheid kan voldoen.
De technische bekwaamheid van de Kandidaat wordt door volgende elementen aangetoond:
1. Referenties vastgoedontwikkeling en vermarkting van woningbouw: Lijst van minimaal 3 recente (daterend van uiterlijk tien (10) jaar voorafgaand aan de aankondiging van de Opdracht) referenties van projectontwikkeling waarbij tevens sprake van de vermarkting van woningbouw was. Deze referenties hebben een minimale waarde van [**] EUR (excl. BTW). Hierbij wordt het (desgevallend geraamd) bedrag, het tijdstip en de plaats van uitvoering van de werken vermeld, evenals of deze werken beëindigd zijn. De Kandidaten leggen met betrekking tot de referenties zo veel mogelijk getuigschriften van goede uitvoering voor - 10 punten
2. Referenties ontwerp:
* Lijst van minimaal 3 recente (daterend van uiterlijk tien (10) jaar voorafgaand aan de aankondiging van de Opdracht) referenties van gelijkaardige ontwerpopdrachten die betrekking hebben op de realisatie van nieuwbouw van woningbouw met een minimale totale bouwkost van 1.000.000 EUR (excl. BTW). De Kandidaten leggen met betrekking tot de referenties zo veel mogelijk getuigschriften van goede uitvoering voor - 15 punten
* Lijst van recente (daterend van uiterlijk tien (10) jaar voorafgaand aan de aankondiging van de Opdracht) referenties van gelijkaardige ontwerpopdrachten die betrekking hebben op de realisatie van nieuwbouw van scholenbouw met een minimale totale bouwkost van 2.000.000 EUR (excl. BTW). De Kandidaten leggen met betrekking tot de referenties zo veel mogelijk getuigschriften van goede uitvoering voor - 20 punten
3. Referenties bouw:
* Lijst van minimaal 3 recente (daterend van uiterlijk tien (10) jaar voorafgaand aan de aankondiging van de Opdracht) referenties van gelijkaardige werkenopdrachten die betrekking hebben op de realisatie van nieuwbouw van woningbouw met een minimale totale bouwkost van 1.000.000 EUR (excl. BTW). Van deze referenties dienen er minimaal twee reeds te zijn opgeleverd. De Kandidaten leggen met betrekking tot de referenties zo veel mogelijk getuigschriften van goede uitvoering voor - 15 punten
* Lijst van minimaal 3 recente (daterend van uiterlijk tien (10) jaar voorafgaand aan de aankondiging van de Opdracht) referenties van gelijkaardige werkenopdrachten die betrekking hebben op de realisatie van nieuwbouw van scholenbouw of vergelijkbare publieke gebouwen met een minimale totale bouwkost van 2.000.000 EUR (excl. BTW). Van deze referenties dienen er minimaal twee reeds te zijn opgeleverd. De Kandidaten leggen met betrekking tot de referenties zo veel mogelijk getuigschriften van goede uitvoering voor - 20 punten
4. Kwaliteit projectteam: Een lijst met opgave van de naam, de beroepskwalificatie en beroepservaring van de leden van het projectteam en de aanduiding van de projectleider die gedurende de gehele uitvoering van de Opdracht als aanspreekpunt voor de Aanbestedende Overheid zou fungeren. Uit deze opgave moet de ervaring inzake alle aspecten van de Opdracht (projectontwikkeling, vermarkting, ontwerp en bouw) blijken. De Aanbestedende Overheid wenst enkel referenties te ontvangen van personen die effectief met de uitvoering van de Opdracht belast zouden worden. Voor de architecten wordt tevens een attest van de Orde van Architecten ter bewijs van de machtiging om het beroep van architect uit te oefenen, bij de Kandidaatstelling gevoegd - 20 punten.
De Kandidaten voegen met betrekking tot elke referentie een ingevuld referentieformulier (Model - Bijlage 5) aan hun Kandidaatstelling toe.
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 8
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Concurrentiedialoog.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 30/1/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
31/1/2017 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
18/11/2016 om 13.30
Indien de Kandidaat geen gebruik wenst te maken van de mogelijkheid om vragen en/of opmerkingen te verzenden, is het aangewezen zich toch te melden bij de Aanbestedende Overheid uiterlijk op 15 november 2016, zodat hij eveneens een Nota van Inlichtingen met de antwoorden op de gestelde vragen en/of opmerkingen kan ontvangen.
Teneinde de Kandidaten in staat te stellen de omvang van de Opdracht degelijk in te schatten en te kaderen in haar omgeving wordt door de Aanbestedende Overheid op vrijdag 18 november om 13u30 een informatievergadering met plaatsbezoek georganiseerd. Tijdens dit plaatsbezoek zal het Project Kaart en de Opdracht aan geïnteresseerde partijen worden toegelicht.
Tevens zal de gelegenheid om vragen te stellen worden geboden. Voor zover deze vragen relevant worden geacht, wordt het antwoord schriftelijk aan alle Kandidaten schriftelijk bezorgd.
Deelname aan de informatievergadering is verplicht (zie Bijlage 6 Attest plaatsbezoek). Indien de Kandidaat een Samenwerkingsverband betreft, volstaat het dat één van de leden van de Kandidaat op de informatievergadering en het plaatsbezoek aanwezig is. De partijen die hierbij aanwezig wensen te zijn, moeten hun aanwezigheid uiterlijk op 15 november 2016 aan de dienst administratie patrimoniumbeheer (patrimonium@brasschaat.be) per e-mail melden.
De informatievergadering vindt plaats te 2930 Brasschaat, Leeuwenstraat 50, in de refter van de gemeentelijke lagere school Gilo de Kaart.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 29/9/2016