AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
provincie Limburg
Universiteitslaan 1, BE-3500 Hasselt
Contact: De heer Rudi Swinnen
Tel: +32 11237119 Fax: +32 11238111 E-mail: rudi.swinnen@limburg.be
Internet adres(sen): www.limburg.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Hasselt Z33 Renovatie en uitbreiding tentoonstellingsgebouw - nieuwe aanbesteding
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: HASSELT Museumgebouw Z33, Zuivelmarkt 33 te 3500 Hasselt
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Plaats van uitvoering: Hasselt Zuivelmarkt 33 en Bonnefantenstraat 1 te 3500 Hasselt
De provincie Limburg is eigenaar van de begijnhofsite in Hasselt en van een aanpalend braakliggend perceel waarop zich voorheen een schoolgebouw bevond.
Op die begijnhofsite staat een tentoonstellingsgebouw, daterend uit 1958, waarin kunstencentrum Z33 haar activiteiten ontwikkelt. Dit tentoonstellingsgebouw dient te worden gerenoveerd en te worden uitgebreid met een nieuwe vleugel. Deze vleugel betreft een nieuwbouw op het aanpalend perceel en zal naast tentoonstellingsruimten ook andere functies herbergen zoals kantoren, technische werkplaatsen, stockage, publieksruimtes, enz.
Het schoolgebouw werd reeds grotendeels gesloopt en de resterende sloopwerken (funderingsmuren en -massieven,.) zullen net voor de nieuwbouwwerken uitgevoerd worden door de reeds door het provinciebestuur aangestelde aannemer Baldewijns. Tevens werden de nodige archeologische prospecties op het perceel uitgevoerd. Opgelet : het Agentschap Onroerend Erfgoed heeft aanbevelingen gedaan over het in situ behouden van de archeologische resten in de niet te bebouwen zones. Deze hebben een belangrijke invloed op de werfinrichting in het binnengebied !
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting met betrekking tot de persoonlijke situatie van de inschrijver te bevinden, zoals bedoeld in artikel 61 §1 en §2, artikel 62 en artikel 63 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 (KB Plaatsing).
De aanbestedende overheid kan de juistheid van deze impliciete verklaring op erewoord onderzoeken in hoofde van de inschrijver wiens offerte het beste gerangschikt is alvorens de gunningsbeslissing te nemen. In dit geval zal ze de betrokken inschrijver via de snelste middelen en binnen de door haar bepaalde termijn verzoeken om de inlichtingen of documenten te verstrekken die het mogelijk maken de persoonlijke situatie van de inschrijver te controleren.
De aanbestedende overheid zal echter zelf de inlichtingen of documenten (RSZ, fiscale verplichtingen ten aanzien van de FOD financiën en de verklaring voor niet-faillissement, bij werken: het bewijs van erkenning) aanvragen die zij met behulp van elektronische middelen gratis kan verkrijgen bij de diensten die er de beheerder van zijn.
Evenwel moeten:
- buitenlandse inschrijvers bij hun offerte een attest voegen dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat zij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van offertes is opgemaakt, op die datum voldaan hebben aan de voorschriften inzake betaling van de fiscale bijdragen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar zij gevestigd zijn
- inschrijvers die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie tewerkstellen, bij hun offerte een attest voegen dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat zij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van offertes is opgemaakt, op die datum voldaan hebben aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar zij gevestigd zijn.
Bedraagt de rsz- of fiscale schuld aan bijdrage meer dan 3 000,00 euro, of neemt hij in geval van uitstel van betaling de afbetalingen niet strikt in acht, dan wordt de inschrijver verzocht bij zijn offerte alle inlichtingen te voegen betreffende de eventuele schuldvorderingen zoals bedoeld in art. 62, §1 in fine en artikel 63 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 (KB Plaatsing).
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Vereiste erkenningsklasse op basis van de raming : klasse 8
Indien één of meer van de hierna vermelde documenten niet beschikbaar zouden zijn, kunnen die voorlopig worden vervangen door een rechtsgeldig ondertekende verklaring op eer. Voorafgaand aan een mogelijke gunning moet deze verklaring vervangen worden door schriftelijke bewijzen !
Kan worden uitgesloten van deelneming aan de opdracht, de inschrijver die niet voldoende financiële en economische draagkracht kan aantonen voor de uitvoering van de opdracht alsook ten einde de gevraagde engagementen aan te gaan zonder een financieel risico voor de opdrachtgevers met zich mee te brengen.
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken, moet de financiële en economische draagkracht van de aannemer aangetoond worden door:
1. een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 20112
2. het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Hoofdaannemer : categorie D, klasse 8 (5.330.000 euro of meer)
Ter informatie : de onderaannemers moeten erkend zijn voor het deel van de werken die zij in opdracht van de hoofdaannemer uitvoeren.
Vereiste erkenning: categorie D, klasse 8
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 7/11/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 1180.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek, offerteformulier, plannen en veiligheids- en gezondheidsplan
Het bestek is gratis ter beschikking gesteld in het e-notificationplatform op https://enot.publicprocurement.be/
Een uitgeprinte versie van het bestek en de bijhorende plannen kan eveneens, tegen betaling, worden verkregen bij ABT België
Kammenstraat 18
2000 Antwerpen
Tel. 03 / 205 37 11
e-mail : i.goossens@abt-belgie.eu OF mail@francescatorzo.it
De vermelde prijs van 1180 euro voor een uitgeprinte versie van het bestek en de bijbehorende plannen is te storten op rekeningnummer: BE18 7310 2906 0565
Twee dagen na betaling kan het dossier afgehaald worden (met betalingsbewijs).
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
8/11/2016 - 14:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
8/11/2016 - 14:00
Plaats: Provinciehuis - lokaal B0.22, provincie Limburg, Universiteitslaan 1 te 3500 Hasselt
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
De inschrijver dient zich te vergewissen van de site waar de werkzaamheden zullen plaatsvinden. Dit om een juist zicht te krijgen op de stedelijke en historische context, de ontsluiting van de site en de werf, de bestaande gebouwen waar de werken in zullen plaatsvinden.
Voor dit plaatsbezoek maakt de kandidaat-inschrijver een afspraak met de heer Jan Bloemen, zakelijk directeur van Z33, tel 011 29 59 60, jan.bloemen@limburg.be, die hem zal rondleiden op de site en in de gebouwen. Indien nodig kan hij vervangen worden door de heer Rudi Swinnen (zie punt I.1) of zíjn afgevaardigde.
Van dit plaatsbezoek wordt een attest opgemaakt, te voegen bij de offerte.
Technische en administratieve vragen:
alle vragen van de kandidaat-inschrijvers moeten gericht worden aan ABT België. De vragen en antwoorden worden gegroepeerd en voor alle kandidaten ter beschikking gesteld op de webpagina met het initiële aanbestedingsdossier.
De offertes kunnen elektronisch ingediend worden
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 22/9/2016