AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Herent
Spoorwegstraat 6, BE-3020 Herent
Contact: De heer College van burgemeester en schepenen
Tel: +32 16853020 Fax: +32 16853160 E-mail: dora.beullens@herent.be
Internet adres(sen): www.herent.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Raamovereenkomst voor onderhoud aan wegen, voet- en fietspaden 2017
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Gemeente Herent diverse locaties, 3020 Herent
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Raamcontract voor onderhouds- en herstellingswerk aan wegen, fiets- en voetpaden in de gemeente Herent in 2017. De verschillende deelopdrachten voor de uitvoering van deze onderhouds- en herstellingswerkzaamheden lopen vanaf de aanvangsdatum van het raamcontract tot het einde van het jaar waarin de opdracht is gegund.
De opdracht behelst vooral:
- het uitvoeren van herstellingen aan wegen, fiets- en voetpaden
- allerhande opbraakwerken, algemeen droog grondverzet en allerlei funderingswerken
- aanleg of heraanleg van watergreppels, kantstroken, allerlei verhardingen met herbruik of nieuwe materialen
- aanleg of heraanleg in verband met rioleringen.
Het kan zowel om klein onderhouds- en herstellingswerk gaan als om onderhoud en herstellingen van grotere oppervlakten.
Het betreft een opdracht van 'werken'. Rekening houdend met het onvoorzienbaar karakter van de concrete behoeften ter zake, wordt de opdracht gesplitst in deelopdrachten.
Per deelopdracht ontvangt de opdrachtnemer een bestelbrief met een beschrijving van de concreet uit te voeren werkzaamheden en waarbij de opdracht wordt gegeven om deze aan te vatten binnen een termijn van 60 kalenderdagen. De inschrijver verbindt er zich toe deze deelopdrachten uit te voeren tegen een prijs te berekenen aan de hand van de in zijn inschrijving opgegeven eenheidsprijzen, herzienbaar volgens de in dit bestek opgenomen herzieningsclausule.
Het opdrachtgevend bestuur behoudt zich nochtans het recht voor om het bedrag van de totaal uit te voeren werken te vermeerderen of te verminderen binnen de wettelijke reglementaire en contractuele perken. Dit betekent dat niet alle in de meetstaat vermelde hoeveelheden noodzakelijkerwijze zullen worden uitgevoerd. De hoeveelheid van de uit te voeren werkzaamheden zal afhangen van de concrete behoeften en van de budgettaire mogelijkheden van het opdrachtgevend bestuur voor de betrokken jaren. Het bestuur heeft dus het recht de vermelde hoeveelheden te wijzigen en in de loop van elk dienstjaar te beslissen welke werkzaamheden al of niet zullen worden uitgevoerd.
Tot slot wordt nadrukkelijk bepaald dat de in de meetstaat vooropgestelde hoeveelheden betrekking hebben op door het gemeentebestuur geraamde uit te voeren werkzaamheden binnen een globaal tijdsbestek van één jaar.
De opdrachtnemer kan geen schadevergoeding eisen indien deze vermoedelijke hoeveelheden niet bereikt worden.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.
De Belgische inschrijvers dienen dit aan te vragen bij de FOD Justititie - Directoraat-generaal - Rechterlijke organisatie - Centraal strafregister - e-adres: cjc-csr@just.fgov.be.)
* Voor de Belgische inschrijvers zal de aanbestedende overheid zelf nagaan of ze niet in staat van faillissement of vereffening verkeren, of ze geen aangifte van faillissement hebben gedaan en of er geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie tegen hen aanhangig is.
Inschrijvers van een andere nationaliteit dienen deze documenten bij hun offerte te voegen.
* In toepassing van artikel 60 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 dienen de Belgische inschrijvers geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
Inschrijvers van een andere nationaliteit dienen bij hun offerte een attest te voegen waaruit blijkt dat ze in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
* In navolging van art. 63 van het KB van 15 juli 2011 moeten de inschrijvers bij hun offerte een attest voegen waaruit blijkt dat ze voldaan hebben aan hun beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar ze gevestigd zijn. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de offertes, al naargelang.
De Belgische inschrijvers moeten dit niet bijvoegen. De aanbestedende overheid zal dit zelf opvragen. Inschrijvers van een andere nationaliteit dienen bij hun offerte wel de nodige attesten te voegen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
* Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit mbt het voorwerp van de opdracht over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Een gemiddelde jaarlijkse omzet over de laatste 3 beschikbare boekjaren van minimum EUR 175.000,00
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Een lijst van de eventuele onderaannemers.
* Een lijst van de voornaamste gelijkaardige werken uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar, met opgave van het bedrag van de inschrijving. (De vermelde opdrachtgevers zullen eventueel door ons gecontacteerd worden.)
Er dienen - per jaar - minstens twee opdrachten bij te zijn ter waarde van EUR 80.000,00 excl. btw.
Vereiste erkenning: C (Wegenbouwkundige werken), Klasse 1
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 18/10/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Het bestek is gratis.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
20/10/2016 - 15:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
20/10/2016 - 15:00
Plaats: De Kouter - Huis van de Gemeente, Spoorwegstraat 6 te 3020 Herent
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 13/9/2016