AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Sint-Joost-ten-Node
Sterrenkundenlaan 13, BE-1210 Sint-Joost-ten-Node
Contact: De heer Ir. Goga
Tel: +32 22202566 Fax: +32 22202747 E-mail: lgoga@stjosse.irisnet.be
Internet adres(sen): www.stjosse.irisnet.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Renovatie van gevels van het Gemeentehuis en het Politiebureau van St-Joost-ten-Node
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Sterrenkundelaan - Verbondsstraat - de Beriotstraat - 1210 Sint-Joost-ten-Node
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Renovatie van gevels van het Gemeentehuis en het Politiebureau van St-Joost-ten-Node
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Het offerteformulier moet vergezeld zijn van volgende stukken:
Juridische situatie van de inschrijver - vereiste referenties (uitsluitingscriteria)
Kan worden uitgesloten van de toegang tot de opdracht in ongeacht welk stadium van de procedure, de inschrijver die niet in regel is
1° met zijn verplichtingen betreffende de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen volgens artikel 62 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
De inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders, is vrijgesteld van de overlegging van een RSZ-attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan de voorschriften inzake bijdragen voor de sociale zekerheid tot het voorlaatste afgelopen trimester voor de uiterste datum voor ontvangst van de offertes. De aanbestedende overheid zal zelf langs elektronische weg deze situatie nagaan met toepassing van de bepalingen van artikel 60, § 1, van ditzelfde koninklijk besluit ;
2° met zijn fiscale verplichtingen volgens de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is volgens artikel 63 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
Voor de Belgische inschrijver verifieert de aanbestedende overheid zelf via elektronische weg de naleving van zijn fiscale verplichtingen ten opzichte van de FOD Financiën met toepassing van de bepalingen van artikel 60, § 1, van ditzelfde koninklijk besluit
* Een verklaring op erewoord dat de inschrijver :
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- in orde is met de betaling van belastingen;
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen;
- geen illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11/02/2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
*De inschrijver dient deze situatie te verantwoorden door een aangifte betreffende een jaarlijks totaal omzetcijfer van minimum 2.500.000 EUR voor de laatste drie beschikbare dienstjaren.
*2.500.000 EUR voor de laatste drie beschikbare dienstjaren
III.2.3. Vakbekwaamheid:
*De inschrijver kan voorleggen:
- Minimum drie referenties van werken uitgevoerd in de loop van de laatste vijf jaar van de restauratie/reiniging van een gevel van een beschermd gebouw met een minimale drempel van 750.000 EUR excl. BTW per referentie. Deze referenties dienen te worden gestaafd door attesten van goede uitvoering. Deze attesten worden uitgegeven en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de bouwmeester een privé-persoon is, worden ze door deze laatste uitgegeven. Bij gebreke is een eenvoudige verklaring van de aannemer toegestaan. Ze vermelden het bedrag, de periode en de plaats van uitvoering van de werken en preciseren of deze werden uitgevoerd volgens de regels van de kunst en regelmatig tot een goed einde werden gebracht. Desgevallend worden deze attesten rechtstreeks doorgezonden naar de aanbestedende overheid door de bevoegde overheid.
Minimumeisen: minimale drempel van 750.000 EUR excl. BTW per referentie
Minimumeisen: minimale drempel van 750.000 EUR excl. BTW per referentie
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), klasse 4
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Het bedrag van de offerte, Weging: 45
Criterium 2: Technische kwaliteit van de offerte, Weging: 35
Criterium 3: Het verbeteren van de uitvoeringstermijn, verantwoord door een planning de type Gantt, Weging: 20
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 18/10/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Administratieve bepalingen, technische bepalingen, inschrijvingsformulier,Samenvattende meet, Plannen
* Het aanbestedingsdossier kan worden geraadpleegd via de link : http://cloud.3p.eu/Downloads/1/1662/EM/2015
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
19/10/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
19/10/2016 - 11:00
Plaats: Gemeentehuis, Gemeenteraadszaal, 1ste verdieping
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
*De inschrijver wordt ertoe gehouden een plaatsbezoek uit te voeren. De inschrijver dient bij zijn offerte het correct ingevulde attest te voegen.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 13/9/2016