AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
OCMW Brussel
Hoogstraat 298A, BE-1000 Brussel
Contact: Uitsluitend via de forum open op https://enot.publicprocurement.be
Internet adres(sen): www.cpasbru.irisnet.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Voiles en gordijnen voor Huize Vesalius (leveren en plaatsen)
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
Belangrijkste plaats van levering: Zie BESTEK
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Opmeten, maken en plaatsen van rails, gordijnen en overgordijnen voor de verduistering van alle vensters van Huize Vesalius en herbevoorrading tijdens de 48 maanden volgend op de ondertekening van de raamovereenkomst. De plaatsing zal imperatief moeten plaatsvinden tussen 23/01/2017 en 10/02/2017.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De bepalingen hieronder zijn eveneens individueel van toepassing op alle deelnemers die, als groepering zonder rechtspersoonlijkheid, gezamenlijk een offerte indienen en op de entiteiten waarop de inschrijver een beroep doet (bijvoorbeeld: een onderaannemer) als de capaciteit van deze entiteiten bepalend is voor zijn selectie.
Door het loutere feit van deel te nemen aan de procedure van plaatsing van de raamovereenkomst /, verklaart de inschrijver dat noch hem noch de bovenvermelde entiteiten zich in een toestand van uitsluiting bevinden, zoals bedoeld in artikel 61 §§ 1 en 2 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
Arbeider in illegaal verblijf
In navolging van artikel 20 §1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende de overheidsopdrachten voor werken, leveringen en diensten, zal in principe uitgesloten worden van toegang tot de raamovereenkomst en de daarop gebaseerde opdrachten, in om het even welk stadium van de procedure, iedere inschrijver voor dewelke werd vastgesteld dat hij, als werkgever, onderdanen van derde landen tewerkgesteld heeft die illegaal in het rijk verblijven in de zin van de wet van 11 februari 2013, tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen. De uitsluiting van de deelname aan raamovereenkomsten en overheidsopdrachten geldt voor een duur die tot vijf jaar kan gaan.
Door het loutere feit van deel te nemen aan de procedure tot plaatsing, bevestigt de inschrijver op eer dat hij, als werkgever, geen onderdanen van derde landen die illegaal in het rijk verblijven, tewerkstelt of zal tewerkstellen, in de zin van de wet van 11 februari 2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
Er is dus in het stadium van indienen van de offertes geen enkel document te verstrekken.
Sociale of fiscale schulden
In toepassing van artikelen 60 en 62 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011, is de inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders, niet verplicht om een RSZ attest aan zijn offerte toe te voegen. Het attest heeft betrekking op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de offertes.
De aanbestedende overheid zal zelf opvragen per elektronische middel via de toepassing Digiflow /télémarc als de inschrijver in order is.
De inschrijver die personeel tewerkstelt dat afhangt van een andere lidstaat van de Europese Unie, voegt bij zijn offerte een attest, afgeleverd door de bevoegde overheid, dat certificeert dat, overeenkomstig rekening afgesloten ten laatste op de uiterste datum van ontvangst van de offertes, hij in regel is op deze datum met zijn verplichtingen betreffende het betalen van de sociale zekerheidsbijdragen, overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
In toepassing van artikelen 60 en 63 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 moet de inschrijver bij zijn offerte een recent attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de offertes.
Voor een Belgische inschrijver is het attest door FOD Financiën afgeleverd en zal de aanbestedende overheid zelf per elektronische middel via de toepassing Digiflow /télémarc als de inschrijver in order is opvragen.
Iedere inschrijver die sociale of fiscale schulden heeft hoger dan 3000 euro zal in orde bevonden worden indien hij, alvorens de gunnings beslissing van de raamovereenkomst, aantoont dat hij, op het einde van de fiscale periode bedoeld in het eerste lid, op een aanbestedende overheid in de zin van artikel 2, 1°, van de wet of op een overheidsbedrijf in de zin van artikel 2, 2°, van de wet, één of meer schuldvorderingen bezit die zeker, opeisbaar en vrij van elke verbintenis tegenover derden zijn en waarvan het bedrag op 3.000 euro na, ten minste gelijk is aan dat voor hetwelk hij een betalingsachterstand heeft.
Te dien einde is de inschrijver er toe gehouden om rechtstreeks bij zijn offerte het bewijs van dergelijke schuldvorderingen te voegen, daar de aanbestedende overheid geen enkele verplichting heeft om deze bewijzen op te vragen in geval van vaststelling van sociale of fiscale schulden.
Andere uitsluitingsgevallen
De inschrijver voegt bij zijn offerte een uittreksel van het strafregister toe, uitgereikt op een datum die niet ouder mag zijn dan 12 maanden voor de datum van indienen van de offertes, of een gelijkwaardig document afgeleverd door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst, waaruit blijkt dat de betrokken inschrijver
- niet veroordeeld is geweest, bij een rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan, voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of witwassen;
- niet in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt of een gerechtelijke reorganisatie heeft bekomen, of in een vergelijkbare toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen;
- geen aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, geen procedure van vereffening of van gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem en niet het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementeringen;
- niet veroordeeld is geweest, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, voor een
misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast;
Bovendien zal de aanbestedende overheid er zich van vergewissen dat de inschrijver :
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout begaan heeft, naar behoren vastgesteld door ieder middel dat de aanbestedende overheid zal kunnen rechtvaardigen.
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen.
Conform artikel 60 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 wordt de inschrijver vrijgesteld van het voorleggen van de vereiste inlichtingen en documenten indien hij deze voorheen al had ingediend voor een procedure georganiseerd door dezelfde aanbestedende overheid op voorwaarde dat hij in zijn offerte verwijst naar deze procedure in zoverre de vermelde inlichtingen en documenten beantwoorden aan de opgelegde vereisten.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Een verklaring betreffende de totale omzet over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
De minimale geëist totale omzet is van 200.000?/jaar.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Een lijst van de voornaamste leveringen die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor
zij bestemd waren. De leveringen worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van leveringen voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de inschrijver.
Deze lijst moet over de laatste drie jaren tenminste één cliënt bevatten voor wie het totale bedrag van de bestellingen van voiles en gordijnen vergelijkbaar is met dat van de ingediende offerte.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 23/09/2016 - 12:00
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
26/09/2016 - 14:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Alle eventuele vragen en antwoorden met betrekking tot deze raamovereenkomst zullen behandeld worden via het forum dat geactiveerd wordt op de site e-notification en bereikbaar via de volgende link:
https://enot.publicprocurement.be/changeLanguage.do?language=nl-NL
De potentiële inschrijvers hebben de verplichting zich aan te melden op de site om hun vragen te kunnen stellen en de antwoorden te raadplegen op de vragen die door henzelf of door andere potentiële inschrijvers gesteld werden.
Ze zullen geïnformeerd worden over ieder nieuw antwoord op een vraag die gesteld werd betreffende deze raamovereenkomst via het elektronische adres dat ze bij de registratie zullen meegedeeld hebben.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 31/08/2016