Vivaqua

Raamovereenkomst betreffende grondwerken in het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest
Raamovereenkomst betreffende de uitvoering van werken voor het graven en aanaarden van sleuven met het oog op de aanleg van nutsleidingen door verschillende nutsbedrijven in het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest, met inbegrip van de herstelling van de trottoirs en de openbare weg
Deze raamovereenkomst heeft een...
Het werkvolume dat aan de opdrachtnemer kan worden toevertrouwd, kan in de loop van de uitvoering van de raamovereenkomst, naargelang van de behoeftes van VIVAQUA en de beschikbare budgetten, sterk variëren; zonder dat VIVAQUA ergens toe wordt verbonden, kan dit werkvolume als volgt worden geraamd:
- 80 à 130...


AVIS DE MARCHÉ - SECTEURS SPÉCIAUX
Extrait du texte officiel. Consultez le text officiel complet en pièce jointe.
SECTION I. ENTITÉ ADJUDICATRICE
VIVAQUA
Keizerinlaan 17-19, BE-1000 Brussel
Contact: de vertegenwoordiger van de Leidende Dienst
Tél: +32 25188230 E-mail: sd@vivaqua.be
Adresse(s) internet: https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=246163https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=Vivaqua-CSC+2030-F05
SECTION II. OBJET DU MARCHÉ
II.1. DESCRIPTION
II.1.1. Intitulé attribué au marché par l'entité adjudicatrice:
Raamovereenkomst betreffende grondwerken in het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest
II.1.2. Type de marché et lieu d'exécution des travaux, de livraison de fournitures ou de prestation de services:
Type de marché: Travaux.
II.1.5. Brève description du marché ou de l'achat /des achats:
Raamovereenkomst betreffende de uitvoering van werken voor het graven en aanaarden van sleuven met het oog op de aanleg van nutsleidingen door verschillende nutsbedrijven in het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest, met inbegrip van de herstelling van de trottoirs en de openbare weg
Deze raamovereenkomst heeft een potentiële duur van vier jaar en omvat werken waarvan de omvang sterk kan variëren: sommige werken vergen normaliter geen erkenning, terwijl voor de belangrijkste werken een erkenning van klasse 4 nodig is.
II.1.8. Division en lots: Non.
II.2. QUANTITÉ OU ÉTENDUE DU MARCHÉ
II.2.1. Quantité ou étendue globale:
Het werkvolume dat aan de opdrachtnemer kan worden toevertrouwd, kan in de loop van de uitvoering van de raamovereenkomst, naargelang van de behoeftes van VIVAQUA en de beschikbare budgetten, sterk variëren; zonder dat VIVAQUA ergens toe wordt verbonden, kan dit werkvolume als volgt worden geraamd:
- 80 à 130 werkterreinen per jaar;
- de nodige grondwerken om 15 à 30 km leidingen te leggen per jaar;
- terbeschikkingstelling van 6 à 12 grondwerkploegen naargelang van de periodes van het jaar.
SECTION III. RENSEIGNEMENTS D'ORDRE JURIDIQUE, ÉCONOMIQUE, FINANCIER ET TECHNIQUE
III.2. CONDITIONS DE PARTICIPATION
III.2.1. Situation propre des opérateurs économiques:
Door het indienen van een aanvraag tot deelneming aan de opdracht wordt de kandidaat verondersteld op erewoord te verklaren dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingsgevallen bedoeld in de paragrafen 1 en 2 van artikel 66 van het Koninklijk Besluit van 16 juli 2012 betreffende de plaatsing van overheidsopdrachten in speciale sectoren.
VIVAQUA behoudt zich het recht voor om, ofwel bij de kandidaat, ofwel rechtstreeks bij derden, deze verklaring te controleren.
De kandidaat is bovendien verplicht om bij zijn aanvraag tot deelneming te voegen:
? een attest van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid over het voorlaatste verlopen kwartaal vóór de uiterste datum van indiening van de offertes waaruit blijkt dat hij in orde is met de betaling van zijn sociale bijdragen; de kandidaat afkomstig van een andere lidstaat van de Europese Unie voegt een soortgelijk attest bij, conform §2 van artikel 67 van voornoemd Koninklijk Besluit;
? attesten waaruit blijkt dat hij in orde is met zijn professionele fiscale verplichtingen inzake directe belastingen en btw, in de zin van artikel 68 van voornoemd besluit;
? een recent uittreksel uit het strafregister van de onderneming.
III.2.2. Capacité économique et financière:
Om zijn economische en financiële capaciteit aan te tonen, moet de kandidaat een gemiddelde jaarlijkse omzet van minstens 15 000 000,00 euro hebben behaald tijdens de laatste drie boekjaren vóór 2016.
Hij moet daarom bij zijn kandidaatsdossier een verklaring op erewoord voegen betreffende de totale omzet die hij behaald heeft tijdens de boekjaren 2013, 2014 en 2015.
Als hij hiervoor een beroep doet op de capaciteiten van derden, zal enkel de omzet van de bedrijven die de essentiële taken van de opdracht uitvoeren (graven en aanaarden van sleuven) in aanmerking worden genomen.
III.2.3. Capacité technique:
De kandidaat moet aantonen dat hij over de capaciteit beschikt om
- werken uit te voeren waarvoor een erkenning voor categorie G klasse 4 vereist is;
- tijdens bepaalde periodes van het jaar 12 werkterreinen in verband met de raamovereenkomst tegelijk uit te voeren, waarbij hij de technische, administratieve en logistieke vereisten in acht moet nemen die met dat soort werken gepaard gaan en waarbij hij rekening moet houden met de moeilijkheden en verplichtingen verbonden aan hun uitvoering in een stedelijke omgeving.
Het bewijs van deze capaciteit moet worden aangetoond door een beroep te doen op verenigingen van aannemers, zij het via onderaannemingsakkoorden, het indienen van aanvragen tot deelneming in de vorm van een vereniging zonder rechtspersoonlijkheid of via de waardering van de capaciteiten van een derde partij. In dat geval is de kandidaat verplicht bij zijn aanvraag tot deelneming te voegen
- het bewijs dat elke onderaannemer of elk lid van de vereniging zich niet in een situatie van uitsluiting bevindt, overeenkomstig de hierboven vermelde eisen,
- het bewijs dat de onderaannemers of de leden van de vereniging beantwoorden aan de vereisten in verband met de technische en financiële capaciteiten vastgelegd in deze aankondiging,
- de schriftelijke verbintenis van derden en onderaannemers om alle nodige middelen ter beschikking van de kandidaat te stellen als deze raamovereenkomst hem wordt gegund.
De mogelijkheid om beroep te doen op de capaciteiten van andere entiteiten is echter enigszins beperkt:
- de eisen inzake erkenning (klasse 4 in categorie G) moeten door de kandidaat zelf zijn vervuld
- de kandidaat en, in geval van een groepering van aannemers, een lid van de groepering, zal voortdurend zelf ten minste 50% van de werven die op basis van de raamovereenkomst worden toegekend, moeten uitvoeren. Hij moet daarom zijn capaciteiten kunnen aantonen om de hiermee gepaard gaande werklast op zicht te kunnen nemen (zie hierna).
De documenten die de kandidaat moet indienen om aan te tonen dat hij de technische capaciteit heeft om de raamovereenkomst uit te voeren, zijn de volgende:
? een getuigschrift van erkenning voor minstens categorie G klasse 4 voor de kandidaat zelf en minstens klasse 1 voor de onderaannemers en alle leden van de aannemersvereniging, of de geldige gelijkwaardige elementen die door de reglementering inzake erkenning worden aanvaard.
? voor de kandidaat zelf of het lid van de vereniging dat minstens 50 % van de werken van de raamovereenkomst zelf moeten uitvoeren (zie hierboven): indiening van een lijst met minstens twee referenties in verband met de uitvoering van raamovereenkomsten (of van opdrachten met opeenvolgende prestaties) van graaf- en aanaardingswerken voor sleuven met het oog op (of in het kader van) de aanleg, de herstelling of de renovatie van nutsleidingen. De ingediende referenties moeten betrekking hebben op werken uitgevoerd in een stedelijke omgeving en op een jaarlijks werkvolume van minstens 50 werkterreinen die sinds 1 januari 2013 ten minste tijdens een volledig jaar werden uitgevoerd. Voor elke ingediende referentie moet de kandidaat een getuigschrift van goede uitvoering van de betrokken opdrachtgever bezorgen.
? voor de onderaannemers of de andere leden van de vereniging die in aanmerking werden genomen om de capaciteit aan te tonen: een lijst met vijf referenties in verband met graaf- en aanaardingswerken voor sleuven met het oog op (of in het kader van) de aanleg, de herstelling of de renovatie van nutsleidingen. De ingediende referenties moeten betrekking hebben op werken die na 1 januari 2013 zijn uitgevoerd. Voor elke ingediende referentie moet de kandidaat verplicht een getuigschrift van goede uitvoering van de betrokken opdrachtgever bezorgen.
? een gedetailleerde beschrijving (met functie, talenkennis, enz.) van het personeel dat de kandidaat ter beschikking kan stellen en, in voorkomend geval, de derden vermeld in zijn aanvraag tot deelneming, overeenkomstig bovenvermelde capaciteitsvereisten; in dit kader moet de kandidaat kunnen aantonen dat hij de volgende elementen ter beschikking kan stellen:
o in het algemeen: 12 grondwerkploegen, waarbij elke ploeg (minstens) uit 6 personen bestaat, waaronder 1 ploegbaas en 2 machinisten (waarvan 1 tweetalig NL-FR), alsook minstens 4 ploegen van 2 bestraters en ten minste 4 opzichters,
o voorde kandidaat of het lid van de vereniging dat minstens 50 % van de werken van de raamovereenkomst (zie hierboven) zelf moet uitvoeren: de helft van de hierboven vermelde middelen.
Enkel de geselecteerde kandidaten zullen het bestek ontvangen; de kandidaten die willen dat hun aanvraag tot deelneming in aanmerking wordt genomen, moeten de voornoemde documenten dan ook absoluut indienen binnen de gestelde termijn.
SECTION IV. PROCÉDURE
IV.1. TYPE DE PROCÉDURE
Négociée. Des condidats ont déja été sélectionnés: Non.
IV.2. CRITERES D'ATTRIBUTION
Prix le plus bas.
IV.3. RENSEIGNEMENTS D'ORDRE ADMINISTRATIF.
IV.3.3. Conditions d'obtention du cahier des charges et des documents complémentaires ou du document descriptif:
Date limite pour la réception des demandes de documents ou pour l'accès aux documents: 26/09/2016-12:00
IV.3.4. Date limite de réception des offres ou des demandes de participation: 26/09/2016-12:00
- datum van verzending van de aankondiging naar het Bureau voor publicaties van de Europese Unie: 26-08-2016
- de kandidatuur mag enkel elektronisch worden ingediend via het platform e-Tendering
- alle bijkomende informatie aangaande de elektronische overheidsopdrachten en hoe je hieraan in België kan deelnemen, is beschikbaar op de website van e-Procurement en meer bepaald de checklists voor ondernemingen
(http://www.publicprocurement.be/sites/default/files/documents/chl_e-ten_openen-offertes_nl.pdf)
VI.5. DATE D'ENVOI DU PRÉSENT AVIS:31/08/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA