AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Onze-Lieve-Vrouwziekenhuis v.z.w. (met campussen te Aalst, Asse en Ninove)
Moorselbaan 164, BE-9300 Aalst
Contact: Mevrouw Charlotte Bontinck
Tel: +32 53728746 Fax: +32 53724586 E-mail: charlotte.bontinck@olvz-aalst.be
Internet adres(sen): www.olvz.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Uitbesteding schoonmaak en glaswas van Onze-Lieve-Vrouwziekenhuis v.z.w
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Meerdere campussen OLV ziekenhuis, Moorselbaan 164 te 9300 Aalst
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Deze opdracht omvat volgende zaken:
De uitbesteding van de schoonmaak van bepaalde afdelingen/diensten/locaties op campus Aalst, campus Asse en campus Ninove.
De uitbesteding van de glaswas van het binnenglaswerk en separatieglas op bepaalde locaties op campus Aalst, campus Asse en campus Ninove.
De uitbesteding van de volledige glaswas van het buitenglaswerk op campus Aalst, campus Asse en campus Ninove.
Het Onze-Lieve-Vrouw Ziekenhuis Aalst-Asse-Ninove v.z.w. wordt hierna beschreven als OLVZ
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Een kopie van de authentieke of onderhandse akte die de gevolmachtigden de machtiging verleent de offerte te ondertekenen. Indien mogelijk wordt verwezen naar het nummer van de bijlage bij het Belgisch Staatsblad waarin de bewuste mandaten werden gepubliceerd. (artikel 82 K.B. 15/07/2011).
* Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.
Bovenvermeld attest dient op naam van de firma te zijn en niet op een natuurlijke persoon (tenzij het een éénmanszaak betreft)
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
*Document uitgaande van erkend accountingkantoor of revisor met vermelding van Z-score (Altman) van de aanbiedende partij.
Berekeningswijze in geval private onderneming:
0,717 x Werkkapitaal / Totale bezittingen +
0,847 x Totaal van ingehouden winsten / Totale bezittingen +
3,107 x Winst voor belastingen en interest / Totale bezittingen +
0,420 x Boekwaarde van de bezittingen / Boekwaarde van de schulden +
0,998 x Omzet / Totale bezittingen.
De score dient bevestigd te worden door boekhouder of revisor, met vermelding van naam en erkenningsnummer.
De aanbestedende overheid heeft het recht en de mogelijkheid om bijkomende garanties op te vragen indien de Z-score < 1,5.
* Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Minimumvereisten:
* Uit de behaalde Z-score moet een gezonde financiële toestand blijken. Deze score dient dan ook hoger te zijn dan 1,5.
* De inschrijver moet jaarlijks een omzet van minimum 1 miljoen euro gerealiseerd hebben in de healthcare schoonmaaksector.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Een algemene bedrijfsvoorstelling: historiek, organisatie, aantal werknemers, (toekomst)visie,.
* Een curriculum vitae van het leidinggevend personeel en een lijst van hun respectievelijke vroeger uitgevoerde schoonmaakopdrachten, de gevolgde opleidingen en behaalde certificaten gevoegd, waaronder ook het diploma VSR Kwaliteitsinspecteur.
* Een lijst van soortgelijke projecten die gedurende de afgelopen 5 jaar werden uitgevoerd in ziekenhuizen (incl. aantoonbare ervaring met schoonmaak van operatiekwartier), met vermelding van naam ziekenhuis, het bedrag, datum, de duur en omvang (aantal uren of m2) van de opdracht, contactpersoon en korte beschrijving van de opdracht. Minstens 3 referenties worden aangetoond door een attest/bewijs van goede uitvoering die de bevoegde autoriteit heeft afgegeven of medeondertekend en minstens 1 van de referenties zorgt voor een jaarlijkse omzet van minimum 1 miljoen euro, uitgevoerd bij één ziekenhuis.
* Een geldig ISO 9001 certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.
* Een geldig ISO 14001 certificaat, of een gelijkwaardig document.
* Een VCA** certificaat ten bewijze dat de kandidaat voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document.
minimumvereisten:
* Aanleveren van de bedrijfsvoorstelling inclusief organigram en curricula zoals hierboven beschreven
* Aanleveren van een referentielijst zoals hierboven omschreven inclusief minimum 3 attesten van goede uitvoering.
* Aanleveren van de certificaten zoals hierboven beschreven.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Beperkt.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Plan van aanpak, Weging: 40
Criterium 2: Prijs, Weging: 40
Criterium 3: Innovatie, Weging: 5
Criterium 4: Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). , Weging: 5
Criterium 5: Toelichting van het voorstel, Weging: 10
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Het bestek zal aan de geselecteerde kandidaten worden bezorgd
De geselecteerde kandidaten zullen het bestek alsook een uitnodiging tot indiening van een offerte ontvangen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
26/9/2016 - 16:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 26/8/2016