Gemeente Vorst

Uitnodiging tot indienen offerte - Renovatie van het kinderverblijf "La Ruche" en verhoging van zijn opvangcapaciteit - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
Het kinderdagverblijf is gevestigd in een gebouw uit het begin van de 20e eeuw. 'La Ruche' gebruikt de kelderverdieping en de eerste en tweede verdieping; de derde verdieping wordt op dit ogenblik niet gebruikt. Het gebouw en een gedeelte van zijn voorzieningen beantwoorden niet meer aan de verschillende normen van de ONE, het FAVV en de DBDMH.
Wat de EPB betreft, werden de...
Plaats: Kinderdagverblijf "La Ruche", Vanden Corputstraat, 44 te 1190 Vorst


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Vorst
Pastoorstraat, 2, BE-1190 Vorst
Tel: +32 23702612 Fax: +32 23702615 
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Uitnodiging tot indienen offerte - Renovatie van het kinderverblijf "La Ruche" en verhoging van zijn opvangcapaciteit - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Kinderdagverblijf "La Ruche", Vanden Corputstraat, 44 te 1190 Vorst
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Het kinderdagverblijf is gevestigd in een gebouw uit het begin van de 20e eeuw. 'La Ruche' gebruikt de kelderverdieping en de eerste en tweede verdieping; de derde verdieping wordt op dit ogenblik niet gebruikt. Het gebouw en een gedeelte van zijn voorzieningen beantwoorden niet meer aan de verschillende normen van de ONE, het FAVV en de DBDMH.
Wat de EPB betreft, werden de raamwerken enkele jaren geleden vervangen door houten exemplaren met dubbele beglazing (met bijzondere aandacht op het vlak van het ontwerp van de ramen, in overeenstemming met de gevel).
Dit gebouw is belendend en geniet van een binnenplaats ('koer') achteraan, waarvan een gedeelte door de school, die zich in hetzelfde huizenblok bevindt, mag worden gebruikt.
Het project bestaat uit meerdere delen:
Verhoging van de opvangcapaciteit van het kinderdagverblijf met 42 plaatsen;
Aanpassing van de ruimten en voorzieningen aan de reglementen en normen van de ONE, het FAVV en de DBDMH;
Verbetering van de energieprestatie van het gebouw en van de verluchting.
Om budgettaire redenen wordt er geen heraanleg van de binnenplaats achteraan voorzien.
Voornaamste herinrichtingen:
Op de benedenverdieping wordt de keuken verplaatst.
De tweede verdieping, die tegenwoordig als administratieve ruimte wordt gebruikt, zal door de derde verdieping worden vervangen, waardoor het plateau van de tweede verdieping zal vrijkomen voor een nieuwe kinderafdeling.
Aanpassingen op de achtergevel:
De DBDMH vraagt een buitentrap te plaatsen teneinde over een tweede vluchtweg te beschikken.
De plaatsbepaling van deze trap is complex en houdt rekening met de omliggende bebouwde context:
De trap ligt uit de as t.a.v. de gevel, om zich zo te verwijderen van de binnenste trappenhal en aanzienlijke meerkosten te vermijden (beide vluchtwegen moeten minstens 1 meter verwijderd liggen; anders moeten de wanden EI 30' en/of REI 60' zijn).
De terrassen van de trap bevinden zich op een afstand t.a.v. het naburige gebouw, teneinde ieder rechtstreekse en onrechtstreekse zichtbaarheid te vermijden.
Ten slotte bevindt de traparm van de 1e verdieping naar de benedenverdieping zich tevens op een afstand van 1 meter van het gebouw, en dit om twee redenen:
Aanzienlijke meerkosten vermijden (de deuropening bevindt zich op een afstand van 1 meter van de vluchtweg, geen brandwerende ramen en beglazingen te voorzien, openslaande vleugels mogelijk);
Zo veel mogelijk licht aan de benedenverdieping geven.
Deze traparm, die om veiligheidsredenen onvermijdelijk is, wijkt af van de GSV, titel I, artikel 4 (diepte, paragraaf 1.2, de constructie overschrijdt de diepte van het mandelige profiel van het diepste aanpalende gebouw en overschrijdt met meer dan 3 meter de minst diepe aanpalende constructie).
Vanaf deze trap is er geen rechtstreeks zicht op de rechterbuur; de hoogte van de bestaande tussenmuur is onvoldoende.
De achtergevel wordt van buiten uit geïsoleerd, net als het platte dak.
De gebruikte materialen voor de achtergevel zijn bepleistering op isolatiemateriaal en hardsteen (onderbouw). De raamwerken zijn van donkergrijs gelakt aluminium, het ijzerwerk van de trap van wit gelakt staal.
Op de voorgevel worden weinig wijzigingen aangebracht (plaatsing van dakramen en leuningen).
De binnenruimten hebben geen erfgoedkundige waarde.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Art. 61, § 2, 1° et 2° (KB 15/07/2011) Faillissement of gelijkaardige situatie
De inschrijver mag zich niet in een van de volgende situaties bevinden:
1° in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden heeft gestaakt, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of die in een vergelijkbare toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen ;
2°aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in andere nationale reglementeringen ;
De aanbestedende overheid zal via elektronische weg de persoonlijke situatie inzake faillissement of inzake enige gelijkaardige situatie controleren.
Het bewijs dat de kandidaat of de inschrijver zich niet in een van de genoemde gevallen bevindt, kan geleverd worden door een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat aan de gestelde eisen is voldaan;
Wanneer een hierboven bedoeld document of attest niet wordt uitgereikt in het betrokken land of de genoemde gevallen niet vermeldt, dan kan het worden vervangen door een verklaring onder eed of, in landen waar niet in een eed is voorzien, door een plechtige verklaring van de betrokkene voor een gerechtelijke of overheidsinstantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie van het land van oorsprong of herkomst.
Art.62 (KB 15/07/2011) Toegangsrecht, bijdragen voor de sociale zekerheid
§1 Als de inschrijver personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders, gaat de aanbestedende overheid, conform artikel 60, § 1, via elektronische weg na of de inschrijver voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake de betaling van zijn bijdragen voor de sociale zekerheid.
§2 Als de inschrijver personeel uit een andere lidstaat van de EU tewerkstelt en dat niet beoogd is door § 1, voegt hij bij zijn offerte een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die uiterlijk de uiterste dag voor de ontvangst van de offerten is opgemaakt, op die datum voldaan heeft aan de voorschriften inzake de betaling van zijn bijdragen voor de sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
Art.63 (KB 15/07/2011) Toegangsrecht, fiscale verplichtingen
§1 Als de inschrijver niet Belgisch is, voegt hij bij zijn offerte een attest waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
§2 Als de inschrijver Belgisch is, verifieert de aanbestedende overheid, conform artikel 60, § 1, via elektronische weg de naleving van de fiscale verplichtingen van de inschrijver ten opzichte van de FOD Financiën, op basis van het attest dat door die laatste wordt afgeleverd.
Illegaal verblijvende onderdanen
In elk stadium van de gunningsprocedure, behalve om dwingende redenen van algemeen belang, wordt uitgesloten de kandidaat of inschrijver van wie is vastgesteld dat hij als werkgever illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11 februari 2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
Wanneer de opdrachtnemer of onderaannemer het in artikel 49/2, vierde lid, van het Sociaal Strafwetboek bedoelde afschrift ontvangt waarmee zij ervan in kennis wordt gesteld dat zij een of meerdere illegaal verblijvende onderdanen van een derde land in België tewerkstelt, onthoudt deze onderneming zich ervan, met onmiddellijke ingang, de plaats van uitvoering van de opdracht nog verder te betreden of nog verder uitvoering aan de opdracht te geven, en wel tot de aanbestedende instantie een bevel in andere zin zou geven.
Hetzelfde geldt wanneer de voormelde opdrachtnemer of onderaannemer ervan in kennis wordt gesteld:
- ofwel door de opdrachtnemer of de aanbestedende instantie, dat zij de in artikel 49/2, eerste dan wel tweede lid, van het Sociaal Strafwetboek bedoelde kennisgeving heeft ontvangen die betrekking heeft op deze onderneming;
- ofwel door middel van de in artikel 35/12 van de wet van 12 april 1965 betreffende de bescherming van het loon der werknemers bedoelde aanplakking, dat zij een of meerdere illegaal verblijvende onderdanen van een derde land in België tewerkstelt.
De opdrachtnemer of onderaannemer is er bovendien toe gehouden een clausule op te nemen in de onderaannemingsovereenkomst die zij desgevallend zou sluiten, op grond waarvan:
1° de onderaannemer er zich van onthoudt de plaats van uitvoering van de opdracht nog verder te betreden of nog verder uitvoering aan de opdracht te geven, indien uit een in uitvoering van artikel 49/2 van het Sociaal Strafwetboek opgestelde kennisgeving blijkt dat deze onderaannemer een illegaal verblijvende onderdaan van een derde land tewerkstelt;
2° de niet-naleving van de onder 1° gestelde verplichting aanzien wordt als een ernstige tekortkoming in hoofde van de onderaannemer, ingevolge waarvan de onderneming is gemachtigd de overeenkomst te verbreken;
3° de onderaannemer ertoe is gehouden een soortgelijke clausule als onder 1° en 2° op te nemen in de onderaannemingsovereenkomsten en ervoor te zorgen dat dergelijke clausules ook in de verdere onderaannemingsovereenkomsten worden opgenomen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De lijst met werken uitgevoerd in de loop van de laatste vijf jaar. In deze lijst moeten twee referenties een nauwkeurige beschrijving bevatten van de opdracht, van de taak die door de betrokken interveniënt werd uitgevoerd. Deze zullen tevens worden ondersteund door getuigschriften van goede uitvoering. De getuigschriften van goede uitvoering van deze twee in de loop van de laatste vijf jaar uitgevoerde werken moeten het bedrag, de uitvoeringstermijn, de datum van de voorlopige oplevering, de plaats van uitvoering van de werken en hun openbare of private bestemmelingen vermelden.
Deze getuigschriften geven duidelijk weer of deze uitgevoerd werden volgens de regels van de kunst en of ze tot een goed einde werden gebracht. Deze getuigschriften werden uitgebracht of medeondertekend door de bouwheer.
De twee vereiste referenties betreffen:
- een renovatiewerf van meer dan 300 000 EUR excl. btw;
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), klasse 4
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 30/8/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en plannen
Alleen de elektronische versie beschikbaar zal zijn. Verzending per mail op aanvraag op de volgende e-mailadressen: mmorgoun@vorst.brussels en tgrubic@vorst.brussels
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 12/9/2016 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte:
29/08/2016 om 09.00
Op straffe van absolute nietigheid van zijn offerte wordt de inschrijver geacht een plaatsbezoek uit te voeren.
Opdat zijn offerte als regelmatig zou kunnen worden beschouwd, dient de inschrijver de plaatsen te bezoeken in aanwezigheid van de architect van de Gemeente en dit attest bij zijn offerte te voegen.
Het verplichte plaatsbezoek zal plaatsvinden op 29 augustus 2016 om 9u in aanwezigheid van de architect van de Gemeente (Tamara Grubic 02.348.17.79 tgrubic@vorst.brussels):
Afspraak op de site, Vanden Corputstraat 44 te 1190 Brussel.
Tijdens het bezoek ondertekent de inschrijver het bezoekcertificaat. De bezoekcertificaten zullen medeondertekend worden door de architect van de Gemeente.
De inschrijver voegt het certificaat naar behoren ingevuld bij zijn offerte.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 8/8/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA