Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit

BMB/DGE-DBO/2016.0932 Brussels Hoofdstedelijk Gewest - Inrichting van de fontein Simonis
Deze opdracht heeft als voorwerp het inrichten van de fontein aan Simonis door een fonteinbouwer, in overeenkomst met het architecturaal ontwerp dat door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest werd bepaald in samenwerking met het architectenbureau "Breuer...
De dagen vermeld punt II.3 van de huidige aankondiging zijn werkdagen.
Plaats: Gewestelijke Overheidsdienst Brussel


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit
Vooruitgangstraat 80/1, BE-1035 Brussel
Contact: Directie Beheer en Onderhoud van de Wegen
ir Vincianne Lerate, wnd. Directeur
Tel: +32 22041967 Fax: +32 22041503 E-mail: vlerate@sprb.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=244331
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
BMB/DGE-DBO/2016.0932 Brussels Hoofdstedelijk Gewest - Inrichting van de fontein Simonis
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Gewestelijke Overheidsdienst Brussel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Deze opdracht heeft als voorwerp het inrichten van de fontein aan Simonis door een fonteinbouwer, in overeenkomst met het architecturaal ontwerp dat door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest werd bepaald in samenwerking met het architectenbureau "Breuer Architects".
De structuurwerken van het fonteinbassin moeten voltooid worden en worden door een algemene aannemer van de inrichtingen der wegen uitgevoerd, die door de fonteinbouwer wordt geselecteerd.
De technische uitrustingen van de fontein en het plaatsen van de verschillende leidingen of kabels tussen het bassin van de fontein en het technische lokaal zijn ten laste van de fonteinbouwer. De grondwerken voor het plaatsen van de leidingen zijn ten laste van de fonteinbouwer.
De fonteinbouwer zal in nauwe coördinatie met de algemene aannemer en met het architectuurbureau werken en zijn interventies worden in de algemene fasering van de werken van het Simonisplein ingepast.
Het werk omvat het bouwen van een fontein (bassin capsule-vorm en is licht hellend) op de plek Simonis te Koekelberg, de plek ligt boven een metrotunnel en ter hoogte van het park en basiliek Koekelberg. De positie van de fontein wordt toegelicht op de inplantingstekening (zie bijlage blad 9: inplantingsplan). Naast het bouwen van de bassin is er ook het werk van de cacao boon die geconstrueerd wordt door een erkend staal/las bedrijf en zowel kennis als ervaring heeft met artistieke objecten. De fontein wordt voorzien van elektrisch aangedreven waterinstallaties - pompsystemen als verlichting.
Voor een goede uitvoering van het werk van de fontein - bassin als cacao boon is het noodzakelijk dat de constructie correct uitgevoerd wordt door de desbetreffende aannemers conform de wettelijke veiligheidsvoorzieningen.
Bassin fontein:
Het werk moet in een droge periode gepland worden, waarbij onderbrekingen te vermijden zijn. Het werk moet zodanig gepland worden dat de uitvoering niet vanwege slecht weer en de invallende winter gedurende een lange periode onderbroken wordt. Een en ander conform de wettelijke veiligheidsvoorzieningen.
Fontein "cacaoboon":
De fontein zal versierd worden met een roestvrijstalen kunstwerk in de vorm van een "cacaoboon". De fonteinmaker is er in het kader van deze opdracht mee belast een kunstenaar en/of siersmid te vinden die in staat is deze taak uit te voeren.
Deze werken bestaan in het voltooien van de bouw van de fontein. Opdat iedereen zou weten wat afgewerkt is en wat nog gedaan moet worden, is er een verplicht plaatsbezoek gepland.
Er wordt aanbevolen aan de fonteinbouwer om zich te verenigen met een aannemer en een kunstenaar voor het uitvoeren van deze werken.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
De dagen vermeld punt II.3 van de huidige aankondiging zijn werkdagen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Art. 58 tot 60: Algemene bepalingen
1. De aanbestedende overheid zal zelf, via elektronische raadpleging van de federale databanken die beschouwd worden als authentieke bronnen (federale informaticatoepassing «DIGIFLOW»), de volgende inlichtingen of documenten verzamelen:
 Voor de inschrijvers die personeel tewerkstellen dat onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheid: de inlichtingen of documenten m.b.t. het attest van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
 Voor de Belgische inschrijvers:
- het attest van niet-faillissement,
- het attest waaruit blijkt dat de inschrijver in orde is met de betaling van zijn belastingen,
- het bewijs dat hij erkend is als aannemer van werken overeenkomstig wat hierna bepaald wordt onder de «artikelen 67 tot 79: kwalitatieve selectie».
2. De inschrijver dient de gevraagde inlichtingen en documenten voor te leggen, zelfs indien hij dit reeds gedaan heeft voor een andere procedure, uitgeschreven door dezelfde aanbestedende overheid.
Art. 61 tot 66: Toegangsrecht
Impliciete verklaring op erewoord:
Louter door het indienen van zijn offerte, verklaart de inschrijver dat hij zich niet in een van de uitsluitingsgevallen bevindt bedoeld in artikel 61, §§ 1 en 2 van het K.B. van 15 juli 2011.
Teneinde te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 61, §2, 5° van het K.B. van 15 juli 2011, dient de inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie dan België tewerkstelt en dat niet beoogd is door artikel 62, § 1 van het K.B. van 15 juli 2011 een attest in te dienen afgeleverd door de bevoegde buitenlandse overheid waaruit blijkt dat hij aan zijn sociale verplichtingen heeft voldaan in de zin van artikel 62, § 2 van het K.B. van 15 juli 2011.
Teneinde te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 61, §2, 6° van het K.B. van 15 juli 2011, dient de niet-Belgische inschrijver een attest in te dienen afgeleverd door de bevoegde buitenlandse overheid waaruit blijkt dat hij in orde is met de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de fiscale bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
De aanbestedende overheid onderzoekt de juistheid van de impliciete verklaring op erewoord in hoofde van de inschrijver wiens offerte als beste gerangschikt is. Daartoe, en in het geval dat de aanbestedende overheid de nuttige inlichtingen niet kan verkrijgen via elektronische weg (federale informaticatoepassing «DIGIFLOW»), vraagt zij de betrokken inschrijver om haar zo snel mogelijk en binnen de vooropgestelde termijn, de inlichtingen of documenten te leveren die toelaten zijn persoonlijke toestand na te gaan.
Indien de aanbestedende overheid na verificatie vaststelt dat de impliciete verklaring op erewoord, niet of niet meer overeenstemt met de persoonlijke toestand van de inschrijver, dan wordt de inschrijver uitgesloten.
In dit geval maakt de aanbestedende overheid een nieuwe rangschikking op met inachtneming van de offerte die onmiddellijk na deze van de uitgesloten inschrijver is gerangschikt en onderzoekt ze de persoonlijke toestand van de inschrijver die aldus de nieuwe eerst gerangschikte is, en gaat ze zo verder indien nodig.
Voor de offertes ingediend door combinaties zonder rechtspersoonlijkheid moet elke deelnemer individueel bewijzen dat hij niet in een toestand van uitsluiting bevindt zoals bedoeld in artikel 61, §§ 1 en 2 van het K.B. van 15 juli 2011. De uitsluiting van één van de deelnemers maakt de offerte van de combinatie zonder rechtspersoonlijkheid nietig.
De eisen inzake financiële en technische draagkracht daarentegen mogen ook door één of meerdere deelgenoten voor de combinatie zonder rechtspersoonlijkheid worden aangetoond.
Overigens, indien het een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid betreft, voegt de inschrijver bij zijn dossier de verenigingsovereenkomst gesloten tussen de verschillende leden van de combinatie zonder rechtspersoonlijkheid. Deze overeenkomst moet een hoofdelijke aansprakelijkheid tussen de deelgenoten en de aanwijzing van een mandataris die de vereniging vertegenwoordigt inhouden.
Mocht de inschrijver in dit stadium wensen beroep te doen op de diensten van een onderaannemer waarvan hij meent dat de referenties en competenties nuttig zijn om zijn kandidaatstelling te rechtvaardigen, voegt hij een geldig ondertekende verklaring van de onderaannemer bij, waarin laatstgenoemde zich ertoe verbindt actief deel te nemen aan de uitvoering van onderhavige opdracht, ingeval deze wordt toegewezen aan de inschrijver voor wie hij als onderaannemer werkt.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Art .69, 2°
Een verklaring die de technici of technische diensten vermeldt, die al dan niet deel uitmaken van het bedrijf, en die ter beschikking staan van de aannemer voor de uitvoering van de opdracht.
Het omkaderingspersoneel moet minstens samengesteld zijn uit 1 persoon met een bachelor in electromechanica diploma of equivalent.
Art. 69, 6°
De inschrijver voegt een verklaring toe die het materiaal en de technische uitrusting vermeldt waarover hij beschikt of zal beschikken met betrekking tot de prestaties, het onderhoud en de werken die in dit bestek zijn opgenomen.
De inschrijver moet beschikken over de voertuigen die conform zijn met de regel- en wetgeving;
De inschrijver moet beschikken over bebakening- en signalisatiemateriaal conform met het ordonnantie van 3 juli 2008.
Art. 69, 7°
Vier voorbeelden van werken die werden uitgevoerd in de loop van de vijf afgelopen jaren in het domein van elektrische en hydraulische installatie van openbare fonteinen en deze lijst moet vergezeld gaan van certificaten van goede uitvoering voor de belangrijkste werken. Deze certificaten vermelden het bedrag, de periode en de plaats van de uitvoering van de werken en verduidelijken of ze werden uitgevoerd volgens de regels van de kunst en op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht.
Met betrekking tot de kunstenaar /siersmid : sterke referenties op vlak van bewerken van Inox.
Art. 70
De inschrijver moet voldoen aan de volgende kwalitatieve selectievoorwaarden :
Een erkenning als aannemer van werken hebben voor het uitvoeren van werken in de categorie L en van de klasse die overeenstemt met het bedrag van de offerte (klasse 3 volgens de raming van de aanbestedende overheid).
Een gelijkwaardige erkenning op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere Lidstaat van de Europese Unie evenals de eventuele bijkomende documenten.
hetzij de alternatieve bewijsstukken die vereist zijn krachtens het artikel 3 § 1, 2° van de wet van 20 maart 1991 betreffende de erkenning van aannemers van werken (cf. artikel 1 van het Ministerieel Besluit van 27 september 1991).
De niet-Belgische inschrijvers dienen de documenten waaruit blijkt dat ze voldoen aan de gevraagde categorie en /of ondercategorie en klasse toevoegen aan hun offerte.
Art. 77
De inschrijver beschrijft de maatregelen die hij neemt om de kwaliteit van zijn prestaties en zijn organisaties te verzekeren door de certificaten, opgesteld door onafhankelijke instellingen, bij te voegen, die aantonen dat de opdrachtnemer in overeenstemming is met bepaalde kwaliteitsnormen (systemen van kwaliteitsgaranties gebaseerd op de Europese normen EN ISO 9001: 2000 en gecertificeerd door instellingen in overeenstemming met de Europese normen EN 45.000). De inschrijver moet bovendien een exemplaar toevoegen van het document dat door zijn firma is opgesteld betreffende de kwaliteitscontrole en de specifieke procedures ter zake die hij wenst toe te passen in het kader van deze opdracht.
Klasse: Klasse 3 : tot 500.000 EUR, Categorie: L
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 06/09/2016 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 13/09/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 13/09/2016 - 11:00
Plaats: CCN-gebouw, Vooruitgangstraat 80, 1035 Brussel, 5de verdieping, zaal 5.315, ten overstaan van de heer ir. R. Van Ophem - Directie Administratieve Ondersteuning, van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Openbare zitting
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Gezien de bijzondere aard van de opdracht, is een voorafgaandelijk bezoek ter plaatse verplicht in aanwezigheid van een afgevaardigde van het bestuur en dit op straffe van nietigheid van de offerte. Een attest van dit bezoek zal afgeleverd worden en dient gevoegd te worden bij de offerte.
Een bezoek is gepland op 18 Augustus 2016, om 10 u.
Om praktische en organisatorische redenen wordt het aantal aanwezigen per inschrijver beperkt tot twee.
Aan de inschrijvers wordt gevraagd hun aanwezigheid te bevestigen via e-mail naar pkammogne@gob.brussels en om de naam en de functie mee te delen van de personen die zullen worden afgevaardigd naar het bezoek.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 05/08/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA