Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit

BMB/DGE-DBO/2015.0771:Renovatie en beveiliging van de Hallepoorttunnel op de kleine ring van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Renovatie en beveiliging van de Hallepoorttunnel op de kleine ring van het Brussels.
Dit project omvat hoofdzakelijk:
 Werken voor omleiding van de installaties en bestaande netten om de civieltechnische werken te kunnen uitvoeren;
 Vernieuwingswerken, met name:
o bijna de volledige uitrusting van de tunnel wordt tijdens deze renovatie-operatie vervangen;
o de HS en...
Plaats: Het grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit
Vooruitgangstraat 80/1, BE-1035 Brussel
Contact: Directie Beheer en Onderhoud van de Wegen
ir Vincianne Lerate, Directeur f.f.
Tel: +32 22041967 Fax: +32 22041503 E-mail: vlerate@sprb.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=242446
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
BMB/DGE-DBO/2015.0771:Renovatie en beveiliging van de Hallepoorttunnel op de kleine ring van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Het grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Renovatie en beveiliging van de Hallepoorttunnel op de kleine ring van het Brussels.
Dit project omvat hoofdzakelijk:
 Werken voor omleiding van de installaties en bestaande netten om de civieltechnische werken te kunnen uitvoeren;
 Vernieuwingswerken, met name:
o bijna de volledige uitrusting van de tunnel wordt tijdens deze renovatie-operatie vervangen;
o de HS en LS-verdeling wordt vernieuwd en in nieuwe beveiligde banen gelegd;
o er worden nieuwe technische ruimten ingericht om de nieuwe inrichtingen te plaatsen: HS-cellen, transformatoren, ALSB, verdeelkasten, racks voor zwakstroom (video, Automatische Detectie Incidenten ADI, radio, enz.);
o de tunnelverlichting wordt volledig vernieuwd;
o het hele ventilatiesysteem wordt volledig vervangen;
o er worden rookmuren opgetrokken bij elke tunnelingang en -uitgang;
o er worden twee nooduitgangen gecreëerd, de andere worden gewijzigd en gerenoveerd;
o de veiligheids- en brandnissen worden vernieuwd en hun functies gescheiden;
o de voetpaden worden heraangelegd;
o de rijbaan en de waterdichting wordt heraangelegd;
o er worden brandbeveiligingsmiddelen geplaatst in de zones waar dit nodig is;
o er wordt voorzien in afbakening en signalisatie van de evacuatiewegen;
o de fysieke afsluitingsvoorzieningen van de tunnel worden uitgevoerd;
o de bewegwijzering wordt vernieuwd of aangebracht;
o er worden hulpmiddelen voor de exploitatie (ADI, nummerplaatherkenning, controle van te grote voertuigen, GTC .) ontwikkeld;
 Enkele prestaties voor vernieuwing van de voeding van bestaande exploitatie-inrichtingen (Radio, GSM, DI) vanaf de nieuwe ALSB's en de nieuwe verdeelkasten;
 De bestaande elementen zullen worden verwijderd nadat de nieuwe systemen in werking zijn gesteld;
 Het wegruimen van alle afval, puin, enz. buiten het openbaar domein met inbegrip van het afvoeren van materialen naar een recyclageinstallatie overeenkomstig het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 16 maart 1995;
 Alle bijkomende en aanverwante werken en leveringen voor de goede uitvoering van het werk;
 De controle- en keuringsproeven;
 Het is absoluut noodzakelijk dat het beschikbare dienstniveau behouden blijft:
o Vóór de werken, bij de opmetingen;
Tijdens de volledige duur van de civieltechnische werken en de uitrustingswerken:
 Organisatie en beheer van de sluitingen 's nachts en zware afbakening in de tunnel.
 Alle nodige prestaties om te voldoen aan de contractuele verplichtingen tijdens de garantietermijn.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Art. 58 tot 60: Algemene bepalingen
1. De aanbestedende overheid zal zelf, via elektronische raadpleging van de federale databanken die beschouwd worden als authentieke bronnen (federale informaticatoepassing «DIGIFLOW»), de volgende inlichtingen of documenten verzamelen:
 Voor de inschrijvers die personeel tewerkstellen dat onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheid: de inlichtingen of documenten m.b.t. het attest van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
 Voor de Belgische inschrijvers:
- het attest van niet-faillissement,
- het attest waaruit blijkt dat de inschrijver in orde is met de betaling van zijn belastingen,
- het bewijs dat hij erkend is als aannemer van werken overeenkomstig wat hierna bepaald wordt onder de «artikelen 67 tot 69: kwalitatieve selectie».
2. De inschrijver dient de gevraagde inlichtingen en documenten voor te leggen, zelfs indien hij dit reeds gedaan heeft voor een andere procedure, uitgeschreven door dezelfde aanbestedende overheid.
Impliciete verklaring op erewoord:
Louter door het indienen van zijn offerte, verklaart de inschrijver dat hij zich niet in een van de uitsluitingsgevallen bevindt bedoeld in artikel 61, §§ 1 en 2 van het K.B. van 15 juli 2011.
Teneinde te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 61, §2, 5° van het K.B. van 15 juli 2011, dient de inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie dan België tewerkstelt en dat niet beoogd is door artikel 62, § 1 van het K.B. van 15 juli 2011 een attest in te dienen afgeleverd door de bevoegde buitenlandse overheid waaruit blijkt dat hij aan zijn sociale verplichtingen heeft voldaan in de zin van artikel 62, § 2 van het K.B. van 15 juli 2011.
Teneinde te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 61, §2, 6° van het K.B. van 15 juli 2011, dient de niet-Belgische inschrijver een attest in te dienen afgeleverd door de bevoegde buitenlandse overheid waaruit blijkt dat hij in orde is met de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de fiscale bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
De aanbestedende overheid onderzoekt de juistheid van de impliciete verklaring op erewoord in hoofde van de inschrijver wiens offerte als beste gerangschikt is. Daartoe, en in het geval dat de aanbestedende overheid de nuttige inlichtingen niet kan verkrijgen via elektronische weg (federale informaticatoepassing «DIGIFLOW»), vraagt zij de betrokken inschrijver om haar zo snel mogelijk en binnen de vooropgestelde termijn, de inlichtingen of documenten te leveren die toelaten zijn persoonlijke toestand na te gaan.
Indien de aanbestedende overheid na verificatie vaststelt dat de impliciete verklaring op erewoord, niet of niet meer overeenstemt met de persoonlijke toestand van de inschrijver, dan wordt de inschrijver uitgesloten.
In dit geval maakt de aanbestedende overheid een nieuwe rangschikking op met inachtneming van de offerte die onmiddellijk na deze van de uitgesloten inschrijver is gerangschikt en onderzoekt ze de persoonlijke toestand van de inschrijver die aldus de nieuwe eerst gerangschikte is, en gaat ze zo verder indien nodig.
Voor de offertes ingediend door combinaties zonder rechtspersoonlijkheid moet elke deelnemer individueel bewijzen dat hij niet in een toestand van uitsluiting bevindt zoals bedoeld in artikel 61, §§ 1 en 2 van het K.B. van 15 juli 2011. De uitsluiting van één van de deelnemers maakt de offerte van de combinatie zonder rechtspersoonlijkheid nietig.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
zie III.2.1 +De inschrijver moet voldoen aan de kwalitatieve selectievoorwaarden die bevestigd worden door de volgende documenten die bij de offerte worden gevoegd:
 Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet betreffende de prestaties waarover de opdracht gaat, minstens 20 miljoen euro en gerealiseerd gedurende de laatste drie boekjaren. Indien de inschrijver om gegronde redenen niet in staat is die referenties te verstrekken, mag hij zijn economische en financiële draagkracht aantonen met alle andere documenten die de aanbestedende overheid geschikt acht.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De inschrijver moet voldoen aan de kwalitatieve selectievoorwaarden die bevestigd worden door de volgende documenten die bij de offerte worden gevoegd:
 De studie- en professionele titels van de kaderleden van de onderneming en in het bijzonder, van de verantwoordelijke of verantwoordelijken voor de uitvoering van de opdracht (studies en werken), met inbegrip van hun curriculum vitae. Minstens 1 ingenieur met 8 jaar ervaring in het leiden van werven is vereist.
 Een verklaring die de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de inschrijver en de omvang van het kader weergeeft tijdens de laatste drie jaren, met inbegrip van de eventuele zelfstandige medewerkers. De jaarlijkse personeelsbezetting is minstens 100 personen waarvan 10% kaderpersoneel.
Een lijst van werken die gelijkaardig zijn aan deze gevraagd in dit bestek en die uitgevoerd werden tijdens de laatste vijf jaar, de werken opgenomen in deze lijst moet gestaafd worden door getuigschriften van goede uitvoering. Deze getuigschriften bevatten het bedrag, het tijdstip en de plaats van uitvoering van de werken en geven duidelijk weer of deze uitgevoerd werden volgens de regels van de kunst en of ze op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht. De gelijkaardige werken betreffen projecten van minstens :
o Een referentie van civieltechnische renovatiewerken van een tunnel die in gebruik is uitgevoerd 's nachts van minstens 6 miljoen euro.
o Een referentie van renovatiewerken van de uitrusting van een tunnel die in gebruik is uitgevoerd 's nachts van minstens 2 miljoen euro.
Indien het gaat over een opdracht gerealiseerd in een tijdelijke handelsvennootschap zal dit vermeld worden en het deel dat effectief uitgevoerd is door de inschrijvers zal gedetailleerd worden. Deze referenties evenals attesten van goede uitvoering (indien van toepassing) zijn verplicht aan de offerte gevoegd.
Het voldoen aan de voorwaarden met betrekking tot de kwalitatieve selectie van de inschrijvers, kan, door de aanbestedende overheid, in overeenstemming met de bepalingen van artikel 59 van het K.B. van 15 juli 2011, in eender welk stadium van de gunningsprocedure worden nagegaan.
In afwijking van de bepalingen van artikel 60§2 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011, zal
de kandidaat of de inschrijver, alle gevraagde inlichtingen en documenten voorleggen ongeacht
of hij dit reeds gedaan heeft voor een andere procedure, uitgeschreven door dezelfde
aanbestedende overheid.
De inschrijver moet voldoen aan de kwalitatieve selectievoorwaarden die bevestigd worden door de volgende documenten die bij de offerte worden gevoegd:
 hetzij het bewijs van zijn erkenning als aannemer van werken voor de uitvoering van werken in volgende categorieën:
o E. Algemene aannemingen van burgerlijke bouwkunde - Klasse 8
 hetzij het bewijs van een gelijkwaardige erkenning voortvloeiend uit zijn inschrijving op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Gemeenschappen alsook uit eventuele aanvullende bescheiden;
 hetzij de nodige alternatieve bewijsstukken overeenkomstig artikel 3, §1, 2° van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, zoals gewijzigd (cf. artikel 1 van het ministerieel besluit van 27 september 1991);
De niet-Belgische inschrijvers dienen de documenten waaruit blijkt dat ze voldoen aan voornoemde kwalitatieve selectievoorwaarden bij hun offerte te voegen.
Een inschrijver kan zich beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval, toont hij de aanbestedende overheid dat hij zal beschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen, door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om de inschrijver dergelijke middelen ter beschikking te stellen. Op deze entiteiten is artikel 61 van het K.B. van 15 juli 2011 toepasselijk.
Een inschrijver kan zich niet beroepen op de draagkracht van andere entiteiten wanneer aan deze laatste het toegangsrecht is ontzegd op grond van artikel 21 van de wet van 15 juni 2006.
Klasse: N/A, Categorie: N/A
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 16/08/2016 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 25/08/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 25/08/2016 - 11:00
Plaats: CCN-gebouw, Vooruitgangstraat 80, Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit, Directie Administratieve Ondersteuning.- zaal 5351
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: openbare zitting
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 14/07/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA