AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Afdeling Bouwkunst
Anspachlaan, 6, BE-1000 Brussel
Contact: Kaminski Patrick - Cel Speciale Technieken - Eikstraat 8 - 1000 Brussel
Kaminski Patrick
Tel: +32 22793336 Fax: +32 22793309 E-mail: patrick.kaminski@brucity.be
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=242209
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
TST 16/3010 Onderhoudscontract met totale waarborg van de technische installaties van de zwembaden van de Stad Brussel.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Stad Brussel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
- ZWEMBADEN VAN BRUSSEL,
Reebokstraat 28, 1000 Brussel.
- ZWEMBADEN EN SPORTIEF COMPLEX VAN HET 2DE DISTRICT,
Kerkeveldstraat 73/87, 1020 Brussel.
- ZWEMBADEN EN SPORTZAAL, Lombardsijdestraat 120, 1120 Brussel.
Onderhoudscontract met totale waarborg voor de verschillende technische installaties voor een periode van 5 jaar.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
- Toegangsrecht
Door het loutere feit van een offerte in te dienen legt de inschrijver een impliciete verklaring op erewoord af dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingsgevallen bedoeld in artikel artikel 61, §§ 1 en 2 van het K.B. van 15/07/2011.
Bijdragen voor de sociale zekerheid
1° Indien de inschrijver personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders, in toepassing van artikel 61, § 2, 5° en artikel 62 van het K.B. van 15/07/2011, zal de Administratie via elektronische weg nagaan of de inschrijver voldaan heeft aan de vereisten inzake de betaling van zijn bijdragen voor de sociale zekerheid.
2° Indien de inschrijver personeel tewerkstelt uit een andere lidstaat van de Europese Unie en dat niet beoogd is door 1° hierboven, voegt hij bij zijn zijn offerte een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van de offertes, op die datum voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij
gevestigd is.
Fiscale verplichtingen
1° Indien de inschrijver een Belg is en in toepassing van artikel 61, § 2, 6° en artikel 63, §2, al. 4 van het K.B. van 15/07/2011, zal de Administratie binnen de 48 uren na de openingszitting van de offertes nagaan of de inschrijver voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen.
2° Indien de inschrijver geen Belg is, voegt hij bij zijn offerte een attest waaruit blijkt dat hij
voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
Voor de uitsluitingsgevallen bedoeld in artikel 61, §1 en § 2, 1°, 2° en 3°, en alvorens de gunningsbeslissing te nemen, zal de Administratie bij de bevoegde overheid de situatie van de in aanmerking komende inschrijver als opdrachtnemer nagaan (uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat aan de gestelde eisen is voldaan).
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Bewijsstuk(ken) te leveren teneinde de financiële en economische draagkracht van de inschrijver te kunnen nagaan met betrekking tot de aard van uitvoering van de opdracht en dit overeenkomstig artikel 67 van het K.B. van 15/07/2011
Bewijsstuk : (art. 67, § 1, 3° van het K.B. 15/07/2011)
De inschrijver voegt bij zijn offerte een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is (onderhoud van technische installaties in openbare zwembaden), over ten hoogste de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
De verklaring betreffende de totale omzet over de laatste drie beschikbare boekjaren moet minimum 5.000.000,00 EUR/Jaar (excl. BTW) bedragen.
De verklaring betreffende het totale bedrag van de omzet over de laatste drie beschikbare boekjaren van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp uitmaakt van de huidige aanneming (onderhoud van technische installaties in openbare zwembaden) moet minimum 1.000.000,00 EUR/Jaar (excl. BTW) bedragen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Bewijsstuk(ken) te leveren teneinde de technischebekwaamheid en beroepsbekwaamheid van de inschrijver te kunnen nagaan met betrekking tot de aard van uitvoering van de opdracht en dit overeenkomstig artikels 68 en 72 van het K.B. van 15/07/2011
Bewijsstuk : Samenstelling en bekwaamheid van het personeel belast met de uitvoering van de opdracht (art. 68, 2° en art. 72, 2° en 3° van het K.B. van 15/07/2011)
De inschrijver voegt bij zijn offerte de samenstelling en de bekwaamheid van het personeel belast met de uitvoering van de opdracht.
De inschrijver moet bewijzen, door bij zijn offerte de passende diploma's of getuigschriften te voegen, dat hij over een personeel beschikt dat de volgende bekwaamheden bezit :
- 3 erkende verwarmingsketeltechnici van type G2 (gasverwarmingsketels met ventilatorbrander)
- 1 koeltechnicus categorie 1
- 2 technici elektriciteit met attesten BA5
Bewijsstuk : Lijst van de voornaamste verrichte diensten (art. 72, 7° K.B. 15/07/2011)
De inschrijver voegt bij zijn offerte een lijst van de voornaamste diensten (onderhoud van technische installaties in openbare zwembaden) die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
De inschrijver zal minstens drie attesten leveren voor een jaarlijks bedrag gelijk of hoger dan 90.000,00 EUR (excl. BTW).
Klasse: N/A, Categorie: N/A
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 30/08/2016 - 10:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
31/08/2016 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
31/08/2016 - 10:00
Plaats: Stad Brussel - Anspachlaan 6 te 1000 Brussel - 9de verdieping - kantoor 9/32
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 07/07/2016