AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit
Vooruitgangstraat 80/1, BE-1035 Brussel
Contact: Directie Beheer en Onderhoud van de Wegen
ir Vincianne Lerate, Directeur f.f.
Tel: +32 22041967 Fax: +32 22041503 E-mail: vlerate@sprb.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=240985
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
BMB/DGE-DBO/2015.0786 Brussels Hoofdstedelijk Gewest - Teletransmissiekabelnet - Leveren en leggen van kabels - Aanpassingen en uitbreidingswerken van het net - Onderhouds- en herstellingswerken.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Onderhavige bestellingsopdracht heeft als voorwerp de leveringen, prestaties en uitrustingen die nodig zijn om werken voor aanpassing, uitbreiding, onderhoud en herstelling uit te voeren aan het teletransmissiekabelnet onder het beheer van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, evenals het aanbrengen op plan van iedere wijziging van dit net.
De huidige opdracht is een bestellingsopdracht, waarbij de aanbestedende overheid bestelbonnen kan uitvaardigen om te voldoen aan haar behoeften.
Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest beschikt enerzijds over een transmissiekabelnet met koperkabels en anderzijds een teletransmissiekabelnet met glasvezels, die alle technische lokalen van de tunnels verbindt.
Het aanpassen van het net omvat :
tracéwijzigingen (verplaatsen van kabels ten gevolge van wegeniswerken);
het realiseren van bijkomende toegangen tot het net;
uitbreidingswerken van de bestaande installaties;
verbindingen tussen de verschillende kabels;
aanleg van kabelgoten in de technische lokalen;
levering, plaatsing en configuratie van modems voor telematica toepassingen
(verkeersregelaars, observatiecameras, telposten);
levering, plaatsing en configuratie van interfaces voor telematica toepassingen
(observatiecameras, telposten);
levering, plaatsing en configuratie van telposten en detectoren.
De plannen met de ligging en de bezetting van de te onderhouden teletransmissiekabels kunnen ingezien worden bij de aanbestedende overheid Brussel Mobiliteit, Directie Beheer en Onderhoud van de Wegen, Cel Telematica, C.C.N., Vooruitgangstraat 80, 1035 Brussel.
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor deze plannen en/of lijsten bij aangetekend schrijven te wijzigen tijdens de duur van het contract, door toevoegen of wegnemen van kabels, zonder dat deze wijzigingen aan de aannemer het recht geven op enigerlei vergoeding.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
De prestaties van de onderhavige opdracht maken het voorwerp uit van meerdere bestelbonnen, die door de aanbestedende overheid worden afgeleverd, afhankelijk van de behoeften en volgens de bepalingen van het bestek, en rekening gehouden met de volgende bepalingen:
De bestelbon bepaalt het type van uit te voeren prestaties en de uitvoeringstermijn.
Het totaal bedrag van het geheel der bestelbonnen (averijen niet inbegrepen) die geplaatst worden tijdens de geldigheidsduur is minstens gelijk aan 1.450.000 ? en mag de som van 5.800.000 ? niet overschrijden.
De hierboven vermelde bedragen zijn inclusief B.T.W., maar zonder herziening.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
1. De aanbestedende overheid zal zelf, via elektronische raadpleging van de federale databanken die beschouwd worden als authentieke bronnen (federale informaticatoepassing «DIGIFLOW»), de volgende inlichtingen of documenten verzamelen:
Voor de inschrijvers die personeel tewerkstellen dat onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheid: de inlichtingen of documenten m.b.t. het attest van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
Voor de Belgische inschrijvers:
- het attest van niet-faillissement,
- het attest waaruit blijkt dat de inschrijver in orde is met de betaling van zijn belastingen,
- het bewijs dat hij erkend is als aannemer van werken overeenkomstig wat hierna bepaald wordt onder de «artikelen 67 tot 79: kwalitatieve selectie».
2. De inschrijver dient de gevraagde inlichtingen en documenten voor te leggen, zelfs indien hij dit reeds gedaan heeft voor een andere procedure, uitgeschreven door dezelfde aanbestedende overheid.
Impliciete verklaring op erewoord:
Louter door het indienen van zijn offerte, verklaart de inschrijver dat hij zich niet in een van de uitsluitingsgevallen bevindt bedoeld in artikel 61, §§ 1 en 2 van het K.B. van 15 juli 2011.
Teneinde te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 61, §2, 5° van het K.B. van 15 juli 2011, dient de inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie dan België tewerkstelt en dat niet beoogd is door artikel 62, § 1 van het K.B. van 15 juli 2011 een attest in te dienen afgeleverd door de bevoegde buitenlandse overheid waaruit blijkt dat hij aan zijn sociale verplichtingen heeft voldaan in de zin van artikel 62, § 2 van het K.B. van 15 juli 2011.
Teneinde te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 61, §2, 6° van het K.B. van 15 juli 2011, dient de niet-Belgische inschrijver een attest in te dienen afgeleverd door de bevoegde buitenlandse overheid waaruit blijkt dat hij in orde is met de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de fiscale bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
De aanbestedende overheid onderzoekt de juistheid van de impliciete verklaring op erewoord in hoofde van de inschrijver wiens offerte als beste gerangschikt is. Daartoe, en in het geval dat de aanbestedende overheid de nuttige inlichtingen niet kan verkrijgen via elektronische weg (federale informaticatoepassing «DIGIFLOW»), vraagt zij de betrokken inschrijver om haar zo snel mogelijk en binnen de vooropgestelde termijn, de inlichtingen of documenten te leveren die toelaten zijn persoonlijke toestand na te gaan.
Indien de aanbestedende overheid na verificatie vaststelt dat de impliciete verklaring op erewoord, niet of niet meer overeenstemt met de persoonlijke toestand van de inschrijver, dan wordt de inschrijver uitgesloten.
In dit geval maakt de aanbestedende overheid een nieuwe rangschikking op met inachtneming van de offerte die onmiddellijk na deze van de uitgesloten inschrijver is gerangschikt en onderzoekt ze de persoonlijke toestand van de inschrijver die aldus de nieuwe eerst gerangschikte is, en gaat ze zo verder indien nodig.
Voor de offertes ingediend door combinaties zonder rechtspersoonlijkheid moet elke deelnemer individueel bewijzen dat hij niet in een toestand van uitsluiting bevindt zoals bedoeld in artikel 61, §§ 1 en 2 van het K.B. van 15 juli 2011. De uitsluiting van één van de deelnemers maakt de offerte van de combinatie zonder rechtspersoonlijkheid nietig.
Mocht de kandidaat, in dit stadium, wensen beroep te doen op de diensten van een onderaannemer waarvan hij meent dat de referenties en competenties nuttig zijn om zijn kandidaatstelling te rechtvaardigen, voegt hij een geldig ondertekende verklaring van de onderaannemer bij, waarin laatstgenoemde zich ertoe verbindt actief deel te nemen aan de uitvoering van onderhavige opdracht, indien deze zou worden toegewezen aan de kandidaat voor wie hij als onderaannemer werkt.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Art. 67 Financiële en economische draagkracht
Om zijn financiële en economische draagkracht aan te tonen, zal de inschrijver de volgende documenten overmaken:
Een bankverklaring en het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's;
Een verklaring voorleggen betreffende de totale omzet, alsook een verklaring betreffende de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp uitmaakt van de opdracht, over de laatste drie beschikbare boekjaren van ten minste 9.400.000 euro excl BTW.
Indien de inschrijver om redenen die hij moet verantwoorden, niet in staat is de gevraagde referenties voor te leggen, kan hij zijn economische en financiële draagkracht aantonen met andere documenten die de aanbestedende overheid geschikt acht.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Art. 69 Technische en beroepsbekwaamheid
De inschrijver zal bovendien, met het oog op de kwalitatieve selectie, verplicht bij zijn offerte de volgende documenten voegen:
- De lijst van de door de inschrijver uitgevoerde gelijkaardige werken in het betrokken domein (levering en leggen van kabels van alle types - beheer van teletransmissiekabelnetten) tijdens de laatste vijf jaar, met vermelding van de bedragen en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor deze werken bestemd waren. Deze lijst zal aangevuld worden door getuigschriften van goede uitvoering, ondertekend door de betrokkene instanties.
- De lijst van het personeel dat deel kan uitmaken van de onderhoudsploegen gedurende het eerste jaar van de aanneming. Deze lijst dient per personeelslid aan te geven: naam, voornaam, adres, geboortedatum, nationaliteit, kwalificatie voor het onderhoud en de bewijzen dat aan de hierna gestelde eisen betreffende de praktijkervaring werd voldaan.
Er wordt van de techniekers vereist ten minste één jaar praktijk te hebben van controlemetingen op kabels met geïsoleerde sterkwarten.
Van de lassers wordt vereist dat ze tenminste één jaar ervaring hebben met laswerken van deze soort kabels; van de grondwerker-hulplasser wordt een ervaring vereist van ten minste 6 maanden betreffende de voorbereidingswerken en nummering van kabels met geïsoleerde sterkwarten.
De techniekers op glasvezelkabels moeten een praktijkervaring van minstens één jaar bezitten op gebied van controlemetingen en laswerken en dit voor alle types van glasvezelkabels die bij de aanbestedende overheid in gebruik zijn.
Het personeel met een ononderbroken dienststaat van minstens 5 jaar op gelijkaardige kabelnetten moet een brevet kunnen voorleggen waaruit blijkt dat zij bekwaam zijn composietkrimplasmoffen te verwezenlijken, zowel als rechte-, X-tel- als aftakmoffen.
Al de kosten voor de attesten zijn volledig ten laste van de aannemer.
De kwaliteit van de prestaties te leveren door het ter beschikking gestelde personeel van de inschrijver en/of zijn onderaannemers, die bij de onderlinge vergelijking van de offertes in rekening zal genomen worden, wordt bepaald door de kennis en ervaring van het ter beschikking gestelde personeel: de flexibiliteit waarmee meerdere opdrachten terzelfder tijd aangepakt worden, de manier waarop verlof overbrugd wordt en ziek personeel vervangen wordt. Er dient een duidelijk onderscheid te zijn tussen personeel dat effectief zal ingezet worden in het kader van deze opdracht en het personeel dat eventueel kan ingezet worden.
Per personeelslid is aan te geven of een certificaat van opleiding behaald werd bij de materiaalleveranciers voor volgende technieken:
1. Montage patchpanelen en lasmoffen glasvezel;
2. Fusielassen glasvezel;
3. OTDR-metingen;
4. Lassen elektrolasmoffen;
5. Blazen glasvezelkabel;
6. Lassen koper telefoonkabel;
7. Metingen koper telefoonkabel.
Art. 70 Erkenning van aannemers
De inschrijver voegt verplicht bij zijn offerte:
- hetzij het bewijs van zijn erkenning als aannemer van werken voor de uitvoering van werken van de ondercategorie S1 of S2 of S4 en van de klasse die overeenstemt met het bedrag van de offerte (klasse 7 volgens de raming van de aanbestedende overheid);
- hetzij het bewijs van een gelijkwaardige erkenning voortvloeiend uit zijn inschrijving op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Gemeenschappen alsook uit eventuele aanvullende bescheiden;
- hetzij vervangende bewijsstukken vereist overeenkomstig het artikel 3, § 1, 2° van de wet van 20 maart 1991, betreffende de erkenning van aannemers van werken (cf. artikel 1 van het Ministerieel Besluit van 27 september 1991).
Klasse: Klasse 7 : tot 5.330.000 EUR, Categorie: S2, S1, S4
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 25/08/2016 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
01/09/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
01/09/2016 - 11:00
Plaats: CCN-gebouw, Vooruitgangstraat 80, 1035 Brussel, Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit, 5de verdieping, zaal 5.351
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Openbare opening
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 04/07/2016