AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Sint-Gillis
Van Meenenplein, 39, BE-1060 Sint-Gillis
Contact: Mevrouw Inès Ferreira Da Silva
Tel: +32 25631163 Fax: +32 25360202 E-mail: iferreiradasilva@stgilles.irisnet.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Vanderschrick park.Herinrichting van de ingang van het park.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Vanderschrick park, Vanderschrickstraat, 9 te 1060 Sint-Gillis
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Vanderschrick park.Herinrichting van de ingang van het park.
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: INRICHTING VAN DE DOORGANG
Korte beschrijving:
INRICHTING VAN DE DOORGANG
Perceel 2: INGANGSDEUR
Korte beschrijving:
INGANGSDEUR
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Louter door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende de overheidsopdrachten en sommige opdrachten voor aanneming, leveringen en diensten en in de artikelen 61 tot 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
1° Volgens artikel 60 §1 controleert de aanbestedende overheid via elektronische weg (Digiflow - Telemark) of de inschrijver die personeel tewerkstelt dat in België onderworpen is dat hij:
In regel is met de betaling van de sociale bijdragen (RSZ)
Dat hij in België btw-plichtig is;
Dat hij in orde is met zijn fiscale verplichtingen bedoeld in artikel 63 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011;
Dat hij niet in een toestand van stopzetting van de activiteiten verkeert of failliet werd verklaard.
2° De inschrijver maakt de aanbestedende overheid een uittreksel uit het strafregister over dat op datum van de indiening van de offertes niet ouder is dan 1 maand en bevestigt dat de inschrijver zich niet bevindt in een van de gevallen bedoeld door artikel 61 §1 en 2, 1,2, 3° van het KB van 15 juli 2011.
Inschrijvers die geen maatschappelijke zetel in België hebben en/of geen aan de Belgische sociale zekerheid onderworpen personeel tewerkstellen, dienen de aanbestedende overheid de volgende documenten over te maken:
1° Het bewijs door een uittreksel uit het strafregister van het land waar hij is gevestigd dat hij zich niet in een van de gevallen bedoeld in artikel 61 § 1 en 2 lid 1°, 2° en 3° bevindt.
2° Het bewijs door een attest uitgereikt door de bevoegde overheid dat hij zich niet bevindt in een van de gevallen aangehaald onder artikel 61 2§ 5° en 6°.
3° Een verklaring onder eed of een plechtige verklaring afgelegd voor een administratieve overheid of een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie die bevestigt dat de inschrijver zich niet bevindt in een van de gevallen bedoeld door artikel 61 §2 lid 4° en lid 7°.
Die bijgevoegde verschillende documenten moeten vergezeld zijn van een vertaling in het Nederlands of het Frans en door een beëdigd vertaler voor echt zijn verklaard.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Een lijst van werken die de afgelopen drie jaar werden verricht, die vergezeld gaat van attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden.
De inschrijver moet in het bezit zijn van ten minste 3 referenties waaruit blijkt dat de restauratiewerken die tussen 2012 en 2015 in beschermde gebouwen voor een minimum toegekend bedrag van 55.000 EUR , exclusief BTW, goed uitgevoerd werden.
Vereiste erkenning: Als een van de twee percelen als enige perceel aan een inschrijver voor een bedrag van minder dan 50.000 EUR , BTW exclusief, toegekend is, wordt er geen erkenning gevraagd. In geval van cumulatieve toekenning van de twee percelen of van een perceel voor een bedrag dat groter is dan 50.000 EUR , BTW exclusief, wordt volgende erkenning geëist: D23 (Restauratie door ambachtslieden), klasse 1.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 24/8/2016 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
31/8/2016 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
31/8/2016 - 10:00
Plaats: In de Stadhuis
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 28/6/2016