AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
TMVW servicelijnen
Stropstraat 1, BE-9000 Gent
Contact: Hantson Dorine
Tel: +32 92425759 E-mail: aankoop@farys.be
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=239832
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
AD-ALL-15-10-92: Raamovereenkomst voor de levering van diensten m.b.t. het uitvoeren van onderhoud, monitoring en interventies aan zonnepaneelinstallaties
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De onderhavige opdracht betreft het opstellen en onderhouden van een monitoringsplatform voor zonnepaneelinstallaties, alsook het uitvoeren van zowel het onderhoud als eventuele benodigde interventies aan deze installaties.
Actueel gaat het om ca. 68 installaties in beheer van FARYS SOLAR, goed voor een totaal vermogen van ca. 3 850 kWp (inclusief een installatie met een vermogen van 250 kWp, dewelke eind 2016 in de provincie Henegouwen zal gebouwd worden). De helft van deze installaties heeft een vermogen > 10 kWp. De installaties zijn gelegen binnen het werkingsgebied van FARYS|TMVW.
Gezien de sterke expansie van FARYS|TMVW en haar CREAT-divisie bestaat de kans dat het aantal te beheren installaties stijgt op korte termijn.
De raamovereenkomst wordt afgesloten voor een periode van 2 jaar, eventueel te verlengen met 2 periodes van 1 jaar.
Indicatief kan rekening worden gehouden met een aanvang van het contract eind oktober 2016. De effectieve startdatum zal worden vermeld in de sluitingsbrief.
Er wordt de dienstverlener op gewezen dat het volledige systeem (incl. monitoringsplatform) operationeel dient te zijn uiterlijk op 1 januari 2017. De afroep van onderhoud en interventies zal eveneens pas starten vanaf 1 januari 2017.
De periode vanaf toewijzing van de opdracht tot 1 januari 2017 zal door de dienstverlener gebruikt worden om de nodige voorbereidingen hiertoe te verrichten (omzettingen,.).
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Conform art. 61 van het KB van 15 juli 2011.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Totale omzet uitgedrukt in totaal beheerd vermogen
Teneinde zijn economische en financiële draagkracht aan te tonen zal de inschrijver bij zijn offerte de nodige stukken voegen waaruit blijkt dat hij, als dienstverlener, gedurende de 3 jaar voorafgaand aan de datum van indiening van de offertes, telkens een totaal vermogen aan zonnepanelenparken in beheer heeft van minimaal
45 MWp (45 000 kWp).
Hij voegt hiertoe een beknopt overzicht van de installaties in zijn beheer met het betreffende vermogen bij zijn offerte. De juistheid van de gegeven informatie wordt bevestigd door middel van een verklaring op eer.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
- Tevredenheidsattesten
- Certificaten dienstverlener
- Voorstelling projectteam
- Teneinde zijn technische bekwaamheid aan te tonen zal de inschrijver de nodige tevredenheidsattesten bijvoegen. Hieruit moet blijken dat de inschrijver, als dienstverlener, in de loop van de laatste 3 jaar voorafgaand aan de datum van indiening van de offertes gelijkaardige diensten (monitoring, onderhoud en interventies aan zonnepaneelinstallaties) heeft uitgevoerd tot tevredenheid van de opdrachtgever.
Concreet zijn volgende tevredenheidsattesten vereist:
- 2 tevredenheidsattesten, telkens voor een zonnepanelenpark met een minimaal totaal vermogen van 2 000 kWp;
- 1 tevredenheidsattest voor een zonnepanelenpark met een minimaal totaal vermogen van 3 500 kWp.
- De inschrijver dient aan te tonen dat hij, als dienstverlener, beschikt over volgend geldig certificaat:
- VOL-VCA certificaat (op naam van de inschrijver);
De inschrijver voegt hiertoe een duplicaat van dit certificaat bij zijn offerte.
- De inschrijver voegt bij zijn offerte een nota met een voorstelling van het projectteam. Hierbij dient aangetoond te worden dat alle relevante disciplines worden afgedekt (opgave van studie- en beroepskwalificaties en mate van betrokkenheid van de leden).
Conform de wettelijke vereisten, dienen de teamleden dewelke zullen ingezet worden in het kader van het uitvoeren van werkzaamheden aan elektrische installaties, over de nodige BA4/BA5-attestering te beschikken.
De inschrijver geeft duidelijk aan in zijn offerte over welke teamleden dit gaat en voegt tevens de nodige duplicaten van deze attesten bij zijn offerte.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: inschrijvingsprijs, Weging: 70
Criterium 2: (technische) kwaliteit van het voorstel en de zekerheden inzake de uitvoering van de opdracht, Weging: 30
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 12/08/2016 - 14:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
16/08/2016 - 14:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
16/08/2016 - 14:00
Plaats: FARYS|TMVW, Stropstraat 1 te 9000 Gent
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Voor inlichtingen m.b.t. de procedure kunnen de inschrijvers terecht bij: mevr. Dorine Hantson (dorine.hantson@farys.be, tel. 09/242 57 59).
Voor technische inlichtingen kunnen de inschrijvers terecht bij mevr. Leen Goethals, (leen.goethals@farys.be, tel. 09/240 04 60 of 0475/69 26 60).
OPGELET: de opdrachtdocumenten zijn kosteloos te verkrijgen op eenvoudig verzoek per mail op aankoop@farys.be.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 14/06/2016