Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel (mivb)

Consultancy opdracht betreffende de ter beschikking stelling van schuilhuisjes voor reizigers in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Het voorwerp van onderhavige opdracht betreft de afsluiting van een raamovereenkomst betreffende een consultancy opdracht met het oog op de ter beschikking stelling van schuilhuisjes voor reizigers op het bovengrondse openbare vervoersnet in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
De MIVB wenst een of meerdere raamovereenkomst(en) af te sluiten met een of meerdere opdrachtnemers voor...
Plaats: Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en aangrenzende gemeenten


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel (MIVB)
Koningsstraat 76, BE-1000 Brussel
Contact: Procurement & Logistics Department
Pieter Geyskens
Tel: +32 25155877 Fax: +32 25153281 E-mail: pieter.geyskens@mivb.brussels
Internet adres(sen): www.stib.behttps://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=237251
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Consultancy opdracht betreffende de ter beschikking stelling van schuilhuisjes voor reizigers in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van verlening van de diensten: Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en aangrenzende gemeenten
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
Het voorwerp van onderhavige opdracht betreft de afsluiting van een raamovereenkomst betreffende een consultancy opdracht met het oog op de ter beschikking stelling van schuilhuisjes voor reizigers op het bovengrondse openbare vervoersnet in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
De MIVB wenst een of meerdere raamovereenkomst(en) af te sluiten met een of meerdere opdrachtnemers voor de terbeschikkingstelling van schuilhuisjes voor reizigers op het bovengrondse net in de 19 gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
De verwachte prestaties omvatten de fabricatie, de levering, de plaatsing, de indienststelling, het preventieve en curatieve onderhoud, de reiniging en de publicitaire exploitatie van ongeveer 1500 à 2000 vaste schuilhuisjes, waarvan het grootste gedeelte voor publicitaire doeleinden zal kunnen gebruikt worden.
Alvorens over te gaan tot de hierboven vermelde opdracht(en), heeft onderhavige opdracht tot doel de mogelijkheden voor de MIVB te analyseren en te evalueren, in de huidige of te verbeteren context, op juridisch en politiek vlak, om stadsmeubilair te laten installeren en dit uit te baten (met inbegrip van publicitair).
Op het economische vlak dienen alle scenario's te worden onderzocht om de economisch meest voordelige oplossing te bepalen voor de MIVB: een raamovereenkomst met een of meerdere opdrachtnemers voor het geheel of verschillende raamovereenkomsten in functie van het voorwerp (terbeschikkingstelling van schuilhuisjes middels aankoop, leasing, huur., onderhoud, publiciteit.) of het territorium (het Gewest in zijn geheel, samenvoegingen van gemeenten, per gemeente.).
In een eerste fase, zal het resultaat van onderhavige opdracht erin bestaan dat een actieplan opgesteld wordt, op basis waarvan het Gewest haar reglementair kader zou kunnen aanpassen en de MIVB in staat moet zijn een nieuwe overheidsopdracht te lanceren voor de terbeschikkingstelling van schuilhuisjes voor reizigers op het bovengrondse openbare vervoersnet (MIVB, De Lijn en TEC), met kennis van zaken en de grootst mogelijke beperking van alle risico's.
Dit betreft m.a.w. een juridisch onderzoek ter verbetering van de ordonnantie van 22 november 1990 betreffende de organisatie van het openbaar vervoer in het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest, om te komen tot een reglementair model waarbij de MIVB niet enkel het recht heeft maar zich ervan verzekert de exclusiviteit te hebben voor het plaatsen van straatmeubilair met het oog op de uitbating van haar net.
In een tweede fase, zal de opdrachtnemer de opdrachtdocumenten opstellen, in naleving van de wetgeving overheidsopdrachten (nutssectoren): aankondiging van een opdracht, evaluatie van de kandidaturen en gemotiveerde selectiebeslissing, bestek, evaluatie van de offertes, technische gelijkschakeling, behandeling van vragen/antwoorden, . De einddocumenten zullen voorgelegd worden ter goedkeuring aan de beheersorganen van de MIVB.
Vervolgens zal de opdrachtnemer commerciële onderhandelingen voeren met de inschrijvers om tot een voor de MIVB voordelig resultaat te komen (zowel op het vlak van de functionaliteit als op economisch vlak) en de gunningsdocumenten opstellen en deze voorleggen ter goedkeuring aan de beheersorganen van de MIVB. Deze fase omvat in voorkomend geval eveneens de eventuele klachtenbehandeling,
De MIVB behoudt zich het recht voor de opdracht stop te zetten aan het eind van elke fase. Een nieuwe fase kan slechts aangevat worden, middels het expliciete akkoord van de MIVB.
Indien de MIVB zou beslissen een einde te stellen aan de opdracht, zal ook de consultancy opdracht een einde nemen.
Deze aankondiging van opdracht betreft een oproep tot kandidaatstelling.
De kandidatuur dient gesteld te worden door overmaking van een dossier met al de benodigde informatie, zoals beschreven in paragraaf III.2) "voorwaarden voor deelneming" van onderhavige aankondiging van opdracht.
Vervolgens en na de evaluatie van de kandidatuurstellingen, zal aan de geselecteerde bedrijven het bestek worden overgemaakt, opdat zij hun offerte kunnen indienen.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Volgende documenten moeten verplicht de kandidatuurstelling vergezellen:
1) Een algemene voorstelling van de onderneming en van de groep waarin de onderneming haar activiteiten uitoefent. Deze voorstelling bevat o.a.:
a) de gegevens van de onderneming, waaronder het ondernemings- of btw-nummer (geldig voor de ganse procedure), haar benaming en juridische vorm, het adres van de maatschappelijke zetel en van de exploitatiezetel (indien verschillend);
b) een beschrijving van de voornaamste activiteiten van de onderneming.
c) Het organisatieschema van de onderneming met vermelding van de voornaamste medewerkers in het kader van onderhavig project.
2) De contactgegevens (naam, voornaam, functie, telefoonnummer, GSM en e-mail) van de contactpersoon (SPOC = single point of contact) bij de onderneming in het kader van onderhavige opdracht.
3) Een formele verklaring dat de kandidaat-onderneming in staat is het Nederlands en/of het Frans te gebruiken in al haar contacten met de MIVB (correspondentie, bezoeken, vergaderingen, etc.).
4) Een verklaring op erewoord waarmee de kandidaat-onderneming bevestigt dat zij zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt, zoals voorzien in de artikelen 66 tot 71 van het KB van 16/07/2012, en waarin de kandidaat bevestigt dat hij, op het ogenblik van de kandidatuurstelling, voldoet aan de voorwaarden die volgende attesten bewijzen:
(Opgelet: de hieronder vermelde documenten dienen in dit stadium niet meegestuurd te worden.)
? een recent attest van de griffie van de bevoegde rechtbank van koophandel waaruit blijkt dat de kandidaat zich niet in een toestand bevindt van faillissement, of in een gelijkaardige situatie;
? een recent uittreksel van het strafregister;
? een recent attest van de administratie der Directe Belastingen waaruit blijkt dat de kandidaat voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van belastingen, conform artikel 68 van het KB van 16/07/2012;
? een recent attest van de btw-administratie waaruit blijkt dat de kandidaat in orde is inzake belastingen;
? een attest van de RSZ dat bevestigt dat de onderneming in orde is wat betreft de betaling van haar bijdragen aan de sociale zekerheid en de bestaanszekerheid, conform artikel 67 van het KB van 16/07/2012.
Voor buitenlandse kandidaat ondernemingen, betreft het gelijkwaardige attesten, afgeleverd door de bevoegde overheden conform de wettelijke bepalingen van het land waarin zij gevestigd zijn. Voor Belgische ondernemingen kan de MIVB de hierboven vermelde documenten opvragen via elektronische weg op basis van het ondernemingsnummer. Buitenlandse ondernemingen moeten aangeven via welke elektronische weg deze documenten gratis door de MIVB kunnen worden bekomen of ze op eenvoudige vraag aan de MIVB overmaken.
De MIVB kan op elk moment van de procedure tot gunning van de overheidsopdracht de juistheid van de verklaring op erewoord onderzoeken en zal in elk geval de verklaring onderzoeken van de inschrijver van de best gerangschikte offerte, alvorens de opdracht te gunnen.
5) In het geval dat verschillende ondernemingen zich kandidaat stellen onder de vorm van een tijdelijke vereniging, moeten alle leden van de tijdelijke vereniging samen beantwoorden aan de deelnemingsvoorwaarden en moeten zij:
a) hun engagement bewijzen door middel van een officieel document;
b) de SPOC (onderneming en contactpersoon) aanduiden.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Volgende documenten moeten verplicht de kandidatuurstelling vergezellen:
1) Een verklaring op erewoord betreffende het totale zakencijfer gerealiseerd door de onderneming gedurende de laatste 3 boekjaren, alsook het aandeel binnen dit zakencijfer van soortgelijke diensten als deze die betrokken zijn in onderhavige opdracht.
2) De laatste 2 neergelegde balansen en jaarrekeningen van de onderneming (modellen neergelegd bij de BNB of een andere officiële instantie, inclusief de bijlagen, het rapport met de goedkeuring van de rekeningen door de bevoegde organen van de onderneming en door een extern controleorganisme zoals bedrijfsrevisor, extern auditor, enz.) of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload.
Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen, afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden.
3) Indien de kandidaat deel uitmaakt van een groep, het laatste jaarverslag en financieel rapport van deze groep of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload.
4) Een kandidaat kan zich, in voorkomend geval, en voor een welbepaalde opdracht, beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval moet hij aan de aanbestedende dienst aantonen dat hij zal beschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om de leverancier dergelijke middelen ter beschikking te stellen. Deze entiteit zal zich moeten garant stellen voor alle verbintenissen die door de kandidaat gemaakt worden en zal zich ertoe verbinden zijn volledige medewerking te verlenen en alle nodige middelen ter beschikking van de MIVB te stellen in het kader van onderhavige opdracht.
Onder dezelfde voorwaarden kan een combinatie van kandidaten zich beroepen op de draagkracht van de deelnemers aan de combinatie of op die van andere entiteiten.
Het zakencijfer, de balansen en de jaarrekeningen moeten aantonen dat de kandidaat beschikt over voldoende financiële middelen om een project, zoals hierboven beschreven in de rubrieken II.1.4 en II.1.5, correct uit te voeren, gedurende de looptijd van de opdracht. De MIVB zal de kandidaten weren, waarvan de financiële gegevens niet bewijzen dat zij over de capaciteit beschikken om de opdracht tot een goed einde te brengen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Volgende documenten moeten verplicht de kandidatuurstelling vergezellen:
1) De ervaring van de onderneming moet op overtuigende wijze aangetoond worden door het aanbrengen van haar referenties:
a) Een lijst van de voornaamste soortgelijke opdrachten (minimaal 3) die de onderneming gedurende de afgelopen 4 jaar heeft verricht binnen het domein in kwestie, vervolledigd met een beschrijving van de opdracht en met vermelding van het bedrag, de data of periodes, de gegevens van de ondernemingen waarvoor zij bestemd waren en de naam en contactgegevens van de contactpersoon binnen deze ondernemingen.
b) Ondertekende tevredenheidsattesten (attesten van goede uitvoering), opgemaakt door deze klanten.
2) Een beschrijving van de politiek van de kandidaat op het vlak van het milieu, van zijn sociaal beleid en van zijn kwaliteitszorgsysteem.
a) Voor het milieubeleid mag het ISO 14000 certificaat (audits), het Europese reglement EMAS (CE) n°761/2001 (audit) of eender welk ander certificaat of beschrijving van een gelijkaardige benaderingswijze toegevoegd worden aan het kandidaatsdossier.
b) Voor de sociale criteria mag het label SA 8000 of eender welke andere beschrijving van een gelijkaardige benaderingswijze, of zelfs een verklaring op erewoord van het respecteren van alle conventies die aan de basis lagen van het label SA 8000, toegevoegd worden.
c) Voor de kwaliteitszorg mag het ISO 9000 certificaat of eender welk ander certificaat of een beschrijving van het kwaliteitszorgsysteem van de kandidaat toegevoegd worden.
3) Een formele verklaring dat de kandidaat, zonder speciale formaliteiten, het bezoek aanvaardt van een MIVB-delegatie in zijn vestiging en die van eventuele onderaannemers en klanten om zijn technische mogelijkheden te kunnen beoordelen.
Het dossier van de kandidatuur moet gestructureerd en genummerd (III.2.1, III2.2, III.2.3) worden volgens de volgorde zoals hierboven hernomen. Omwille van operationele redenen, behoudt de MIBV zich het recht voor om kandidaturen, die deze vraag niet eerbiedigen niet in overweging te nemen.
Het papieren dossier moet vrij zijn van plastiek en metaal (met uitzondering van de eventuele kaft) en beperkt blijven tot de gevraagde informatie.
Naast de papieren versie wordt de inschrijver verzocht ook een elektronisch dossier te bezorgen, per e-mail aan pieter.geyskens@mivb.brussels (max. 5MB per e-mail) of USB stick.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 13/06/2016-17:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming: 27/06/2016-17:00
Omwille van operationele redenen zal het aantal geselecteerde kandidaten beperkt worden tot 6. De selectie van de kandidaten zal uitgevoerd worden op basis van de kwalitatieve selectiecriteria die in onderhavige aankondiging bepaald worden.
In geval van overtal zal de selectie van de kandidaten gebeuren op basis van:
- het aantal en de kwaliteit van de opgegeven gelijkaardige referenties en die vergezeld zijn van een tevredenheidsattest opgemaakt door de desbetreffende klant, zoals beschreven onder punt III.2.3, 1°,
- en vervolgens desgevallend op basis van de andere kwalitatieve selectiecriteria die in onderhavige aankondiging onder punt III.2.3, 2° à 3°, beschreven worden.
Elke onderneming (juridische entiteit) mag slechts 1 kandidatuur indienen, hetzij in eigen naam, hetzij in een tijdelijke vereniging. De tijdelijke verenigingen moeten ten laatste worden verklaard op het ogenblik van de indiening van hun dossier met het oog op de selectie van de kandidaten.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 20/05/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA