Brussels Instituut Voor Milieubeheer

OPDRACHT VAN "DIENST FACILITATOR DUURZAME GEBOUWEN" VOOR DE PROFESSIONELE SECTOR IN HET BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST
Plaats: Brussels Hoofdstedelijk Gewest


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Brussels Instituut voor Milieubeheer
Havenlaan 86C/3000, BE-1000 Brussel
Contact: De heer Benoit Priod
Tel: +32 25634404 E-mail: bpriod@environnement.brussels
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
OPDRACHT VAN "DIENST FACILITATOR DUURZAME GEBOUWEN" VOOR DE PROFESSIONELE SECTOR IN HET BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
OPDRACHT VAN "DIENST FACILITATOR DUURZAME GEBOUWEN" VOOR DE PROFESSIONELE SECTOR IN HET BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: Lijn Front-office
Korte beschrijving:
Lijn Front-office
Perceel 2: Lijn - back office - specialisten op het vlak van het ontwerp of exploitatie
Korte beschrijving:
Lijn - back office - specialisten op het vlak van het ontwerp of exploitatie
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* In toepassing van artikel 60 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 dient de Belgische inschrijver geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen. De buitenlandse inschrijvers voegen bij hun offerte een attest toe dat aangeeft dat ze overeenkomstig de wettelijke bepalingen betreffende de sociale zekerheid in het land waarin ze zijn ingeschreven handelen.
* In navolging van art. 63 van het KB van 15 juli 2011 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte geen attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. De buitenlandse inschrijvers voegen bij hun offerte een attest toe dat aangeeft dat ze overeenkomstig de wettelijke bepalingen betreffende de professionele fiscale wetgeving in het land waarin ze zijn ingeschreven handelen. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of offertes, al naargelang.
* De Belgische inschrijver dient geen attest van niet-faillissement of soortgelijke toestanden bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
* Indien van toepassing, een attest overgemaakt door het RSVZ waaruit blijkt dat de kandidaat of inschrijver voldaan heeft aan de betaling van zijn bijdragen inzake sociale zekerheid van de zelfstandigen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Voor perceel 1 : een totale omzet van 165.000 EUR in het domein van advies aan professionals aangaande duurzaam bouwen.
voor perceel 2: een totale omzet van 230.000 EUR in het domein van advies aan professionals aangaande duurzaam bouwen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* De studie- en beroepskwalificaties van de dienstverlener of het kaderpersoneel van de onderneming en in het bijzonder van degenen die met de dienstverlening kunnen worden belast.
* Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
VOOR PERCEEL 1:
De inschrijver dient een algemene kennis te hebben van alle technische, administratieve en economische aspecten met betrekking tot:
 het ontwerp, dimensionering, installatie, beheer (onderhoud, optimalisatie):
? van technische installaties (verwarming, SWW, verlichting, luchtverversing, afkoeling, HVAC, .)
? van technische installaties (warmtekrachtkoppeling, hernieuwbare energiebronnen)
? gebouwen met een hoge energie-efficiëntie (laag tot zeer laag energieverbruik, passief, NZEB, .)
 de milieuaspecten:
? waterbeheer,
? afvalbeheer van de werf
? duurzame akoestische materialen
 financiële stimuli of financieringsmechanismen:
? federale en gewestelijke stimuli
? het systeem van de groenestroomcertificaten
? rentabiliteitsberekening
 de wettelijke / reglementaire vereisten:
? EPB-werken
? EPB-verwarming
? EPB-certificaat
? milieuvergunning (audit)
? BWLKE
? Kaderwetgeving in het BHG en op Europees vlak met betrekking tot energie, HE, energie-efficiëntie, passiefbouw, laag energieverbruik, nulenergie
 procedés voor certificatie en labeling:
? procedés voor labeling, certificaten op het vlak van energiebeheer en duurzaam bouwen (onder meer BREEAM, ISO50001, .)
? certificaat passiefbouw (PHPP)
? beschikbaar referentiemateriaal met betrekking tot duurzaam bouwen
? beschikbare certificeringen op het vlak van hernieuwbare energie
De inschrijver dient eveneens een algemene kennis te bezitten met betrekking tot:
 de bouwsector in het BHG
 de actoren (bouwheer en bouwdirectie)
 de fasen en diensten die de continuïteit moeten verzekeren van de prestaties van het programma van een bouwproject, tot aan de uitbating van de constructie.
 de functioneringsmechanismen:
? van de collectieve woningen (VME, collectieve eigendommen, syndici, onderhoudsdiensten, .)
? van de tertiaire sector
? van de overheidsorganen (onderwijsnetten, gemeentelijke en gewestelijke administraties, .)
? van de kmo's/zko's
? van de non-profitsector
De inschrijver legt bewijs voor van deze algemene kennis aan de hand van studie- of beroepsgetuigschriften die een ervaring aantonen op de vereiste gebieden van minstens 5 jaar voor tenminste 1 lid van het team belast met deze opdracht.
De algemene kennis wordt gestaafd aan de hand van attesten voor minstens 5 projecten van minstens EUR 50.000, die werden afgeleverd of afgetekend door de bevoegde instantie of, wanneer de afnemer een privéaankoper was, door een attest van de koper of bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
VOOR PERCEEL 2:
De inschrijver dient een goede kennis te hebben van alle technische, administratieve en economische aspecten met betrekking tot:
 De procedés voor certificatie en labeling:
? procedés voor certificatie en labeling op het vlak van energiebeheer en duurzaam bouwen (onder meer BREEAM, ISO50001, .)
? certificaat passiefbouw (PHPP)
? beschikbaar referentiemateriaal met betrekking tot duurzaam bouwen
? certificaat op het vlak van hernieuwbare energie
De inschrijver dient eveneens een goede kennis te bezitten met betrekking tot:
 de bouwsector in het BHG
 de actoren (bouwheer en bouwdirectie)
 de fasen en diensten die de continuïteit moeten verzekeren van de prestaties van het programma van een bouwproject, tot aan de uitbating van de constructie.
 De functioneringsmechanismen:
? van de collectieve woonruimtes, (VME, collectieve eigendommen, syndici, onderhoudsdiensten, .)
? van de tertiaire sector
? van de overheidsorganen (onderwijsnetten, gemeentelijke en gewestelijke administraties, .)
? van de kmo's/zko's
? van de non-profitsector
De inschrijver dient alle technische, administratieve en economische aspecten te beheersen met betrekking tot:
 het ontwerp, dimensionering, installatie, beheer (onderhoud, optimalisatie):
? van technische installaties (verwarming, SWW, verlichting, luchtverversing, afkoeling, HVAC, .)
? van technische installaties (warmtekrachtkoppeling, hernieuwbare energiebronnen)
presterende gebouwen (laag tot zeer laag energieverbruik, passief, NZEB, .)
 de milieuaspecten:
? waterbeheer,
? afvalbeheer van de werf
? duurzame akoestische materialen
 financiële stimuli of financieringsmechanismen:
? federale en gewestelijke stimuli
? het systeem van de groene certificaten
? rentabiliteitsberekening
 de wettelijke / reglementaire vereisten:
? EPB-werken
? EPB-verwarming
? EPB-certificaat
? milieuvergunning (audit)
? BWLKE
? Kaderwetgeving in het BHG en op Europees vlak met betrekking tot energie, HE, energie-efficiëntie, passiefbouw, laag energieverbruik, nulenergie
De inschrijver legt bewijs voor van deze expertise aan de hand van studie- of beroepsgetuigschriften die een ervaring aantonen op de vereiste gebieden van minstens 3 jaar voor de leden van het team belast met deze opdracht.
De expertise wordt gestaafd aan de hand van attesten voor minstens 5 projecten van minstens EUR 50.000, die werden afgeleverd of afgetekend door de bevoegde instantie of, wanneer de afnemer een privéaankoper was, door een attest van de koper of bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener.
De inschrijver moet houder zijn of binnen zijn team beschikken over iemand beschikken die houder is van een getuigschrift van EPB-adviseur dat voor de hele duur van de opdracht geldig is, wat inhoudt dat de houder van het getuigschrift zich ertoe verbindt de bijscholingsopleidingen voor EPB-adviseur te volgen. Ook is ervaring op het terrein als EPB-adviseur vereist. Deze kan worden aangetoond aan de hand van het aantal dossiers dat door de houder van het getuigschrift EPB-adviseur werd behandeld. De inschrijver staaft zijn professionele ervaring als EPB-adviseur die overeenkomt met de opvolging van tenminste 5 EPB-projecten voor nieuwe, of gelijk aan nieuwe, gebouwen.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 40
Criterium 2: Beheer van het project , Weging: 20
Criterium 3: Beheer van het team , Weging: 30
Criterium 4: Beschikbaarheid , Weging: 10
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 28/6/2016 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 29/6/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 29/6/2016 - 11:00
Plaats: Zaal Capreolus, 5de verdieping, Havenlaan, 86c/3000, 1000 Brussel
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 19/5/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA