Directie Vervoerinfrastructuur

7.1.8.9. Bodemanalyse (Raamovereenkomst) - Opdracht van diensten - Open aanbesteding
Onderhavige opdracht slaat op het uitvoeren op bestelling, het opstellen van verkennend bodemonderzoek, van projecten van risicobeheer, projecten van beperkte sanering, het nemen en analyseren van de monsters van het terein, grondwater en asfalt in functie van de infrastructuurwerken die uit te voeren zijn op verschillende sites in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Voor de gedetailleerde omschrijving van de te leveren prestaties in het kader van onderhavige opdracht,...


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Directie Vervoerinfrastructuur
Voorlopig Bewindstraat, 9-15, BE-1000 Brussel
Contact: Directie Vervoerinfrastructuur
Mevrouw AC Bauduin
Tel: +32 27390688 Fax: +32 27342020 E-mail: adjudications.beliris@mobilit.fgov.be - aanbestedingen.beliris@mobilit.fgov.be
Internet adres(sen): www.beliris.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
7.1.8.9. Bodemanalyse (Raamovereenkomst) - Opdracht van diensten - Open aanbesteding
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Onderhavige opdracht slaat op het uitvoeren op bestelling, het opstellen van verkennend bodemonderzoek, van projecten van risicobeheer, projecten van beperkte sanering, het nemen en analyseren van de monsters van het terein, grondwater en asfalt in functie van de infrastructuurwerken die uit te voeren zijn op verschillende sites in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Voor de gedetailleerde omschrijving van de te leveren prestaties in het kader van onderhavige opdracht, gelieve
hoofdstuk 4 - BESCHRIJVING VAN DE TE LEVEREN PRESTATIES van het bijzonder bestek te raadplegen dat
gratis on line beschikbaar is op de website https://enot.publicprocurement.be.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
TOEGANGSRECHT (ART. 61-66 KB 15 JULI 2011)
Voor de offerten ingediend door tijdelijke verenigingen of feitelijke verenigingen zijn de bepalingen van deze afdeling 'toegangsrecht' individueel toepasselijk op alle deelnemers.
Impliciete verklaring op erewoord (art. 61, §4 KB '11)
Door eenvoudig deel te nemen aan een procedure tot gunning van een overheidsopdracht, verklaart de inschrijver zich niet in één van de uitsluitingsgevallen te bevinden als bedoeld in de artikelen 61-66 KB 15 juli 2011.
UEAD ( Uniform Europees Aanbestedingsdocument - Verordening 2016/7 van 5.01.2013
In toepassing van uitvoeringsverordening UE 2016/7 van 5.01.2016 kunnen de buitenlandse kandidaten ook de ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEAD) als inleiding van hun dossier voegen. Enkel de delen I, II, III en VI van de UEAD moeten ingevuld worden.
Nazicht van de persoonlijke toestand door de aanbestedende overheid
De aanbestedende overheid onderzoekt de juistheid van de impliciete verklaring op erewoord of van de verklaringen van de DUME in hoofde van de inschrijver wiens offerte het best gerangschikt is. Daartoe vraagt zij de betrokken inschrijver via de snelste middelen, en binnen de termijn die zij aanduidt, de inlichtingen of documenten te leveren die toelaten zijn persoonlijke toestand na te gaan, en dat vóór elke beslissing over de gunning van de opdracht.
De inlichtingen of documenten die de aanbestedende overheid in staat stellen de persoonlijke toestand van de kandidaten of inschrijvers te onderzoeken, zullen door deze aanbestedende overheid zelf via elektronische middelen bij de gegevensbeheerders worden opgevraagd, indien deze via deze middelen kosteloos toegankelijk zijn.
Gevolgen van het onderzoek
Een inschrijver kan van de deelname aan een opdracht worden uitgesloten indien bij dit nazicht zou blijken dat de verklaring op erewoord of de DUME niet overeenstemt met zijn persoonlijke toestand op de uiterste datum voor de ontvangst van de offertes. Een regularisatie a posteriori is hoe dan ook onmogelijk.
Een dergelijke uitsluiting is eveneens mogelijk indien tijdens het verloop van de procedure zou blijken dat de persoonlijke toestand van de inschrijver niet meer in overeenstemming is met de verklaring op erewoord.
Betreffende het bewijs dat de inschrijvers hun verplichtingen hebben vervuld wat de sociale zekerheidsbijdragen betreft:
 De inschrijvers die personeel tewerkstellen dat onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheidsregeling moeten geen R.S.Z.-attest bij hun offerte voegen. Hun toestand zal rechtstreeks door de aanbestedende overheid worden gecontroleerd.
 De buitenlandse inschrijvers, of desgevallend zijn deelgenoten, die personeel tewerkstellen dat niet is onderworpen aan de Belgische sociale zekerheidsregeling dienen aan hun offerte het bewijs te voegen dat zij hun verplichtingen hebben vervuld overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar zij gevestigd zijn.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
KWALITATIEVE SELECTIE (ART. 67-79 KB 15 JULI 2011)
Art. 68, 72, 7° en 73 : Technische bekwaamheid en Beroepsbekwaamheid
De inschrijvers zullen de hiernavermelde documenten bij hun offerte voegen :
 Het bewijs dat de inschrijver opgenomen is in de "Lijst van de erkende studiebureaus inzake bodemverontreiniging in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest" van Leefmilieu Brussel.
 De curricula vitae van hun personeelsleden die belast zullen zijn met de uitvoering van de contractuele prestaties
Het team dat instaat voor de uitvoering van de prestaties, moet minstens bestaan uit:
- een projectleider
- een medewerker
De leden van het team moeten in het bezit zijn van een van de volgende diploma's:
- master in de geografie;
- master in de geologie;
- master in de hydrologie;
- master in de biologie;
- bio-ingenieur/landbouwkundig ingenieur;
- industrieel ingenieur landbouwkunde.
Als de leden van het team in het bezit zijn van een ander diploma, moet de inschrijver vermelden in welk opzicht dat diploma gelijkwaardig is aan een van de voornoemde diploma's.
 Bovendien moeten de curricula vitae aantonen dat de medewerkers geschikt en bekwaam zijn om de opdracht uit te voeren. Daartoe is een zekere ervaring vereist:
- een beroepservaring van minstens 5 jaar voor de projectleider;
- een beroepservaring van minstens 2 jaar voor alle andere medewerkers die belast zullen zijn met de uitvoering van de contractuele prestaties.
De curricula vitae moeten ook aantonen dat de medewerkers in een tweetalige omgeving kunnen werken.
Van de hierboven vernoemde personen heeft ten minste één persoon een goede kennis van het Nederlands en een andere persoon een goede kennis van het Frans of heeft ten minste één persoon zowel een goede kennis van het Nederlands en het Frans.
KWALITATIEVE SELECTIE (ART. 67-79 KB 15 JULI 2011)
Art. 68, 72, 7° en 73 : Technische bekwaamheid en Beroepsbekwaamheid
De inschrijvers zullen de hiernavermelde documenten bij hun offerte voegen :
 Het bewijs dat de inschrijver opgenomen is in de "Lijst van de erkende studiebureaus inzake bodemverontreiniging in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest" van Leefmilieu Brussel.
 De curricula vitae van hun personeelsleden die belast zullen zijn met de uitvoering van de contractuele prestaties
Het team dat instaat voor de uitvoering van de prestaties, moet minstens bestaan uit:
- een projectleider
- een medewerker
De leden van het team moeten in het bezit zijn van een van de volgende diploma's:
- master in de geografie;
- master in de geologie;
- master in de hydrologie;
- master in de biologie;
- bio-ingenieur/landbouwkundig ingenieur;
- industrieel ingenieur landbouwkunde.
Als de leden van het team in het bezit zijn van een ander diploma, moet de inschrijver vermelden in welk opzicht dat diploma gelijkwaardig is aan een van de voornoemde diploma's.
 Bovendien moeten de curricula vitae aantonen dat de medewerkers geschikt en bekwaam zijn om de opdracht uit te voeren. Daartoe is een zekere ervaring vereist:
- een beroepservaring van minstens 5 jaar voor de projectleider;
- een beroepservaring van minstens 2 jaar voor alle andere medewerkers die belast zullen zijn met de uitvoering van de contractuele prestaties.
De curricula vitae moeten ook aantonen dat de medewerkers in een tweetalige omgeving kunnen werken.
Van de hierboven vernoemde personen heeft ten minste één persoon een goede kennis van het Nederlands en een andere persoon een goede kennis van het Frans of heeft ten minste één persoon zowel een goede kennis van het Nederlands en het Frans.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 30/06/2016 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 10.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Het volledige bijzonder bestek kan gratis online worden gedownload op de website https://enot.publicprocurement.be.
Indien u het bestek niettemin wenst aan te kopen, gelieve de hierna beschreven betalingsmodaliteiten in acht te nemen :
Betalingsmodaliteiten:
- Door voorafgaande storting of bankoverschrijving op postrekening IBAN BE62 6792 0060 21 61, SWIFT BIC PCHQBEBB, Bank van De Post, Muntcentrum, 1100 Brussel met vermelding van het besteknummer als mededeling.
In dit geval wordt de inschrijver verzocht om een mail te sturen naar aanbestedingen.beliris@mobilit.fgov.be om zeker te zijn dat zijn betaling ontvangen is alvorens hij de documenten op de kantoren van de Directie Vervoersinfrastructuur komt afhalen en/of het betalingsbewijs meebrengt. Opgelet: alleen debetberichten en rekeninguittreksels worden als betalingsbewijs aanvaard. Overschrijvingsopdrachten, betalingsbewijzen via internet en overschrijvingstickets worden niet aanvaard.
De inschrijver wordt er eveneens aan herinnerd dat contante betaling niet wordt aanvaard.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 01/07/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 01/07/2016 - 11:00
Plaats: Directie Vervoerinfrastructuur, Voorlopig Bewindstraat 9-15 te 1000 Brussel
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: De zitting waarin de offertes zullen worden geopend is openbaar.
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
1. Het volledige bijzonder bestek kan gratis online worden gedownload op de website https://enot.publicprocurement.be.
2. De elektronische inventaris dient online te worden gedownload op de website https://enot.publicprocurement.be.
3. De offertes kunnen via de elektronische applicatie e-tendering ingediend worden. De aandacht van de inschrijver
wordt gevestigd op de bijzondere voorwaarden die in dit geval dienen te worden nageleefd (voor meer informatie
zie bijzonder bestek - artilkel 90).
4. Met betrekking tot kwalitatieve selectie en overeenkomstig artikel 61 van het bijzonder bestek kunnen de
buitenlandse inschrijvers ook het ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEAD) aan hun dossier
toevoegen. Voor meer informatie betreffende het UEAD, verwijst de aanbestedende overheid de buitenlandse
inschrijvers naar de volgende link:
http://www.publicprocurement.be/sites/default/files/documents/doc_3454_dume_nl.pdf
5. Belangenvermenging
§1 Wanneer, overeenkomstig artikel 8 van de wet overheidsopdrachten van 15 juni 2006 een dienstverlener aan de aanbestedende overheid meldt dat hij zich in de situatie bevindt of zou kunnen bevinden dat hij niet mag tussenkomen in de gunning noch in de uitvoering van een overheidsopdracht, beschikt de aanbestedende overheid over de mogelijkheid, na onderzoek van deze situatie, om zonder schadevergoeding een einde te stellen aan de opdracht waarmee de dienstverlener belast is. Bij het uitvoeren van dit onderzoek wordt ondermeer rekening gehouden met de inlichtingen en de bewijsstukken die bij de dienstverlener ingewonnen werden.
In geval van verbreking wordt er een staat van de verleende diensten opgemaakt met het oog op hun betaling aan de dienstverlener.
§2 Iedere vaststelling door de aanbestedende overheid van een inbreuk op de voorschriften van artikel 8 van de wet overheidsopdrachten van 15 juni 2006, kan leiden tot de nietigheid van de opdracht voor diensten. Niettemin nodigt de aanbestedende overheid, vóór zij een dergelijke maatregel toepast, de dienstverlener per aangetekende brief uit binnen een termijn van twaalf dagen vanaf de datum van verzending van het verzoek afdoende bewijsstukken te leveren.
Ingeval de dienstverlener deze bewijsstukken niet aanbrengt, heeft hij geen recht op enige betaling voor de prestaties die werden geleverd na het ogenblik waarop hij weet heeft of zou moeten hebben gehad van de onverenigbaarheid.
De aanbestedende overheid kan echter ten behoeve van de opdracht vrij beschikken over de studies, verslagen en andere documenten die door de dienstverlener werden uitgewerkt in uitvoering van de
opdracht.
Bovendien kan de aanbestedende overheid deze dienstverlener voor een bepaalde tijd van haar opdrachten uitsluiten. De betrokkene wordt vooraf gehoord en de gemotiveerde beslissing wordt hem betekend.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 10/05/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA