AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
OCMW Koekelberg
François Delcoignestraat 39, BE-1081 Koekelberg
Contact: De heer Daniel Claes
Tel: +32 24121627 Fax: +32 24121684 E-mail: daclaes@koekelberg.irisnet.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
OCMW van Koekelberg. Uitbreiding en renovatie van het Home Jourdan. Oprichting van een rust- en verzorgingstehuis met 76 bedden en een serviceresidentie met 15 appartementen. Renovatie van de gevels van de burelen van het OCMW.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: OCMW Koekelberg, François Delcoignestraat 39 te 1081 Koekelberg
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De onderhavige groepeert alle prestaties voor de "Uitbreiding en renovatie van "Home Jourdan" - Frans Delcoignestraat, 39 te 1081 Koekelberg - Opdracht nr. 1 - Gesloten ruwbouw - algemene afwerkingen - Speciale Technieken - Omgeving"
Deze werken omvatten, op niet-uitputtende wijze, alle onderstaande specialiteiten en prestaties:
- Deel 1 - architectuur
o de afbraakwerken en grondwerken volgens bijgevoegde plannen;
o de asbestverwijderingswerken;
o de rioleringswerken
o de ruwbouwwerken;
o de dakwerken
o het buitenschrijnwerk;
o de bepleisteringen en bekledingen uit gipsplaten op wanden;
o de lichte wanden
o de verlaagde plafonds en verticale sluitingen van plafonds;
o de ondervloeren;
o de vloer- en muurbetegelingen;
o de soepele vloerbedekkingen;
o de omlijstingen, deurbladen en hang- en sluitwerk;
o de diverse muur- en hoekbeschermingen;
o de vensterbanken;
o de beglaasde gehelen.
o het onroerend meubilair met afwerking uit laminaat;
o het schilderen van wanden, plafonds en diverse bouwdelen binnen.
o De aanleg van de omgeving;
- Deel 2 - stabiliteit
o de afbraakwerken en grondwerken volgens bijgevoegde plannen;
o de funderingswerken en werken aan de onderbouw;
o de werken aan de bovenbouw
o de structuurelementen uit staal
- Deel 3 - de verwarmings-, ventilatie- en sanitaire installaties
- Deel 4 - de elektrische installaties
- Deel 5 - de liftinstallaties
- Deel 6 - de collectieve keukeninstallaties
- Deel 7 - riolering
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Louter door deel te nemen aan de procedure van gunning van de opdracht, verklaart de inschrijver dat hij zich niet bevindt in één van de gevallen van uitsluiting bedoeld in §§1 en 2 van artikel 61 en in de artikelen 62 en 63 van KB1.
De AO zal de juistheid van deze impliciete verklaring op erewoord van alle inschrijvers langs elektronische weg controleren (federale applicatie "DIGIFLOW" - enkel voor de Belgische inschrijvers) voor de hierna vermelde inlichtingen.
Voor offertes die ingediend worden door tijdelijke verenigingen of feitelijke verenigingen, moet voor elke vennoot gecontroleerd worden dat hij zich niet in een situatie van uitsluiting bevindt.
Belangrijke opmerking:
In het geval van een offerte van een tijdelijke vereniging die nog niet opgericht is, voegt de inschrijver bij zijn offerte verplicht een verklaring van verbintenis om ze op te richten in het geval dat de opdracht toegewezen wordt aan deze tijdelijke vereniging, die ondertekend is door alle partijen.
Impliciete verklaring op erewoord van elke inschrijver voor elke andere entiteit waarvan hij de capaciteiten doet gelden in het kader van de kwalitatieve selectie:
Louter door aan de opdracht deel te nemen, verklaart elke inschrijver impliciet op zijn erewoord dat elke andere entiteit waarvan hij de bekwaamheden doet gelden in het kader van de kwalitatieve selectie, zich niet bevindt in één van de gevallen van uitsluiting bedoeld in §§1 en 2 van artikel 61 en in de artikelen 62 en 63 van KB1.
De aandacht van elke inschrijver wordt gevestigd op het feit dat de AO de voornoemde impliciete verklaring zal kunnen controleren en dat ze dat zal doen voor elke entiteit waarvan de geraadpleegde opdrachtnemer de bekwaamheden zou doen gelden of inroepen in het kader van de kwalitatieve selectie.
De controle die de AO zal uitvoeren via DIGIFLOW zal betrekking hebben op de volgende inlichtingen:
- De betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid aan de RSZ:
De inschrijver die niet in orde is met zijn verplichtingen betreffende de betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid volgens artikel 62 van KB1 kan in eender welk stadium van de procedure uitgesloten worden van de opdracht.
Voor de inschrijver die personeel tewerkstelt dat valt onder de wet 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de maatschappelijke zekerheid der arbeiders: de AO zal zelf via elektronische middelen (Digiflow) de staat van de rekening van de inschrijver bij de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid controleren, en dit tot het voorlaatste verstreken kalendertrimester vóór de uiterste datum van ontvangst van de offertes.
Voor de inschrijver die personeel van een andere lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt: zal er bij de offerte een attest gevoegd worden dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de stand van de rekeningen uiterlijk op de uiterste datum van ontvangst van de offertes, op die datum in orde is met zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
Indien een dergelijk document niet uitgereikt wordt in het betrokken land, dan kan het vervangen worden door een verklaring onder eed of een plechtige verklaring van de betrokkene voor een rechterlijke of overheidsinstantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie van het land van herkomst of oorsprong.
Voor de inschrijver dat zowel Belgisch personeel als personeel van een andere lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt, zijn de bepalingen van de twee paragrafen van toepassing.
- De balans van de fiscale schulden - BTW - Belastingen:
De inschrijver die niet in orde is met zijn verplichtingen betreffende de betaling van zijn fiscale verplichtingen volgens artikel 63 van KB1 kan in eender welk stadium van de procedure uitgesloten worden van de opdracht.
Voor een Belgische kandidaat of inschrijver controleert de AO zelf de naleving van zijn fiscale verplichtingen ten aanzien van de FOD Financiën via elektronische middelen (DIGIFLOW).
Voor de inschrijver van een andere lidstaat van de Europese Unie: zal er bij de offerte een attest gevoegd worden dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de stand van de rekeningen uiterlijk op de uiterste datum van ontvangst van de offertes, op die datum in orde is met zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
- De juridische situatie van de aannemers (geen faillissement of dergelijke) bij de Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO) (art. 61, §2, 1° en 2° van KB1).
Voor een Belgische kandidaat of inschrijver controleert de AO via elektronische middelen (DIGIFLOW) zelf de juridische situatie van de inschrijver.
Voor de inschrijver van een andere lidstaat van de Europese Unie: bij de offerte zal een uittreksel van het strafregister gevoegd worden dat dateert van maximum 3 maanden vóór de datum van indiening van de offerte of, bij gebrek daaraan, een recent equivalent document dat afgeleverd werd door een gerechtelijke of administratieve overheid van het land van herkomst of oorsprong, waaruit blijkt dat er aan deze eisen voldaan is.
Een inschrijver die bij de uitoefening van zijn beroep een ernstige fout heeft begaan, die naar behoren werd vastgesteld met alle middelen die de AO kan aantonen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Belangrijke opmerking: Voor offertes die ingediend worden door tijdelijke verenigingen of feitelijke verenigingen kunnen de eisen met betrekking tot de economische, financiële en technische draagkracht door één of meer vennoten bewezen worden voor de gehele tijdelijke of feitelijke vereniging (ministeriële omzendbrief van 10 februari 1998).
De inschrijvers zijn verplicht om de volgende documenten bij hun offerte te voegen:
Financiële en economische draagkracht
Cf. Art. 67, 3° van KB1:
Een bankverklaring, opgesteld volgens het model in bijlage 3 van KB1.
Een verklaring met betrekking tot de totale omzet en de omzet van het activiteitendomein dat het voorwerp van de opdracht uitmaakt, die door de aanneming gerealiseerd werd in de loop van de laatste drie boekjaren.
De jaaromzet moet minimum 18.600.000,00 EUR bedragen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
- Cf. Art. 69, 7° van KB1:
- Referenties van:
2 werven van nieuwbouw, uitbreiding en/of renovatie van rusthuizen en/of onthaal- en/of verzorgingsinstellingen
De inschrijver moet bij zijn offerte een gegevensfiche per referentie voegen, die verplicht het volgende vermeldt:
o het doel van de opdracht, met duidelijke aanduiding van het type gebouw en de capaciteit ervan
o het bedrag van de inschrijving en, in voorkomend geval, de eindafrekening
o de datum van de voorlopige oplevering
o de plaats waar de werken werden uitgevoerd.
Elke fiche moet worden gestaafd met een attest van goede uitvoering dat ondertekend en gedateerd is door de A.O. en/of de Bouwheer, vermeldt het bedrag, de periode en de plaats van uitvoering van de werken en duidt aan of de werken uitgevoerd werden volgens de regels van het vak en of ze regelmatig tot een goed einde gebracht werden.
2 werven van nieuwbouw, uitbreiding en/of renovatie van rusthuizen en/of onthaal- en/of verzorgingsinstellingen van minstens 75 bedden, die het voorwerp hebben uitgemaakt van een voorlopige oplevering in de 5 jaar die de datum van opening van de offertes voorafgaan. (drempel minimum 6.000.000 EUR ).
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), klasse 8
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 30/6/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
1/7/2016 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
1/7/2016 - 10:00
Plaats: OCMW van Koekelberg, Raadzaal, Gelijkvloers
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte:
- Teneinde de inschrijvers de gelegenheid te geven om de toestand van de bestaande gebouwen te beoordelen en zich een beeld te vormen van de moeilijkheden bij de uitvoering en van alle situaties die zich kunnen voordoen, worden er vóór de opening van de offertes bezoek georganiseerd onder leiding van de afgevaardigde van de A.O.
- De verplichte geleide bezoeken worden op afspraak georganiseerd met Dhr. Claes - Beheerder
- OCMW van Koekelberg - 02/412.16.27
- Elke inschrijver die niet zal hebben deelgenomen aan een verplicht bezoek zal zijn offerte absoluut nietig verklaard zien worden en zal dus automatisch uitgesloten zijn.
- Het bij het BB gevoegde attest van plaatsbezoek moet (behoorlijk ingevuld) bij de offerte gevoegd worden.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 6/5/2016