Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department

AL_3423_VICOM3
Deze aankondiging is een oproep tot kandidaatstelling. De MIVB op zoek naar firma's die een beveiligde en intelligente hard- en software oplossing voor de afstandsbediening van de verkeerslichten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest zouden kunnen leveren, installeren, onderhouden en laten evolueren De toepassing wordt gebruikt om de reistijd van de bovengrondse voertuigen (trams en bussen) te optimaliseren op kruispunten die uitgerust en beheerd zijn door het Brussels...


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Koningsstraat 76, BE-1000 Brussel
Contact: STIB-MIVB
Francis Van Peborgh
Tel: +32 25155834 Fax: +32 25153281 E-mail: itquotes@stib.brussels
Internet adres(sen): www.stib.behttps://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=235011
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
AL_3423_VICOM3
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
Deze aankondiging is een oproep tot kandidaatstelling. De MIVB op zoek naar firma's die een beveiligde en intelligente hard- en software oplossing voor de afstandsbediening van de verkeerslichten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest zouden kunnen leveren, installeren, onderhouden en laten evolueren De toepassing wordt gebruikt om de reistijd van de bovengrondse voertuigen (trams en bussen) te optimaliseren op kruispunten die uitgerust en beheerd zijn door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Het systeem zal geïnstalleerd moeten worden op het geheel van de vloot bussen en trams (ongeveer 1000 voertuigen).
Er werd bepaald dat de opdracht het onboard gedeelte in de voertuigen (software, calculator, radio, GPS enz.) omvat alsook de noodzakelijke infrastructuur om de MIVB toe te laten de apparatuur te beheren en te onderhouden, en met de bestaande MIVB tools (bv EOS "Phoenix") te integreren. De opdracht is niet gerelateerd tot de apparatuur en / of software van de kruispunten die vallen onder de verantwoordelijkheid van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Deze aankondiging is een oproep tot kandidaatstelling. Enkel de weerhouden kandidaten, geselecteerd op basis van de selectiecriteria vermeld in rubriek III, krijgen het bestek.
De duur van de opdracht werd zodoende gekozen dat er voldoende interesse opgewekt wordt bij de potentiele inschrijvers, terwijl alle wettelijke vereisten in verband met concurrentie beantwoord worden.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Volgende documenten moeten verplicht de kandidatuurstelling vergezellen:
1° Een algemene voorstelling van de onderneming en van de groep waarin de onderneming haar activiteit uitoefent. Deze voorstelling bevat o.a. het organisatieschema (organogram) van de onderneming en een beschrijving van haar activiteiten. De identificatie van de onderneming zal duidelijk de volgende informatie vermelden: naam van de firma, juridische vorm, adres van de hoofdzetel, BTW nummer (geldig voor de hele procedure), BIC en IBAN, contactpersoon (naam, voornaam, functie, telefoon, GSM, e-mail) - indien meerdere betrokkene personen, gelieve hetzelfde informatiestruktuur te gebruiken.
2° Een formele verklaring dat de kandidaat-onderneming in staat is ofwel het Nederlands, ofwel het Frans te gebruiken in al haar contacten met de MIVB (correspondentie, bezoeken, vergaderingen, enz.).
3° Een verklaring op erewoord waarmee de kandidaat onderneming bevestigt dat zij zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt, zoals voorzien in de artikelen 66 tot 71 van het KB van 16/07/2012, en waarin de kandidaat bevestigt dat hij, op het ogenblik van de kandidatuurstelling, voldoet aan de voorwaarden die volgende attesten bewijzen:
(Opgelet: voor Belgische ondernemingen kan de MIVB, via elektronische weg, de hier vermelde documenten opvragen. De hieronder vermelde documenten dienen in dit stadium niet meegestuurd te worden.)
- Een recent attest van de griffie van de bevoegde rechtbank van koophandel waaruit blijkt dat de kandidaat zich niet in een toestand bevindt van faillissement, of in een gelijkaardige situatie.
- Een recent uittreksel van het strafregister.
- Een recent attest van de administratie der Directe Belastingen waaruit blijkt dat de kandidaat voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van belastingen, conform artikel 68 van het KB van 16/07/2012.
- Een recent attest van de BTW-administratie waaruit blijkt dat de kandidaat in orde is inzake belastingen.
- Een attest van de R.S.Z. dat bevestigt dat de onderneming in orde is wat betreft de betaling van haar bijdragen aan de sociale zekerheid en de bestaanszekerheid, conform artikel 67 van het KB van 16/07/2012.
Voor buitenlandse kandidaat ondernemingen, betreft het gelijkwaardige attesten, afgeleverd door de bevoegde overheden conform de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
Buitenlandse ondernemingen moeten aangeven via welke elektronische weg de overeenkomende documenten gratis door de MIVB kunnen worden bekomen, of deze documenten op eenvoudige vraag aan de MIVB overmaken.
De MIVB kan op elk moment van de procedure tot gunning van de overheidsopdracht, de juistheid van de verklaring op erewoord onderzoeken, en zal in elk geval de verklaring onderzoeken van de inschrijver van de best gerangschikte offerte, alvorens de opdracht te gunnen.
4° In het geval dat verschillende ondernemingen zich kandidaat stellen onder de vorm van een tijdelijke vereniging, moeten zij hun engagement bewijzen door middel van een officieel document en moeten alle leden van de tijdelijke vereniging beantwoorden aan de deelnemingsvoorwaarden.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Volgende documenten moeten verplicht de kandidatuurstelling vergezellen:
1° Een verklaring op erewoord betreffende het totale zakencijfer gerealiseerd door de onderneming gedurende de laatste 3 boekjaren, alsook het aandeel binnen dit zakencijfer van de goederen en/of diensten die het voorwerp uitmaken van deze opdracht.
2° De laatste 2 neergelegde balansen en jaarrekeningen van de onderneming (volledig model, inclusief de bijlagen, het rapport met de goedkeuring van de rekeningen door de bevoegde organen van de onderneming en door een extern controleorganisme zoals bedrijfsrevisor, extern auditor, enz.) of de link naar de website waarop deze documenten gratis en zonder registratie kunnen worden gedownload. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen, afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België voor zover dat deze gepubliceerd werden.
3° Indien de kandidaat deel uitmaakt van een groep, het laatste jaarverslag en financieel rapport van deze groep of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload.
4° Indien de kandidaat optreedt als trader of tussenpersoon, moet hij het bewijs leveren dat hij voor deze opdracht gemandateerd werd door de fabrikant.
Het zakencijfer, de balansen en de jaarrekeningen moeten aantonen dat de kandidaat beschikt over voldoende financiële middelen om een project, zoals hierboven beschreven in de rubrieken II.1.4 en II.1.5, correct uit te voeren, gedurende de looptijd van de opdracht. De MIVB zal de kandidaten weren, waarvan de financiële gegevens niet bewijzen dat zij over de capaciteit beschikken om de opdracht tot een goed einde te brengen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Volgende documenten moeten verplicht de kandidatuurstelling vergezellen:
1° De ervaring van de onderneming moet op overtuigende wijze aangetoond worden:
a) Een lijst van de voornaamste soortgelijke leveringen en prestaties voor openbaar vervoer ondernemingen die een netwerk van tenminste 100 bussen en/of trams uitbaten in één of meer stad (s) van meer dan 100.000 inwoners, die de onderneming gedurende de afgelopen 3 jaar heeft verricht binnen het domein, vervolledigd met een beschrijving van de opdracht en met vermelding van het bedrag, de data of periode, de gegevens van de ondernemingen waarvoor zij bestemd waren, de naam en contactgegevens van de contactpersonen binnen deze ondernemingen.
b) In de mate van het mogelijke, getekende tevredenheidsattesten, opgemaakt door deze klanten.
2° Een beschrijving van de expertise van de kandidaat in het betreffende domein.
3° Voor de kwaliteitszorg mag het ISO 9000 certificaat of eender welk ander certificaat of een beschrijving van het kwaliteitszorgsysteem van de kandidaat toegevoegd worden.
Het dossier van de kandidatuur moet gestructureerd worden volgens de volgorde zoals hierboven hernomen. Omwille van operationele redenen, behoudt MIBV zich het recht voor om kandidaturen, die deze vraag niet eerbiedigen, niet in overweging te nemen.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 28/04/2016-00:00
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming: 23/05/2016-15:00
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 27/04/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA