AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Koningsstraat 76, BE-1000 Brussel
Contact: Muzi Mirko Loreto
Mr. Muzi
Tel: +32 25638227 E-mail: muzim@stib.irisnet.be
Internet adres(sen): www.stib.behttps://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=234427
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
AL_3381 - DC/AC omvormer voor de aandrijving van de asynchroonmotor van de groep ventilatorhakker van de metrotreinen M1&M
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
Deze opdracht heeft als voorwerp het sluiten van een raamovereenkomst voor de levering van DC/AC omvormers als aandrijving voor de asynchroonmotor van de groep ventilatorhakker.
De groep ventilatorhakker van de M1 en M2 metrovoertuigen wordt momenteel aangedreven door een gelijkstroommotor met seriebekrachtiging.
Deze groep is verantwoordelijk voor de koeling van de tractiehakker, de weerstanden van de elektrische weerstandsrem en de hulpvermogenweerstanden.
Om de kosten van het corrigerende en preventieve onderhoud in het kader van het regelmatige onderhoud van de motor te beperken en onrechtstreeks de beschikbaarheid van de M1 en M2 metrovoertuigen te verhogen, overweegt de MIVB om de gelijkstroommotor te vervangen door een asynchroonmotor.
Om de gelijkstroommotor te kunnen vervangen door een asynchroonmotor is een specifieke omvormer nodig die mechanisch in verbinding staat met de uitblaasgroep.
De uitblaasgroep is opgebouwd uit de volgende elementen:
-aandrijfmotor met centrifugaalturbine.
-slakkenhuis met filterafzuiging en uitwerping.
-ophangingsframe met elastische bevestigingselementen.
Onderhavige opdracht betreft een opdracht in 2 fasen:
1° De selectie van potentiële leveranciers (ondernemingen), door middel van onderhavige aankondiging. De ondernemingen die geïnteresseerd zijn om deel te nemen aan deze opdracht, worden verzocht een kandidatuur in te dienen, door middel van een dossier dat de gevraagde informatie bevat, zoals beschreven in paragraaf III.2 (voorwaarden voor deelneming) van onderhavige aankondiging.
Op basis van de overgemaakte informatie in het dossier van kandidatuurstelling, wordt een selectie gemaakt van potentiële leveranciers.
2° De keuze van de beste offerte, op basis van het bestek, dat ten gepasten tijde en enkel aan de op basis van 1° hierboven geselecteerde kandidaten, zal overgemaakt worden.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Volgende documenten moeten verplicht de kandidatuurstelling vergezellen:
1° Naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres van de persoon belast van deze opdracht en de gegevens van de persoon die optreedt als zijn back-up
2° Een algemene voorstelling van de onderneming en van de groep waarin de onderneming haar activiteit uitoefent. Deze voorstelling bevat o.a. het organisatieschema (organogram) van de onderneming en een beschrijving van haar activiteiten. De identificatie van de onderneming zal duidelijk de volgende informatie vermelden: naam van de firma, juridische vorm, adres van de uitbatingszetel, BTW-nummer (geldig voor de hele procedure), BIC en IBAN
.
3° Een formele verklaring dat de kandidaat-onderneming in staat is ofwel het Nederlands, ofwel het Frans te gebruiken in al haar contacten met de MIVB (correspondentie, bezoeken, vergaderingen, etc.).
4° Een verklaring op erewoord waarmee de kandidaat onderneming bevestigt dat zij zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt, zoals voorzien in de artikelen 66 tot 71 van het KB van 16/07/2012, en waarin de kandidaat bevestigt dat hij, op het ogenblik van de kandidatuurstelling, voldoet aan de voorwaarden die volgende attesten bewijzen:
(Opgelet: de hieronder vermelde documenten dienen in dit stadium niet meegestuurd te worden.)
- Een recent attest van de griffie van de bevoegde rechtbank van koophandel waaruit blijkt dat de kandidaat zich niet in een toestand bevindt van faillissement, of in een gelijkaardige situatie.
- Een recent uitreksel van het strafregister.
- Een recent attest van de administratie der Directe Belastingen waaruit blijkt dat de kandidaat voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van belastingen, conform artikel 68 van het KB van 16/07/2012.
- Een recent attest van de BTW-administratie waaruit blijkt dat de kandidaat in orde is inzake belastingen.
- Een attest van de R.S.Z. dat bevestigt dat de onderneming in orde is wat betreft de betaling van haar bijdragen aan de sociale zekerheid en de bestaanszekerheid, conform artikel 67 van het KB van 16/07/2012.
Voor buitenlandse kandidaat ondernemingen, betreft het gelijkwaardige attesten, afgeleverd door de bevoegde overheden conform de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
Voor Belgische ondernemingen kan de MIVB, via elektronische weg, de hierboven vermelde documenten opvragen.
Buitenlandse ondernemingen moeten aangeven via welke elektronische weg de overeenkomende documenten gratis door de MIVB kunnen worden bekomen, of deze documenten op eenvoudige vraag aan de MIVB overmaken.
De MIVB kan op elk moment van de procedure tot gunning van de overheidsopdracht, de juistheid van de verklaring op erewoord onderzoeken, en zal in elk geval de verklaring onderzoeken van de inschrijver van de best gerangschikte offerte, alvorens de opdracht te gunnen.
5° In het geval dat verschillende ondernemingen zich kandidaat stellen onder de vorm van een tijdelijke vereniging, moeten zij hun engagement bewijzen door middel van een officieel document en moeten alle leden van de tijdelijke vereniging beantwoorden aan de deelnemingsvoorwaarden.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Volgende documenten moeten verplicht de kandidatuurstelling vergezellen:
1° Een verklaring op erewoord betreffende het totale zakencijfer gerealiseerd door de onderneming gedurende de laatste 3 boekjaren, alsook het aandeel binnen dit zakencijfer van de goederen en/of diensten die het voorwerp uitmaken van deze opdracht.
2° De laatste 2 neergelegde balansen en jaarrekeningen van de onderneming (volledig model, inclusief de bijlagen, het rapport met de goedkeuring van de rekeningen door de bevoegde organen van de onderneming en door een extern controleorganisme zoals bedrijfsrevisor, extern auditor, enz.) of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen, afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België voor zover dat deze gepubliceerd werden.
3° Indien de kandidaat deel uitmaakt van een groep, het laatste jaarverslag en financieel rapport van deze groep of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload.
4° Indien de kandidaat optreedt als trader of tussenpersoon, moet hij het bewijs leveren dat hij voor deze opdracht gemandateerd werd door de fabrikant.
Het zakencijfer, de balansen en de jaarrekeningen moeten aantonen dat de kandidaat beschikt over voldoende financiële middelen om een project, zoals hierboven beschreven in de rubrieken II.1.4 en II.1.5, correct uit te voeren, gedurende de looptijd van de opdracht.
De MIVB zal de kandidaten weren, waarvan de financiële gegevens niet bewijzen dat zij over de capaciteit beschikken om de opdracht tot een goed einde te brengen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Volgende documenten moeten verplicht de kandidatuurstelling vergezellen:
1° De ervaring van de onderneming moet op overtuigende wijze aangetoond worden; door het aanbrengen van haar referenties:
- Een lijst van de voornaamste soortgelijke leveringen en prestaties, die de onderneming gedurende de afgelopen 5 jaar heeft verricht binnen het domein, vervolledigd met een beschrijving van de opdracht en met vermelding van het bedrag, de data of periode, de gegevens van de ondernemingen waarvoor zij bestemd waren, de naam en contactgegevens van de contactpersonen binnen deze ondernemingen.
- Getekende tevredenheidsattesten, opgemaakt door deze klanten.
2° Een beschrijving van de expertise van de kandidaat in het betreffende domein.
3° Een beschrijving van de politiek van de kandidaat op het vlak van het milieu, van het sociale beleid en van zijn kwaliteitszorgsysteem.
a) Voor het milieubeleid mag het ISO 14000 certificaat, het Europese reglement EMAS (CE) n°761/2001 of eender welk ander certificaat of beschrijving van een gelijkaardige benaderingswijze toegevoegd worden aan het kandidaatsdossier.
b) Voor de sociale criteria mag het sociaal label SA 8000 of eender welke andere beschrijving van een gelijkaardige benaderingswijze, of zelfs een verklaring op erewoord van het respecteren van alle conventies die aan de basis lagen van het label SA 8000, toegevoegd te worden.
c) Voor de kwaliteitszorg mag het ISO 9000 certificaat of eender welk ander certificaat of een beschrijving van het kwaliteitszorgsysteem van de kandidaat toegevoegd worden.
Het dossier van de kandidatuur moet gestructureerd worden volgens de volgorde zoals hierboven (volgorde III.2.1, III.2.2, III.2.3) De kandidaten worden verder verzocht om aan hun aanvraag tot deelneming een inhoudsopgave toe te voegen waarin alle documenten en informatie worden opgesomd die in hun dossier zitten. Omwille van operationele redenen, behoudt MIBV zich het recht voor om kandidaturen, die deze vraag niet eerbiedigen, niet in overweging te nemen.
Het papieren dossier moet vrij zijn van plastiek en metaal, met eventuele uitzondering van het kaft, en beperkt blijven tot de gevraagde informatie.
Buiten de papieren versie wordt de inschrijver ertoe uitgenodigd ook een elektronische kandidatuur te bezorgen (muzim@mivb.irisnet.be (max. 5MB per mail) - USB stick - CD Rom).
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 29/05/2016-00:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming:
30/05/2016-00:00
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 22/04/2016