AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Koningsstraat 76, BE-1000 Brussel
Contact: Procurement & Logistics
Van Goethem Jean
Tel: +32 25153091 Fax: +32 25153281 E-mail: vangoethemje@stib.irisnet.be
Internet adres(sen): www.stib.behttps://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=234321
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Opdracht betreffende het verrichten van diensten te leveren door een communicatiebureau gespecialiseerd in de communicatie en in het beheer van informatie rond grote infrastructuurprojecten met de bedoeling de communicatie rond de werf Metro Bordet-Albert te realiseren en te beheren gedurende de hele duur van het project (van de studies tot de indienstelling).
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van verlening van de diensten: Het Brussels hoofdstedelijk gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
Opdracht betreffende het verrichten van diensten te leveren door een communicatiebureau gespecialiseerd in de communicatie en in het beheer van informatie rond grote infrastructuurprojecten met de bedoeling de communicatie rond de werf Metro Bordet-Albert te realiseren en te beheren gedurende de hele duur van het project.
Het ontwerpen, het uitwerken en tevens de aanbevelingen van een communicatieplan in termen van media, gericht op een sterke branding gedurende de hele duur van het project.
De opsplitsing ervan over de verschillende bestaande en toekomstige communicatiekanalen (above, below, web, sociale media, informatiesessies voor het betrokken publiek, evenementen, promotie, reclame, .).
Het opstellen en het beheer van informatie specifiek voor de werven (panelen, vergaderingen, contacten met de pers, .).
Eventuele metingen van de impact (pre- en posttesten).
Een omvangrijk luik bestemd voor persoonlijke contacten met de burgers.
Moeten onder andere eveneens voorzien worden:
Infostands op lokale evenementen (markten, rommelmarkten, braderijen, beurzen, .).
Informatievergaderingen per wijk en wandelingen langsheen het tracé om de projecten uit te leggen.
Een speciaal gecreëerde website waarnaar doeltreffend verwezen wordt op de algemene websites van de partners (Beliris, BM, MIVB, gemeenten, .).
Het ter beschikking stellen van een groen nummer, mogelijkerwijs dat van Brussel Mobiliteit, zal ook benadrukt worden in de communicatie.
Een specifieke communicatie voor de personen onmiddellijk getroffen door de grondaankopen (huurders en eigenaars).
Een ombudsman die zal optreden als permanente schakel tussen de burgers, de handelaars en de overheid gedurende de gehele duur van het project.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
Geraamde waarde zonder BTW:
tussen: 4500000.00 en 5500000.00 EUR
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Volgende documenten moeten verplicht de kandidatuurstelling vergezellen:
1° Een algemene voorstelling van de onderneming en in voorkomend geval van de groep waarin de onderneming haar activiteit uitoefent. Deze voorstelling bevat o.a. het organisatieschema (organogram) van de onderneming en een beschrijving van haar activiteiten. De identificatie van de onderneming zal duidelijk de volgende informatie vermelden: naam van de firma, juridische vorm, adres van de hoofdzetel, btw-nummer (geldig voor de hele procedure), BIC en IBAN, contactpersoon (naam, voornaam, functie, telefoon, GSM, e-mail) - indien meerdere betrokken personen, gelieve dezelfde informatiestructuur te gebruiken.
2° Een formele verklaring dat de kandidaat-onderneming in staat is ofwel het Nederlands, ofwel het Frans te gebruiken in al haar contacten met de MIVB (correspondentie, bezoeken, vergaderingen, etc.).
3° Een verklaring op erewoord waarmee de kandidaat onderneming bevestigt dat zij zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt, zoals voorzien in de artikelen 66 tot 71 van het KB van 16/07/2012, en waarin de kandidaat bevestigt dat hij, op het ogenblik van de kandidatuurstelling, voldoet aan de voorwaarden die volgende attesten bewijzen:
(Opgelet: de hieronder vermelde documenten dienen in dit stadium niet meegestuurd te worden.)
- Een recent attest van de griffie van de bevoegde rechtbank van koophandel waaruit blijkt dat de kandidaat zich niet in een toestand bevindt van faillissement of in een gelijkaardige situatie.
- Een recent uittreksel van het strafregister.
- Een recent attest van de administratie der Directe Belastingen waaruit blijkt dat de kandidaat voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van belastingen, conform artikel 68 van het KB van 16/07/2012.
- Een recent attest van de btw-administratie waaruit blijkt dat de kandidaat in orde is inzake belastingen.
- Een attest van de RSZ dat bevestigt dat de onderneming in orde is wat betreft de betaling van haar bijdragen aan de sociale zekerheid en de bestaanszekerheid, conform artikel 67 van het KB van 16/07/2012.
Voor buitenlandse kandidaat ondernemingen betreft het gelijkwaardige attesten, afgeleverd door de bevoegde overheden conform de wettelijke bepalingen van het land waar zij gevestigd zijn.
Voor Belgische ondernemingen kan de MIVB, via elektronische weg, de hierboven vermelde documenten opvragen.
Buitenlandse ondernemingen moeten aangeven via welke elektronische weg de overeenkomende documenten gratis door de MIVB kunnen worden bekomen, of deze documenten op eenvoudige vraag aan de MIVB overmaken.
De MIVB kan op elk moment van de procedure tot gunning van de overheidsopdracht de juistheid van de verklaring op erewoord onderzoeken, en zal in elk geval de verklaring onderzoeken van de inschrijver van de best gerangschikte offerte, alvorens de opdracht te gunnen.
4° In het geval dat verschillende ondernemingen zich kandidaat stellen onder de vorm van een tijdelijke vereniging, moeten zij hun engagement bewijzen door middel van een officieel document en moeten alle leden van de tijdelijke vereniging beantwoorden aan de deelnemingsvoorwaarden.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Volgende documenten moeten verplicht de kandidatuurstelling vergezellen:
1° Een verklaring op erewoord betreffende het totale zakencijfer gerealiseerd door de onderneming gedurende de laatste 3 boekjaren.
De jaarlijkse omzet van de klant moet groter zijn dan of gelijk aan 800.000 euro op straffe van uitsluiting.
2° De laatste 2 neergelegde balansen en jaarrekeningen van de onderneming (volledig model, inclusief de bijlagen, het rapport met de goedkeuring van de rekeningen door de bevoegde organen van de onderneming en door een extern controleorganisme zoals bedrijfsrevisor, extern auditor, enz.) of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen, afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België voor zover dat deze gepubliceerd werden.
3° Indien de kandidaat deel uitmaakt van een groep, het laatste jaarverslag en financieel rapport van deze groep of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Volgende documenten moeten verplicht de kandidatuurstelling vergezellen:
1. Een beschrijving van zijn activiteiten.
2. Het bewijs van zijn expertise en competentie op het gebied van communicatie en beheer van de informatie rond grote infrastructuurprojecten (de relaties met de burgers inbegrepen) gelinkt aan de mobiliteit en/of het openbaar vervoer. Het bewijs van deze expertise zal moeten ingediend worden door:
- de lijst van de voornaamste opdrachten voor de begeleiding van grote infrastructuurprojecten uitgevoerd in de laatste 5 jaar, met een beknopte beschrijving van de uitgevoerde prestaties en de relevantie ervan voor deze opdracht.
- een dossier met de gedetailleerde beschrijving van 3 voorbeelden relevant is voor de huidige opdracht met een korte historiek en een bewijs van goede uitvoering afkomstig van de klant waarvan: een voorbeeld waarvoor algemene kosten minstens ? 200 000 bedragen (media-aankopen inbegrepen) die de expertise van de kandidaat op het gebied van werven in grote stedelijke gebieden in de loop van de laatste 5 jaar bewijst; een voorbeeld van een tweetalig communicatie-project en een campagnevoorbeeld voor een overheidsdienst (minstens ? 300 000 ieder, media-aankopen inbegrepen).
3. Zijn expertise in het oprichten en het beheer van een permanent kantoor en bijhorende instrumenten (ombudsman, interactief platform). Het bewijs zal ingediend worden in de vorm van minstens 2 referenties in de loop van de laatste 5 jaar.
4. Een voorbeeld van het organigram van het agentschap (aanduiden of het al dan niet gaat om freelances) en de departementen.
Het dossier van de kandidatuur moet gestructureerd worden volgens de volgorde zoals hierboven hernomen. Omwille van operationele redenen, behoudt MIBV zich het recht voor om kandidaturen, die deze vraag niet eerbiedigen niet in overweging te nemen.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 22/04/2016
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming:
30/05/2016-15:00
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 21/04/2016