Architectenbureau Michel Janssen

Basiliek Tongeren: inrichting archeologische museumkelder.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Architectenbureau Michel Janssen
18de Oogstwal 1 bus 5, BE-3700 Tongeren
Contact: Janssen Michel
Tel: +32 12233708 Fax: +32 12262751 E-mail: info@micheljanssen.be
Internet adres(sen): www.micheljanssen.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Basiliek Tongeren: inrichting archeologische museumkelder
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Basiliek O.L.V.-Geboorte Tongeren:
restauratie Romaanse kloostergang & kapittelgebouw
Fase 5: afwerking en inrichting archeologische museumkelder
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Inlichtingen en formaliteiten om na te gaan of aan de vereisten is voldaan:
Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de Belgische inschrijver zich niet in een van de uitsluitingsgevallen vermeld in art. 61, § 2, 1°, 2°, 5° en 6° KB 15/7/2011 te bevinden.
Voor de Belgische inschrijver vraagt de aanbestedende overheid zelf het RSZ-attest, het attest van niet-faillissement en soortgelijke toestand, en het attest 'fiscale schulden' via elektronische weg op overeenkomstig art. 60, § 1 KB15/7/2011.
De Belgische inschrijver voegt bij zijn offerte een uittreksel uit het strafregister (van de inschrijvende rechtspersoon, niet ouder dan 3 maanden te rekenen vanaf de datum van opening van de offertes, m.h.o. het bewijs dat hij zich niet in een van de uitsluitingsgevallen vermeld in art, 61, § 1 en § 2, 3° KB 15/7/2011 bevindt.
De Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie, voegt bij zijn offerte een attest of een verklaring volgens de bepalingen van art. 62, § 2 KB 15/7/2011.
De buitenlandse inschrijver voegt bij zijn offerte de nodige bewijsstukken volgens de bepalingen van art. 61, § 3 KB 15/7/2011.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Inlichtingen en formaliteiten om na te gaan of aan de vereisten is voldaan:
1) Een passende bankverklaring.
2) Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de laatste 3 boekjaren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
111.2.3) Technische bekwaamheid:
Inlichtingen en formaliteiten om na te gaan of aan de vereisten is voldaan:
Minimumvereisten kandidaten:
De inschrijvers dienen het volgend schriftelijk bewijs te leveren:
- Erkenning: ondercategorie D23;
- Klasse 6
Overige minimumvereisten:
1) Opgave van welke werken door de hoofdaannemer en welke werken door welke onderaannemer uitgevoerd zullen worden, met opgave voor elke onderaannemer van:
- juiste benaming en adres, BTW-nummer.
De aanstelling van andere onderaannemers dan deze die bij de offerte opgegeven worden, is onderhevig aan de schriftelijke en expliciete goedkeuring door het opdrachtgevend bestuur. Die andere onderaannemer moet minstens over dezelfde kwalificaties beschikken als de onderaannemer die bij de offerte vermeld werd.
2) Een verklaring van de inschrijver met betrekking tot het procentueel aandeel van de opdracht dat hij met eigen personeel zal uitvoeren. Inschrijvers waarbij dit percentage minder bedraagt dan 50% worden van deelname aan de procedure uitgesloten (cf. art. 30 BVR 14/12/2001).
3) Studie- en beroepskwalificaties van de aannemer-restaurateur en van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de werken. Te staven door middel van gewettigde fotokopie of afschrift van diploma's en/of getuigschriften.
4) Referenties:
De kandidaten dienen minimum 3 geslaagde referenties in te dienen van elk van de volgende werken, door hen uitgevoerd in hoofdaanneming, dit met eigen personeel of via een onderaannemer.
Deze referenties betreffende beschermde monumenten dienen te zijn opgeleverd gedurende de laatste 5 jaren:
4.l restauratie van parementen in Maastrichtertufsteen, silex en maaskalksteen;
4.2 conservatie archeologische muur- en vloerresten;
4.3 conservatie historische muurschilderingen;
4.4 museale inrichting met waardevol roerend patrimonium.
Betreffende deze referenties dient de inschrijver het volgende te vermelden:
a) Beschrijving referentieproject:
- identiteit en ligging van het monument;
- omschrijving van de werken;
- bedrag van de uitvoering met opgave van de gedeelten die desgevallend in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de
onderaannemer;
- periode van uitvoering met data van opleveringen.
b) Betrokkenen:
- opdrachtgever met naam en adres; - architect met naam en adres.
c) Afschrift van het proces-verbaal van oplevering, met vermelding van de opmerkingen bij de oplevering en de geweigerde delen van de opdracht;
d) Verklaring van algehele tevredenheid betreffende al de volgende elementen:
- de goede uitvoering volgens de regels der kunst;
- de wijze waarop de werf verlopen is;
- de vlotheid in uitvoering en het nakomen van de termijnen;
- de coördinatie van de werken;
- de administratief correcte behandeling naar de betrokken overheden toe.
Deze verklaring van algehele tevredenheid dient ondertekend te zijn door de opdrachtgever.
5) Een verklaring dat bij de hoofdaannemer of onderaannemers geen personeel tewerkgesteld is of zal zijn onder
paritair comité 337 (kunstenaarsstatuut) en dat dit ook niet het geval was bij de als referentie opgegeven projecten.
6) Een verklaring betreffende het atelier van de inschrijver die de werktuigen, het materieel en de technische
uitrusting vermeldt waarover de inschrijver en onderaannemers zullen beschikken voor de uitvoering van het werk. De adressen van deze ateliers dienen bij de aanvraag tot deelneming gevoegd te worden.
7) Een verklaring - die de technici of de technische diensten vermeldt - die, al dan niet deel uitmakend van de
inschrijver, ter beschikking zullen staan voor de uitvoering van het werk (inclusief opgave van de contactpersonen),
meer bepaald laboratoria, universitaire of wetenschappelijke instellingen, kunsthistorische experten,
opleidingsinstituten gespecialiseerd:
- op materiaal-technisch vlak;
- op bouwfysisch vlak;
- op kunsthistorisch vlak.
8) Een overzicht met de eigen personeelsbezetting van de inschrijver gedurende de laatste 5 jaren.
Uit deze documenten moet het opdrachtgevend bestuur kunnen vaststellen dat de inschrijver in staat is om deze complexe opdracht te realiseren.
De aanbestedende overheid kan verlangen dat de inschrijvers de overgemaakte getuigschriften en documenten aanvullen of toelichten.
Klasse: Klasse 6 : tot 3.225.000 EUR, Categorie: D23
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs (zie bestek), Weging: 50
Criterium 2: Technische waarde van de offerte (zie bestek), Weging: 40
Criterium 3: Uitvoeringstermijn (zie bestek), Weging: 10
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 16/05/2016 - 09:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 527.12 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: contant
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 25/05/2016 - 09:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 25/05/2016 - 09:00
Plaats: A.C. Praetorium, Maastrichterstraat 10, 3700 Tongeren
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 12/04/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA