AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Belgocontrol
Tervuursesteenweg 303, BE-1820 Steenokkerzeel
Contact: Belgocontrol
Dienst Aankopen
Tel: +32 22062156 Fax: +32 22062406 E-mail: tendering@belgocontrol.be
Internet adres(sen): www.belgocontrol.behttps://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=230899
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Aankoop van VHF en UHF radio's.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
Belangrijkste plaats van levering van de goederen: Belgocontrol
Tervuursesteenweg, 303
1820 Steenokkerzeel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
.
FASE 1 : AANVRAAG TOT DEELNEMING
.
Onderhavige opdracht betreft de aankoop van VHF-radio's (zenders en ontvangers) die compatibel zijn met de 8,33 kHz-norm en van UHF-radio's om alle bestaande radio's te vervangen die eigendom zijn van Belgocontrol.
.
De toestellen die Belgocontrol gebruikt voor zijn vocale communicatie tussen de luchtverkeersleiders en de piloten zijn geïnstalleerd in de zend- en ontvangstcentra te Zaventem, Antwerpen, Charleroi, Luik en Saint-Hubert. Naast de overgrote meerderheid VHF-toestellen, is er ook een klein aantal UHF-toestellen voor de occasionele communicatie met de mititaire vliegtuigen die niet uitgerust zijn met de benodigde airborne VHF-communicatietoestellen.
.
Belgocontrol stelt eveneens radio-infrastructuur ter beschikking aan luchtvaarmaatschappijen en handlers op de luchthavens van Zaventem en Oostende.
.
Om die nieuwe radio-uitrusting op afstand te kunnen superviseren en controleren , is het ook voorzien om een tool te installeren die gewijd is aan die functionaliteiten.
.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
.
Zal uitgesloten worden van deelname aan de opdracht, de kandidaat die volgende documenten niet of niet volledig kan voorleggen :
.
- Het bewijs dat hij (zij) gemachtigd is om de ingediende aanvraag tot deelneming namens de inschrijvende aannemer te ondertekenen door het voorleggen van de authentieke of onderhandse akte, of een voor echt verklaard afschrift van het oorpronkelijke stuk, of aanduiding van het nummer van het Belgisch Staatsblad waarin de bevoegdheden van de gevolgmachtige worden gepubliceerd.
.
- Een attest van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid (laatste afgesloten kwartaal) of, voor een buitenlandse onderneming, een soortgelijk attest waarin bevestigd wordt dat voldaan werd aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar ze gevestigd is.
.
- Een recent attest of een verklaring op eer waaruit blijkt dat men niet in staat van faillisement of vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt, een gerechtelijk akkoord heeft bekomen, of in een overeenstemmende toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgeving en reglementeringen van het land waarin de ondernemer gevestigd is.
.
- Een recent getuigschrift van betaling van belastingen (BTW en directe belastingen) waaruit blijkt dat men in orde is met de betalingen in overeenstemming met de Belgische wetgeving of die van het land waar de ondernemer gevestigd is.
.
- Een verklaring op erewoord waarin de kandidaat bevestigt niet veroordeeld te zijn voor :
.
1° deelname aan een criminele organisatie als bedoel in artikel 324 bis van het Strafwetboek,
2° omkoping als bedoeld in artikel 246 van het Strafwetboek,
3° fraude als bedoel in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschap, goedgekeurd door de wet van 17 februari 2002,
4° terroristisch misdrijf of strafbaar feit in verband met terroristische activiteiten als bedoeld in de artikelen 137 en volgende van het Strafwetboek,
5° witwassen van geld als bedoeld in artikel 5 van de wet van 11 januari 1993 tot voorkoming van het gebruik van het financiële stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme.
6° elk ander misdrijf dat door zijn aard de beroepsmoraal van de inschrijver aantast.
.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
.
Zodoende het voor Belgocontrol mogelijk te maken om een analyse van de financiële en economische draagkracht van de kandidaat uit te voeren, dient hij volgende documenten voor te leggen :
.
De officiële jaarverslagen, de balansen en de resultatenrekeningen van de drie meest recente boekjaren van de juridische entiteit die inschrijft en, indien deze deel uitmaakt van een groep, ook de geconsolideerde cijfers van de groep van de drie meest recente boekjaren.
.
Wanneer uit de analyse, die door de financiële diensten van Belgocontrol zal worden uigevoerd, onvoldoende draagkracht blijkt, kan de kandidaat worden uitgesloten.
.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
.
De technische draagkracht moet worden aangetoond door het voorleggen van de volgende documenten:
.
- bewijs dat zijn uitrusting compatibel is met de 8,33 kHz-technologie via een referentie bij een civiele ANSP waar uitrusting werd geïnstalleerd die reeds werkt met 8,33 kHz-technologie.
.
- bewijs dat zijn systeem van control & monitoring functioneel is en reeds werd geïnstalleerd bij een civiele ANSP (in 8,33 kHz-modus) via een referentie bij een civiele ANSP.
.
Beide bovenstaande referenties moeten bovendien worden vergezeld van een attest van goede uitvoering vanwege de klant, waarbij wordt aangegeven dat de levering en de installatie tot volle tevredenheid van laatstgenoemde werden uitgevoerd.
.
- een lijst van minstens twee referenties waarmee de inschrijver kan aantonen dat hij in de loop van de laatste 6 jaar minstens 1 zend- en ontvangstcentrum zoals eerder aangegeven in operationele dienst heeft gesteld en heeft onderhouden (ondersteuningscontract) bij een civiele ANSP in Europa, en dat conform de Europese regelgeving in het kader van het Gemeenschappelijk Europees Luchtruim (SES), waaronder de Verordeningen (EG) nr. 552/2004 en (EG) nr. 1070/2009 van de Europese Commissie. De referentie(s) moet(en) worden vergezeld van een attest van de klant als bewijs voor die conformiteit.
.
- een lijst van minstens twee referenties waarmee de inschrijver kan aantonen dat hij ervaring heeft met het uitvoeren van activiteiten inzake safety assessment voor rekening van een civiele ANSP in Europa, via de toepassing van de Safety Assessment Methodology (SAM) van Eurocontrol en in overeenstemming met Uitvoeringsverordening (EU) nr. 1035/2011 van de Europese Commissie en Verordening (EG) nr. 482/2008 van de Commissie.
.
- een beschrijving van de processen die de inschrijver heeft ingevoerd voor (activiteiten verbonden met) het verzekeren van de veiligheid van software in het kader van Verordening (EG) nr. 482/2008 van de Europese Commissie.
.
- een indicatie van het gemiddelde personeelsbestand van het bedrijf van de inschrijver, van het gemiddelde personeelsbestand van de afdeling verantwoordelijk voor projecten inzake ontwikkeling, productie en implementatie van de bovenvermelde radio-uitrusting, en in het bijzonder een indicatie van het personeel (de projectmanager, de ingenieurs verantwoordelijk voor de installatie en de instructeurs) dat ter beschikking zou kunnen worden gesteld om de opdracht uit te voeren. De inschrijver zal daaromtrent ook de kwalificatie en de ervaring (de cv's) voorleggen van het personeel dat belast zou kunnen worden met de uitvoering van de opdracht en zal aantonen dat hij beschikt over minstens 5 ingenieurs die over de vereiste kennis van het systeem beschikken en die kunnen overgaan tot de installatie, de afregeling en de tests voor alle voornoemde radiocomponenten.
.
- een indicatie van het deel van de opdracht dat de inschrijver wil uitbesteden, met vermelding van de onderaannemers.
.
- indien de inschrijver een beroep wenst te doen op onderaannemers voor de ontwikkeling, de productie en/of de installatie, de afregeling en de tests van een of meerdere voornoemde radiocomponenten, dan moet hij een indicatie van het gemiddelde personeelsbestand van de onderaannemer verschaffen, alsook van de afdeling verantwoordelijk voor (projecten inzake) ontwikkeling, productie en implementatie van de radiocomponenten in kwestie, en in het bijzonder een indicatie van het personeel (de ingenieurs verantwoordelijk voor de installatie en de instructeurs) dat ter beschikking zou kunnen worden worden gesteld om de opdracht uit te voeren. De inschrijver zal daaromtrent ook de kwalificatie en de ervaring (de cv's) voorleggen van het personeel (van de onderaannemer) dat belast zou kunnen zijn met de uitvoering van de opdracht. Voor elke onderaannemer moet de inschrijver duidelijk vermelden voor welk(e) radiocomponent(en) en voor welke activiteit(en) hij een beroep doet op onderaannemers.
.
- andere te leveren informatie:
.
o een korte voorstelling van het bedrijf (van de inschrijver) en van de eventuele onderaannemer(s);
o een beschrijving van de activiteitsdomeinen (hoofd- en nevenactiviteiten) van het bedrijf (van de inschrijver) en van de eventuele onderaannemer(s);
o een lijst van fabrikanten van wie het materiaal wordt voorgesteld;
o een lijst van producten die door het bedrijf van de inschrijver zelf zullen worden gefabriceerd.
.
Belgocontrol behoudt zich het recht voor kandidaten te weigeren die hoger genoemde referenties, attesten of informatie niet hebben geleverd.
.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 09/05/2016-10:00
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming:
09/05/2016-10:00
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 01/04/2016