AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit
Vooruitgangstraat 80/1, BE-1035 Brussel
Contact: Directie Beheer en Onderhoud van de Wegen
ir Vincianne Lerate, Directeur f.f.
Tel: +32 22041967 Fax: +32 22041503 E-mail: vlerate@sprb.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=230902
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
BMB/DGE-DBO/2015.0753 Onderhoud van het MANBRU teletransmissienetwerk
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht betreft het onderhoud van de uitrusting van het MANBRU teletransmissienet van Brussel Mobiliteit, Directie Beheer en Onderhoud van de Wegen (DBO). Het onderhoud is preventief, correctief, evolutief, adaptatief, proactief.
Onder onderhoud verstaat men alle prestaties en leveringen (personeel, materiaal, vervoer, diensten, enz.) die noodzakelijk zijn om de bestaande installaties op volmaakte wijze in bedrijf te houden. Alle tussenkomsten voor defecten te wijten aan een beperkte levensduur, slijtage of aan oorzaken die eigen zijn aan de installatie vallen binnen het kader van dit gedeelte.
Onderscheid wordt gemaakt tussen "correctief" en "preventief" onderhoud. Het leveren van alle noodzakelijke materialen voor het preventief en correctief onderhoud zoals wisselstukken, netvoedingen, nieuwe connectoren, enzovoort zijn een last van de aanneming en worden niet afzonderlijk vergoed.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Het totaalbedrag van het geheel der dienstbevelen die geplaatst worden tijdens de geldigheidsduur is minstens gelijk aan 200.000 ? per jaar en de som van 400.000 ? per jaar niet overschrijden (incl BTW, excl. herzieningen, averijen niet inbegrepen).
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Impliciete verklaring op erewoord:
Louter door het indienen van zijn offerte, verklaart de inschrijver dat hij zich niet in een van de uitsluitingsgevallen bevindt bedoeld in artikel 61, §§ 1 en 2 van het K.B. van 15 juli 2011.
Teneinde te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 61, §2, 5° van het K.B. van 15 juli 2011, dient de inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie dan België tewerkstelt en dat niet beoogd is door artikel 62, § 1 van het K.B. van 15 juli 2011 een attest in te dienen afgeleverd door de bevoegde buitenlandse overheid waaruit blijkt dat hij aan zijn sociale verplichtingen heeft voldaan in de zin van artikel 62, § 2 van het K.B. van 15 juli 2011.
Teneinde te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 61, §2, 6° van het K.B. van 15 juli 2011, dient de niet-Belgische inschrijver een attest in te dienen afgeleverd door de bevoegde buitenlandse overheid waaruit blijkt dat hij in orde is met de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de fiscale bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
De aanbestedende overheid onderzoekt de juistheid van de impliciete verklaring op erewoord in hoofde van de inschrijver wiens offerte als beste gerangschikt is. Daartoe, en in het geval dat de aanbestedende overheid de nuttige inlichtingen niet kan verkrijgen via elektronische weg (federale informaticatoepassing «DIGIFLOW»), vraagt zij de betrokken inschrijver om haar zo snel mogelijk en binnen de vooropgestelde termijn, de inlichtingen of documenten te leveren die toelaten zijn persoonlijke toestand na te gaan.
Indien de aanbestedende overheid na verificatie vaststelt dat de impliciete verklaring op erewoord, niet of niet meer overeenstemt met de persoonlijke toestand van de inschrijver, dan wordt de inschrijver uitgesloten.
In dit geval maakt de aanbestedende overheid een nieuwe rangschikking op met inachtneming van de offerte die onmiddellijk na deze van de uitgesloten inschrijver is gerangschikt en onderzoekt ze de persoonlijke toestand van de inschrijver die aldus de nieuwe eerst gerangschikte is, en gaat ze zo verder indien nodig.
Voor de offertes ingediend door combinaties zonder rechtspersoonlijkheid moet elke deelnemer individueel bewijzen dat hij niet in een toestand van uitsluiting bevindt zoals bedoeld in artikel 61, §§ 1 en 2 van het K.B. van 15 juli 2011. De uitsluiting van één van de deelnemers maakt de offerte van de combinatie zonder rechtspersoonlijkheid nietig.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Art. 67 - Financiële en economische draagkracht
De dienstverlener toont zijn financiële en economische draagkracht aan door referenties die bewijzen dat hij bekwaam is om de opdracht tot een goed einde te brengen. De inschrijver dient een verklaring voor te leggen waaruit een omzet blijkt van van minstens 2.110.000 EUR excl. BTW voor diensten als die waarop deze opdracht betrekking heeft, gerealiseerd over drie laatste jaren. In geval van een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid moet minstens één van de partners dit minimumbedrag gerealiseerd hebben.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Art. 72 - Technische en beroepsbekwaamheid
Art. 72, 3°:
De dienstverlener zal een personeelslijst alsook de kwalificatie van de uitvoerders onder de vorm van een lijst met volgende punten voorleggen:
- naam;
- kwalificatie;
- ervaring met CV;
- diploma's en opleidingen;
- certificaties.
Het voorgesteld personeel moet de certificaties hebben van het geïnstalleeerde netwerkmaterieel en het materieel voor de digitalisering van de beelden. De bewijzen van de diploma's, opleidingen en certificaties moeten aan de offerte toegevoegd worden.
Een junior heeft minstens 2 jaar relevante ervaring en een senior heeft minstens 6 jaar relevante ervaring.
Art. 72, 6°:
Een verklaring aangaande het materieel en de technische uitrusting (meetuitrustingen voor netwerken en voor materieel voor de digitalisering van de beelden, specifieke software voor de configuratie en de diagnose van defecten van netwerken en materieel voor de digitalisering van de beelden,.) waarover de inschrijver beschikt om de prestaties uit te voeren.
Art. 72,7°:
De inschrijver moet een lijst verschaffen van de opdrachten die hij heeft uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar en die gelijkaardig zijn aan deze die het voorwerp uitmaken van de opdracht, met vermelding van de titel van de opdracht, het bedrag ervan, de inhoud van de uitgeoefende opdracht, de omvang van de project, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor deze werken bestemd waren, de zelf uitgevoerde en door onderaannemers uitgevoerde prestaties, alsook een uitleg hoe de desbetreffende opdracht vergelijkbaar is met de onderhavige op vlak van de gevraagde competenties.
De bij te voegen bewijzen zijn processen-verbaal van definitieve opleveringen, attesten of certificaten van goede uitvoeringen afgeleverd door de bevoegde autoriteiten.
De dienstverlener zal een lijst bijvoegen met voor elke referentie volgende inlichtingen:
- naam en adres van de bouwheer en de contactpersoon;
- bedrag van de uitgevoerde diensten;
- lokalisatie van de diensten;
- een beschrijving van door de dienstverlener zelf uitgevoerde diensten.
Art. 72, 10°:
De aanduiding van welk deel van de opdracht de inschrijver eventueel van plan is om in onderaanneming te geven, excl. btw en te verantwoorden som niet inbegrepen.
In dit geval dient een lijst te worden bijgevoegd, waarop duidelijk de eventuele onderaannemers worden vermeld en welke gedeelten van de opdracht aan deze onderaannemer zullen worden toevertrouwd, alsmede de referenties van al deze eventuele onderaannemers (naam, adres, aard van de toevertrouwde opdrachten).
Klasse: N/A, Categorie: N/A
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 29/04/2016 - 09:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
10/05/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
10/05/2016 - 11:00
Plaats: 1035 Brussel, CCN-gebouw, Vooruitgangstraat 80, 5de verdieping, zaal 5.351, Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit, Directie Administratieve Ondersteuning
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Openbare opening
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Verplicht plaatsbezoek
Gezien de bijzondere aard van de opdracht, is een voorafgaandelijk bezoek ter plaatse verplicht in aanwezigheid van een afgevaardigde van het bestuur en dit op straffe van nietigheid van de offerte. Een attest van dit bezoek zal afgeleverd worden en dient gevoegd te worden bij de offerte.
De bezoeken zijn gepland op 26 april 2016, het uur en de plaats worden later meegedeeld.
Er worden ook geen vragen inzake het bestek meer beantwoord vanaf 29 april 2016, 9u.
Om praktische en organisatorische redenen wordt het aantal aanwezigen per inschrijver beperkt tot twee.
Aan de inschrijvers wordt gevraagd hun aanwezigheid te bevestigen via e-mail naar pboogaerts@gob.brussels en om de naam en de functie mee te delen van de personen die zullen worden afgevaardigd naar het bezoek.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 29/03/2016