Jules Bordet Instituut

Bouw van het nieuwe Jules Bordet Instituut op de universitaire campus van Anderlecht - Perceel 08A: LIFTEN
De onderhavige opdracht betreft de uitvoering van de werken eigen aan het perceel LIFTEN in het kader van de bouw van het nieuwe Jules Bordet Instituut op de universitaire campus van Anderlecht, langs de Mijlenmeersstraat.
Het nieuwe Jules Bordet Instituut wordt ingericht over 9 niveaus + een kleine technische zone op +7. Het heeft 1 volledig ondergronds niveau, niveau 02, met...
Plaats: Op de universitaire campus van Anderlecht (BE), langs de Mijlenmeersstraat


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Jules Bordet Instituut
Heger Bordet Straat, BE-1000  Brussel
Contact: De heer Frederic Coteur
Tel: +32 25413535 E-mail: frederic.coteur@bordet.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Bouw van het nieuwe Jules Bordet Instituut op de universitaire campus van Anderlecht - Perceel 08A: LIFTEN
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Op de universitaire campus van Anderlecht (BE), langs de Mijlenmeersstraat
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De onderhavige opdracht betreft de uitvoering van de werken eigen aan het perceel LIFTEN in het kader van de bouw van het nieuwe Jules Bordet Instituut op de universitaire campus van Anderlecht, langs de Mijlenmeersstraat.
Het nieuwe Jules Bordet Instituut wordt ingericht over 9 niveaus + een kleine technische zone op +7. Het heeft 1 volledig ondergronds niveau, niveau 02, met name bestemd voor de parking, technische ruimten, het mortuarium en kleedruimten voor het personeel, en een niveau dat door de sterke hellingsgraad van de site gedeeltelijk onder de grond zit (niveau 01).
Het nieuwe Instituut zal een totale (buitenwerksebuiten-) oppervlakte hebben van ca. 80.600 m².
Het zal een capaciteit hebben van:
- 250 erkende hospitalisatiebedden;
- 40 bedden en plaatsen voor oncologische dagopname.
De aanneming omvat alle uitvoeringsstudies, alle werken, leveringen, vervoer, mankracht en alle nodige middelen voor installatie van de liften in de bouw van het nieuwe Jules Bordet Instituut.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door zijn offerte in te dienen, verklaart de inschrijver dat hij zich niet in een van de uitsluitingsgevallen bedoeld in artikel 61, §§ 2 en 3, van het K.B. van 15 juli 2011 bevindt.
De aandacht van de inschrijver wordt gevestigd op het feit dat de aanbestedende overheid vóór het sluiten van de opdracht, van de vermoedelijke opdrachtnemer de volgende documenten zal eisen:
- een recent uittreksel uit het centraal strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie;
- een recent attest uitgereikt door de Administratie van de directe belastingen;
- een recent attest uitgereikt door de Administratie van de BTW;
De bovengenoemde documenten worden als recent beschouwd voor zover ze minder dan zes maanden oud zijn, te rekenen van de datum waarop ze van de inschrijver worden gevraagd.
Overeenkomstig artikel 62 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende de overheidsopdrachten, voegt de inschrijver bij zijn offerte een attest met droogstempel betreffende het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de offertes waaruit blijkt dat de inschrijver heeft voldaan aan de vereisten inzake de betaling van zijn bijdragen voor de sociale zekerheid.
De inschrijver voegt bij de offerte een verklaring op eer toe waarin een persoon die gemachtigd is de (rechts)persoon te verbinden, verklaart dat de (rechts)persoon zich niet in een toestand bevindt vermeld onder de dwingende uitsluitingscriteria.
De aanbestedende instantie gaat ervan uit dat voor het voorwerp van deze overheidsopdracht een erkenning vereist is in de categorie N1 en klasse 6
De inschrijver levert het bewijs dat hij voldoet aan de voorwaarden om te worden erkend als aannemer van werken. Hiertoe legt hij de volgende documenten voor:
 hetzij het bewijs van zijn erkenning in de klasse die overeenstemt met het bedrag van de offerte, categorie N1 en klasse 6
 hetzij het bewijs van zijn inschrijving op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie met de eventuele aanvullende documenten;
 hetzij een dossier waaruit blijkt dat de aannemer voldoet aan de eisen
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De kandidaat moet aantonen dat hij beschikt over een vereiste technische bekwaamheid voor het uitvoeren van de opdracht, aan de hand van volgende criteria:
1) voor een aannemingsopdracht zoals beschreven in huidige opdracht, 1 recente referentie (laatste 5 jaar) van nieuwe lift-installatiewerken waarin minstens een triplex liftinstallatie werd uitgevoerd en waarvan de bouwkost van de liftinstallatie- werken minimaal EUR 600.000 (excl. BTW) bedroeg.
De werken van de voorgelegde referenties zullen beëindigd zijn met bewijzen van goedkeuring van voorlopige oplevering (maximaal 5 jaar voorafgaand aan de publicatiedatum van huidige aankondiging) en van ontvangen kwalificatieattesten van de technische installaties in de geclassificeerde zones.
De voorgelegde referenties kunnen enkel ontvankelijk verklaard worden wanneer deze begeleid worden door:
- een algemene beschrijving van het project;
- 3 foto's;
- algemene inlichtingen betreffende de betrokken partijen, de duur, het bedrag, de aard van de
prestaties, het aantal betrokken personen;
- de kenmerken van het project (type gebouw, geklassificeerd en niet geklassificeerde oppervlakte
- de competenties die werden aangewend voor de uitvoering van de betrokken referentie
- een attest van goede uitvoering gedateerd en ondertekend door de opdrachtgever
Voor de referenties uitgevoerd in het kader van een tijdelijke handelsvereniging, zal de kandidaat precies omschrijven wat het aandeel (in percentage) was van zijn eigen werken ten aanzien van de totale uitvoering van de liftinstallaties. Enkel het aandeel uitgevoerd door de kandidaat zal bij de beoordeling in rekening gebracht worden. Dit dient verplicht gestaafd te worden door een attest ondertekend door de Bouwheer.
Conform artikel 74 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011, dient ieder referentie aangebracht door een geafillieerd bedrijf, filiaal, of moeder-bedrijf verplicht aangevuld worden met een door dit bedrijf ondertekend engagementsverklaring waarin gestipuleerd wordt dat die laatste alle noodzakelijke middelen nodig voor de goede uitvoering van de werken ter beschikking zal stellen.
In het geval van een referentie in gecombineerde loten, zal de kandidaat de precieze bouwkost vermelden van het gedeelte die betrekking heeft op het huidig lot. Enkel dit aandeel zal bij de beoordeling in rekening gebracht worden. Dit dient verplicht gestaafd te worden door een attest ondertekend door de Bouwheer
Vereiste erkenning: N1 (Liften, goederenliften, roltrappen en roltapijten), klasse 6
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 13/5/2016 - 14:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 250.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Informatie voor betalende lastenboeken / documenten: Prijs: 250 Euros (BTW. Inclusief)
Betalingstermijnen en methode:
De documenten zijn te koop tot 12/04/2016
Het betreft een digitaal dossier op CD-Rom of DVD voor de prijs van 250 Euros (BTW. Inclusief)
Voorafgaande betaling per bankoverschrijving op volgend rekeningnummer
-Code IBAN BE07 0017 2100 9766
-Code SWIFT/BIC GEBABEBB
Het dossier kan enkel (tijdens de werkuren: van 8h30 tot 12h30 en van 14h00 tot 17h00) opgehaald worden:
 mits aanvraag 24 uur op voorhand per mail verstuurd wordt naar gp@aamr.be
 en mits afgifte van bewijs van overschrijving op het volgend adres;
AAMR (c/a ADVISERS), Jakob Jordaensstraat, 18A , 1000 Brussel
Enkel de aannemers die het dossier hebben gekocht, zullen een offerte kunnen indienen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 17/5/2016 - 14:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 17/5/2016 - 14:00
Plaats: vergaderzaal van de werfkeet voorbehouden voor de bouwdirectie van het Jules Bordet Instituit, Mijlenmeerstraat (west zijde) te 1070 Anderlecht
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
Er zal geen voorafgaand bezoek ter plaatse is verplicht.van de site georganiseerd worden. De toestand en de toegankelijkheid van de site worden verondersteld gekend te zijn en mogen niet het voorwerp uitmaken van naderhandse klachten.
De uiterste datum voor het versturen van vragen is vastgelegd op 14.04.2016
De vragen zullendienen, per kandidaat, het voorwerp uitmaken van een aangetekende zending ter attentie van:
AAMR-Luc-Georges Dubrulle
Jakob Jordaensstraat 18A
1000 Brussel
en in kopie per mail verstuurd worden naar gp@aamr.be
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 29/3/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA