Ocmw Brussel

Uitnodiging tot indienen offerte - Vervanging van ramen in het Tehuis Juliette Herman en in het Medori Centrum: paviljoen A, B en H - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
Vervanging van ramen in het Tehuis Juliette Herman en in het Medori Centrum: paviljoen A, B en H
Plaats: Medoristraat 68-70 te 1020 Brussel


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
OCMW Brussel
Hoogstraat 298a, BE-1000 Brussel
Contact: Mevrouw Ann-Sophie Doesburg
Tel: +32 25636514 Fax: +32 25636509 E-mail: adoesburg@ocmwbru.irisnet.be
Internet adres(sen): www.cpasbru.irisnet.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Uitnodiging tot indienen offerte - Vervanging van ramen in het Tehuis Juliette Herman en in het Medori Centrum: paviljoen A, B en H - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Medoristraat 68-70 te 1020 Brussel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Vervanging van ramen in het Tehuis Juliette Herman en in het Medori Centrum: paviljoen A, B en H
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
In toepassing van Art. 58 tot 79 van KB1 gaat de A.O., voorafgaand aan de toewijzing, over tot een selectie van de inschrijvers, op basis van :
a. Toegangsrecht
Het geheel van onderstaande bepalingen met betrekking tot het toegangsrecht is op dezelfde manier van toepassing op de entiteit(en) waarop de inschrijver een beroep doet (de onderaannemer(s)) wanneer de draagkracht van deze entiteit(en) beslissend is voor de selectie van de inschrijver.
Door in te schrijven op de gunningsprocedure van de opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 61 §§ 1 en 2 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
? Werknemers die illegaal in het land verblijven.
In toepassing van artikel 20 §1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende de overheidsopdrachten voor werken, leveringen en diensten, zal in principe uitgesloten worden van de opdracht, in om het even welk stadium van de procedure, iedere inschrijver voor dewelke werd vastgesteld dat hij, als werkgever, onderdanen van derde landen tewerkgesteld heeft die illegaal in het rijk verblijven in de zin van de wet van 11 februari 2013, tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen. De uitsluiting van de deelname aan overheidsopdrachten geldt voor een duur die tot vijf jaar kan gaan.
Door het loutere feit van deel te nemen aan de procedure tot plaatsing van de opdracht, bevestigt de kandidaat op eer dat hij, als werkgever, geen onderdanen van derde landen die illegaal in het rijk verblijven, tewerkstelt of zal tewerkstellen, in de zin van de wet van 11 februari 2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
? Sociale en fiscale schulden.
 In toepassing van de artikelen 60 en 62 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011, is de inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders, niet verplicht om een RSZ-attest aan zijn offerte toe te voegen. Het attest heeft betrekking op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de offertes. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf via elektronische weg (Digiflow/ Télémarc) opvragen.
De inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt voegt bij zijn offerte een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van de offertes is opgemaakt, op die datum voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
 In toepassing van de artikelen 60 en 63 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 moet de inschrijver bij zijn offerte een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de offertes. Voor de Belgische inschrijvers betreft het een attest uitgereikt door de FOD Financiën en dit zal rechtstreeks door de aanbestedende overheid via elektronische weg (Digiflow/Télémarc) geraadpleegd worden.
Iedere inschrijver die sociale of fiscale schulden heeft hoger dan 3000 euro zal in orde bevonden worden indien hij, alvorens de beslissing over de selectie van de kandidaten of de gunning van de opdracht wordt genomen, al naargelang, aantoont dat hij, op het einde van de fiscale periode bedoeld in het eerste lid, op een aanbestedende overheid in de zin van artikel 2, 1°, van de wet of op een overheidsbedrijf in de zin van artikel 2, 2°, van de wet, één of meer schuldvorderingen bezit die zeker, opeisbaar en vrij van elke verbintenis tegenover derden zijn en waarvan het bedrag op 3.000 euro na, ten minste gelijk is aan de achterstallige afbetaling van zijn beroepsmatige fiscale schulden. Te dien einde is de inschrijver ertoe gehouden het bewijs van dergelijke schuldvorderingen onmiddellijk bij zijn offerte te voegen.
? Andere oorzaken van uitsluiting
 De inschrijver voegt bij zijn offerte een uittreksel uit het strafregister afgeleverd binnen een termijn van 12 maanden voorafgaand aan de datum van opening van de offertes of een gelijkwaardig document dat door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst wordt verstrekt en waaruit blijkt dat de betrokken inschrijver :
- niet veroordeeld is geweest, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen ;
- niet in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt of een gerechtelijke reorganisatie heeft bekomen, of in een overeenstemmende toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen ;
- geen aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, geen procedure van vereffening of van gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem en niet het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementeringen ;
- niet veroordeeld is geweest, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast.
 Bovendien zal de aanbestedende overheid er zich van vergewissen dat de inschrijver :
- in beroepszaken geen ernstige fout begaan heeft, naar behoren vastgesteld door ieder middel dat de aanbestedende overheid zal kunnen rechtvaardigen ;
- zich niet ernstig schuldig gemaakt heeft aan valse verklaringen.
Wanneer de inschrijver een combinatie/vereniging is zonder rechtspersoonlijkheid die gevormd wordt door verscheidene natuurlijke of rechtspersonen (een tijdelijke vereniging, een feitelijke vereniging,.), dan mag geen enkele deelnemer/ geassocieerde zich in één van de voormelde uitsluitingsgevallen bevinden en dient het bewijs hiervan voor elke deelnemer/vennoot afzonderlijk te worden geleverd in overeenstemming met de bovenvermelde bepalingen aangaande de uitsluitingsgevallen (cfr. Art. 66 KB1).
De inschrijver mag niet verwijzen naar inlichtingen en documenten die reeds werden overgemaakt in het kader van een andere door de A.O. georganiseerde procedure (cfr. Art. 60 §2 KB1).
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
zonder voorwerp
zonder voorwerp
III.2.3. Vakbekwaamheid:
zonder voorwerp
zonder voorwerp
Vereiste erkenning: D5 (Timmerwerk, houten spanten en trappen), klasse 2
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 8/4/2016 - 12:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 11/4/2016 - 14:30
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Deze opdracht wordt aan de sociale clausules onderworpen.
Plaatsbezoek vereist:
Teneinde de inschrijvers toe te laten om de staat van de bestaande gebouwen te beoordelen en alle uitvoeringsmoeilijkheden in te schatten en alle omstandigheden die zich zouden kunnen voordoen, zal 1 bezoek worden georganiseerd, tijdens de publicatieperiode, onder de leiding van de afgevaardigde van de A.O. en de P.A.
De inschrijver zal te dien einde contact moeten opnemer met de leidende ambtenaar,zijnde:
Mevrouw Ann-Sophie Doesburg
Eerstaanwezend architect
E-mail : adoesburg@cpasbru.irisnet.be
Telefoon: 02/563.65.14
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 2/3/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA