Gewestelijk Overheidsdienst Brussel - Brussel Stedelijke Ontwikkeling

BR392-01 : Archeologisch onderzoek Hoedenmakerstraat 22-24 in Brussel
De voorliggende overheidsopdracht diensten bestaat in de uitvoering van een archeologisch onderzoek (terreinonderzoek en rapport) van de gebouwen gelegen Hoedenmakerstraat 22-24 te Brussel (zie bijlage 7).
De verrichtingen worden gedetailleerd...
zie Deel III van het Bijzonder Bestek
Plaats: Stad Brussel


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gewestelijk overheidsdienst Brussel - Brussel Stedelijke Ontwikkeling
Vooruitgangstraat 80/1, BE-1035 Brussel
Contact: Directie Monumenten en Landschappen - Departement Archeologisch Erfgoed
Mevr Ann Degraeve
Tel: +32 22042894 Fax: +32 22041522 E-mail: adegraeve@gob.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=228548
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
BR392-01 : Archeologisch onderzoek Hoedenmakerstraat 22-24 in Brussel
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Stad Brussel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De voorliggende overheidsopdracht diensten bestaat in de uitvoering van een archeologisch onderzoek (terreinonderzoek en rapport) van de gebouwen gelegen Hoedenmakerstraat 22-24 te Brussel (zie bijlage 7).
De verrichtingen worden gedetailleerd beschreven in Deel III van het bijzonder bestek.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
zie Deel III van het Bijzonder Bestek
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
a) Bestand eigen aan de dienstverlener uitsluitingsclausules
Ter herinnering, de Aanbestedende Overheid past bij deze opdracht het artikel 61, §4 van KB 15.07.2011 toe. Dit artikel laat het gebruik toe van de impliciete verklaring op erewoord om te bevestigen dat de inschrijvers zich niet in één van de uitsluitingsgevallen bevinden bedoeld in artikel 61, § §1en 2.
Impliciete verklaring op erewoord
Door het indienen van zijn offerte, verklaart de inschrijver dat hij zich niet in een van de uitsluitingscriteria bevindt zoals bedoeld in §§ 1 et 2 van artikel 61 zoals artikelen 62 en 63 van het K.B. van 15.07.2011 plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
In overeenstemming met artikel 63, §2, laatste lid van het KB van 15.07.2011 zal de aanbestedende overheid de situatie van alle inschrijvers verifiëren binnen de 48 uur die volgen op het uiterste tijdstip voor het indienen van de offertes, via de federale computertoepassing "DIGIFLOW". Als de attesten om welke reden dan ook, met name in geval van een tijdelijke onbeschikbaarheid van de toepassing, niet binnen de voormelde termijn van 48 uur via de toepassing "DIGIFLOW" zouden kunnen worden opgevraagd, kan de aanbestedende overheid zich hiervoor richten tot de bevoegde centrale dienst bij de FOD Financiën.
Onder voorbehoud van de bepalingen van artikel 63, § 2, voornoemde laatste lid, moet de aanbestedende overheid via elektronische weg ("DIGIFLOW") nagaan of die impliciete verklaring op erewoord van de inschrijver die als opdrachtnemer kan worden aangewezen klopt, en dat moet gebeuren vooraleer de gunningsbeslissing wordt genomen.
Die controle betreft de volgende informatie: het attest van niet-faillissement of een gelijkaardige toestand (art. 61, §2, 1° en 2° KB van 15.07.2011) en het RSZ-attest (art. 62 KB van 15.07.2011).
In het geval dat de aanbestedende overheid de nuttige informatie niet via elektronische weg kan verkrijgen, vraagt ze aan de inschrijver in kwestie om zo snel mogelijk, en binnen de termijn die ze oplegt, de inlichtingen of documenten bezorgt die het mogelijk maken de persoonlijke situatie van de inschrijver te verifiëren.
Voor offertes ingediend door tijdelijke vennootschappen of feitelijke verenigingen moet elke vennoot apart bewijzen dat hij/zij zich niet in een "uitsluitingssituatie" bevindt (zie hierboven).
Belangrijke opmerking:
In geval een offerte wordt ingediend in de vorm van een tijdelijke handelsvennootschap die nog gevormd moet worden, is de inschrijver ertoe verplicht bij zijn offerte een verklaring te voegen, ondertekend door alle partijen, waarin zij zich ertoe verbinden deze te vormen in geval de opdracht aan deze tijdelijke handelsvennootschap wordt gegund.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
nihil
III.2.3. Vakbekwaamheid:
In overeenkomstig artikel 73 van het KB van 15.07.2011, kan de bekwaamheid van de dienstverlener worden beoordeeld aan de hand van met name zijn vakkundigheid, doeltreffendheid, ervaring en betrouwbaarheid op vlak van onderzoek in preventieve archeologie.
De inschrijver moet op volgende voorwaarden voldoen :
- beschikken over de erkenning als archeologisch vorser of voldoen aan de condities van de betreffende erkenning krachtens de bepalingen van het Brussels Wetboek van de Ruimtelijke Ordening (art. 243) en het toepassingsbesluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 3 juli 2008 betreffende de erkenning van archeologische vorsers.
Het artikel 2 van het voornoemd besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering preciseert dat de erkenning als archeologisch vorser wordt enkel afgeleverd aan :
1° een natuurlijke persoon die houder is van een universitair diploma van de tweede cyclus in geschiedenis en van een universitair diploma van de tweede cyclus in archeologie en over voldoende ervaring en bekwaamheid inzake archeologisch veldwerk beschikt;
2° een rechtspersoon die in zijn leiding of personeel minstens één natuurlijke persoon telt die houder is van een universitair diploma van de tweede cyclus in geschiedenis en een natuurlijke persoon die houder is van een universitair diploma van de tweede cyclus in archeologie die het bewijs kunnen leveren van voldoende ervaring en bekwaamheid inzake archeologisch veldwerk.
Met "voldoende ervaring en bekwaamheid inzake archeologisch veldwerk" wordt bedoeld: beschikken over minstens vijf jaar ervaring als archeologisch vorser, verworven tijdens de tien jaar vóór de aanvraag om erkenning, verdeeld over minstens drie verschillende archeologische veldwerkprojecten en kunnen voorleggen van minstens drie gepubliceerde wetenschappelijke teksten over archeologische opgravingen
Indien de fysische persoon, belast met de dagelijkse leiding van het archeologisch onderzoek, niet wordt vermeld in de erkenning van de morele persoon die de onderhavige offerte indient, zal deze persoon de lijst verstrekken van de verschillende handelingen in het archeologisch terreinonderzoek uitgevoerd door de fysische persoon vermeld in kader I, gedurende de tien jaar voorafgaand aan de datum van de onderhavige offerte en op basis waarvan hij een ervaring van minstens drie jaar kan voorleggen.
Een exemplaar van deze rapporten zal bij de offerte gevoegd worden.
Overeenkomstig artikel 60, §2 van het KB 15.07.2011, dient de inschrijver de gevraagde inlichtingen en documenten niet voor te leggen indien hij dit reeds gedaan heeft voor een andere opdracht, uitgeschreven door de onderhavig aanbestedende overheid, op voorwaarde dat :
- de inschrijver moet in zijn offerte de referenties van de vorige procedure vermelden;
- de bedoelde inlichtingen en documenten beantwoorden aan de gestelde voorwaarden voor de onderhavig opdracht.
Klasse: N/A, Categorie: N/A
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 17/03/2016 - 00:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 24/03/2016 - 12:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
De elektronische versie van de documenten is gratis te verkrijgen via de link https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=228548
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 29/02/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA