AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Mol
Molenhoekstraat 2, BE-2400 Mol
Contact: De heer Rob Eyckmans
Tel: +32 14330939 Fax: +32 14330929 E-mail: rob.eyckmans@gemeentemol.be
Internet adres(sen): www.gemeentemol.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Schoonmaak Scholen
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: School Rauw, Ezaart, Gibbo, Saigo en Gompel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
We besteden de schoonmaak van de scholen te Gompel, Ezaart, Rauw, Gibbo en Saigo uit voor de schooljaren 2016 - 2017, 2017 - 2018 en 2018 - 2019.
Looptijd: 22/08/2016 t/m 07/07/2017
Looptijd: 22/08/2017 t/m 05/07/2018
Looptijd: 22/08/2018 t/m 05/07/2019
Het contract kan mitis grondige motivatie jaarlijks op de vervaldatum, mits kennisname 3 maanden vooraf, aangetekend opgezegd worden.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
*
* Een verklaring op erewoord dat de inschrijver :
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- in orde is met de betaling van belastingen;
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen;
- geen illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11/02/2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
* Overeenkomstig de Belgische overheidsopdrachtenreglementering heeft de aanbestedende overheid, in elke fase van de gunningsprocedure, de mogelijkheid om de kandidaat/inschrijver uit te sluiten die, bij wijze van een in kracht van gewijsde gegane strafrechtelijke uitspraak veroordeeld werd voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast.
De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure.
Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan:
- het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijkekansen- en gelijkebehandelingsbeleid; de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie, de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden en de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen;
- de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
* Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Een verklaring van de totale omzet van de laatste 3 boekjaren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* single point of contact: vermelding van de identiteit en toevoeging van het CV en loopbaanoverzicht, evenals nominatieve vermelding van de vervanger bij afwezigheid
* een gedetailleerd plan van aanpak met minimaal volgende inhoud:
- planning en organisatie per gebouw/lokaal/schoonmaakactiviteit
- technisch dossier met een beschrijving van de gebruikte werkmethodes, een overzichtslijst van de materialen en machines, een overzichtslijst van de producten, een model-taakkaart per type van ruimte
* een omschrijving van de toegepaste maatregelen inzake maatschappelijk verantwoord ondernemen en het meest recente duurzaamheidsverslag (opgemaakt volgens GRI-richtlijnen)
* een duidelijke beschrijving van de toegepaste werkmethoden, productinformatie, de veiligheidsfiche en de ecologische fiche van alle gebruikte producten
* een beschrijving van het gebruikte kwaliteitssysteem, alsook een voorbeeld van het gebruikte kwaliteitscontrolerapport
* Een bewijs/certificaat dat het technische vermogen om de maatregelen uit te voeren voor milieubeheer bewijst. Ondernemingen kunnen het EMAS-certificaat, het Nordic Eco-label voor schoon maakdiensten, het ISO 14001-certificaat of equivalente certificaten voor de gevraagde schoonmaakdienst gebruiken als bewijs. Equivalente certificaten worden verstrekt door organismen die aan de gemeenschapswetgeving of de relevante Europese of internationale certificeringsnormen voldoen. Ze moeten gebaseerd zijn op de relevante Europese of internationale normen voor milieubeheer. Alle andere bewijsmiddelen waarmee een onderneming dit technische vermogen kan aantonen, worden eveneens aanvaard.
* Een lijst van de voornaamste gelijkaardige diensten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar - in een schoolomgeving.
* Een verklaring die de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de dienstverlener weergeeft tijdens de laatste drie jaren, gedetailleerd per functie/activiteit.
3 attesten van goede uitvoering
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Duurzaamheid/Veiligheid, Weging: 5
Criterium 2: Kwaliteitscontrole en opvolging, Weging: 5
Criterium 3: Planning en organisatie, Weging: 50
Criterium 4: Totaalprijs, Weging: 40
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 8/4/2016 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en plannen
* De documenten die in het bijzonder op deze opdracht toepasselijk zijn kunnen kosteloos digitaal per mail bekomen worden bij de dienst aankoop en aanbestedingen van de gemeente Mol, Molenhoekstraat 2, 2400 Mol
(e-mail:aankoopdienst@gemeentemol.be).
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
11/4/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
11/4/2016 - 11:00
Plaats: Administratief en Cultureel Centrum 't Getouw, vergaderzaal 5 (1° verdieping), Molenhoekstraat 2, 2400 Mol
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
17/03/2016
Het plaatsbezoek is verplicht. De inschrijver zal zich vergewissen van de toestand en de inkleding van de gebouwen én van de omvang van de opdracht op basis van een verplicht éénmalig plaats bezoek per gebouw.
Deze plaatsbezoeken dienen afgesproken te worden met en plaats te vinden in het bijzijn van de coördinator poetsdienst.
De informatie verschaft door de opdrachtgever over het gebouw/lokaal wordt enkel gegeven ten titel van 'inlichting' en is dus niet bindend. Deze informatie dient ter plaatse door de inschrijver geverifieerd te worden.
De inschrijver zal na het indienen van zijn offerte niet gerechtigd zijn prijsverhogingen door te voeren die voortvloeien uit het niet (of niet volledig) kennen van de bestaande toestand of van de omvang van deze opdracht bij het opmaken van de offerte.
Een attest zal afgeleverd worden tijdens het plaats bezoek aan de inschrijver. Dit attest dient bij de offerte gevoegd te worden.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 25/2/2016