Nmbs-procurement & Investment

C60/0000292435 - Advanced Planning System
De Directie Transport van NMBS wenst de bestaande planningsapplicaties te vervangen door een geïntegreerd "end-to-end" systeem voor planning - van de langetermijnplanning tot aan de real-time planning. Deze unieke applicatie zal gebruikt worden binnen de verschillende diensten van de Directie en voor alle middelen die beheerd worden in het planningsproces: rollend materieel, rijdend personeel, stationspersoneel, uitwijkbundels en stationssporen.
Het doel van deze evolutie...


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
NMBS-Procurement & Investment
Hallepoortlaan 40, BE-1060 Brussel
Contact: 10-14 B-PI.023
Laure Spiritus
Tel: +32 25283106 E-mail: laure.spiritus@b-rail.be
Internet adres(sen): www.B-rail.behttps://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=227828
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
C60/0000292435 - Advanced Planning System
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
Belangrijkste plaats van levering van de goederen: NMBS Brussel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
De Directie Transport van NMBS wenst de bestaande planningsapplicaties te vervangen door een geïntegreerd "end-to-end" systeem voor planning - van de langetermijnplanning tot aan de real-time planning. Deze unieke applicatie zal gebruikt worden binnen de verschillende diensten van de Directie en voor alle middelen die beheerd worden in het planningsproces: rollend materieel, rijdend personeel, stationspersoneel, uitwijkbundels en stationssporen.
Het doel van deze evolutie bestaat erin om de Directie optimaal te ondersteunen in :
 het verder uniformiseren van de bestaande processen en business-regels.
 het verhogen van de kwaliteit en betrouwbaarheid en de efficiëntie van de dienstverlening;
 het verhogen van de productiviteit van rollend materieel en personeel;
 het uitwerken van een kosten-efficiënt aanbod met de mogelijkheid om de kostprijs van de verschillende alternatieven te kunnen vergelijken;
 het verbeteren van de beschikbaarheid en betrouwbaarheid van de informatie, zowel voor de interne medewerkers als voor de klanten;
 het aantrekkelijker maken en verder professionaliseren van de job van de planners;
NMBS wenst een bestaande toepassing (software pakket) aan te kopen. De aanbieder van de geselecteerde toepassing zal tijdens de realisatie van het project begeleidende diensten verzorgen op het vlak van configuratie, implementatie, uitrol, ondersteuning en overdracht naar de toekomstige gebruikers en beheerders van de tool. Daarnaast zal de aanbieder nauw samenwerking met B-IT, de interne informatica organisatie van NMBS, bij het inpassen van de applicatie in het bestaande applicatielandschap. NMBS wenst eveneens in het kader van deze opdracht een onderhoudscontract af te sluiten voor de eerste jaren na inproductiestelling.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
Geraamde waarde zonder BTW:
tussen: 8000000.00 en 11000000.00 EUR
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Inlichtingen en formaliteiten om na te gaan of aan de vereisten is voldaan: de kandidaat dient aan te tonen dat hij zich niet in één van de uitsluitingsgevallen voor deelname bevindt die zijn vermeld in art. 66 KB 16.7.2012 en voegt daartoe bij zijn aanvraag tot deelneming de volgende documenten:
- een origineel en recent attest (maximaal 3 maanden oud t.o.v. de uiterste datum voor het indienen van de aanvraag tot deelneming) waaruit blijkt dat hij zich niet in een toestand van faillissement, vereffening, gerechtelijkere organisatie of een vergelijkbare toestand bevindt,
- een origineel en recent attest (maximaal 3 maanden oud t.o.v. de uiterste datum voor het indienen van de aanvraag tot deelneming) waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan alle beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de
wettelijke bepalingen van het land waar hij is gevestigd,
- een origineel en recent attest (maximaal 3 maanden oud t.o.v. de uiterste datum voor het indienen van de aanvraag tot deelneming) waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voorsociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij is gevestigd.
- een verklaring op erewoord dat de inschrijver niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of witwassen van geld,
- een verklaring op erewoord dat de inschrijver bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan.
Wanneer één of meerdere van de hierboven aangehaalde documenten of getuigschriften niet worden uitgereikt in het betrokken land, kunnen ze worden vervangen door overeenstemmende documenten of een verklaring onder eer of een plechtige verklaring van de betrokkene voor een gerechtelijke- of overheidsinstantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie van het land van oorsprong of herkomst.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De NMBS houdt zich het recht voor om op basis van de ontvangen gegevens het aantal kandidaten te beperken.
- Omzetcijfers van de laatste 3 jaren. Het omzetcijfer moet minimaal EUR 6.000.000 op jaarbasis bedragen ;
- Omzet met betrekking tot oplossingen voor materieel- en personeelsplanning in het domein van het personenvervoer ;
- Financiële situatie van de maatschappij: winst-/verliesrekeningen van de laatste 3 jaren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De kandidaat moet:
- Een algemene beschrijving van de maatschappij toevoegen.
- De beschrijving van minstens 1 werkende oplossing bij een spoorwegmaatschappij voor personenvervoer toevoegen, die voldoet aan de volgende criteria:
 Minimum 1.000 geplande rollend materieeleenheden
 Minimum 1.000 geplande personeelsleden
 Zowel materieel- als personeelsplanning binnen dezelfde klantenreferentie.
- Voor deze referentie voegt hij minimum volgende gegevens toe: naam van de klant, versie van het product dat vandaag in productie is, gebruikte functionaliteiten door de klant, aantal gebruikers (indien mogelijk per module), datum van in productiestellen, aantal geplande personeelsleden, aantal geplande materieeleenheden en het attest van klantentevredenheid.
- Referentielijst (minimum 3) van relevante opdrachten voor personeels- of materieelplanning in de transportsector toevoegen. Voor elke referentie worden volgende gegevens vermeld: naam van de klant, versie van het product dat vandaag in productie is, gebruikte functionaliteiten door de klant, aantal gebruikers (indien mogelijk per module), datum van in productiestellen, aantal geplande personeelsleden en/of aantal geplande materieeleenheden en het attest van klantentevredenheid.
- Een omschrijving toevoegen van de ervaring en materiekennis waarover de aanbieder beschikt om contracten van gelijke aard uit te voeren. Daarnaast dient de kandidaat aan te tonen over minstens de volgende competenties te beschikken:
 5 medewerkers met minstens 3 jaar ervaring in materieelplanning binnen de context van een spooroperator
 5 medewerkers met minstens 3 jaar ervaring in personeelplanning
 3 medewerkers met minstens 5 jaar ervaring in project management
Voor al deze medewerkers wordt een overzicht gegeven van de projecten of producten waaraan deze hebben meegewerkt met telkens begindatum en einddatum, aantal gewerkte dagen op de opdracht en rolomschrijving
- Aantonen dat de maatschappij in staat is om een project uit te voeren waarin de voertaal het Nederlands of het Frans zal zijn - de maatschappij dient minstens 2 cv's toe te voegen van medewerkers met minimum 2 jaar ervaring die het Nederlands of het Frans als werktaal beheersen
- Een beschrijving van de product roadmap voor de volgende jaren toevoegen voor de applicaties van personeel- en materieelplanning ter ondersteuning van de planningsprocessen van een spooroperator.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 27/03/2016-11:00
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming: 28/03/2016-11:00
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 17/02/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA