Grondregie Van De Stad Brussel

Zuidstraat 129-133: Renovatie van de gebouwschil
Vernieuwing van de gordijngevels Zuidstraat en Bogaerdstraat en de isolatie van de gevels Van Helmontstraat zoals de achtergevels en allerlei werken met het oog op de verbetering van de energetische prestaties van het gebouw gelegen Zuidstraat 129-133 te 1000 BRUSSEL.
SPECIFIEKE OPDRACHTDOCUMENTEN
Het huidige bestek, inbegrepen de documenten die er deel van uitmaken, beschrijft...
Plaats: Zuidstraat 129-133 te 1000 Brussel


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Grondregie van de Stad Brussel
Emile Jacqmainlaan 1 , BE-1000 Brussel
Contact: De heer François Ngameni
Tel: +32 22793224 Fax: +32 22793239 E-mail: francois.ngameni@brucity.be
Internet adres(sen): www.bruxelles.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Zuidstraat 129-133: Renovatie van de gebouwschil
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Zuidstraat 129-133 te 1000 Brussel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Vernieuwing van de gordijngevels Zuidstraat en Bogaerdstraat en de isolatie van de gevels Van Helmontstraat zoals de achtergevels en allerlei werken met het oog op de verbetering van de energetische prestaties van het gebouw gelegen Zuidstraat 129-133 te 1000 BRUSSEL.
SPECIFIEKE OPDRACHTDOCUMENTEN
Het huidige bestek, inbegrepen de documenten die er deel van uitmaken, beschrijft het uit te voeren werk. De opdracht omvat echter tevens alle werken, leveringen en diensten nodig voor een volledige en volkomen uitvoering van het werk, zelf indien deze niet uitdrukkelijk beschreven zijn.
De opdrachtnemer moet ter plaatse alle verstrekte informatie nazien en eventueel vervolledigen. Een afwijking tussen de plannen geleverd door de aanbestedende overheid moeten onmiddellijk aan deze laatste worden gemeld
VOORRANGSORDE VAN DE TOEPASSELIJKE DOCUMENTEN (art. 85 - KB 15/07/2011)
De plannen, beschrijvingen, meetstaten en referentie documenten die deel maken van huidig bijzonder lastenboek vullen elkaar aan.
In geval van gebeurlijke tegenstrijdigheden is de voorrangsregeling de volgende: detailplannen, algemene plannen, beschrijvingen, referentie documenten, samenvattende meetstaat, gedetailleerde meetstaat.
Beschrijving van het desbetreffende gebouw:
Het gebouw bevat 56 wooneenheden (10 tweekamerappartementen, 30 studio's, 10 eenkamerappartementen en 6 duplex met 1, 2 en 3 kamers), twee handelszaken en 35 autostaanplaatsen op de grond- en tussenverdieping. Deze appartementen zijn sinds 1968 verhuurd. De hoogte van het gebouw is gelijkvloers + tussenverdieping + 5 verdiepingen + 2 verdiepingen in achteruitbouw.
Een energetische onderzoek van het gebouw heeft aangetoond dat de bouwschil (gevels, daken en vloer van het gelijkvloers) slecht geïsoleerd is.
Het interieur van de appartementen werd compleet gerenoveerd in 2006.
De gordijngevels van appartementen gelegen op 1ste tot 5de verdiepingen in de Zuidstraat en in de Bogaardenstraat zijn samengesteld uit ondoorschijnende steunmuren. Op het gelijkvloers is de gevel bekleed met blauw hardsteen. Verdiepingen achteraf en de gevel Vanhelmontstraat zijn bekleed met betonplaten. De achtergevel is bekleed met baksteen.
FASERING VAN DE WERKEN:
ALGEMEEN:
Alle werkzaamheden worden uitgevoerd op een site die in gebruik is (zowel de winkels als de woningen). Daarom is de methodologie deel van de gunningscriteria. De termijn zal miniem moeten zijn om tot het minimum de beheeronrust van de huurders van de woningen en van de handelsruimten te beperken. De aannemer organiseert zich om ervoor te zorgen dat alle werken in de appartementen en winkels tijdens één enkele interventie per appartement of winkel kunnen worden uitgevoerd. De coördinatie van de planning der werken zal moeten volkomen transparant verlopen in samenspraak met de huurders, de winkeliers en de Bouwheer (BH).
De aannemer legt voor max. 20 dagen na receptie van het bestelbon een zeer nauwkeurige en zeer gedetailleerde planning van de verschillende werken en de fases zodat de Technische Directie (TD) deze kan goedkeuren.
Elke verandering die de aannemer aan de eerder door de TD goedgekeurde planning wil aanbrengen, moet vóór uitvoering van de werken opnieuw worden goedgekeurd, min. 2 weken op voorhand.
De aannemer bezorgt na het begin van de werken een gedetailleerde planning die om de 2 weken wordt geüpdatet, rekening houdend met de evolutie van de werkzaamheden en de verschillende eisen (weersverwachting, productie, diverse onvoorziene gebeurtenissen). Het niet overmaken van een geüpdatete planning aan de TD kan door de bouwheer worden gesanctioneerd. Deze planning zal de werken tonen, eenheid per eenheid. Voor de woningen zal de tijd tussen het demonteren en opnieuw monteren van de gevels zo kort mogelijk gehouden zijn; inbegrepen de plaatsing van de beschermplaten en de verwijdering ervan, de tijd mag niet meer dan 7 werkdagen bedragen. Gezien het belang van planning en de nodige mededeling tussen de aanneming, de Technische Directie en de huurders die het gebouw bewonen, als er geen herzien elke 2 weken planning gekregen is rekening houdend met de voortgang van de werken en met diverse gelegenheden (weer, productie, diverse onvoorziene omstandigheden), zal de BH aanleiding tot een algemene straf voorzien volgens artikel 45§2 van de KB van de 14 januari 2013. Deze straf wordt toegepast vanaf de derde dag na de datum van afgifte van de aangetekende zending tot en met de dag waarop aan de gebrekkige uitvoering een einde werd gesteld door de opdrachtnemer of de aanbestedende overheid zelf.
De werken betreffen de renovatie van de gebouwschil, de vernieuwing van de parkings op de tussenverdieping en op de kelderverdieping en allerlei werken met het oog op de verbetering van de energetische prestaties van het gebouw.
°Parkings:
De BH zal de lege parkingsverdiepingen (kelder- en tussenverdieping) ter beschikking van de aannemer om de werken te kunnen uitvoeren in goede condities.
°Woningen en handelsruimtes:
Aangezien de werken worden uitgevoerd op een site die in gebruik is, zorgt de aannemer ervoor (bovenop de punten in het deel Algemeen):
- Vóór en na de werken in de appartementen moet een plaatsbeschrijving worden opgemaakt in bijzijn van de aannemer, de huurder en de Technische Directie, zodat de huurder er kan blijven wonen zonder dat op de voorlopige oplevering moet worden gewacht.
- De tijd tussen het demonteren en opnieuw monteren van de gevels is zo kort mogelijk; deze tijd (tussen de plaatsing van de beschermplaten en de verwijdering ervan) mag niet meer dan 7 werkdagen bedragen.
De fasering van de werken is gedetailleerd op punt 01.00.32 van de technische bepalingen betreffende Architectuur en in het Bestek Technieken (Technieken eisen).
De inschrijver zal een voorstel voor planning en fasering in zijn offerte maken alsook zijn methodologie. Dit is gedetailleerd op punt I.10 Gunningscriteria van de administratieve bepaling.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Een verklaring op erewoord dat de inschrijver :
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- in orde is met de betaling van belastingen;
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen;
- geen illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11/02/2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
Krachtens artikel 61 §1 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, wordt uitgesloten van de opdracht, de kandidaat of inschrijver die bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of witwassen van geld.
Krachtens artikel 61 §2 van voornoemd koninklijk besluit, wordt uitgesloten van de toegang ertoe, de kandidaat of inschrijver die
1. in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden heeft gestaakt, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of die in een vergelijkbare toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen;
2. aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in andere nationale reglementeringen;
3. bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast (andere dan de hoger vermelde);
4. bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan
5. niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn socialezekerheidsbijdragen, overeenkomstig de bepalingen van artikel 62 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011;
6. niet in orde is met de betaling van zijn belastingen volgens de Belgische wetgeving of die van het land waar hij gevestigd is, overeenkomstig de bepalingen van artikel 63 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011;
7. zich in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen, opeisbaar bij toepassing van dit hoofdstuk, of die deze inlichtingen niet heeft verstrekt.
Het bewijs dat ze zich niet in een van voornoemde uitsluitingsgevallen bevinden, wordt als volgt geleverd:
De Belgische deelnemers:
 verklaren dat ze zich niet in een van uitsluitingsgevallen bevinden die worden vermeld in art.61 §2, 4° en 7° met de overhandiging van hun kandidaatstelling en de ondertekening van het formulier in bijlage
 voegen aan hun kandidaatstelling een uittreksel toe uit het strafregister van minder dan 3 maanden oud dat aantoont dat ze zich niet in een van uitsluitingsgevallen bevinden van art.61 §1 en art.61 §2, 1°, 2° en 3°
Krachtens artikel 60 §1 van het KB 'plaatsing' van 15 juli 2011, zal de aanbestedende overheid onmiddellijk elektronisch controleren of de Belgische deelnemers:
 voldaan hebben aan hun verplichtingen inzake betaling van hun socialezekerheidsbijdragen, overeenkomstig de bepalingen van art. 62 van het koninklijk besluit 'plaatsing' van 15 juli 2011;
 voldaan hebben aan hun belastingplichten tegenover de FOD Financiën, in de zin van artikel 63 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
De buitenlandse deelnemers:
 verklaren door de overhandiging van hun inschrijving en de ondertekening van het inschrijvingsformulier dat ze zich niet in een van de uitsluitingsgevallen bevinden, vermeld in art.61 §2 4° en 7°;
 voegen aan hun inschrijving een uittreksel toe uit het strafregister van minder dan 3 maanden oud of voegen een evenwaardig document (ook minder dan 3 maanden oud) door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en die aantonen dat ze :
o zich niet in een van voornoemde uitsluitingsgevallen bevinden bedoeld in art.61 §1 en art.61 §2 3° (gerechtelijke veroordelingen);
o niet in staat van faillissement of van vereffening verkeren, hun werkzaamheden niet hebben gestaakt of elke vergelijkbare toestand met een gerechtelijke reorganisatie bedoeld in art. 61 §2 1° et 2° van voornoemd KB ;
o voldaan hebben aan hun verplichtingen inzake betaling van hun socialezekerheidsbijdragen voor het personeel dat ze tewerkstellen bedoeld in art. 62 §2 van voornoemd KB;
o in orde zijn met de betaling van hun belastingen en beroepstaksen bedoeld in art. 63 van voornoemd KB.
Ter herinnering, wanneer de deelnemer een groepering is, moeten voornoemde documenten en verklaringen worden overhandigd en opgesteld door alle natuurlijke of rechtspersonen die lid zijn van de groepering.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Niet van toepassing
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De inschrijver voegt verplicht bij zijn offerte :
Referenties van opdrachten gelijkaardig aan die onder deze overeenkomst.
De bekwaamheid van de inschrijver wordt als voldoende beschouwd als hij ten minste 3 geïllustreerde referenties met attest van goede uitvoering kan voorleggen die voldoen aan alle volgende voorwaarden:
a- een lijst toevoegen met ten minste 3 gelijkaardige referenties, uitsluitend met een budget van meer dan EUR 2.500.000 exclusief BTW (op één zelfde locatie). Deze opdrachten zullen gelijkaardig zijn, hetzij
i) vanwege hun aard (woningbouw),
ii) vanwege hun energieprestaties (zeer lage energie of passieve gebouwen van meer dan 2000m2),
iii) hetzij de bovenstaande criteria (i en ii) samen,
Deze opdrachten moeten gerealiseerd zijn gedurende de laatste vijf jaar (datum van de voorlopige oplevering ), gestaafd aan de hand van certificaten van goede uitvoering. Deze attesten zullen vermelden:
- De kosten van de werken,
- de realisatiedatum of de huidige stand van werken van het project,
- de uitvoeringsplaats,
- en bovendien of ze werden uitgevoerd volgens de regels van de kunst en meermaals tot een goed einde werden gebracht.
b- Onder deze lijst,
i). Ten minste één van de opdrachten moet een zware renovatie van een woningbouw betreffen van minimaal 2.000m2 en met een budget van meer dan 2.500.000 EUR exclusief BTW.
ii). Ten minste één van de opdrachten moet een lage energie woningbouw betreffen van meer dan 1.000m2.
iii). Ten minste één van de opdrachten moet een gebouw betreffen van meer dan 1000m² waarvan de gevels zijn uitgevoerd met een geïsoleerde houten draagstructuur.
Voor elke van de drie bovenstaande referenties dient, een projectfiche (maximaal vier A4 pagina's) bijgevoegd te worden, omvattende:
- kleurenfoto's
- de gegevens van de bouwheer,
- het ontwerpteam,
- de energieprestaties,
- de kostprijs,
- de uitvoeringstermijn,
- evenals een algemene beschrijving van het project en zijn gelijkenis met deze opdracht, als ook een technische nota betreffende de verschillende middelen om een laag energieverbruik te realiseren.
Indien een of meerdere van deze referenties zijn gerealiseerd in het kader van een vereniging, zal de zich aanbiedende aannemer zijn deel van de uitgevoerde werken omschrijven en verantwoorden, als ook hun kostprijs (> EUR 2.500.000 exclusief BTW)
\
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), klasse 6
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 70
Criterium 2: Methode, Weging: 30
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 8/3/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 80.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek
Voorafgaande betaling in speciën bij de Kassa van de Grondregie van de Stad Brussel gelegen E. Jacqmainlaan, 1 - 1ste verdieping - te 1000 Brussel van 9:00 tot 12:00 en op afspraak van 14:00 tot 16:00 - Tel : 02/279.32.06
Adres waar de documenten bekomen worden na betaling : Grondregie van de Stad Brussel gelegen E. Jacqmainlaan, 1 - 2de verdieping lokaal 2.12 - te 1000 Brussel.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 24/3/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 24/3/2016 - 11:00
Plaats: Emile Jacqmainlaan 1 te 1000 Brussel, 2de verdieping,bureau 2.04
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
Op straffe van nietigheid van zijn offerte, wordt de inschrijver gehouden een plaatsbezoek uit te voeren ten laatste 5 werkdagen voor de datum van het indienen van de offertes.
De afspraak te maken bij :
Dhr François Ngameni
02/279.32.24
francois.ngameni@brucity.be
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 16/2/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA