AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Tremelo
Veldonkstraat 1, BE-3120 Tremelo
Contact: De heer Rudy Van der Auwera
Tel: +32 16525491 Fax: +32 16534597 E-mail: rudy.vanderauwera@tremelo.be
Internet adres(sen): www.tremelo.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Renovatie en nieuwbouw openbare bibliotheek
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Kruisstraat 12, 3120 Tremelo
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Renovatie en nieuwbouw van een gemeentelijke openbare bibliotheek.
De opdracht wordt uitgevoerd in twee deelfasen:
- FASE 01: nieuwbouw zaaltjes termijn 120 dagen
- FASE 02: Renovatie bibliotheek termijn 120 dagen
Tijdens de uitvoering van de werken in FASE 01, dient de bibliotheek in gebruik te blijven. De uitvoerder zal hiervoor de nodige veiligheidsmaatregelen nemen.
Na tussentijdse oplevering van FASE 01 zal de bibliotheek tijdelijk verhuizen naar de nieuwbouw. Hiervoor worden de werken geschorst gedurende een periode nodig voor de verhuis, in overleg met het bestuur.
Tijdens de uitvoering van de werken in FASE 02, dient de tijdelijke bibliotheek in gebruik te blijven. De uitvoerder zal de nodige veiligheidsmaatregelen nemen zodat deze tijdelijke bibliotheek in gebruik genomen kan worden.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Art. 61 (KB): Uitsluitingsgronden
De inschrijvers leggen de documenten voor waaruit blijkt dat zij zich niet bevinden in één van de in art. 61 van het KB omschreven gevallen.
Art. 62 (KB): RSZ-attest
De inschrijvers leggen een geldig RSZ-attest voor. Buitenlandse inschrijvers leggen een evenwaardig attest voor.
Art. 63 (KB): Fiscaal attest
De inschrijvers leggen een attest voor waaruit blijkt dat ze voldaan hebben aan hun beroepsmatige fiscale verplichtingen.
Art. 64 (KB): Toegangsverbod
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van
belangenvermenging zoals bedoeld in dit artikel te bevinden.
Art. 66 (KB): Vereniging van aannemers
De bepalingen van "Afdeling 2 - Toegangsrecht" van het KB van 15.07.2011 zijn ook toepasselijk op inschrijvers die zich verenigen of samen indienen als combinatie zonder rechtspersoonlijkheid.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Art. 67 (KB): Financiële en economische draagkracht
De inschrijvers leggen een attest voor dat de financiële en economische draagkracht aantoont volgens de documenten beschreven in dit artikel.
Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Art. 69 (KB): Technische bekwaamheid
Ten einde de technische bekwaamheid van de inschrijver na te gaan moeten bij de offerte volgende documenten worden gevoegd:
- een referentielijst van gelijkaardige werken;
- een lijst met de competenties van het personeel.
- Referentielijst werken, uitgevoerd gedurende de laatste 3 jaar;
- een lijst met de competenties van het personeel dat zal worden ingezet voor de opdracht.
De inschrijvers leggen hun bewijs van de vereiste erkenning voor (categorie/ondercategorie en klasse).
Bij een tijdelijke handelsvennootschap vermeldt elke vennoot zijn erkennings- en registratienummer in de offerte en dient de overeenkomst van tijdelijke handelsvennootschap toegevoegd te worden.
Vereiste erkenning: D klasse 5
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 8/3/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 60.50 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en plannen
De documenten die in het bijzonder op deze opdracht toepasselijk zijn, kunnen alle werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur in de burelen van Grontmij nv, Herkenrodesingel 8B, bus 3.01 te 3500 Hasselt (tel. 011/26.08.70; fax 011/23.38.28) worden ingezien.
De digitale aanbestedingsdocumenten kunnen bekomen worden in de burelen van Grontmij nv, mits voorafgaandelijke telefonische bestelling en storting van 60,5 euro (incl. verzendingskosten en incl. 21% BTW) op rekeningnummer BE16 0013 69434074 van Grontmij Belgium nv.
De werkdag na de bestelling ligt de CD-rom ter beschikking of wordt deze opgestuurd per post bij niet afhaling.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
22/3/2016 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
22/3/2016 - 10:00
Plaats: Collegezaal van het gemeentehuis Tremelo - Veldonkstraat 1, 3120 Tremelo
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: Op de definitief gesloten omslag waaronder de offerte wordt gestoken, moet vermeld staan:
Renovatie bibliotheek en nieuwbouw polyvalente zaaltjes
Opening der offertes op 22 maart 2016 om 10.00 uur
Offertes per post verstuurd worden in een 2de omslag gestoken met vermelding: "OFFERTE". Deze offertes moeten aangetekend verstuurd worden aan:
Gemeente Tremelo
T.a.v. Pascale Verbruggen
Gemeente Tremelo
Veldonkstraat 1
3120 Tremelo
Plaatsbezoek vereist:
Door zijn inschrijving bevestigt de aannemer dat hij voor het opstellen van zijn prijsofferte ter plaatse is geweest en zich persoonlijk heeft vergewist van de omvang van de aanneming en zijn specifieke moeilijkheden.
In bijlage kan men een modelformulier terugvinden om deze bevestiging mede te delen.
Dit formulier dient afgetekend door de inschrijver en een afgevaardigde van de Gemeente TREMELO bij de inschrijving gevoegd.
Plaatsbezoeken zijn VERPLICHT VOOR 8 MAART 2016 en mogelijk na telefonische afspraak met :
Rudy Vanderauwera, Gemeente Tremelo
Veldonkstraat 1
3120 Tremelo
Tel. 016/ 52 54 91
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 12/2/2016