KENNISGEVING VAN AANVULLENDE INFORMATIE, INFORMATIE OVER EEN ONVOLLEDIGE PROCEDURE OF RECTIFICATIE
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Elsene
Elsensesteenweg, 168, BE-1050 Brussel
Contact: Margot Van De Put
Dienst Stadsvernieuwing
Tel: +32 6435983 E-mail: mvandeput@ixelles.irisnet.be
Internet adres(sen): www.ixelles.behttps://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=217990
AFDELING II. VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Ontwerp - uitvoering van werken van een onroerend geheel bestaande uit 4 sociale woningen, een uitrusting op de benedenverdieping en een gezamenlijke tuin met een nooduitgang voor het gemeentelijke zwembad, Graystraat 158 te 1050 Elsene, in het kader van Duurzaam Wijkcontract Maalbeek.
II.1.2. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Onderhavige opdracht past in het kader van het duurzaam wijkcontract Maalbeek, waarvan het basisdossier is goedgekeurd door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering op 23 december 2013.
ZIE BASISDOSSIER DWC MAALBEEK, PROJECTFICHES PIS-01: http://www.elsene.be/site/nl/01officiel/contrats/maelbeek.html
Het project PIS 01 - GRAY 158 (PIS 01) van dit Duurzaam Wijkcontract betreft het braakliggende terrein te Graystraat 158. Dit braakliggende terrein is eigendom van de gemeente en de nooduitgang van het gemeentelijke zwembad, Zwemkunststraat, komt op dit braakland uit.
Onderhavig bijzonder bestek, alle samenstellende documenten inbegrepen, beschrijft een overheidsopdracht voor werken volgens artikel 3,2° van het wet van 15 juni 2006. Het betreft een opdracht voor ontwerp - uitvoering.
De opdracht betreft het ontwerp - de uitvoering van werken van een onroerend geheel bestaande uit 4 sociale woningen, een uitrusting op de benedenverdieping en een gezamenlijke tuin met een nooduitgang op basis van een stedenbouwkundige vergunning opgesteld door de dienst Architectuur van de gemeente Elsene en afgeleverd door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest op datum van 23 december 2015.
De bouw van het gebouw moet de verkregen vergunning naleven. De documenten van de stedenbouwkundige vergunning werden in bijlage van onderhavig bijzonder bestek opgenomen (bijlage nr. 2).
De bouw moet tevens voldoen aan de prestatiecriteria van passieve gebouwen.
De criteria voor passieve gebouwen zijn de criteria bepaald voor een passiefhuiscertificatie door een erkend organisme (PMP, PHPP, .) en niet enkel de te behalen vereisten van EPB passief 2015 volgens het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 februari 2013.
Het vooropgestelde project, in het kader van de stedenbouwkundige vergunning, laat de toekomstige aannemer belast met de opdracht voor werken vrij inzake de uitvoeringswijzen, de keuze van bepaalde materialen en de manier waarop de gevraagde passiefprestaties bereikt worden. De enige beperking is dat de aannemer de toegekende stedenbouwkundige vergunning moet respecteren of zo niet, de nodige stappen bij de instellingen moet voorzien indien er wijzigingen moeten worden aangebracht aan de stedenbouwkundige vergunning in kwestie.
Het doel van deze procedure is om de aannemer zo vroeg mogelijk bij de opstelling van het uitvoeringsdossier te betrekken, om van zijn ervaring met het terrein te profiteren en om oplossingen te vinden waarbij tijd en geld bespaard kunnen worden.
De gemeente heeft een verkennend bodemonderzoek, een gedetailleerde studie en een risicostudie betreffende mogelijke bodemverontreiniging laten uitvoeren (bijlage nr. 4). De conclusies tonen aan dat de bodem verontreinigd is, de aannemer zal worden gevraagd om de uitvoering van een risicobeheervoorstel voor het volledige terrein te voorzien.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE
Openbaar.
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. GECORRIGEERDE OF TOEGEVOEGDE INFORMATIE:
- Wijziging van de oorspronkelijke door de aanbestedende dienst opgegeven informatie.
- In de oorspronkelijke aankondiging
VI.3.4. Te corrigeren datums in de oorspronkelijke aankondiging:
Plek waar de datum gewijzigd moet worden: IV.3.3) Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten (behalve voor een DAS) of een beschrijvend document (in geval van een concurrentiegerichte dialoog)
In plaats van: 14/03/2016 - 11:00
Te lezen: 11/04/2016 - 11:00
VI.3.4. Te corrigeren datums in de oorspronkelijke aankondiging:
Plek waar de datum gewijzigd moet worden: IV.3.4) Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen
In plaats van: 14/03/2016 - 11:00
Te lezen: 11/04/2016 - 11:00
VI.3.4. Te corrigeren datums in de oorspronkelijke aankondiging:
Plek waar de datum gewijzigd moet worden: IV.3.8) Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend
In plaats van: 14/03/2016 - 11:00
Te lezen: 11/04/2016 - 11:00
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 11/02/2016