AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Nationale Loterij N.V. van publiek recht
Belliardstraat 25-33, BE-1040 Brussel
Contact: Dienst Procurement
Catherine Abanto
Tel: +32 22384687 Fax: +32 22384887 E-mail: catherine.abanto@loterie-nationale.be
Internet adres(sen): www.loterie-nationale.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Schoonmaakdiensten
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Deze overheidsopdracht betreft diensten voor het dagelijks en periodiek schoonmaken van de gebouwen, ruimtes en terreinen van de Nationale Loterij.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
De opdracht wordt toegekend voor alle 11 werven.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
- een verklaring dat voor de onderneming geen veroordeling bij onherroepelijk vonnis is uitgesproken omwille van deelneming aan een criminele organisatie [als bedoeld in artikel 324 bis van het Strafwetboek], omkoping [als bedoeld in artikel 246 en 250 van het Strafwetboek], fraude [als bedoeld in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschap, zoals bedoeld in art 57 lid 1 sub c van de Richtlijn 2014/24/EG en goedgekeurd door de wet van 17/02/2002] of witwassen van geld [als bedoeld in artikel 5 van de wet van 11 januari 1993 tot voorkoming van het gebruik van het financieel stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme]
- een verklaring dat de onderneming geen illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11 februari 2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen
- een verklaring dat de onderneming niet verkeert in staat van faillissement, of vereffening, of zijn werkzaamheden heeft gestaakt, of een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of verkeert in een andere soortgelijke toestand als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen
- een verklaring dat de onderneming heeft voldaan ten aanzien van de betaling van zijn (directe en indirecte) belastingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is
- een verklaring dat de onderneming heeft voldaan ten aanzien van de betaling van de sociale (verzekering) bijdragen van het land waar hij gevestigd is
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
- de economische en financiële draagkracht van de onderneming wordt afgetoetst aan een D&B bedrijfsratio-evaluatie. De Nationale Loterij staat zelf in voor het opvragen van de rapporten aan D&B. Ondernemingen met een D&B risicofactor 4 en/of een faillissementsscore van < 20 op 100 komen niet voor gunning in aanmerking. Tenzij een eigen financiële analyse van de jaarrekeningen van de voorbije drie boekjaren dit negatieve beeld nuanceren
- heeft een jaarlijkse omzet, voor elke van de laatste drie afgesloten boekjaren met betrekking tot de schoonmaakdiensten, ten minste 100.000 ? exclusief BTW gerealiseerd
III.2.3. Vakbekwaamheid:
- de opgave van de namen van de onderaannemers en hun specifieke taken
- een lijst van de voornaamste gelijkaardige opdrachten van de drie afgelopen jaren met minimum volgende informatie: het bedrag, de duur van het contract, de begindatum, de volledige gegevens (naam van de contactpersoon, adres, telefoonnummer, e-mail adres) en hun openbare of privé-bestemmelingen. Deze referentieopdrachten dienen te worden ondersteund door getuigschriften van goede uitvoering met de vermelding of ze werden uitgevoerd volgens de regels van het vak en of ze tot een goed eind werden gebracht.
Deze lijst moet minimaal drie (3) referenties bevatten en minimaal één van de 3 referenties moet aan het volgende criterium voldoen:
Qua aard overeenstemmen met onderhavige aanbesteding, dit wil zeggen beschikken over infrastructuur die overeenstemt met onderhavige aanbesteding (semi-industrieel kantoor en opslagruimte).
- het bewijs dat de inschrijver een verzekering tegen beroepsrisico's heeft afgesloten
- de inschrijver beschikt over een milieubeheerssysteem dat aan bepaalde minimale normen voldoet. Hij kan dat bewijzen door middel van een fotokopie van een certificaat ISO 14001 of een fotokopie van een EMAS-certificaat. Wanneer een dienstverlener niet over een dergelijk document beschikt, moet hij bewijzen dat zijn milieubeheerssysteem voortdurend verbeterd zal worden en voldoet aan de volgende minimale vereisten:
er bestaat momenteel een milieu-aangifte getekend door de directie (eventueel opgenomen in het systeem voor kwaliteitsmanagement);
er bestaat een milieuprogramma of een actieplan dat de initiatieven beschrijft die de organisatie wil nemen om de ecologische overlast te verminderen. Er kan een lijst met referenties worden bijgevoegd;
er is een aanstelling van een milieucoördinator of een agent belast met de coördinatie van de milieumaatregelen van de organisatie;
er bestaat een milieurapport of een ander type (beheers)rapport met de ecologische maatregelen en de resultaten die behaald werden gedurende de 2 voorbije jaren;
er is regelmatig een opleiding voor het personeel op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu;
er zijn duidelijke instructies voor het gebruik van schoonmaakproducten in het Frans, het Nederlands en in de gebruikelijke taal van de arbeiders van de dienstverlener, conform de wet op het Welzijn op het werk.
- een verklaring met vermelding van het gemiddelde aantal jaarlijkse medewerkers (in voltijdse equivalenten) waarover de onderneming de voorbije drie jaar beschikte met een minimum van 20 FTE van de uitvoerend personeel (schoonmaakmederwerker). Deze medewerkers zullen minimaal op de volgende manier worden onderverdeeld:
1) Uitvoerend personeel (schoonmaakmedewerker)
2) Teamleider
3) Geografisch verantwoordelijke
4) Kwaliteitsverantwoordelijke
Klasse: N/A, Categorie: N/A
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 05/04/2016 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
05/04/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
05/04/2016 - 11:00
Plaats: Hoofdzetel van de Nationale Loterij, Belliardstraat 25-33 te 1040 Brussel
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: De aanwezigheid van de inschrijvers is toegelaten doch niet vereist.
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Om het bestek te verkrijgen, gelieve een e-mail te sturen naar catherine.abanto@nationale-loterij.be met vermelding van het voorwerp van de opdracht "Schoonmaakdiensten" en vermelding van uw volledige gegevens (firma, naam, contactpersoon, telefoon).
Een bezoek aan de gebouwen is voorzien. De inschrijvers moeten absoluut de verschillende sites bezoeken. De datums en uren zijn in het bestek vermeld.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 08/02/2016