Nmbs-procurement & Investment

C97/0000304050 - Schoonmaken van lokalen, kantoren en ramen in de directiegebouwen van de NMBS te Brussel.
Schoonmaken van lokalen, kantoren en ramen in de directiegebouwen van de NMBS te Brussel.
De opdracht omvat (niet-volledige lijst) het reinigen van de sanitairen, de muurbetegeling, de vloer, de (beglaasde) wanden, de plafonds, de verlichting, de...
Ongeveer 200.000 m2
Plaats: Brussel


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
NMBS-Procurement & Investment
Hallepoortlaan 40, BE-1060 Brussel
Contact: 10-14 B-PI.014
Sylvia Uliana
Tel: +32 25288332 Fax: +32 25288399 E-mail: sylvia.uliana@b-rail.be
Internet adres(sen): www.B-rail.behttps://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=226626
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
C97/0000304050 - Schoonmaken van lokalen, kantoren en ramen in de directiegebouwen van de NMBS te Brussel.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van verlening van de diensten: Brussel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
Schoonmaken van lokalen, kantoren en ramen in de directiegebouwen van de NMBS te Brussel.
De opdracht omvat (niet-volledige lijst) het reinigen van de sanitairen, de muurbetegeling, de vloer, de (beglaasde) wanden, de plafonds, de verlichting, de liften, de traphallen, de noodverlichting, de deuren, de kasten, het meubilair, de ruiten en het verwijderen van het afval (selectieve afvalophaling) in de diverse lokalen van de directiegebouwen.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Ongeveer 200.000 m2
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Inlichtingen en formaliteiten om na te gaan of aan de vereisten is voldaan: de kandidaat dient aan te tonen dat hij zich niet in één van de uitsluitingsgevallen voor deelname bevindt die zijn vermeld in art. 66 KB 16.7.2012 en voegt daartoe bij zijn aanvraag tot deelneming de volgende documenten:
- een recent attest (maximaal 3 maanden oud t.o.v. de uiterste datum voor het indienen van de aanvraag tot deelneming) waaruit blijkt dat hij zich niet in een toestand van faillissement, vereffening, gerechtelijke reorganisatie of een vergelijkbare toestand bevindt,
- een recent attest (maximaal 3 maanden oud t.o.v. de uiterste datum voor het indienen van de aanvraag tot deelneming) waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan alle beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de
wettelijke bepalingen van het land waar hij is gevestigd,
- een recent attest (maximaal 3 maanden oud t.o.v. de uiterste datum voor het indienen van de aanvraag tot deelneming) waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voorsociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij is gevestigd,
- Een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst (maximaal 3 maanden oud t.o.v. de uiterste datum voor het indienen van de aanvraag tot deelneming) en waaruit blijkt dat de inschrijver niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of witwassen van geld,
- een verklaring op erewoord dat de inschrijver bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan.
Wanneer één of meerdere van de hierboven aangehaalde documenten of getuigschriften niet worden uitgereikt in het betrokken land, kunnen ze worden vervangen door overeenstemmende documenten of een verklaring onder eer of een plechtige verklaring van de betrokkene voor een gerechtelijke- of overheidsinstantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie van het land van oorsprong of herkomst.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De kandidaat-firma dient te beschikken over een gezonde financiële basis. Indien nodig, zal een financiële audit worden uitgevoerd om de financiële gezondheid van de onderneming en de echtheid van de geleverde inlichtingen na te gaan. De NMBS behoudt zich het recht voor kandidaten van verdere deelname aan deze opdracht uit te sluiten op grond van de resultaten van de uitgevoerde financiële audit.
De dienstverlener dient een minimale jaaromzet van 3.000.000,00 EUR te hebben op de Belgische markt en dit voor de afgelopen 3 jaar (2013-2014-2015). De inschrijver voegt bij zijn aanvraag tot deelneming een exemplaar van het jaarverslag met betrekking tot het laatste afgesloten boekjaar, alsook een document met vermelding van de omzetcijfers die tijdens de laatste drie boekjaren werden gerealiseerd binnen de dienstverlening
die het voorwerp van deze opdracht uitmaakt.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De kandidaat verschaft in zijn aanvraag tot deelneming de volgende inlichtingen:
- een verklaring met de vermelding van de effectief beschikbare menselijke middelen en degene die voorzien zijn voor het uitvoeren van deze opdracht,
- een verklaring met de bevestiging dat iedere werknemer die mee zal bijdragen tot de schoonmaakprestaties van de NMBS zal minstens de Nederlandse en/of Franse taal machtig zijn (begrijpen, spreken en lezen) ten einde zijn opdracht op een veilige manier te kunnen uitvoeren.
- een kwaliteitscertificaat ISO 9001 of gelijkwaardig,
- de waarmerking ad hoc met betrekking tot het bestaan van een milieu-systeem (ISO 14001-certificaat of gelijkwaardig),
- een VCA-certificaat en/of BESACC-attest of gelijkwaardig,
- aantoonbare ervaring met betrekking tot vier (4) opdrachten van gelijkwaardige omvang ten behoeve van ondernemingen of overheidsinstellingen gedurende de afgelopen vier (4) jaar met een werkvolume van minimum 450.000 ?/jaar voor elk opdracht,
- referenties van huidige klanten,
- overige informatie waaruit kan blijken dat de schoonmaakbedienden de capaciteiten, de ervaring en nodige opleiding bezitten om gebruikelijke schoonmaaktaken uit te voeren volgens de regels van de kunst en met zorg en respect voor het milieu.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 13/03/2016
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming: 14/03/2016-15:00
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 05/02/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA