Fsma

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Herinrichting van de kantoren van de FSMA
1.Onderhandelingsprocedure met Belgische bekendmaking, met als doel de gunning van een opdracht van bouwkundige werken met betrekking tot de herinrichting van de gebouwen van de FSMA enerzijds en met betrekking tot de coördinatie van de werken van de nevenaannemers anderzijds.
Taakomschrijving
In verschillende opeenvolgende fasen het uitvoeren van volgende werken:
 De...
Plaats: FSMA, Congresstraat, 12-14 te 1000 BRUSSEL


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
FSMA
Congresstraat, 12-14, BE-1000  BRUSSEL
Contact: De heer Egwin Schoolmeesters
Tel: +32 22205370 Fax: +32 22205891 E-mail: buy@fsma.be
Internet adres(sen): www.fsma.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Herinrichting van de kantoren van de FSMA
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: FSMA, Congresstraat, 12-14 te 1000 BRUSSEL
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
1.Onderhandelingsprocedure met Belgische bekendmaking, met als doel de gunning van een opdracht van bouwkundige werken met betrekking tot de herinrichting van de gebouwen van de FSMA enerzijds en met betrekking tot de coördinatie van de werken van de nevenaannemers anderzijds.
Taakomschrijving
In verschillende opeenvolgende fasen het uitvoeren van volgende werken:
 De verplaatsing van de systeemwanden (demontage en montage)
 Levering en plaatsing van nieuwe wanden volgens noodzaak
 Beperkte aanpassingen aan gipskartonwanden
 Plaatsen van akoestische dammen inclusief uitnemen en terugplaatsen plafondpanelen
 Opstellen van ass-built dossiers
Uitvoeringscoördinatie van toegewezen nevenaannemers:
 Coördinatie in de ruimte en in de tijd;
 Voorzien van gemeenschappelijke uitvoeringsmiddelen
 Geplande nevenaannemingen:
o Schilderwerken en soepele vloerbekleding
o Plaatsen van vast meubilair
o Plaatsen van los meubilair
o Afbreken en opbouwen van compactussen
o Electriciteitswerken
o Verhuizingen
o HVAC en sanitair
Gedurende de hele uitvoeringsperiode zal het gebouw in gebruik blijven.
2. Het betreft een onderhandelingsprocedure in twee fasen:
Middels onderhavig bericht wordt een oproep tot kandidaatstelling gepubliceerd. De aanvragen tot deelneming die de FSMA hiervoor ontvangt, zullen geanalyseerd worden en de kandidaten zullen geselecteerd worden op basis van de kwalitatieve selectiecriteria's. Het beoogde aantal kandidaten is 5. Deze worden vervolgens verzocht een offerte in te dienen op basis van het bestek dat hen daartoe zal worden verstuurd (het bestek zal ook de gunningscriteria verduidelijken).
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De bepalingen hieronder zijn eveneens individueel van toepassing op alle deelnemers die, als groepering zonder rechtspersoonlijkheid, gezamenlijk een kandidatuur indienen en op de entiteit(en) waarop de inschrijver een beroep doet (de onderaannemer(s) als de capaciteit van deze entiteit(en) bepalend is/zijn voor zijn/hun selectie.
Door in te schrijven voor deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 61 §§ 1 en 2 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
Arbeider in illegaal verblijf
In navolging van artikel 20 §1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende de overheidsopdrachten voor werken, leveringen en diensten, zal in principe uitgesloten worden van toegang tot de opdracht, in om het even welk stadium van de procedure, iedere inschrijver voor dewelke werd vastgesteld dat hij, als werkgever, onderdanen van derde landen tewerkgesteld heeft die illegaal in het rijk verblijven in de zin van de wet van 11 februari 2013, tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen. De uitsluiting van de deelname aan overheidsopdrachten geldt voor een duur die tot vijf jaar kan gaan.
Door het loutere feit van deel te nemen aan de procedure tot plaatsing van de opdracht, bevestigt de kandidaat op eer dat hij, als werkgever, geen onderdanen van derde landen die illegaal in het rijk verblijven, tewerkstelt of zal tewerkstellen, in de zin van de wet van 11 februari 2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
Sociale of fiscale schulden
*In toepassing van artikelen 60 en 62 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011, is de inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders, niet verplicht om een RSZ attest aan zijn kandidatuur toe te voegen. Het attest heeft betrekking op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de kandidaturen. De aanbestedende
overheid zal deze informatie zelf opvragen per elektronische weg via Digiflow /télémarc.
*De inschrijver die personeel tewerkstelt dat afhangt van een andere lidstaat van de Europese Unie, voegt bij zijn kandidatuur een attest, afgeleverd door de bevoegde overheid, dat certificeert dat, overeenkomstig rekening afgesloten ten laatste op de uiterste datum van ontvangst van de kandidaturen, hij in regel is op deze datum met zijn verplichtingen betreffende het betalen van de sociale zekerheidsbijdragen, overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
* In toepassing van artikelen 60 en 63 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 moet de inschrijver bij zijn kandidatuur een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen
overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de
kandidaturen. Voor een Belgische inschrijver is het attest door FOD Financiën afgeleverd en zal rechtstreeks door de aanbestedende overheid geraadpleegd worden per elektronische weg via Digiflow
/télémarc.
Iedere inschrijver die sociale of fiscale schulden heeft hoger dan 3000 euro zal in orde bevonden worden indien hij, alvorens de beslissing over de selectie van de kandidaten of de gunning van de opdracht wordt genomen, al naargelang, aantoont dat hij, op het einde van de fiscale periode bedoeld in het eerste lid, op een aanbestedende overheid in de zin van artikel 2, 1°, van de wet of op een overheidsbedrijf in de zin van artikel 2, 2°, van de wet, één of meer schuldvorderingen bezit die zeker, opeisbaar en vrij van elke verbintenis tegenover derden zijn enwaarvan het bedrag op 3.000 euro na, ten minste gelijk is aan de achterstallige afbetaling van zijn beroepsmatige fiscale schulden. Te dien einde is de inschrijver ertoe gehouden rechtstreeks het bewijs van dergelijke schuldvorderingen bij zijn kandidatuur te voegen.
Andere uitsluitingsgevallen
*De inschrijver voegt bij zijn kandidatuur een uittreksel van het strafregister toe, afgeleverd binnen een termijn van 12 maanden voorafgaand aan de datum van opening van de kandidaturen, of een gelijkwaardig document afgeleverd door een juridische autoriteit van het land van oorsprong of herkomst, waaruit blijkt dat de betrokken inschrijver
- niet veroordeeld is geweest, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
- niet in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt of een gerechtelijke reorganisatie heeft bekomen, of in een overeenstemmende toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen;
- geen aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, geen procedure van vereffening of van gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem en niet het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementeringen;
- niet veroordeeld is geweest, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, voor een
misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast;
* Bovendien zal de aanbestedende overheid er zich van vergewissen dat de inschrijver :
- in beroepszaken geen ernstige fout begaan heeft, naar behoren vastgesteld door ieder middel dat de aanbestedende overheid zal kunnen rechtvaardigen.
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De laatste drie jaarverslagen en jaarrekeningen (balans en resultatenrekeningen), uitgezonderd voor de Belgische ondernemingen die deze jaarlijks neerleggen bij de Nationale Bank. Volgende ratio's zullen onderzocht worden en dienen minstens de waarde tussen haakjes te bereiken: Solvabiliteit (> 20%), Liquiditeit (> 1), Eigen vermogen (positief), Bedrijfskapitaal (positief), en Overgedragen verlies (lager dan 50 % van Kapitaal + Reserves). De firma's die niet aan minstens 3 van deze ratio's voldoen zullen van ambtswege niet weerhouden worden.
3
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De kandidaat moet volgende documenten indienen:
1. Gedetailleerde beschrijving van de structuur van de onderneming.
2. Gedetailleerde beschrijving van de middelen / het team dat de werken zal uitvoeren. Hierbij wordt ook duidelijk vermeld wie door de kandidaat met de leiding van de werken wordt belast en wie de contactpersoon is voor de opdrachtgever.
Voor elke medewerker zal er een individuele fiche ingediend worden, met volgende elementen (max. 1 A4 bladzijde):
 De naam
 Het beroepsadres
 Zijn/haar CV waarin de studietitels vermeld zijn, de professionele ervaring en een kopie van zijn/haar diploma in bijlage
3. Drie referenties van verbouwings- en inrichtingswerkzaamheden die in de laatste drie jaar werden gerealiseerd.
Voor elke referentie : omvang van de werken, duurtijd van de werken en een contactpersoon bij de opdrachtgever.
Verbintenis van de onderaannemers:
Indien de onderaannemers deel uitmaken van het kandidaatsteam, moet een bewijs van verbintenis bij het dossier van de kandidatuur worden gevoegd.
4. Bewijs van erkenning :
Klasse 4 categorie D bouwwerken of D4 lichte scheidingswanden.
3
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), klasse 4
D4 (Geluids- en warmte-isolatie, lichte scheidingswanden, valse plafonds en blinde vloeren, al dan niet geprefabriceerd), klasse 4
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 80
Criterium 2: Kwaliteit, Weging: 20
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 25/2/2016 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
1. Het bestek zal tijdens de 2e fase van de procedure aan de geselecteerde kandidaten worden bezorgd, waarna deze verzocht worden om een offerte in te dienen.
2. In het geval van een vereniging zonder rechtspersoonlijkheid kan de samenstelling en identiteit van de leden van de vereniging niet worden gewijzigd op het ogenblik van de selectie van de kandidaten of tijdens de uitvoering van de opdracht zonder voorafgaandelijk schriftelijk en uitdrukkelijk akkoord van de Aanbestedende Overheid.
Tijdens de uitvoering kan hiertoe enkel worden ingestemd op voorwaarde dat het team blijft beschikken over de nodige capaciteiten en garanties, minstens van gelijk niveau als deze die geleid hebben tot de selectie van de kandidaat.
Er wordt hiertoe geen enkel akkoord gegeven, en de vennoten mogen geenszins wijzigen tijdens de periode tussen de selectie van de kandidaten en de gunning van de aanbesteding.
Indien de Aanbestedende Overheid zich akkoord zou verklaren met de vervanging van een of meerdere leden van de vereniging, blijft de inschrijver verantwoordelijk voor de uitvoering van het geheel van de prestaties beoogd in dit bestek.
Elke wijziging in onderaannemers/consultants op het ogenblik van de gunning of in de loop van de uitvoering van de opdracht moet worden voorgelegd aan en goedgekeurd door de FSMA
Het feit dat de inschrijver van het project al zijn verbintenissen of een deel ervan, aan consultants of aan onderaannemers toevertrouwt, ontslaat hem niet van zijn verantwoordelijkheid tegenover de FSMA.
De FSMA erkent geen enkele contractuele band met deze derden.
De inschrijver mag al zijn verbintenissen of een deel ervan geenszins toevertrouwen aan een fysieke of rechtspersoon, die zich in een van de uitsluitingsgevallen bevindt beoogd onder artikel 61 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011. Het is de inschrijver eveneens verboden om deze betrokken personen de opdracht geheel of gedeeltelijk te laten leiden of opvolgen.
De FSMA kan eisen dat de inschrijver het bewijs levert dat zijn adviseurs en zijn onderaannemers zich niet in een van de uitsluitingsgevallen bevinden.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 4/2/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA