Provincie West-vlaanderen

Klassieke schoonmaak en ruitenwas Zwin Natuur Park - Knokke-Heist.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Provincie West-Vlaanderen
Provinciehuis Abdijbeke, Abdijbekestraat 9, BE-8200 Brugge
Contact: Warlop Marie Christine
Tel: +32 50403206 Fax: +32 50407102 E-mail: Marie_Christine.warlop@west-vlaanderen.be
Internet adres(sen): www.west-vlaanderen.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
klassieke schoonmaak en ruitenwas Zwin Natuur Park - Knokke-Heist
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Zwin Natuur Park, Graaf Léon Lippensdreef 8, 8300 Knokke-Heist
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht omvat:
1) schoonmaak en ruitenwas:
- Uitvoeren van poetswerkzaamheden door middel van milieuvriendelijke schoonmaakmethodes en -producten in bureaus, polyvalente ruimtes, sanitaire ruimtes, tentoonstellingslokalen, didactische lokalen, enz.
- Reinigen van o.a. alle gevelglas, alle koepels, alle lichtstraten, alle sasdeuren, al het separatieglas, enz.
- diensten op afroep", dit kan zijn:
o Klaarzetten van zalen voor MICE-activiteiten door de schoonmaak medewerksters (meetings, incentives, conferencing, exhibitions),
o Bijkomende schoonmaak omwille van MICE-activiteiten,
o Onvoorziene extra schoonmaakdiensten
2) voorwaardelijk gedeelte:
Schoonmaak waarvan nu nog niet geweten is of ze effectief zal uitgevoerd worden.
De diensten kunnen mogelijks bestaan uit de schoonmaak van het Horeca gedeelte. De keuze voor deze uitvoering ligt bij de concessionaris. In het kader van de bundeling van leveranciers/diensten wordt deze zone wel in de prijsvraag opgenomen.
3) Verplichte optie:
Bijzondere werkzaamheden die niet vervat zijn in de dagelijkse schoonmaak.
De opdracht is voor een periode van 3 jaar en kan met één jaar verlengd worden.
plaatsbezoek: elke inschrijver is verplicht om de voorziene rondgangen op de site (19/02/2016 om 09u00) bij te wonen, zodat de werkomstandigheden, de aard en de omvang van de opdracht duidelijk worden.
Het aantal deelnemers aan het plaatsbezoek per inschrijver wordt beperkt tot twee personen. Op voorhand dienen de namen en contactgegevens (telefoon, gsm, adres en mailgegevens) van de personen die de inschrijver afvaardigt, doorgemaild te worden; ten laatste op 17/02/2016 - 12.00u - dienen de gegevens beschikbaar te zijn. Gegevens kunnen doorgemaild worden aan Frederik.vanlysebetten@mcs.fm
Na de rondgang zal voor de deelnemers een bezoekattest m.b.t. de aanbesteding van de schoonmaak overgemaakt worden aan het betrokken schoonmaakbedrijf. Deze bezoekattesten dienen bij de inschrijving toegevoegd te worden om een geldige offerte te kunnen aanbieden. De inschrijver zorgt ervoor dat hij het attest dat in bijlage gevoegd is, meebrengt naar het plaatsbezoek zodat dit kan ondertekend worden door de gebouwverantwoordelijke.
De toewijzing van onderhavige opdracht geeft aan de dienstverlener geen enkel exclusiviteitrecht. De aanbestedende overheid kan tijdens de geldigheidsduur van onderhavige opdracht en binnen de erin bepaalde geografische omschrijving, gelijkaardige prestaties laten uitvoeren door andere dienstverleners of door haar eigen diensten zonder enige schadevergoeding verschuldigd te zijn jegens de dienstverlener aangesteld in gevolge onderhavig bestek.
De Provincie West-Vlaanderen heeft in haar meerjarenplan opgenomen dat ze wil bijdragen tot het welzijn van de burgers en tot duurzame ontwikkeling van het provinciale grondgebied. Daar waar mogelijk neemt zij de nodige criteria betreffende ecologische, sociale en ethische aspecten op in de uitbestede opdracht. Indien zulke duurzaamheidscriteria zijn voorzien in het bestek, moet het werk, de levering of de dienst vanzelfsprekend voldoen aan deze aspecten.
Plaats van dienstverlening: Het Zwin Natuur Park, Graaf Léon Lippensdreef 8, 8300 Knokke-Heist
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Geraamde waarde zonder BTW: 582689.68 EUR .
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
TOEGANGSRECHT
Door deel te nemen aan de gunningsprocedure verklaart de inschrijver dat hij zich niet bevindt in één van de hierna vermelde uitsluitingsgevallen.
Vooraleer over te gaan tot de gunningsbeslissing zal de aanbestedende overheid de juistheid van deze impliciete verklaring op erewoord nagaan van de inschrijver die het best geklasseerd is. Hiertoe zal de aanbestedende overheid aan de betrokken inschrijver de vereiste attesten en documenten opvragen die hij tegen de door de aanbestedende overheid bepaalde datum/termijn moet indienen. Indien er naar aanleiding van deze controle van de persoonlijke toestand wordt vastgesteld dat de impliciete verklaring op eer niet strookt met de persoonlijke situatie van de inschrijver hetzij de vereiste attesten en documenten niet tijdig werden ingediend, kan hij van de opdracht worden uitgesloten.
Eerste uitsluitingscriterium - bijdragen voor de sociale zekerheid
Voor de inschrijver die personeel tewerkstelt dat is onderworpen aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders vraagt de aanbestedende overheid het RSZ-attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan de vereisten inzake de betaling van zijn bijdragen voor de sociale zekerheid via elektronische weg op. Voor de inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de Europese unie tewerkstelt en dat niet beoogd is door voorgaande bepaling geldt een attest van de bevoegde overheid waarin wordt bevestigd dat voldaan is aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid.
Indien het tewerkgesteld personeel beide categorieën omvat zijn beide bepalingen toepasselijk.
Tweede uitsluitingscriterium - faillissement
De inschrijver mag niet in één van de volgende gevallen verkeren:
1° staat van faillissement of van vereffening, werkzaamheden hebben gestaakt, een gerechtelijke reorganisatie ondergaan, of in een vergelijkbare toestand verkeren als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale reglementeringen;
2° aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening aanhangig is, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in andere nationale reglementeringen.
Voor de Belgische inschrijver vraagt de aanbestedende overheid het attest van niet- faillissement via elektronische weg op.
Voor de buitenlandse inschrijver geldt een document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst.
Derde uitsluitingscriterium - belastingen
De inschrijver moet in orde zijn met de betaling van de belastingen.
Voor de Belgische inschrijver vraagt de aanbestedende overheid het attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen via elektronische weg op.
Voor de buitenlandse inschrijver geldt een attest uitgereikt door de bevoegde overheid van het betrokken land en waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
Vierde uitsluitingscriterium - deelname criminele organisatie, omkoping, fraude en witwassen van geld
Hiertoe geldt een gedagtekende en ondertekende verklaring op eer waarin de inschrijver stelt niet te zijn veroordeeld voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude en witwassen van geld.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
nvt
nvt
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* de technische bekwaamheid of de beroepsbekwaamheid van de kandidaat of de inschrijver dient bewezen te worden aan de hand van een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag en de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De diensten worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, eenvoudigweg door een verklaring van de dienstverlener;
*lijst referenties en attesten
* minimale vereisten van de bekwaamheid accountmanager:
1) Curriculum vitae:
minimaal een hoger middelbare opleiding (een hogere opleiding is een voordeel)
minimaal 3 jaar ervaring in een gelijkaardige functie.
spreekt perfect Nederlands.
een vlotte PC - Microsoft Office gebruiker met goede kennis van Word en Excel
bezit een rijbewijs B
2) dient tewerkgesteld te zijn in de regio
3) heeft de bevoegdheid voor het tekenen van officiële documenten
* vereiste bewijsmiddelen inzake milieu
- EMAS-registratie
- SO 14001-certificaat
- Label Ecodynamische Onderneming
- Gelijkwaardige certificaten als EMAS/ ISO 14001
- Bewijsmiddelen m.b.t. het milieuzorgsysteem wanneer de onderneming niet over een gecertificeerd systeem beschikt:
 De ondertekende milieubeleidsverklaring
 Het milieuprogramma of actieplan (eventueel als onderdeel van een groter actieplan, ondernemingsplan .)
 Informatie over de milieucoördinator of de functionaris die de milieumaatregelen van de organisatie coördineert
 Het milieuverslag (indien milieuzorgsysteem = 1 jaar)
 Een overzicht van de training voor het personeel, waarbij duidelijk aangetoond wordt dat zowel op gezondheid, veiligheid als milieu gefocust wordt
 Informatie over werkinstructies voor het personeel
zie hoger : zie vereiste bewijsstukken
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 17/03/2016 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 22/03/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 22/03/2016 - 11:00
Plaats: PH Abdijbeke, Abdijbekestraat 9, 8200 Brugge
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
bijkomende inlichtingen van functionele aard betreffende dit schoonmaak bestek kunnen verkregen worden bij volgende personen:
Dhr. Günter Bauwmans
Manager Cleaning Consultancy
Tel.: +32 (0)3 829 04 95
GSM: +32 (0)499 53 95 06
Email: gunter.bauwmans@mcs.fm
Dhr. Frederik Van Lysebetten
Consultant
GSM: +32 (0)470 22 45 25
Email: frederik.vanlysebetten@mcs.fm
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 29/01/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA