Karel De Grote-hogeschool Vzw

Raamovereenkomst voor de schoonmaak en ramenpoets voor diverse campussen van de Karel de Grote-Hogeschool.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Karel de Grote-Hogeschool VZW
Brusselstraat 45, BE-2018 Antwerpen
Contact: Mevrouw Laurette Goossens
Tel: +32 36131338 Fax: +32 36131301 E-mail: aankoop@kdg.be
Internet adres(sen): www.kdg.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Raamovereenkomst voor de schoonmaak en ramenpoets voor diverse campussen van de Karel de Grote-Hogeschool
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Diverse campussen van de Karel de Grote-Hogeschool
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Raamovereenkomst voor de schoonmaak en ramenpoets voor diverse campussen van de Karel de Grote-Hogeschool
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: Raamovereenkomst voor de schoonmaak op diverse campussen van de Karel de Grote-Hogeschool
Korte beschrijving:
Raamovereenkomst voor de schoonmaak op diverse campussen van de Karel de Grote-Hogeschool
Perceel 2: Raamovereenkomst voor het reinigen van de ramen op diverse campussen van de Karel de Grote-Hogeschool
Korte beschrijving:
Raamovereenkomst voor het reinigen van de ramen op diverse campussen van de Karel de Grote-Hogeschool
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Een verklaring op erewoord dat de inschrijver :
 niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld
 niet in staat van faillissement of vereffening verkeert
 geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem
 niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast
 bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan
 in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen
 in orde is met de betaling van belastingen
 zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen
 geen illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11/02/2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
De Belgische inschrijver dient enkel het uittreksel uit het strafregister op naam van de rechtspersoon ter staving bij de kandidaatstelling te voegen. Dit attest mag maximaal zes maanden oud zijn vanaf van de opening van de offertes.
De aanbestedende overheid zal de overige attesten (RSZ attest, attesten inzake betaling belastingen en faillissement) zelf opvragen d.m.v. elektronische middelen (Digiflow).
De buitenlandse inschrijver dient bij inschrijving wel alle nodige bewijsstukken voor te leggen, waaruit blijkt dat ze zich niet in een toestand van uitsluiting bevinden, met name:
 een attest waaruit blijkt dat hij in regel is met de betalingen van de sociale zekerheid
 een attest waaruit blijkt dat hij zich niet bevindt in staat van faillissement of vereffening, zijn activiteiten heeft stopgezet of een gerechtelijk akkoord te hebben bekomen, of zich bevinden in een andere vergelijkbare situatie die het resultaat is van een soortgelijke procedure die in de nationale wet- en regelgeving voorkomt
 een attest waaruit blijkt dat hij in regel is met de betaling van directe belastingen en BTW (of de taksen die in zijn land de BTW vervangen)
 een attest waaruit blijkt dat de inschrijver niet veroordeeld is voor een misdrijf of ernstige fouten heeft gemaakt
Dit omwille van het feit dat de aanbestedende overheid buitenlandse attesten niet zelf elektronisch kan opvragen. De attesten mogen maximaal zes maanden oud zijn vanaf de dag van de opening van de offertes).
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Een verklaring betreffende de omzet die verband houdt met de opdracht, over het laatste geattesteerde boekjaar. Om de economische en financiële draagkracht van de inschrijver te onderzoeken voegt inschrijver volgende zaken bij zijn offerte:
- Omzet verklaring van de afgelopen drie boekjaren (2013, 2014 en 2015), toegespitst op omzet uit schoonmaak activiteiten, gelijkaardig aan het voorwerp van deze opdracht.
- Balans en resultatenrekeningen van de afgelopen drie boekjaren (2013, 2014 en 2015).
- Solvabiliteit, cashflow.
- Bewijs van verzekering tegen beroepsrisico's
Doelstelling:
 Opdrachtnemer heeft voldoende economische en financiële draagkracht om de continuïteit van zijn bedrijfsvoering gedurende de contractperiode, inclusief eventuele verlengingen, te waarborgen.
 Opdrachtnemer heeft voldoende economische en financiële draagkracht om de opdracht, en in voorkomend geval de verlenging daarvan, besteksconform uit te voeren.
Minimumeisen voor perceel 1:
 De minimale specifieke jaaromzet uit schoonmaakactiviteiten is EUR 5.000.000,- (zegge vijf miljoen euro) in de afgelopen drie boekjaren (2013, 2014 en 2015).
 De solvabiliteit (eigen vermogen : balans totaal) van de drie voorgaande, afgeronde boekjaren 2013, 2014 en 2015 gemiddeld = 20% is.
 De cashflow (operationele cashflow : balans totaal) van de drie voorgaande, afgeronde boekjaren 2013, 2014 en 2015 gemiddeld = 0% is.
Minimumeisen voor perceel 2:
 De minimale specifieke jaaromzet uit schoonmaakactiviteiten voor ramenschoonmaak is EUR 500.000,- (zegge vijfhonderdduizend euro) in de afgelopen drie boekjaren (2013, 2014 en 2015).
 De solvabiliteit (eigen vermogen : balans totaal) van de drie voorgaande, afgeronde boekjaren 2013, 2014 en 2015 gemiddeld = 20% is.
 De cashflow (operationele cashflow : balans totaal) van de drie voorgaande, afgeronde boekjaren 2013, 2014 en 2015 gemiddeld = 0% is.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Voor perceel 1:
 Een lijst van de voornaamste diensten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar (2013, 2014 en 2015), met vermelding van bedrag en datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties, alsook contactpersoon, waarvoor zij bestemd waren.
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om met voormalige opdrachtgevers contact op te nemen, zo nodig om verduidelijking te vragen over de aangeleverde attesten en tevens hun bevindingen en gebeurlijke opmerkingen mee op te nemen in de beoordeling
 Een geldig ISO 9001 certificaat voor het uitvoeren van schoonmaakdiensten
 Een geldig ISO 14001 certificaat
 Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers, of een gelijkwaardig document.
 Attest lidmaatschap ABSU, of gelijkwaardige beroepsverenigingen voor buitenlandse inschrijvers.
Voor perceel 2:
 Een lijst van de voornaamste diensten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar (2013, 2014 en 2015), met vermelding van bedrag en datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties, alsook contactpersoon, waarvoor zij bestemd waren.
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om met voormalige opdrachtgevers contact op te nemen, zo nodig om verduidelijking te vragen over de aangeleverde attesten en tevens hun bevindingen en gebeurlijke opmerkingen mee op te nemen in de beoordeling
 Een geldig ISO 9001 certificaat voor het uitvoeren van schoonmaakdiensten
 Een geldig ISO 14001 certificaat
 Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers, of een gelijkwaardig document
 Attest lidmaatschap ABSU, of gelijkwaardige beroepsverenigingen voor buitenlandse inschrijvers.
Minimumeisen voor perceel 1:
In het bijzonder wordt een referentielijst (incl. contactgegevens) bij de offerte gevoegd waaruit blijkt dat de inschrijver onafgebroken, gedurende de laatste 3 jaar (2013, 2014 en 2015) reguliere schoonmaakdiensten heeft geleverd, die gelijkaardig zijn naar financiële omvang (minimaal 80% van het offertebedrag voor deze opdracht) en taakinhoud zoals voor deze opdracht van toepassing is. Deze lijst dient minimum drie referenties te omvatten. Per referentie dient een ingevuld attest van goede uitvoering te worden bijgevoegd aan de offerte, zie bijlage L van dit bestek.
Minimumeisen voor perceel 2:
In het bijzonder wordt een referentielijst (incl. contactgegevens) bij de offerte gevoegd waaruit blijkt dat de inschrijver onafgebroken, gedurende de laatste 3 jaar (2013, 2014 en 2015), ramenschoonmaakdiensten heeft geleverd, die gelijkaardig zijn naar financiële omvang (minimaal 80% van het offertebedrag voor deze opdracht) en taakinhoud zoals voor deze opdracht van toepassing is. Deze lijst dient minimum drie referenties te omvatten. Per referentie dient een ingevuld attest van goede uitvoering te worden bijgevoegd aan de offerte, zie bijlage L van dit bestek.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium : Perceel 1 (Raamovereenkomst voor de schoonmaak op diverse campussen van de Karel de Grote-Hogeschool)
Criterium 1: Prijs, Weging: 55
Criterium 2: Kwaliteit, Weging: 35
Criterium 3: Duurzaamheid, Weging: 10
Criterium : Perceel 2 (Raamovereenkomst voor het reinigen van de ramen op diverse campussen van de Karel de Grote-Hogeschool)
Criterium 1: Prijs, Weging: 60
Criterium 2: Kwaliteit van aangeboden diensten, Weging: 20
Criterium 3: Duurzaamheid, Weging: 10
Criterium 4: Veiligheid, Weging: 10
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 7/3/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 8/3/2016 - 12:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 8/3/2016 - 12:00
Plaats: Karel de Grote-Hogeschool Dienst Aankoop, Generaal Armstrongweg 1, Digipolis Gebouw 1 te 2020 Antwerpen
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
Het plaatsbezoek is verplicht voor beide percelen en voor alle momenten dat deze plaatsvinden en de inschrijver dient voor elk perceel apart het attest in bijlage B en/of C correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerte.
Elke inschrijver is verplicht zich ter plaatse te begeven voor het opmaken van zijn bieding en de locatie grondig te onderzoeken, teneinde zich rekenschap te kunnen geven van de aard, de omvang en de moeilijkheidsgraad van de diensten en aldus zijn prijs op te kunnen maken.
De inschrijver kan zich later niet beroepen op onvoldoende kennis van de bestaande toestand. Hij wordt verondersteld zijn plannen aandachtig te hebben onderzocht om zijn inschrijvingssom te kunnen vaststellen met volledige kennis van zaken.
Door het feit van zijn inschrijving wordt de inschrijver geacht voorafgaandelijk kennis te hebben genomen van de locatie, zodat er dienaangaande geen aanleiding bestaat tot het indienen van verrekeningen, behoudens de toegestane meerwerken.
Datum en tijdstip van het plaatsbezoek: zie bestek.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 22/1/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA