AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Halle
Oudstrijdersplein 18, BE-1500 Halle
Contact: Mevrouw Lenny Van der borght
Tel: +32 23659504 Fax: +32 23659619 E-mail: lenny.van.der.borght@halle.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Sint-Martinusbasiliek - restauratie/reconstructie van het Georg Stahlhuthorgel
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Sint-Martinus Basiliek Grote Markt, 1500 Halle + atelier
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Restauratie-reconstructie van het monumentale Georg_Stahlhuthorgel
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Attest van in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
Omdat de volgende documenten voor de aanbestedende overheid niet kosteloos toegankelijk zijn via elektronische middelen zoals bedoeld in artikel 60 § 1 moeten bovenop de impliciete verklaring op erewoord deze documenten bij de offerte worden gevoegd:
Een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document, niet ouder dan 3 maanden op de uiterste datum van indiening van de offertes.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Artikel 25:
Onverminderd de bepalingen van artikel 3 § 3, gebeurt de selectie van de uitvoerder(s) voor de restauratiewerkzaamheden inzake hun algemene en restauratiespecifieke bekwaamheid en in het bijzonder van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden op basis van de volgende criteria :
1°kwalificaties:
a) studiekwalificaties : diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden;
b) beroepskwalificaties : opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften;
2° de lijst van de restauratiewerkzaamheden, uitgevoerd tijdens de laatste vijf jaar en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering van de belangrijkste restauratiewerkzaamheden.
Deze getuigschriften bevatten :
a)het bedrag van de restauratiewerkzaamheden;
b) het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoering;
c) een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht;
d) de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met
vermelding van de onderaannemer(s);
e) de in onderaanneming uitgevoerde restauratiewerkzaamheden;
f) het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden;
g) de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden;
3° een verklaring waarin behoudens de bepaling vermeld in artikel 30, § 2, de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden en diensten.
Met betrekking tot deze opdracht worden bovendien volgende selectiecriteria van kracht, eigen aan de aard van de opdracht:
Indien de aannemer/restaurateur niet beschikt over een pijpenmaker, vermeldt hij in zijn kandidatuur de specialisten/onderaannemers waarvoor hij voor deze werken beroep zal doen, rekening houdend met het BVR van 14/12/01, art.30 en 31. Hij zal bij zijn kandidatuur de attesten van erkenning en registratie voegen van de vermelde specialisten/onderaannemers, evenals hun referentielijst van gelijkaardige werken uitgevoerd door de specialisten/onderaannemers, en het feit dat ze beschikken over een eigen pijpenmakerij.
de inschrijver toont aan dat hij, of zijn onderaannemer, ervaring heeft in het reconstrueren van meubels, eventueel orgelkasten in historische stijl.
de inschrijver geeft de naam, adres en referenties op van de firma, persoon of atelier die hij in onderaanneming inschakelt voor het uitvoeren van het stratigrafisch onderzoek en advies.
de inschrijver geeft, indien hij niet over eigen referenties beschikt op het vlak van het nauwgezet en op een verantwoorde historische manier reconstrueren van elementen zoals het Schmoele& Mols zoals in het bestek omschreven, de naam, adres en referenties op van de firma, de persoon of het atelier die hij in onderaanneming inschakelt om dit facet van deze opdracht uit te voeren.
Indien de aanbestedende overheid van mening is dat de opgegeven referentie/kwaliteit onvoldoende garanties bieden voor uitvoering van onderhavig werk, behoudt ze zich het recht voor om de kandidaat in kwestie op gemotiveerde wijze niet toe te laten tot de gunningsfase.
Vereiste erkenning: D23 (Restauratie door ambachtslieden), Klasse 4
D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 4
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Kostprijs, Weging: 60
Criterium 2: Plan van aanpak - werfinrichting, Weging: 15
Criterium 3: Barkermachine, Weging: 10
Criterium 4: Klankgeving, Weging: 10
Criterium 5: Uitvoeringstermijn, Weging: 5
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 2/3/2016
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 193.60 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en plannen
Verzendkosten : EUR 15,00
Kostprijs aanbestedingsbundel (papier)
Bestek: 95,00 euro
Plannen: 65,00 euro
Aanvullende studies: nvt
BTW 21%: 33,60 euro
verzendingskosten: 15 euro
TOTAAL: 208,60 euro
Inzage en aankoop bestek
Het bestek ligt ter inzage op het hierna vermelde adres van 12 januari tot 2 maart 2016 van 09.00 u tot 12.00 u en van 14.00 u tot 16.00 u. Dit steeds na afspraak.
Stadhuis Halle - dienst patrimonium
Oudstrijdersplein 18 te 1500 Halle
telefoon: 02/365 95 04
Het afgeprinte bestek kan aangekocht worden mits voorafgaandelijke storting van 208,60 euro op het rekeningnummer van
Wim Winters bvba: BE95 0015 0204 7626 (BIC: GEBABEBB)
Het bestek in PDF kan worden aangekocht door storting van 85,00 euro op het bovenvermelde rekeningnummer, met vermelding van het email-adres.
Inlichtingen i.v.m. dit bestek kunnen verkregen worden bij:
Wim Winters
Eikelbosstraat 9 te 3940 Hechtel-Eksel
telefoon: 011/73 67 86 of 0495/ 27 67 86
mail: wwinters@telenet.be
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
3/3/2016 - 09:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
3/3/2016 - 09:30
Plaats: Cardijnzaal - tweede verdieping van het stadhuis
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 13/1/2016